Gå til innhold

Den lille rogue-tråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da er jeg blitt 80. Har nå på meg Eviscerators itemene, Trollwoven Girdle, Spaulders og Ice Strikers Cloak, har 2 x paper cutter (Synes de tar mye skade til å være papirkuttere) og jewlery er for det meste rimelig, tja! Dritt.

Noen som har noen korte tips om hvor jeg kan farme for både penger og items? Har enda ikke Epic Flying mount (Har rundt 2400 gull), så er rimelig gira på å få skaffa meg det.

Lenke til kommentar

Jeg sitter i samme situasjonen nå selv med og farme til Epic Flying og jeg vil si at med 60% mount er det ikke verd å farme proffesions så det jeg mener du burde gjøre er å gjøre dailys i Shadow Vault, og på den zepplinen, og i tillegg til dette gjør du alle questsa du har igjen i Icecrown og Storm Peaks, det tar tid men det blir gull av det.

Lenke til kommentar

Begge er sterke classer i PVP:) Men rogue har nå ganske lenge dominert PVP området som DPS class. Nå er de ganske OP pågrunn av lite Resilience, kommer vell ikke til å forandre seg så ekstremt mye da. Jeg har ikke prøvd ut mye warrior så kan ikke akuratt se om di er mer gøy, men jeg liker rogue svært godt. Kult å ha litt å velge mellom, kan både gå combat pvp og mutilate pvp.

Vil no se at warrior og Rogue er kanskje de som er enklest å få arena team med da. Eller retri pala og death knight ligger vell ganske høgt:)

Lenke til kommentar
Da er jeg blitt 80. Har nå på meg Eviscerators itemene, Trollwoven Girdle, Spaulders og Ice Strikers Cloak, har 2 x paper cutter (Synes de tar mye skade til å være papirkuttere) og jewlery er for det meste rimelig, tja! Dritt.

Noen som har noen korte tips om hvor jeg kan farme for både penger og items? Har enda ikke Epic Flying mount (Har rundt 2400 gull), så er rimelig gira på å få skaffa meg det.

Du har vell en del quests igjen i the storm peaks/icecrown som ikke er gjort? Dette er noe du kan tjene veldig mye på siden du får ekstra gold nå som du er 80. Litt kjedeli når du ikke har epic flying da:p

Blir vel det og så dailies. Prøv å få disenchanta green items du får, selg ting på ah.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-uVTr2vDm

Fatter ikke hva jeg gjør galt.

http://eu.wowarmory.com/character-sheet.xm...mp;n=Fritzwilly

Her er min character, og jeg kommer nesten aldri over 2k DPS i 5manns instances, og synes ikke rogue er særlig bra på trash, men ser her at dere klarer å ha dobbelt så mye dps som meg på 25manns raid-trash, hva gjør jeg galt?

Bruker envenom, HfB og slice'n'dice oppe 100% av tiden. Rupture og garrote-start har jeg også i rotationen.

Hva i all verden kan all denne forskjellen utgjøre? Gearet mitt er jo ikke heeelt crap da.

Lenke til kommentar

Litt merkelig ja. Specen og gearet ser no bra ut. Men heroics er ikke akuratt bra å teste dpsen på. Har du prøvd training dummy i IF? Eller resete på bosser.

Men på trash burde det egentlig bare holde med å spame FoK, få opp en Slice and Dize når du starter og hold HfB oppe. Så spammer du bare FoK:p

Men er jo lite packs i heroics i forhold til naxx så blir jo veldi mye høgre når du kommer til naxx.

Her er en liten Mutilate rotation guide som du kan se om du følger:

Få Hunger for Blood opp til 3 stacks før fighten begynner.

Start med Garrote (Vist du er stealthed) or Mutilate vist ikke.

Du vil no ha 1-3 combo points etter garrot er brukt. Bruk da Slice and Dice. Etter dette er den denne faste rotationen som gjelder:

Mutilate til 4-5 combo points.

Envenom (reseta Slice and Dice til 5 point maximum)

Rupture

Envenom

Pass på at HfB alltid er oppe fordi vist du mister den tar det 90 energy å få den opp igjen. Priority #1 er HfB, #2 er Slice and Dice, #3 er Rupture/Envenom. Hugs at du trenger ikke alltid stå å spamme mutilate. Vist du har full stack på HfB og SaD og 4 compo points, men du ser at rupture kanskje går ut om 5 sec. Så spar energy. Gjør ikke noe at den går over 60 energy.

