Gå til innhold

Den lille rogue-tråden


Anbefalte innlegg

scryers daggeren er fin for offhand hvis du er hemo build og..

 

pug:

går fint å ha sverd for raid/5 man og... kansje ikke den optimale dps`n men det funker... selv liker jeg hemo.. ikke den beste DPS`n men bra når du først får agro med tanke på at du kan få et par lusinger før du dauer.. med tanke på at du da er prep build og hovedsaklig går for dodge/ap/crit

(ligger nå på 22% crit, 24ish% dodge, 1500+ AP ubuffa)

 

foresten, noen som har et forslag til shoulders jeg børr skaffe meg?

 

- de skal være blue

- ha passe bra med STAM og AGI

- litt AP, litt crit og kansje litt Hit hvis det er mulig

- sockets hadde vært fint

 

ser bort i fra da shoulderpads of assassination og de rep shouldersene for orcene i negard

(har nå shoulders fra HFC og syns de begynner å bli rimlig gamle, farmer for assassination shoulders for set bonus, 5 runs og de har enda ikke droppa :( )

7947344[/snapback]

 

Farma Shoulderpads of Assassination med meg (rogue) og 2 druids (en tank og en resto). Tok oss ca 15 stealth runs a 5 min. Lykke til!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei og hopp

 

Nå har vi starta med Heroic-dungeons, og jeg kjører nå en Mutilate-build og improved sap. Problemet er at jeg føler at dps'en min er littegranne lav =(

 

Går det an å få en brukbar combat-dagger-specc med imp-sap ? noen bra forslag hadde vært fint.

7959307[/snapback]

 

kan jo prøve denne:

 

 

http://www.wowhead.com/?talent=f0xfZMIEz0Ez0MGotVM

 

ganske standard combat dagger build med sap

Endret av MaxXRebo
Lenke til kommentar

Nja, jeg synes vitality er rimelig dårlig i et dps-build. Med 200 agi får du 4 ekstra agi, med 300 agi 6. Det er ikke 1 dps engang.

 

Imp. SS og aggression er fine om du vil grinde ved siden av, men om du vil optimalisere maks for dagger så setter du dem andre steder. Greie fillers, siden du må opp til 41 for combat potency uansett.

 

Ta 3 points fra combat treet (2 fra vitality, 1 fra weapon expertise for eksempel), og sett dem inn i relentless strikes / lethality.

Lenke til kommentar

Hva er standard PvE build (maks dps) for sverd rogues atm? Jeg gjør ganske bra damage som Hemo rogue atm, tar alt utenom Aff locks på meteret.. men lurer på å respecce til denne builden:

 

klikk

 

Er skaden bare minimal eller moderat høyere, gidder jeg ikke å respecce og dermed miste Imp. Sap, Prep, Deadliness, Sinister Calling etc. Har 1800 AP unbuffed atm.

Lenke til kommentar

Hadde vært fint om du kunne poste buildet du har nå.

Selv er jeg av den oppfatning at hemo har laveste PvE-DPS blant rogue-buildsene.

 

Om du smeller av 40+ points i subtlety så mister du en haug av abilities. Adrenaline rush, blade flurry, combat potency, DW specialization, lethality (osv osv, avhengiger av hvordan du har satset foreløpig)

 

Jeg har mest tro på combat daggers for øyeblikket, men om du personlig foretrekker swords så er buildet du posta rimelig greit. Du må selvfølgelig helt ned i combat for å få potency og SA, og malice/relentless strike er must-haves. Da er det ikke så utrolig mange variasjoner ute og går, bare blant place-fillers.

 

Et eksempel på dette ville vært blade twisting. Den øker ikke din DPS særlig, men gir hunters en saftig bonus til steady shots. Den kunne vært tatt over ikke-merkbare skills som vitality/weapon expertise, men det er smak og behag.

 

Legger til litt matte ved edit:

1500 ap sword combat, 1800 ap hemo. 250 damage mainhand

 

Noncrit SS:

(((1500/14)*2,3)+250+98) * 1,18 = 701

 

(((1800/14)*2,3)+250+98) * 1,02 = 657

 

Her ser vi hva bonuser som aggression og surprise attacks kan gjøre med specials.

Jeg antar at du valgte å bruke resten av poengene dine i assassination.

 

75 dps mainhand, 75 dps offhand. Damage ved autohit uten crit. Precision og Dual wield spec vs. ingen av dem. +8% hitchance uten talents, dvs 16% chance to miss..

 

 

Subtlety: ((((1800/14+75)+((1800/14+75)*0,5))*0,84 = 256,5 DPS.

Combat: ((1500/14+75) + ((1500/14+75)*0,75)) * 0,89 = 344,3 DPS

 

Nå droppet jeg crit, +% damage fra murder, parry, armour, glancing blows. Tallene blir med andre ord en god del annerledes, men dette er en indikasjon på forskjellen. Gapet i % blir litt mindre pga. serrated blades, men jeg valgte å overse det pga. 0 armour. Differansen i ren damage blir litt høyere da rogues gjerne har SnD oppe.

 

APen hjelper litt på specials som envenom, rupture osv., men taper på de andre områdene. I tillegg mangler du som sagt AR, SA, BF osv. Forskjellen minker (til subtlety sin fordel) med ekstremt høye AP-verdier.

Endret av Quicko
Lenke til kommentar

Builden min nå.

 

Dette er en mer PvP / Utility Hemo build, jeg kunne ha valgt så og si samme build, men med et par utskiftninger så den ble bedre til PvE.

