Gå til innhold

Den lille rogue-tråden


Anbefalte innlegg

AV de 2 i 50 ville jeg klart tatt mutilate..

Shadowstep->ambush/garrote og så bytte våpen og hemo?

Er jo ganske digg med 30% mer crit damage synes jeg og du mister 5% crit og sånn hvis du går i subt i 50, synes egentlig jeg mista for mye andre steder når jeg prøvde shadowstep i 60 jeg..

Ville klart anbefalt mutilate, så setter du 5 neste talents i 20% more dmg from behind. :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Med mutilate bygger du CP fortere enn du rekker si kake.

Jeg selv kjører Cheap shot, mutilate, venter på ticks->(jeg vil heller rekke 2 x mutilate i KS enn å KS direkte etter CS går ut og bare rekke en) får et par slag på meg, så jeg kan Kidney shot, mutilate x2, da er mobben død eller lav hp avhengig av crits og da er det bare finishe med evis/envenom.

 

Jeg var combat specca 60-62, nå med mutilate dreper jeg like fort/litt fortere/litt saktere, men mister MYE mindre hp.

 

Moben er stunlocka i kampen så du mister lite liv, dermed slipper du noe særlig nedetid..

7882007[/snapback]

Takk for informativt svar!

 

Husker ikke om det var mutilate eller hemo som noen sa krevde Naxx gear... Men er mutilate noen vits på eks. blå 65 lvl gear?

Lenke til kommentar

Hvordan er forresten Mutilate vs Backstab i instances og raids? Backstab critter jo mye oftere, men Mutilate er 2 angrep som kan critte. I tillegg er kanskje bosses immune mot poison?

 

Er det noen som har en _ordentlig_ utregning på Mutilate vs Backstab?

Lenke til kommentar
Combat dagger med backstab vil alltid ha høyere statisk dps enn mutilate, men mutilate har mer burstdamage for kjappe fighter evnt thrash. Men i lengre bossencounters skal backstab build gitt rogues med likt gear - gi det beste utfallet i damage.

7885344[/snapback]

 

 

combat daggers ?? det er jo helt u brukelig... hvis du går fult ut på bosser i de forskjellige instancene så holder muliate mer enn nok.. hvis du bestemmer deg for å få agro der så ekke det noe problem, ambush, muliate, CB , 5 point evi så har du passert godt over 3k dmg på få sekunder, så er det bare å stå bak å spamme backstab.. skal love deg du må poppe evation eller vanish for å la tanken få tilbake agro

Lenke til kommentar
Combat dagger med backstab vil alltid ha høyere statisk dps enn mutilate, men mutilate har mer burstdamage for kjappe fighter evnt thrash. Men i lengre bossencounters skal backstab build gitt rogues med likt gear - gi det beste utfallet i damage.

7885344[/snapback]

 

 

combat daggers ?? det er jo helt u brukelig... hvis du går fult ut på bosser i de forskjellige instancene så holder muliate mer enn nok.. hvis du bestemmer deg for å få agro der så ekke det noe problem, ambush, muliate, CB , 5 point evi så har du passert godt over 3k dmg på få sekunder, så er det bare å stå bak å spamme backstab.. skal love deg du må poppe evation eller vanish for å la tanken få tilbake agro

7885400[/snapback]

han snakker om dmg over tid, da er combat dagger bedre :)

Lenke til kommentar
Top- end damage skal jo bare være høyest mulig ?

F.eks 359 er 359 uansett om hastigheten er 2.6 eller 2.9.

 

 

Eller tenker jeg helt feil nå? :hmm:

7885396[/snapback]

 

Jeg lurer på hvor mye høyere top-end damage et 2.6 våpen må ha, enn et 2.9 våpen, for å kunne hitte høyere med hemorrhage? Vet ikke hvordan jeg ellers skal forklare det.

 

Prøver et eksempel:

 

Et 2.9 våpen med 200 i top-end damage, vil f.eks. max hitte for 500 med en gitt AP. Et 2.6 våpen derimot, vil hitte lavere med samme top-end damage pga av hemorrhage ikke er normalisert.

 

Så, hvor mye høyere top-end damage må 2.6 våpenet ha, for at det skal hitte høyere enn 2.9 våpenet? 220? 230?

Lenke til kommentar
Combat dagger med backstab vil alltid ha høyere statisk dps enn mutilate, men mutilate har mer burstdamage for kjappe fighter evnt thrash. Men i lengre bossencounters skal backstab build gitt rogues med likt gear - gi det beste utfallet i damage.

7885344[/snapback]

 

 

combat daggers ?? det er jo helt u brukelig... hvis du går fult ut på bosser i de forskjellige instancene så holder muliate mer enn nok.. hvis du bestemmer deg for å få agro der så ekke det noe problem, ambush, muliate, CB , 5 point evi så har du passert godt over 3k dmg på få sekunder, så er det bare å stå bak å spamme backstab.. skal love deg du må poppe evation eller vanish for å la tanken få tilbake agro

7885400[/snapback]

han snakker om dmg over tid, da er combat dagger bedre :)

7885582[/snapback]

 

 

damage over tid er for pyser... er du en rogue så skal du søren i meg gjøre jobben din som top DPS`er .. roguer holder DPS`n oppe lenge som søren siden vi ikke er mana basert , å kan du spille classen din riktig så skaffer du deg energy watch å kompanserer DPS`n din med antal energy pr tick...

