Gå til innhold

Den lille rogue-tråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
PVE = Mutilate - AGI

Combat - ARP/AGI

Agility og AP er veldig nære hverandre, både for Mut og Combat. Men Agi gir mer dodge så "why not" er det de fleste tenker. ArP er kun verdt det ved ekstremt bra gear, og forutsetter at du har stacket spesifikke items med masse ArP allerede. Så 95% av combat spillere kan se bort ifra ArP.

Lenke til kommentar

Jeg har nettopp start en ny rogue med heirloom items.

Gearet består av:

Det gir meg tilsammen 20% ekstra exp. Det går så fort å levle at det er ikke mulig å få bedre gear og traine mining på nivå med levelen. Utenom å gå instance som jeg enda ikke har tatt meg tid til.

(Linkede accounter er jo selfølgelig mye sykere, da jeg testet det med en kompis var vi 60 før vi hadde forlat skjermene)

Mine heirloom weapons:

Dette gir meg en forholdsvis syk damage, med et crit scope mellom 170-300 i nåværende level. Men gleder meg selvfølgelig til å se hvor mye bedre gearet blir fremover, og vurdere sterkt å ta noen instancer for å få meg noe bedre gear.

Noen som har gode forslag til hvilke instancer jeg kan gå for å få et godt gear?

Jeg spiller på PVE realmen: Doomhammer, for jeg ikke orker å bli ganket mens jeg levler.

Link til characteren: Whiskeyleif

Lenke til kommentar

Noen som har funnet ut om tier 9 (ilvl 245) er verdt å satse på?

Har drevet på med spreadsheet og for min del så ser det ut som om at det ikke er så veldig stor forskjell på 4/5 t9 og bare random gear med bedre stats (og sockets). Bruker for tiden fortsatt tier 8, men tror jeg skal re-gemme til arp og droppe tier 8 snart.

Link til nåværende gear er i signaturen.

Vurderer å re-gemme arp og bruke følgende gear istedet:

Vest of Shifting Shadows (heroic)

Duskstalker Pauldrons

Garona's Legplates of Triumph eller Legwraps of the Broken Beast (heroic)

og

Bloodfang Hood (heroic) (evt. Mask of Lethal Intent om Onyxia nekter å droppe bloodfang).

På spreadsheetet mitt så får jeg ikke noen stor forskjell mellom gearet nevnt over og 4/5 tier 9. Heroic t9 er jo så klart det beste alternativet, men har ikke downa Anub heroic enda.

Eneste problemet mitt med armor penetration er at jeg mangler det forbanna trinketet fra Thorim hard mode :( Så er det verdt å satse på armor penetration selv om jeg ikke har mjolnir runestone?

Lenke til kommentar

Spreadsheet gir svaret på når det er verdt det. T9 er ikke mye å skryte av dessverre, spesielt for combat er det mildt sagt elendig. Du trenger som regel 4stk t9 245 ilvl + 1 245 piece for å erstatte t8. Set bonusen på t9 er veldige svake, mens t8 bonusene er ekstremt bra. Du skal ha veldig mye armor penetration for at det er verdt å gemme for det, jeg vil si at trinkets + mange piecies med ArP gear (du må samle dette bevisst) er helt nødvendig før du kan tenke på å bytte. Dermed så er dette ikke aktuelt for andre enn de som grinder items i heroic toc og har hatt flaks med trinket drops tidligere.

Endret av mad_arab
Lenke til kommentar

Det er ganske åpenbart at med det gearet bør du ikke bytte til armpen. Du bytter ikke til armorpen før du kan bytte ut rupture med evis. Det bør du ikke med t8 set. Selv med t9 set ville ikke jeg bytta, men det er no meg.

Det er ikke ALT spreadsheets tar høyde for ;)

Endret av Neppe
Lenke til kommentar
Det er ganske åpenbart at med det gearet bør du ikke bytte til armpen.

"Det gearet"? Mener du det jeg lista opp som jeg kan bytte til, eller det jeg har på armory?

Du bytter ikke til armorpen før du kan bytte ut rupture med evis. Det bør du ikke med t8 set. Selv med t9 set ville ikke jeg bytta, men det er no meg.

Nei var vel nettopp derfor jeg linka til det gearet jeg vurderer å bytte til fra t8.

Hvorfor ville du ikke det, om det er det som (teoretisk sett) gir best dps?

Lenke til kommentar
Hvorfor ville du ikke det, om det er det som (teoretisk sett) gir best dps?

Du tjener så sinnsykt lite på det. Vi snakker om 40-50 dps her. Jeg synes den lille mengden med armor på mange måter gjør opp for seg. Så liker jeg heller ikke tanken på å fjerne rupture fra rotation, fordi det hadde gjort oppgaven kjedelig. Det blir litt sånn som da de forrandra på HFB, det gjorde rotation til mutilate sinsykt kjedelig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...