Gå til innhold

Den lille rogue-tråden


Anbefalte innlegg

Planlegger å specce Mutilate fra 50->70 og lurer på om jeg bør gå for Prescision eller Serrated Blades + Elusiveness (Som er lub, samt at jeg får Oppertunity, imp. sap og Camouflage) eller plassere 10 poeng i combat for å få dagger spec. eller Dual-wieldspecilization.

 

Mest sannsnylig vil combat hjelpe meg mer i 5-mannsinstancer hvor det er litt lengre kamper, men jeg lurer på å drive av med litt pvp i tillegg. Ideer, innspill?

7937851[/snapback]

 

Jeg kjører denne

http://www.wowhead.com/?talent=iZ0xxzZiMeohhRsxot

 

satt 3 poeng i gouge pga pvp, men er ikke dumt å sette de i iniative heller, funker ålreit i pvp og pve. men jeg likte seal fate med imp backstap bedre enn muti igrunn

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Initiative er også en grunn ja, i praksis garanterte 5 combopoits etter Cheap shot + Mutilate.

 

Enten dette, dette(PvE) eller dette.(Noe hybridorientert)

 

+5% hit er kos, men jeg mister så mye annet i subtlety at jeg lurer på om jeg skal satse på litt +hitgear. Er det nok av det på level 70?

7938363[/snapback]

 

 

Er det en ting det er mye av mellom 60-70 så er det gear med ap og +hit, så det skulle ikke være no prob. utstyr med +crit som er viktig for muti er det dårligere med

Lenke til kommentar

Vel vel, vi skal nok klare oss. Tror jeg da kan droppe poengene i Combat og heller ta i Subtlety.

 

Bruker sikkert litt bleeds i parties også, da jeg både får Serrated Blades og Oppertunity.

 

+5% crit er jo alt jeg får fra talents, så under 20% crit må jeg nok leve med, men jeg tror jeg skal klare meg. Har for øyeblikket en mutilatelignende spillestilbuild, men med backstab (Aka Sealfate). Merker at jeg bare har 12% crit ubuffet, men med et par agilitybuffs går det riktig så fint. Gleder meg til Vigour.

Endret av Lycantrophe
Lenke til kommentar

 

Har skrevet litt om DoT-build for rogues og synes jeg burde copy/paste det inn hit også. Beklager wall-of-text og engelsk, orker ikke å oversette.

Kommentarer?

 

I have been playing with the thought of making a garrote rogue for quite a while now. I built the build around the standard Hemorrhage setup due to the passive bonuses to attackpower the deep subtlety tree gives, and as such this will be played with a slow (over 2.6) weapon in the mainhand, and a fast one in the offhand. The premise of the build is to open with a Shadowstepped Garrote, build combopoints and Rupture, and stack deadly poison on the target. When the mob is low on health, Envenom.

 

A sample build: http://www.wowhead.com/?talent=iZ0xEzZvMeohhRsxot

It has all the standards in subtlety, and the combo point generation of setup, initiative and (when it's up) Premeditation should allow you to get both of your staple DoTs off while Master of Subtlety is up. Going down the Assassination line for Improved Poisons to make Envenom more viable as a finisher. (The 2/5 Lethality is really only a filler, and you can swap it for anything you like.)

 

A variation, the build that I am going to use when I hit 70: http://www.wowhead.com/?talent=wZ0xvzZEMeohhRsxot (I am level 65 now and have not picked up Opportunity yet)

The main difference is the addition of Riposte as a nice 10-energy burst of damage for when you need it, as well as adding +4% hit and 5/5 Opportunity for an additional increase in Garrote damage.

 

I find this build to be very effective when solo-grinding, and at my level I can kill most things my level with ease, pumping out 400-450 dps with what I consider to be subpar gear for a level 65. I have around 1100 attack power, 27% dodge, 12% hit and 15% crit. With Ghostly Strike, Charm of Alacrity (http://www.wowhead.com/?item=25787) and Evasion I reach 105% dodge, effectively making me invincible against the mobs that I like to kill for 7 seconds. Preparation is also a big help against those pesky adds, as is Imp Sap. Great utility in five-man instances as well as I can offtank melee adds quite effectively, keeping them from eating the healers.

 

Comments, questions, suggestions? Discuss.

 

7886127[/snapback]

 

Please. Jeg trenger litt feedback. ^^

7919184[/snapback]

Bumper denne jeg, tenker på å specce noe lignende selv.

 

Ser at du linker først til denne builden, og nevner 2/5 lethality. Men du har jo ingen poeng i Assasination i det hele tatt?

 

Det er kanskje noe slikt jeg tenkte på å specce også. Men jeg lurer på om jeg heller skal specce noe slikt. Altså ta 4/5 dual wield spec og 5/5 precision istedet for oppurtunity. Og 4/5 Camo + 1/2 heightened senses istedet for 5/5 Camo...

 

Det jeg lurer på er om det lønner seg å ta 4/5 dual wield spec framfor 5/5 oppurtunity? Eller? Skal solo queste en god del, pluss en del 5mans :wee:

 

Edit: Eller kanskje noe slikt?

