Edmund Blackadder Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 Hvor mye FR bruker folk her egentlig på de forskjellige bossene i BWL? Hos oss er det fra 100-200+ egentlig på de fleste bosser unntatt bloodlord og andre bosser som ikke gir ut fire damage. Lenke til kommentar
Cannabiskopen Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 (endret) 100 FR er latterlig lett å få... I hvertfall daggers suger, herregud man merker forskjellen på Sinister Strike på daggers og swords. Har critta 1500 damage med sinister strike rett utafor ZG. Critt rekorden min var først 798, men så critta jeg det, har aldri crittet i nærheten av det. Nevnte i g chat men ingen brydde seg. Wtf, er 1500 critts med sinister strike vanlig eller!? Endret 2. februar 2006 av BadBeer Lenke til kommentar
.Marcus Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 100 FR er latterlig lett å få... I hvertfall daggers suger, herregud man merker forskjellen på Sinister Strike på daggers og swords. Har critta 1500 damage med sinister strike rett utafor ZG. Critt rekorden min var først 798, men så critta jeg det, har aldri crittet i nærheten av det. Nevnte i g chat men ingen brydde seg. Wtf, er 1500 critts med sinister strike vanlig eller!? 5543201[/snapback] Hvis du er litt smart, så backstabber du med daggers Lenke til kommentar
Cannabiskopen Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 (endret) Ja, men får man 1500 critts med backstab? I hvertfall koster det 105 energy for vanlig backstabs; Gouge + backstab. Det tar også folk en del mer tid enn instant sinister strike som koster 40 energy hvis jeg ikke husker feil... Endret 2. februar 2006 av BadBeer Lenke til kommentar
Edmund Blackadder Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 I BWL skal du ikke gouge. Man backstabber bare fordi her skal ikke roguer ha aggro. Og 100 FR er lett å få ja, men det var ikke det jeg spurte om. Jeg spurte om hva andre folk bruker i forhold til hvor mye de gimper statsene sine. Alle unntatt to av roguene i min guild er dagger rogues, og vi har omtrent den samme dmg så det blir bare meningsløst å diskutere hva som er best av swords og daggers i damage. Men når man ser bort ifra damage er sword veldig fint fordi det er aggrovennlig.. Masse hvit damage som er fint hvis du ikke liker å bli shadowflamet så mye. Lenke til kommentar
.Marcus Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 Ja, men får man 1500 critts med backstab? I hvertfall koster det 105 energy for vanlig backstabs; Gouge + backstab. Det tar også folk en del mer tid enn instant sinister strike som koster 40 energy hvis jeg ikke husker feil... 5543323[/snapback] JA. Lenke til kommentar
DeeTee Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 1500 crit med backstab? pføy, får da lett 1900 buffed Hva FR angår bruker jeg ca200 på Vael, Broodlord og Firemaw - ellers er det bare full dmg gear på resta. Lenke til kommentar
.Marcus Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 Må legge til at det skal en hel del mer til å få et 1.5k SS enn et 1.5k BS. Tror til og med DeeTee er enig med meg her Lenke til kommentar
Edmund Blackadder Skrevet 3. februar 2006 Del Skrevet 3. februar 2006 Og hvis du har dagger spec, så er jo det +5% crit noe som jeg synes er bedre enn 1 extra attack som swordspecen gir. Så jeg critter som regel hele tiden. Og nesten ALLTID med backstab. Med et godt epic dagger kan man nå veldig høy damage, men dette er ikke så lurt i BWL for her får man fort aggro etterseg hvis man er uber. Lenke til kommentar
Sheel Skrevet 3. februar 2006 Del Skrevet 3. februar 2006 Og hvis du har dagger spec, så er jo det +5% crit noe som jeg synes er bedre enn 1 extra attack som swordspecen gir. Så jeg critter som regel hele tiden. Og nesten ALLTID med backstab. Med et godt epic dagger kan man nå veldig høy damage, men dette er ikke så lurt i BWL for her får man fort aggro etterseg hvis man er uber. 5544121[/snapback] Hvis man er så uber som du sier så bruker man 5 BF og feint spam så ofte som mulig, gjerne en Vanish i ny og ne også . Angående FR så gimper jeg meg ikke så altfor mye, bruker NS Chest, Cinderhide armsplints of Stamina (eller noe sånt, de fra Incendius), Lava Belt, BF Pants, BF Boots, noen ringer med +20 FR hver og Rogue trinketen fra DM. I tillegg til å ha en paladin i gruppa så funker dette greit nok . Lenke til kommentar
.Marcus Skrevet 3. februar 2006 Del Skrevet 3. februar 2006 Og hvis du har dagger spec, så er jo det +5% crit noe som jeg synes er bedre enn 1 extra attack som swordspecen gir. Så jeg critter som regel hele tiden. Og nesten ALLTID med backstab. Med et godt epic dagger kan man nå veldig høy damage, men dette er ikke så lurt i BWL for her får man fort aggro etterseg hvis man er uber. 5544121[/snapback] Ekstra attack kan også critte, og blir derfor mer gunstig. Har også opplevd at sword speccen procca av seg selv etter å ha proccet av seg selv, dakar magen, ble eid Lenke til kommentar
