Gå til innhold

Den lille rogue-tråden

Anbefalte innlegg

Hei begynte å spille litt wow i går. Lagde meg en Troll Rouge på en Pvp server ved navn Scale etterelannet, nå er jeg i lvl 11 og har gjort mange Quester. Det jeg lurer på er hva slags professions jeg bør velge, som passer til rouge. Stemmer det at man kan velge 2 og så enten fishing, cocking eller medic? Og hva er den talent greia jeg skal putte poeng i? Det er 3 forskjeligge ''grener'' der. Hvilken bør jeg velge og skal jeg fyle poenga BARE på den ''grenen,, jeg vil satse på? Takk for hjelpen:)

1. Rogue - Ikke rouge :)

2. Ta det yrket som virker mest interessant. Det du ikke bør ta er Tailoring (siden du bruker leather), og Blacksmithing (igjen, siden du bruker leather). Alle andre yrker er helt greit, bare pass på å ta to som bygger på hverandre, som f.eks. Skinning-Leatherworking, Mining-Jewelcrafting, eller Herbalism-Alchemy.

3. Du kan ha både fishing, cooking og first aid.

4. Combat er det greieste treet å satse på i de lavere levlene, siden det støtter opp rundt sinister strike (med swords, maces eller fist weapons), og er ikke avhengig av å være bak fienden (slik som backstab er, med daggers). Når du blir lvl 50+ kan du se litt på Assasination-treet, fordi da kan du lære Mutilate, som heller ikke krever at du er bak fienden.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvem er det som slår deg i dps egentlig? Kan du for eksempel linke dems gear mot ditt?

Sånn som jeg ser det, så ligger vi rogues på toppen om vi konsentrerer oss. Så fort du mister konsentrasjonen havner du på bunn. Gear spiller en stor rolle i Wow, logisk nok gjør også da flasks, food buff, enchants osv det også. Om Rogues hadde fått 1k dps hadde jeg følt meg skikkelig overpowered.

Lenke til kommentar
Hvem er det som slår deg i dps egentlig? Kan du for eksempel linke dems gear mot ditt?

Sånn som jeg ser det, så ligger vi rogues på toppen om vi konsentrerer oss. Så fort du mister konsentrasjonen havner du på bunn. Gear spiller en stor rolle i Wow, logisk nok gjør også da flasks, food buff, enchants osv det også. Om Rogues hadde fått 1k dps hadde jeg følt meg skikkelig overpowered.

ser du hva gutten skriver? han hadde 4.9k dps på patchwerk, og ble fortsatt slått med ca 1k, vil du ærlig talt inrømme at du gjøre nesten 6k dps på patchwerk? kan kansje tru deg om du gjorde det med alt det beste gearet i spillet og med HaT specc mens den fortsatt var bugga. en mutilate build, (som videnkjent ER den beste boss speccen) har ikke sjangs i satan til og gjøre den typen dps.

for og svare på spm, jan blir sikket slått av DK,shaman,mage vil jeg tippe.

Endret av digitalglenn
Lenke til kommentar
* Hunger for Blood (Assassination): Now increases damage 5% per stack, (up from 3%.)

* Mind Numbing Poison now reduces cast time by 30%, down from 60%.

* Mutilate damage will now do 20% increased damage against poisoned targets, down from 50%.

* Slice and Dice: This ability now increases melee attack speed by 40%, up from 30%.

Rogue gjør ikke nok skade i pve, så man nerfer hovedangrepet? Greit at man skal tone ned pvp burst her, men ser ingen andre burst klasser med store nerfs (retardins får til og med en ørliten buff).

Lenke til kommentar
ser du hva gutten skriver? han hadde 4.9k dps på patchwerk, og ble fortsatt slått med ca 1k, vil du ærlig talt inrømme at du gjøre nesten 6k dps på patchwerk? kan kansje tru deg om du gjorde det med alt det beste gearet i spillet og med HaT specc mens den fortsatt var bugga. en mutilate build, (som videnkjent ER den beste boss speccen) har ikke sjangs i satan til og gjøre den typen dps.

Jeg kan vel å lese. Han ble slått med 1k? Ja, hva så. Jeg kan sikkert slå en Holy Priest i healing jeg også om han ikke gjør noe. Vi er 2 Rogues i guildet som er med omtrent hver gang, en Assassination og en Combat, vi har omtrent identisk skade, og vi ligger omlag alltid øverst eller veldig høyt oppe på single target bosser. Da har de andre klassene omtrent likt gear.

Jeg kan ikke se noe urettferdig i det.

Mages ligger langt under en Rogue i dps, enten så er du skikkelig ellendig, eller middels med veldig gode mages. Jeg har enda ikke sett en shaman outdpse oss på Single target bosser, og heller ikke med flere. Nå har jo også Shamans en god del andre fordeler han tar med inn i raidet, så det skulle bare mangle. En DK kan fint ligge likt med oss, men dette er også en VELDIG NY klasse i forhold til de andre som har over 4 år på baken, og er veldig godt ballansert i mine øyne. De vil gi oss enda mer skade i PvE, og gjøre oss ballansert i pvp. Jeg ser virkelig ikke grunnen til å fly i alle rettninger med dårlig norsk og banning. Det er nok uansett ikke slike tilbakemeldinger blizzard tar med seg.

Det virker mer som om du gjør en del feil digitalglenn, for de roguene jeg kjenner har virkelig ikke samme problemene. Det er enten det, eller at du rett og slett ikke tåler at andre er bedre enn deg, noe som det ser ut til at du blir nødt til å godta.

Å siden du mest trolig kommer til å pirke på det jeg skriver, så påpeker jeg igjen at alle i guildet er omtrent lik gearet, like enchants og hva det enn nå måtte være.

Endret av Neppe
Lenke til kommentar

Sjekk wws - De eneste roguene som ligger på toppen eller nær toppen på damage meters er de som brukte bugged HaT spec (pre 3.0.8)

Finner ikke noen som ligger greit an på damage som ikke brukte bugged HaT. Har ikke lest så mye da.

Selv ligger jeg også rundt 10. plass på damage på Patchwerk. Kjører standard rotation med HfB, SnD, Rupture & Envenom. Har greit gear, det eneste jeg kan tenke meg som er galt er at jeg har for mye hit. Men har ikke gemmet for hit (bortsett fra meta requirement), så er ikke så mye jeg kan gjøre med det. Har også litt lite expertise, ligger på 24 expertise med elixir/food buff. Er enig i at rogues trenger en buff, føles ganske håpløst ut å være en "pure dps class" som ikke har sjangs til å toppe dps i det hele tatt.

Edit: Neppe, hvordan er gear-nivået til guilden din? Mange rogues gjør det greit nok i starten med noenlunde gear (altså blues/heroics/10man gear), men blir out-scalet når raidet begynner å få en del 25-man gear.

Endret av Pug
Lenke til kommentar

Jeg kan vel å lese. Han ble slått med 1k? Ja, hva så. Jeg kan sikkert slå en Holy Priest i healing jeg også om han ikke gjør noe. Vi er 2 Rogues i guildet som er med omtrent hver gang, en Assassination og en Combat, vi har omtrent identisk skade, og vi ligger omlag alltid øverst eller veldig høyt oppe på single target bosser. Da har de andre klassene omtrent likt gear.

Jeg kan ikke se noe urettferdig i det.

Mages ligger langt under en Rogue i dps, enten så er du skikkelig ellendig, eller middels med veldig gode mages. Jeg har enda ikke sett en shaman outdpse oss på Single target bosser, og heller ikke med flere. Nå har jo også Shamans en god del andre fordeler han tar med inn i raidet, så det skulle bare mangle. En DK kan fint ligge likt med oss, men dette er også en VELDIG NY klasse i forhold til de andre som har over 4 år på baken, og er veldig godt ballansert i mine øyne. De vil gi oss enda mer skade i PvE, og gjøre oss ballansert i pvp. Jeg ser virkelig ikke grunnen til å fly i alle rettninger med dårlig norsk og banning. Det er nok uansett ikke slike tilbakemeldinger blizzard tar med seg.

Det virker mer som om du gjør en del feil digitalglenn, for de roguene jeg kjenner har virkelig ikke samme problemene. Det er enten det, eller at du rett og slett ikke tåler at andre er bedre enn deg, noe som det ser ut til at du blir nødt til å godta.