 

Top- end damage skal jo bare være høyest mulig ?

F.eks 359 er 359 uansett om hastigheten er 2.6 eller 2.9.

 

 

Eller tenker jeg helt feil nå? :hmm:

7885396[/snapback]

 

Jeg lurer på hvor mye høyere top-end damage et 2.6 våpen må ha, enn et 2.9 våpen, for å kunne hitte høyere med hemorrhage? Vet ikke hvordan jeg ellers skal forklare det.

 

Prøver et eksempel:

 

Et 2.9 våpen med 200 i top-end damage, vil f.eks. max hitte for 500 med en gitt AP. Et 2.6 våpen derimot, vil hitte lavere med samme top-end damage pga av hemorrhage ikke er normalisert.

 

Så, hvor mye høyere top-end damage må 2.6 våpenet ha, for at det skal hitte høyere enn 2.9 våpenet? 220? 230?

7885831[/snapback]

 

Trokke det er så mye, du må også se litt på statsa mellom de 2 forskjellige våpna..

 

for meg er våpen mellom 2.6-2.9 helt greit.. det du eventuelt gjør som hemo også er å gå for HP og AP stats og litt Dodge...

Endret av Darkey
Lenke til kommentar
damage over tid er for pyser... er du en rogue så skal du søren i meg gjøre jobben din som top DPS`er .. roguer holder DPS`n oppe lenge som søren siden vi ikke er mana basert , å kan du spille classen din riktig så skaffer du deg energy watch å kompanserer DPS`n din med antal energy pr tick...

7886033[/snapback]

Uhm, er du klar over hva vi snakker om? DPS er for pyser? Så du liker å bare gjøre 10k dmg på en boss og så vanishe og la resten av raidet gjøre jobben?

 

Og hvordan kan energy watch gi deg høyere dps over lengre tid? Den lar deg bedre time de første 2-3 angrepene, men hvis en kamp varer 15 minutt tviler jeg på at energy watch er det som lar deg ta #1. Du bare spammer BS-knappen og gir skade når du får energy uansett?

Lenke til kommentar

Har skrevet litt om DoT-build for rogues og synes jeg burde copy/paste det inn hit også. Beklager wall-of-text og engelsk, orker ikke å oversette.

Kommentarer?

 

I have been playing with the thought of making a garrote rogue for quite a while now. I built the build around the standard Hemorrhage setup due to the passive bonuses to attackpower the deep subtlety tree gives, and as such this will be played with a slow (over 2.6) weapon in the mainhand, and a fast one in the offhand. The premise of the build is to open with a Shadowstepped Garrote, build combopoints and Rupture, and stack deadly poison on the target. When the mob is low on health, Envenom.

 

A sample build: http://www.wowhead.com/?talent=f0ebRiZZEMcohhRsxot

It has all the standards in subtlety, and the combo point generation of setup, initiative and (when it's up) Premeditation should allow you to get both of your staple DoTs off while Master of Subtlety is up. Going down the Assassination line for Improved Poisons to make Envenom more viable as a finisher. (The 2/5 Lethality is really only a filler, and you can swap it for anything you like.)

 

A variation, the build that I am going to use when I hit 70: http://www.wowhead.com/?talent=wZ0xvzZEMeohhRsxot (I am level 65 now and have not picked up Opportunity yet)

The main difference is the addition of Riposte as a nice 10-energy burst of damage for when you need it, as well as adding +4% hit and 5/5 Opportunity for an additional increase in Garrote damage.

 

I find this build to be very effective when solo-grinding, and at my level I can kill most things my level with ease, pumping out 400-450 dps with what I consider to be subpar gear for a level 65. I have around 1100 attack power, 27% dodge, 12% hit and 15% crit. With Ghostly Strike, Charm of Alacrity (http://www.wowhead.com/?item=25787) and Evasion I reach 105% dodge, effectively making me invincible against the mobs that I like to kill for 7 seconds. Preparation is also a big help against those pesky adds, as is Imp Sap. Great utility in five-man instances as well as I can offtank melee adds quite effectively, keeping them from eating the healers.

 

Comments, questions, suggestions? Discuss.

Endret av Xeenon_
Lenke til kommentar
damage over tid er for pyser... er du en rogue så skal du søren i meg gjøre jobben din som top DPS`er .. roguer holder DPS`n oppe lenge som søren siden vi ikke er mana basert , å kan du spille classen din riktig så skaffer du deg energy watch å kompanserer DPS`n din med antal energy pr tick...

 

7886033[/snapback]

DPS er for pyser, jepp. dmg i en bossfight har ikke så mye å si, så lenge du greier å dra agro de første 3 sekundene på trash med insane burst dmg :s

 

tilogmed jeg, som spiller prest ser at det er noe galt der, du får jo ikke noe MER energy om du bruker energy watch? jeg mener, det er konstant igjennom hele fighten(har et talen nede i combat som hjelper på) og med energy watch har du bare bedre mulighet til å time de første attacksa dine litt bedre :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...