Gå til innhold

Den lille rogue-tråden

Anbefalte innlegg

Fordi assassination, combat OG hemo ikke er en fullverdig spec, men en tilfeldig forbanna jallaspec som gir deg falske forhåpninger om å blande det beste fra alle kanter.

Det er ikke en generell regel at en skal holde seg til ett tre, men i de fleste tilfeller vil det være fordelaktig å fokusere på én rekke talents og heller spe i litt i de andre.

7975843[/snapback]

"HOLD DEG TIL ETT TRE. END OF DISCUSSION."

Holder du deg til ett tre når du "sper" litt i de andre? ;) Neeh.. du gjør ikke det.

7975888[/snapback]

DU har da vett nok i hue til å skjønne hva han mener? :huh:

7975966[/snapback]

du holder deg på høyre side av veien selv om du kjører forbi på venstre.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Den beste 1v1 pvp specen er 30/0/31.

Så dette med å holde seg til ett tre, stemmer i noen sammenhenger, men ikke i alle.

Vet ikke helt hva poenget mitt er =)

7976127[/snapback]

Hvorfor er det den beste? mener ikke og kverulere men lurer bare ^^

Lenke til kommentar

Så dette med å holde seg til ett tre, stemmer i noen sammenhenger, men ikke i alle.

7976127[/snapback]

Hvorfor er det den beste? mener ikke og kverulere men lurer bare ^^

7976473[/snapback]

Stusset litt på det jeg også :wee:

Lenke til kommentar

7976127[/snapback]

Fortell hvorfor! Du har jo ikke Shadowstep for eksempel. O_o

7976494[/snapback]

Shadowstep er relativt ubrukelig.

jeg kan sitere ming:

Quite simply, a properly played and geared 30031 rogue is the strongest class in the game 1v1 at the pre-gladiator gear range. You see in TBC, Blizzard gave us a counter for pretty much everything other classes can throw at us. Cloak of shadow against casters, wound poison against turtles, shiv/deadly throw against kiters, and of course, the fact that every class lost around 10% armor reduction, is a huge buff to physical DPS. Rogue, a class already with the highest number of options, gifted with players that discovered countless tricks (such as expose armor through blind, sap->CS without breaking sap to get 5 combo points), really benefits from the increased micro in TBC. The 1 second global CD is a huge advantage at high level play when both classes must use their full arsenal.

This guide is meant to be very specific. I will tell you exactly how to effortlessly crush 90-95% of the players outside of IF, with easy to do, pre-canned comboes. I will tell you exactly what the elite players from each class will do to counter the strategy in this dueling guide, and what you need to do to reach their level. There is zero fluff in this guide. You read it, you do what I tell you to do, you put people on farm status, it is just that simple. Prep is not needed against all but the strongest opponents of each class, but it is there if you really want to get serious.

I assume dueling will use the same rules of arena fights, no consumables other than bandages, no cooldowns longer than 15 minute.

The Talent Build:

30031 Seal Fate Prep Dagger

http://www.wowhead.com/?talent=ihecRx0oiZZEMccMuRc0o

The best 1v1/world PVP/BG/2v2 arena build. You can nuke casters with 5CP ambush into 5CP cb evis, or you can DOT kite heavy armor with garrote/shiv/rupture for 3000+. Prep gives you the extra cooldowns you need against certain classes with racial advantages. 1 minute COS, 2 minute blind offer tremendous lasting power. The weakness of this build is obvious when you are in a 5v5 arena fight against a team with 2+ healers. Like all subtlety specs, it has pathetic sustained damage. However, there is simply no better solo build.

Lenke til kommentar
Shadowstep er relativt ubrukelig.

jeg kan sitere ming:

Jeg er med på det der. Men, som det står, lite sustained damage. Buildet bygger jo helt og holdent på combo points, og det er classes som klarer å benekte deg dine surt opptjente combo points eller effektene av dem ganske "enkelt", for eksempel Druids i bearform med 10k HP og nesten like mye mana. :p

Shadowstep er kanskje ikke det beste eksemplet. Det er nyttig mot casters, da. :wee:

En annen skill som er grei å ha er jo Fleet Footed, f.eks, eller Adrenaline. Det kommer jo også ann på om man er Combat- / Assassinationrogue. :)

Lenke til kommentar

Noen skrev at Blizzard har tenkt å buffe Mutilate? Noen som kan henvise til denne infoen? Høres MEGET interessant ut.

Brukte mutilate, og noen få points in sub-treet for improved dmg og imp-sap, og det var dritmorro når man samtidig hadde improved poisons og envenom =) Men jeg gikk opp en god del dps når jeg gikk over til combat-build (for raiding ofc). Så hadde vært fint med en mutilatespecc som funka bra i PvE også.

Lenke til kommentar

lurer bare på noe jeg...