Å siden du mest trolig kommer til å pirke på det jeg skriver, så påpeker jeg igjen at alle i guildet er omtrent lik gearet, like enchants og hva det enn nå måtte være.

feilen ligger i at:

1. du svarer ikke engang på det jeg sier... har DU gjort 6k dps på patchverk siden du tydeligvis er så sinsykt godt til og trykke på hfb, rupture, snd og envenom? det er ikke sjangs til at det du sier stemmer, om du virkelig vil sjekke kildene mine på dette forslår jeg at du tar en titt på stickyer og så og si alt av poster i wow-europe sine rouge forums.

2. om du aldri har blitt outdpsa av en elemental shaman er det noen i guilden deres dere burde kicke.

3. som det blir påpekt av pug regner jeg med du og guilden din trasker rundt i litt blått og en par deler fra nax 10 \ heroics ja da kan jeg være enig i at forskjellen ikke er så stor, da burde alle ligge på rund 2.2-2,6k dps

Lenke til kommentar

Det er jo eit faktum at alle classer kan slå rogue i DPS nå, og de som sier noe annet og tror de eier damage meteret så er det bare enkelt å grett noe gale med de andre i guilden(vist de har likt gear selvfølgelig)

Men får håpe på litt dps increase etter i morgen:) Tror det kommer til å vise forskjell. Vertfall når 3.1 kommer.

Lenke til kommentar
Sjekk wws - De eneste roguene som ligger på toppen eller nær toppen på damage meters er de som brukte bugged HaT spec (pre 3.0.8)

Finner ikke noen som ligger greit an på damage som ikke brukte bugged HaT. Har ikke lest så mye da.

Selv ligger jeg også rundt 10. plass på damage på Patchwerk. Kjører standard rotation med HfB, SnD, Rupture & Envenom. Har greit gear, det eneste jeg kan tenke meg som er galt er at jeg har for mye hit. Men har ikke gemmet for hit (bortsett fra meta requirement), så er ikke så mye jeg kan gjøre med det. Har også litt lite expertise, ligger på 24 expertise med elixir/food buff. Er enig i at rogues trenger en buff, føles ganske håpløst ut å være en "pure dps class" som ikke har sjangs til å toppe dps i det hele tatt.

Edit: Neppe, hvordan er gear-nivået til guilden din? Mange rogues gjør det greit nok i starten med noenlunde gear (altså blues/heroics/10man gear), men blir out-scalet når raidet begynner å få en del 25-man gear.

Jeg er ikke uenig i at Rogues kanskje trenger et lite dytt, men jeg er uenig i at det er så ille som noen skal ha det til.

I vår guild har vi fullt 10 manns gear og begynner å få en god del fra 25 manns. Ikke top notch, men mer en greit nok. Jeg har også litt for mye hitrating, 360 jeg har rundt 30% i critical og i overkant av 3000 AP. Jeg er rimelig ny i dette guildet, så mange av de andre har en god del bedre gear enn det jeg har, likevel klarer jeg å ligge høyt oppe på DPS. Jeg har vanskelig å tro at en guild har klart å finne 15 DPSere av dårligste slag, så jeg regner med at det ikke er noe galt med ALLE. Selv om det kan virke som om noen slacker litt noen ganger.

Til å være pure dps klasse så burde vi også kanskje ligge høyere, noe jeg er veldig enig i. Men igjen så påpeker jeg at jeg synes ikke det er så ille som noen skal ha det til. Når man prøver å lese det digital glenn skriver, så virker det jo som om bilen hans har mistet motoren. Å alle vet at Rogues har vært rimelig dominerende i PvP en stund nå. De må klare å ballansere pvp og pve også.

Å digitalglenn, før du poster innlegg, ta en titt her ordbok Ikke for å være frekk eller noe, med ordbok er fint å ha :)

Lenke til kommentar

Hva er DPSen din foreksempel på Patchwerk i 25-man raids?

At classene ligger ganske likt i 10-man og begynner grupper i 25 er ganske sant, men når gearet blir bedre vil nesten alle classer gå over oss. Ble kanskje litt bedre etter Patchen siden de nerfet endel classer.