 

Cluet med buffs som du sier minsker gapet, er at Hemo rogues får % av buffs også. Si en warrior buffer shout for 300 AP, da får jeg 330 AP, Blessing of Might 200 AP - jeg får 220 AP, Crusader proccer jeg får mer, trinkets jeg får 10% mer.. så om jeg bruker earthstrike får jeg 308AP kontra 280. Agility buffs og potions også, når jeg får mongoose enchant vil den gi meg 120 Agi over tid, jeg får 15% ekstra av den - så jeg får nærmere 140 agi. Dette vet jeg til en viss grad ikke veier opp for fordelene med en combat build, men det skalerer ganske pent.

 

Jeg har 1800 AP ubuffet og har vært nærmere 3000 AP raidbuffa og med trinkets oppe. Hemorrhage critter da for 1800ish, Ghostly Strike tror jeg, jeg har en 2004 crit som personlig beste.

 

De utregningene du bruker der, så bruker du speeden 2,3 som multiplier, stemmer ikke det? Hemorrhage er ikke normalisert og det er det som gjør den bra. Nå har ikke blizz lagt til så mange trege våpen enda, jeg har exalted rewarden fra Aldor som har 2.6 i speed. Går for Spiteblade fra Netherspite - Karazhan, den har 2.7 i speed og 285 i top end dmg om jeg ikke husker feil.

 

Dette til tross, nå som jeg begynner å bli ferdig med 5 manns instances og bruken for Imp. sap minsker, ønsker jeg å specce combat.. mye mindre moro, men det gjør mer jevn skade.

Endret av superreven
Lenke til kommentar

Satan, glemte at buffs også skalerer. Legg til 100-150 ap i så fall.

 

Ja, hemorrhage bruker ikke 2,3 som multiplier, men weapon speed, derfor jeg skrev non SS-hit, for å vise at abilities fort kan gjøre opp for ap.

 

Med 3000 ap vil hemorrhage med våpenet du har planer om (med 2.7 speed) vil hemo gjøre 881 (25,17 dmg/E) , mens SS med 2500 ap og combat spec ville gjort 920 (23 dmg/E).

 

Combat potency gir 2,3 energy/second i gjennomsnitt med en 1.3 dagger uten SnD.

 

Jo høyere AP du får, jo dårligere blir precision + imp. weapon specialization, da forholdet i % mellom combat ap: subtlety ap er konstant, mens differansen øker.

 

Selv om du har nådd 3k ap, så er det likevel fortsatt en stund til du har det konstant.

 

Theorycraft:

100% hitrate, 20% crit med malice. 170 damage average dagger, og 285 average damage 2.7 speed våpen etter ble brukt i utregningene. Jeg skulle heller tatt average damage av våpen på markedet i dag, men ble visst maks. 2500 ap combat/dagger. 3000 ap hemo. Jeg fikk disse resultatene:

Backstab: 898 hit, 1540 avg. dmg/E = 25,7 (28 med combat potency)

Hemo: 875 hit, 1103 avg. dmg/E = 31,5

 

For ekstremt høye verdier av AP (og meget lav crit. høyere crit gir enda større fordel) så slår hemo backstab ned i støvlene.

Blizzard har planer om å gi mutilate og surprise attacks en buff, så vi får se hva som skjer da.

Endret av Quicko
Lenke til kommentar

Det stemmer det, derav mitt utsagn om at jeg mest sannsynlig vil måtte komme til å specce combat nå.. for å holde følge dps wise.

 

Håper at fremtiden vil bringe mer håp for hemo spec i pve dog, da jeg synes dette er morsommere å spille.. det er også lettere/kjekkere og alternere mellom pve og pvp med en slik spec.

 

edit: @ Theorycraft tillegg:

 

Se der ja, det finnes håp allikevel :)

Endret av superreven
Lenke til kommentar
Builden min nå.

 

Dette er en mer PvP / Utility Hemo build, jeg kunne ha valgt så og si samme build, men med et par utskiftninger så den ble bedre til PvE.

 

Cluet med buffs som du sier minsker gapet, er at Hemo rogues får % av buffs også. Si en warrior buffer shout for 300 AP, da får jeg 330 AP, Blessing of Might 200 AP - jeg får 220 AP, Crusader proccer jeg får mer, trinkets jeg får 10% mer.. så om jeg bruker earthstrike får jeg 308AP kontra 280. Agility buffs og potions også, når jeg får mongoose enchant vil den gi meg 120 Agi over tid, jeg får 15% ekstra av den - så jeg får nærmere 140 agi. Dette vet jeg til en viss grad ikke veier opp for fordelene med en combat build, men det skalerer ganske pent.

 

Jeg har 1800 AP ubuffet og har vært nærmere 3000 AP raidbuffa og med trinkets oppe. Hemorrhage critter da for 1800ish, Ghostly Strike tror jeg, jeg har en 2004 crit som personlig beste.

 

De utregningene du bruker der, så bruker du speeden 2,3 som multiplier, stemmer ikke det? Hemorrhage er ikke normalisert og det er det som gjør den bra. Nå har ikke blizz lagt til så mange trege våpen enda, jeg har exalted rewarden fra Aldor som har 2.6 i speed. Går for Spiteblade fra Netherspite - Karazhan, den har 2.7 i speed og 285 i top end dmg om jeg ikke husker feil.

 

Dette til tross, nå som jeg begynner å bli ferdig med 5 manns instances og bruken for Imp. sap minsker, ønsker jeg å specce combat.. mye mindre moro, men det gjør mer jevn skade.

7961772[/snapback]

 

Pvp specc?er ikke imp gouge ganske viktig i pvp speccs

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...