Vis man har mye atk power er det da best med et bleed build med rupture osv?

og vis han har mye critt er det combat build?

og med critt atk power er det best med mutilate? eller :p

har atk power build selv og det funker ganske bra får meg med rupture osv...

Lenke til kommentar
lurer bare på noe jeg...

Vis man har mye atk power er det da best med et bleed build med rupture osv?

og vis han har mye critt er det combat build?

og med critt atk power er det best med mutilate? eller :p

har atk power build selv og det funker ganske bra får meg med rupture osv...

7978147[/snapback]

noen som kan hjelpe meg med dette? fordi jeg samler bare atk power atm... og lurer på vis jeg skal skifte til mutilate build om jeg burde ha en god dose critt ogå osv.

Lenke til kommentar

Du trenger høy attackpower for å gjøre bra skade med alle builds. Mutilate sin critrate øker veldig når du øker i crit. Med 20% critrate har du 36% sjanse for at en eller begge attacksa critter, mens med 30% critrate har du 51%. Dette mot en dude uten resilience/-crittalents, på samme level. I dette eksempelet fikk du 15% økt critrate ved å øke 10% i critchance. Men uten bra daggere og AP så er det ikke særlig høy damage på angrepene, da.

Med combat daggers build har du +35% crit på daggers, så du kan fokusere på AP uten at critraten er gimped, men her er skaden rimelig dårlig når backstab ikke critter.

Du spør om i hvilke tilfeller rupture er best. Da må du ha en ting i bakhodet:

Combopointgeneration. Med combatbuild får du bare ett combopoint per backstab. Combopointsa brukes i hovedsak på slice'n'dice, da dette gir høyere white damage, flere poisonprocs, og høyere sjanse for at du får combat potency (+15 rage fra offhand hit) procs.

Med et mutilatebuild får du minst 2 combopoints (ofte flere, pga. critscalinga) i samme tidsperiode, noe som vil si at du kan leke med flere finishers, gjerne slice n dice og rupture. Rupture skalerer best med AP og øker fint med mangle, men kan ikke critte.

Dette var ikke et svar, bare litt informasjon som gjør at du kanskje finner ut hva du foretrekker. Det har litt med spillestil å gjøre, og personlige meninger.

Endret av Quicko
Lenke til kommentar

hei, er helt blank på rogue classen og lurer på om noen hadde en fin lvle-PvE-og kanskje litt PvP talent build? er bare lvl 19 akkurat nå liker ikke å spamme sinister strike og slikt. noen som kan fortelle om hva en stun lock og hvordan den fungerer også? er alliance

Lenke til kommentar
hei, er helt blank på rogue classen og lurer på om noen hadde en fin lvle-PvE-og kanskje litt PvP talent build? er bare lvl 19 akkurat nå liker ikke å spamme sinister strike og slikt. noen som kan fortelle om  hva en stun lock og hvordan den fungerer også? er alliance

7979978[/snapback]

Er visst en ny lowbie rogue som skal levles opp omtrent hver dag her ja :wee: Det spørsmålet har blitt stilt så mange ganger nå :ph34r:

Uansett, det mest effektive er "å spamme sinister strike og slikt", med mesteparten av talentene satt i combat og bruke et sverd/mace/fist weapon med så mye max/min damage som mulig.

Du kan jo også specce daggers, da er det et must å specce minst 8 poeng i assasination for imp. backstab. Etterpå det er det vel litt mer valgfritt, men jeg tror jeg ville specca videre i assasination. Jeg synes det er et mareritt å levle/soloe med daggers sammenlignet med swords, så har ikke så veldig mye peiling på dagger-levle-litt-pvp-specs :wee:

Lenke til kommentar
takker og bukker :)  kom fram til en build jeg fant på en side http://www.wowhead.com/?talent=ihxZhxEz0VzxrGozxMLo funker den for en sword rogue?

7980156[/snapback]

Joda, funker den, men jeg mener at denne builden er bedre. Dessverre er combat rimelig kjedelig å levle opp med da, fordi du nettopp må spamme sinister strike --> slice n dice --> sinister strike --> eviscerate/refresh slice n dice. Osv. Men det er det mest effektive.

Du får velge selv. Kan hende daggers blir litt mer morro.

Lenke til kommentar
takker og bukker :)  kom fram til en build jeg fant på en side http://www.wowhead.com/?talent=ihxZhxEz0VzxrGozxMLo funker den for en sword rogue?

7980156[/snapback]

Joda, funker den, men jeg mener at denne builden er bedre. Dessverre er combat rimelig kjedelig å levle opp med da, fordi du nettopp må spamme sinister strike --> slice n dice --> sinister strike --> eviscerate/refresh slice n dice. Osv. Men det er det mest effektive.

Du får velge selv. Kan hende daggers blir litt mer morro.

7980208[/snapback]

Er det ikke rutinert å ha med imp eviscerate for levling build, eller er jeg helt på jorde?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...