Edmund Blackadder Skrevet 3. februar 2006 Del Skrevet 3. februar 2006 Og hvis du har dagger spec, så er jo det +5% crit noe som jeg synes er bedre enn 1 extra attack som swordspecen gir. Så jeg critter som regel hele tiden. Og nesten ALLTID med backstab. Med et godt epic dagger kan man nå veldig høy damage, men dette er ikke så lurt i BWL for her får man fort aggro etterseg hvis man er uber. 5544121[/snapback] Hvis man er så uber som du sier så bruker man 5 BF og feint spam så ofte som mulig, gjerne en Vanish i ny og ne også . Angående FR så gimper jeg meg ikke så altfor mye, bruker NS Chest, Cinderhide armsplints of Stamina (eller noe sånt, de fra Incendius), Lava Belt, BF Pants, BF Boots, noen ringer med +20 FR hver og Rogue trinketen fra DM. I tillegg til å ha en paladin i gruppa så funker dette greit nok . 5544257[/snapback] Ikke Onyxia necken? Lenke til kommentar
Oli-Poli Skrevet 3. februar 2006 Del Skrevet 3. februar 2006 Heisann dere Rogues eksperter. Jeg lurte på en ting. Jeg har hørt at Combat Specc er best når du fokuserer mye på levling. Er det slik? Hva er fordeler og ulemper med Combat Specc? Lenke til kommentar
Pug Skrevet 3. februar 2006 Del Skrevet 3. februar 2006 Heisann dere Rogues eksperter. Jeg lurte på en ting.Jeg har hørt at Combat Specc er best når du fokuserer mye på levling. Er det slik? Hva er fordeler og ulemper med Combat Specc? 5545632[/snapback] Ja, combat (med swords/maces) er best av den enkle grunn at da kan man spamme sinister strike mest effektivt med mest mulig skade. Assasin/subtelty (med daggers) er ikke så effektivt fordi daggers er avhengig av backstabs for å gjøre mye skade, og når du grinder/soloer kommer du deg ikke bak mobben med mindre du gouger/kidney shotter, og da har du plutselig brukt opp en god del energy på evner som ikke gjør stort med skade. Fordeler med combat er at du ikke trenger å være bak fienden for å gjøre skade, du er ikke fullt så avhengig av få første hitten på motspillere som dagger-rogues ofte er. I tillegg gjør combat-spec (maces/swords)(i de fleste tilfeller) mer skade i instances sammenlignet med assasin/sub (med daggers). Ulemper er at du ikke er like "sneaky" og ikke kan backstabbe i PvP. Du kan f.eks. ikke ta halve livet av en mage med ambush osv, som du vanligvis klarer med ambush-> backstab osv. Lenke til kommentar
Oli-Poli Skrevet 3. februar 2006 Del Skrevet 3. februar 2006 Takker for kvikt svar! Veldig bra forklart Lenke til kommentar
Iver. Skrevet 3. februar 2006 Del Skrevet 3. februar 2006 Jeg har en liten gnome rogue level 52, så jeg lurer på, er det verdt det, å spare penger til krol blade (500g) eller skal jeg slå til med bloodrazor (150g)? har 230gull. Lenke til kommentar
.Marcus Skrevet 3. februar 2006 Del Skrevet 3. februar 2006 Mitt råd er å ikke kjøpe world drop epics. Rogues er den klassen som har meget lite utbytte av å få "litt bedre" våpen når de kommer i høyere lvl. I lvl 52 kan du vel få tak i et Assassination Blade eller lignende? Krol er vel det beste pre-MC sverdet tror jeg, vet ikke om Dal'Rend mainhand har litt bedre stats eller noe slikt. Tenk deg litt om Lenke til kommentar
Pug Skrevet 3. februar 2006 Del Skrevet 3. februar 2006 Krol Blade er et av de beste pre-mc sverdene. Dal'Rend settet er vel omtrent det eneste som er bedre pga. +50 attack power som set bonus. Men så skal det sies at Dal'Rend main hand har svært lav drop rate. Jeg gjorde over 40 ubrs runs tror jeg, og jeg så det droppe to ganger. Ene gangen gikk det til en warrior (!) og andre gangen vant en hunter det. Men 500g er mye penger, og tviler på at jeg ville brukt såpass mye gull på et sverd. Om du skal kjøpe deg et sverd ville jeg heller gått for Assasination Blade, eller evt. Sword of Zeal (som er minst like bra som Krol Blade) om du finner det billig på AH. Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 3. februar 2006 Del Skrevet 3. februar 2006 Hvis man klarer seg uten lilla skrift og 1% to crit, så er Mass of McGowan et kurant alternativ til Krol. Koster rundt 100g, samme min-max. Lenke til kommentar
Edmund Blackadder Skrevet 3. februar 2006 Del Skrevet 3. februar 2006 Er det noen som har prøvd mace spec egentlig? Kjenner ingen og det er det sikkert en grunn til men jeg ville likt å høre hvordan de har det. Dessuten er det veeeldig få gode maces for rogues rundtomkring. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå