Gå til innhold

Den lille rogue-tråden


Anbefalte innlegg

Mutilate i PVP er vell ikke helt ubrukli da? Var jo bare et spørsmål om når det skulle bli nerfa, var kanskje litt for høy burst dmg.

Det gjelder også mange andre klasser som ikke nerfes nevneverdig. Arcane mages, retardins, death knights, you name it. Det sies at burst skal bli mindre over hele linja, men likevel nerfer de bare noen få klasser. Det kommer sikkert, men skjønner ikke hvorfor det haster sånn å få nerfet rogues før alle andre.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Altså Mutilate ble nerfet. Det vil si at det er bedre å gå combat i PvE nå, etter patch? Henger ikke helt med. :)

 

Mutilate blir nerfet i PVP, damagen Mutilate tar i PVE blir og nerfet, men vi får buffs ved help av ny Hunger for Blood og bedre Slice and Dice. Dette vil føre til at uansett om Mutilate damagen går ned så vil uansett DPSen totalt sett gå litt opp fordi det blir mer white attacks ved hjelp av Slice and Dice.

Dette vil gjøre at focus attack proccer mer og du får mer energy regen, som igjen fører til høyere DPS. Du får og høyere DPS siden Hunger of Blood er blitt buffet.

 

Så det er ikke bedre å gå Combat.

Lenke til kommentar
Mutilate i PVP er vell ikke helt ubrukli da? Var jo bare et spørsmål om når det skulle bli nerfa, var kanskje litt for høy burst dmg.

Det gjelder også mange andre klasser som ikke nerfes nevneverdig. Arcane mages, retardins, death knights, you name it. Det sies at burst skal bli mindre over hele linja, men likevel nerfer de bare noen få klasser. Det kommer sikkert, men skjønner ikke hvorfor det haster sånn å få nerfet rogues før alle andre.

 

Men kan bursten til andre classer fint drepe foreksempel healers uten at det har mulighet til å gjøre noe? Jeg tar lite PVP så har ikke helt sett hva de gjør:p Vet bare at Paladins og DKs greier å nuke meg ned ganske fort.

 

Men for min del tror jeg det haster litt med rogue nerfingen fordi vi har så mange stuns som vi kan holde kontroll på healers helt til de dør, og dette blir jo ekstra effektivt med høg damage fra mutilate.

 

Rett meg vist jeg tar feil i dette da:p Er ikke helt sikker hvor god stun de andre classene har i forhold til oss.

Lenke til kommentar
Altså Mutilate ble nerfet. Det vil si at det er bedre å gå combat i PvE nå, etter patch? Henger ikke helt med. :)

 

Mutilate blir nerfet i PVP, damagen Mutilate tar i PVE blir og nerfet, men vi får buffs ved help av ny Hunger for Blood og bedre Slice and Dice. Dette vil føre til at uansett om Mutilate damagen går ned så vil uansett DPSen totalt sett gå litt opp fordi det blir mer white attacks ved hjelp av Slice and Dice.

Dette vil gjøre at focus attack proccer mer og du får mer energy regen, som igjen fører til høyere DPS. Du får og høyere DPS siden Hunger of Blood er blitt buffet.

 

Så det er ikke bedre å gå Combat.

Om slice and dice har fått raskere speed, så buffer det jo combat også.

Lenke til kommentar

Ja det gjør jo det, og det er jo dette Blizzard vil gjøre. Få alle tre specene like gode i PVE. Men denne patchen var vell mer for å nerfe Rogues litt i PVP, på den måten måtte de gjøre tiltak for å få Mutilate DPSen oppigjen. Mutilate får vell også litt mer ut av Slice and Dice pågrunn av Focus attack.

 

Men det er sant, du burde se litt økning i Combat DPS også:)

Lenke til kommentar

Har etter mye om å men skaffet meg nesten fullt Heroic gear, 2x paper cutters, og ett par badge-rewards. På den Boss-dummy'en som er i orgrimmar klarer jeg å pumpe ut ca 1600dps, ubuffet og uten pots. Er dette godt nok for å starte med Naxx10 og kanskje 20? Vil tro at dps'en blir hevet en del med buffs.

Lenke til kommentar
Har etter mye om å men skaffet meg nesten fullt Heroic gear, 2x paper cutters, og ett par badge-rewards. På den Boss-dummy'en som er i orgrimmar klarer jeg å pumpe ut ca 1600dps, ubuffet og uten pots. Er dette godt nok for å starte med Naxx10 og kanskje 20? Vil tro at dps'en blir hevet en del med buffs.

Kjørte 9 manns naxx med 3 dps som aldri hadde vært der inne før, inkludert 1 pug som klarte å dra ca 1700 over hele greien (mage, lal).

Tok 3.5-4 timer ca, og jeg fikk meg endelig KT fisten min, woop.

Så lenge du har OK tanks og healere er naxx kake.

 

Og ja, ubuffet drar jeg ca 2.2k på boss dummy tingen i orgrimmar, men i 10 mann raids klarer jeg stort sett å holde 3-3.5k ca, avhengig av hvilke buffs vi mangler.

Har hatt lite hell med å få med oss WF totem/imp icy talons i det siste :(

Endret av Talwin
Lenke til kommentar

Noen forslag til hvordan jeg kan forbedre gearet mitt?

 

Som dere sikkert ser er jeg overcapped på hit, så den eneste muligheten min er vel å vente på drops? F.eks. Stalk-Skin Belt, som ikke har noe hit?

 

Edit: Hvordan vil en 51/7/13 build fungere som mutilate? Kommer fortsatt til å være over poison hit cap (366 - 99 = 267), da vi alltid har enten imp. FF eller Misery i 25man raids.

Endret av Pug
Lenke til kommentar

Det ser helt optimalt ut det oppsettet ditt. Det er ikke noe farlig overhodet å være over poison cappen. Du må bare velge det beste utstyret hele tiden. Hvis du vil se dps konsekvensen av å flytte på talent points eller bytte ut til items med mindre hit, så prøv spreadsheet: http://elitistjerks.com/f78/t27244-roguecraft_spreadsheet/

 

Edit: Icewalker er fremdeles beste enchant på boots, selv over poison hit cap. Forskjellen er veldig liten dog, så jeg ville ikke giddet å ta den før du får nye boots.

Endret av mad_arab
Lenke til kommentar

Du hadde jo egentlig litt lite crit og AP i forhold til gearet ditt synest nå vertfall jeg. Prøv å bytt ut litt av de agility gemsa med AP i steden.

 

366 Hit er jo endel over hit cap. Ville prøvd å få skifta noe av gearet med items som ikke har hit rating, tror du vil merke forskjell med å gjøre dette.

 

Ville og prøvd å fått tak i Fury of the Five Flights fra OS.

 

51/13/7 er den beste Mutilate specen som er ute nå så jeg ville ikke skifta på den.

Lenke til kommentar
Du hadde jo egentlig litt lite crit og AP i forhold til gearet ditt synest nå vertfall jeg. Prøv å bytt ut litt av de agility gemsa med AP i steden.

 

366 Hit er jo endel over hit cap. Ville prøvd å få skifta noe av gearet med items som ikke har hit rating, tror du vil merke forskjell med å gjøre dette.

 

Ville og prøvd å fått tak i Fury of the Five Flights fra OS.

 

51/13/7 er den beste Mutilate specen som er ute nå så jeg ville ikke skifta på den.

Skjønner ikke helt logikken din, du mener jeg har lite crit og AP, og foreslår dermed å bytte ut agi-gems med AP-gems, slik at jeg får enda mindre crit? :) Forøvrig foretrekker jeg agility da de scaler med BoK, noe AP-gems ikke gjør.

 

366 er 51 over poison hit cap, så ja, håper på drops uten hit, blant annet det beltet jeg nevnte, også er det et par boots i Naxx som også er uten hit.

 

Jepp venter på at Fury of the Five Flights skal droppe :)

Lenke til kommentar

Men ikke bytt til noe uten hit bare fordi det ikke har hit. Du skal alltid bytte til det BESTE alternativet, og vil du finne ut hva det er så er du pent nødt til å sjekke regnearket, for det er det eneste som vil kunne gi deg svar på ting man ikke kan regne i hodet. Jeg har veldig lite til overs for tankegangen men at folk "synes" man har lite hit/crit/ap whatever. Noen ganger så får man drops som gjør at det beste oppsettet man kan få etter gems/ench faktisk har mye hit eller mye crit. Da er det bare tullete å begynne å regemme eller å bytte ut gear så man får dårligere dps bare fordi man vil "balansere stats". Igjen, regnearket vil gi et kjapt svar på dette hvis man bare gidder å bruke det. (dette var forsåvidt like mye svar til hanzi som til Pug).

Lenke til kommentar

Vist du har goldet for det ser jeg ikke noe problem i å prøve litt regemming, ikke at det vil gjøre store underverk. Men vist du ser etter å optimalisere gearet ditt så hjelper jo det litt.

 

Jeg var kanskje litt uklar når jeg sa du burde bytte ut gems. Var vell litt rask med å si at critten din var lav, for den er jo egentlig ikke det, men APen kunne vert litt høyere etter min mening.

 

Ellers er vell det bare å vente på noen items som du vet kan gi bedre utslag i forhold til crit, AP enn de itemene med hit som du har nå. Men som mad_arab er det lurt å se hva gear som virkelig er bedre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...