Endret av Pug
Lenke til kommentar

well jeg er jo 43/11/5 build atm^^ ( lev 67 )

 

og kan si at jeg koser meg med...9%+ fra kindey shot.. 4% fra expose weakness, 20% extra fra oppertunity og 50% fra poison^^....der har vi mutinaten sin^^

 

crit rekorden min på mutinate var....2x 1k^^... og fikk 3 points fra seal fate^^...

 

"its good to be assassination"^^

Lenke til kommentar

 

Har skrevet litt om DoT-build for rogues og synes jeg burde copy/paste det inn hit også. Beklager wall-of-text og engelsk, orker ikke å oversette.

Kommentarer?

 

I have been playing with the thought of making a garrote rogue for quite a while now. I built the build around the standard Hemorrhage setup due to the passive bonuses to attackpower the deep subtlety tree gives, and as such this will be played with a slow (over 2.6) weapon in the mainhand, and a fast one in the offhand. The premise of the build is to open with a Shadowstepped Garrote, build combopoints and Rupture, and stack deadly poison on the target. When the mob is low on health, Envenom.

 

A sample build: http://www.wowhead.com/?talent=i0ebobZZEMeoGhRsxot

It has all the standards in subtlety, and the combo point generation of setup, initiative and (when it's up) Premeditation should allow you to get both of your staple DoTs off while Master of Subtlety is up. Going down the Assassination line for Improved Poisons to make Envenom more viable as a finisher. (The 2/5 Lethality is really only a filler, and you can swap it for anything you like.)

 

A variation, the build that I am going to use when I hit 70: http://www.wowhead.com/?talent=wZ0xvzZEMeohhRsxot (I am level 65 now and have not picked up Opportunity yet)

The main difference is the addition of Riposte as a nice 10-energy burst of damage for when you need it, as well as adding +4% hit and 5/5 Opportunity for an additional increase in Garrote damage.

 

I find this build to be very effective when solo-grinding, and at my level I can kill most things my level with ease, pumping out 400-450 dps with what I consider to be subpar gear for a level 65. I have around 1100 attack power, 27% dodge, 12% hit and 15% crit. With Ghostly Strike, Charm of Alacrity (http://www.wowhead.com/?item=25787) and Evasion I reach 105% dodge, effectively making me invincible against the mobs that I like to kill for 7 seconds. Preparation is also a big help against those pesky adds, as is Imp Sap. Great utility in five-man instances as well as I can offtank melee adds quite effectively, keeping them from eating the healers.

 

Comments, questions, suggestions? Discuss.

 

7886127[/snapback]

 

Please. Jeg trenger litt feedback. ^^

7919184[/snapback]

Bumper denne jeg, tenker på å specce noe lignende selv.

 

Ser at du linker først til denne builden, og nevner 2/5 lethality. Men du har jo ingen poeng i Assasination i det hele tatt?

 

Det er kanskje noe slikt jeg tenkte på å specce også. Men jeg lurer på om jeg heller skal specce noe slikt. Altså ta 4/5 dual wield spec og 5/5 precision istedet for oppurtunity. Og 4/5 Camo + 1/2 heightened senses istedet for 5/5 Camo...

 

Det jeg lurer på er om det lønner seg å ta 4/5 dual wield spec framfor 5/5 oppurtunity? Eller? Skal solo queste en god del, pluss en del 5mans :wee:

 

Edit: Eller kanskje noe slikt?

7939346[/snapback]

 

 

Oops, greide å linke til feil build når jeg snakket om assassination. ^^; Går tilbake og fikser det nå.

 

Dual wield spec er det talentet du får mest ut av på lang sikt i gruppe-PvE, hvis du ikke skal bruke daggers når du går group. Jeg hadde tatt den siste av de buildene du nevner.

Lenke til kommentar
Oops, greide å linke til feil build når jeg snakket om assassination. ^^; Går tilbake og fikser det nå.

 

Dual wield spec er det talentet du får mest ut av på lang sikt i gruppe-PvE, hvis du ikke skal bruke daggers når du går group. Jeg hadde tatt den siste av de buildene du nevner.

7940485[/snapback]

Ok :) Ble til at jeg specca den siste builden der. Men må få skaffa meg ny main hand, den rewarden fra Ring of Blood chainen (fist wep, 2.5 speec) er for raskt for hemo, bah.

Lenke til kommentar
1100 ap er helt kurant det, hvis du ikke har samlet deg noe særlig annet gear enn questrewards fra outland. Jeg kjører på 1300 @ level 66, uten å ha gjort noe særlig for å skaffe bra equipment i det hele tatt.

7941284[/snapback]

 

har vel mest quest reward og noen inst stuff... prøver og få mest mulig atk power selv om det går ut over dodge / critt.. critt får jeg nok av på talent og dodge er ikke det vanskeligste og få igjen med en ghostly strike..

Lenke til kommentar

Gå til din nærmeste by og spør vaktene etter Battlemasters. Der har kan du snakke med folk fra Arathi Basin, Warsong Gulch, Alterac Valley, Eye of the Storm eller Arena. De kan sette deg i kø for å komme inn.

Foreløpig går det ikke an å flytte fra PvE- server til PvP.

Synd egentlig. Begrunnelsen om at det er lettere å leve/grinde på PvE- server er lettere latterlig.

Endret av kristteo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...