Men ingen kan se at vi gjør det bra nok, for det er noe Blizzard til og med har sagt at vi ikke gjør. Jeg synest ikke vi burde ligge noe serlig over andre classer, siden dette ville jo bare blitt boring, å vite før hver fight at du kom til å toppe DPS meteret.

En Mage kan komme opp i 6500 - 7000 DPS, menst en Rogue uansett hvor fint han greier å få rotationen sin til kanskje greier å toppe 5000-5500 DPS.

Lenke til kommentar

Jeg er ikke uenig i at Rogues kanskje trenger et lite dytt, men jeg er uenig i at det er så ille som noen skal ha det til.

I vår guild har vi fullt 10 manns gear og begynner å få en god del fra 25 manns. Ikke top notch, men mer en greit nok. Jeg har også litt for mye hitrating, 360 jeg har rundt 30% i critical og i overkant av 3000 AP. Jeg er rimelig ny i dette guildet, så mange av de andre har en god del bedre gear enn det jeg har, likevel klarer jeg å ligge høyt oppe på DPS. Jeg har vanskelig å tro at en guild har klart å finne 15 DPSere av dårligste slag, så jeg regner med at det ikke er noe galt med ALLE. Selv om det kan virke som om noen slacker litt noen ganger.

Til å være pure dps klasse så burde vi også kanskje ligge høyere, noe jeg er veldig enig i. Men igjen så påpeker jeg at jeg synes ikke det er så ille som noen skal ha det til. Når man prøver å lese det digital glenn skriver, så virker det jo som om bilen hans har mistet motoren. Å alle vet at Rogues har vært rimelig dominerende i PvP en stund nå. De må klare å ballansere pvp og pve også.

Å digitalglenn, før du poster innlegg, ta en titt her ordbok Ikke for å være frekk eller noe, med ordbok er fint å ha :)

ang. ordbok, så skriver jeg ofte innlegg mens jeg venter på og komme inn i en bg eller mens jeg venter på en skal starte, ergo går det ofte litt fort i svingene. at folk gidder bry seg om skrivefeil på et diskusjonsforum er for meg et mysterium. men for dere care- bears rundt om på forumet er jeg meget lei meg for all smerten jeg har påført dere.

vi får virkelig håpe rogues igjen topper DPS metere, for det er tross alt der vi burde ligge som pure DPS klasse. jeg liker fortsatt meget dårlig at de skal nerfe mutilate... ser ikke poenget med og gjøre det når stort sett alle klasser criter langt høyere en det mutilate gjør, samtidig som de har mye mer armor og gjerne healing skills i tilegg.

Endret av digitalglenn
Lenke til kommentar

Synest de kunne ha funne på noe litt mer smart når det kom til den PVE buffen/ PVP nerfen.

Virker ikke som de tar forslagene fra Rogue-forums eller andre sider noe seriøst. Har ikke sett ett hint fra hva folk har foreslått.

Men jeg gleder meg litt til i morgen for å se hva resultatene blir, for håpe DPSen stiger litt vertfall.

Lenke til kommentar

Vel, jeg har top notch gear.. Alt av best in slot utenom belt. Dette var som combat vel og merke.

men ja, 3 locks på 6k+

Mage

2 DK

enh shaman

hunter

etc

Rogues trenger buffs. Vi får jo en liten pve buff til onsdag men det er jo ikke i nærheten av hva vi trenger.

Endret av Holmgr3N
Lenke til kommentar

Helt enig. Gikk innpå mmo-champion for noen dager siden og såg at det var noe nytt om Rogues i den nye patchen som kommer. Må si jeg ble litt skuffet når det ikke var mer.

Men de har vell kanskje store problem med å få til denne PVe/PVP balancen.

Vi er en komplisert class:p

Lenke til kommentar

Den er 100% bekreftet og vil gå Live i morgen.

Kan ikke se helt sikkert hva folk vil gå, men tror det blir mer deep Sub nå. Shadowstep etc.

Mutilate i PVP er vell ikke helt ubrukli da? Var jo bare et spørsmål om når det skulle bli nerfa, var kanskje litt for høy burst dmg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...