Noe jeg og ser er at du bruker vigor. Kan prøve å bytte mot en til på crit. Siden etter fighten vil ikke de 20 ekstra energies ha noe å si. Kan vel ha det vist du er flink å spare på energy og vite når du burde vente.

Lenke til kommentar

Jo, gearet ditt er en smule forferdelig, beklagelig men sant. Spesielt critten din er ille! Uten crit blir det dårlig med Seal Fate procs, og dermed vanskelig å få gjort annet enn og akkurat holde rotations gående.

Uansett så ikke tenk så veldig sort-hvitt på 5-manns, som jeg nevnte i går så er rogue dps veldig avhengig av buffs, og er du i en gruppe som ikke gir deg noen form for dps økning så sitter du igjen med svært lite.

For min del så starter jeg en kamp slik:

- HfB x 3 prefight

- TotT til tank prefight

- Ambush (2cp, muligens 3)

- SnD (derfor Ambush i stedet for Garrote (raidbuffet scaler Ambush bedre), slik at jeg kjøper meg litt lengre tid før jeg må bruke Envenom)

- Muti - 5cp

- Rupture

- Muti - 3cp

- Envenom

Fra der er det normal rotasjon med 5cp rupture, 5cp envenom og refreshe HfB så seint som mulig. Pga lag gjør jeg det personlig på gjenværende 1-2 sec.

Trash pulles i flere packs samtidig i mine runs, så TotT på tank og finner meg så et target med mye hp som jeg kan autoattacke. Spammer så FoK. 10-12k DPS på trash, helt latterlig.

Endret av bamsefar
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-uVTr2vDm

Så mitt gear er forferdelig? Ja, men da er det vel bare èn måte å få det til å bli noe annet enn forferdelig; kaste vekk hele det sosiale livet og spille alt jeg kan!

Synes jeg hadde fått en grei balanse mellom hit og crit. Var visstnok viktig å prøve å nå hit-cap først hørte jeg!

Men takk for all hjelp, jeg får vel prøve å lure til meg bedre utstyr ;)

Lenke til kommentar
Så mitt gear er forferdelig? Ja, men da er det vel bare èn måte å få det til å bli noe annet enn forferdelig; kaste vekk hele det sosiale livet og spille alt jeg kan!

Synes jeg hadde fått en grei balanse mellom hit og crit. Var visstnok viktig å prøve å nå hit-cap først hørte jeg!

Men takk for all hjelp, jeg får vel prøve å lure til meg bedre utstyr ;)

Bare sjekket litt småkjapt, og så et par ting du i hvert fall kan forandre:

- Enchants. Mangler på head, shoulders og våpen.

- Gems. Ikke gem for socketbonus for enhver pris. Det er vanligvis ikke verdt det. Gem for meta-requirement (altså en blå og en gul), deretter gå for Agility eller Attack Power (evt. hit om du er under 99 hit).

Lenke til kommentar

Du er over poison hit cap så lenge du har boomkin eller shadowpriest i raidet. Så gem for Ag/AP nå. Det ser ikke så gærnt ut. Ta det kjappeste våpenet i offhand. Sjekk hva som er beste enchants, og bruk dem.

Men... dette har vært forklart MANGE ganger på de siste 3 sidene i denne tråden. Les igjen, og lest på denne linken som også har vært linket minst 3 ganger:

http://elitistjerks.com/f78/t37183-pocket_guide_wotlk/

Les, er du i tvil så les igjen, og så kan du heller spørre. Men du har åpenbart ikke lest når du prater om "balanse" osv på stats. Det dreier seg om å gemme for den beste staten. Er den best så er den best uansett om de andre er nære eller ikke.

Lenke til kommentar
Du er over poison hit cap så lenge du har boomkin eller shadowpriest i raidet. Så gem for Ag/AP nå. Det ser ikke så gærnt ut. Ta det kjappeste våpenet i offhand. Sjekk hva som er beste enchants, og bruk dem.

Men... dette har vært forklart MANGE ganger på de siste 3 sidene i denne tråden. Les igjen, og lest på denne linken som også har vært linket minst 3 ganger:

http://elitistjerks.com/f78/t37183-pocket_guide_wotlk/

Les, er du i tvil så les igjen, og så kan du heller spørre. Men du har åpenbart ikke lest når du prater om "balanse" osv på stats. Det dreier seg om å gemme for den beste staten. Er den best så er den best uansett om de andre er nære eller ikke.

Two good daggers of different speeds? Faster in the Mainhand.

Så slik du har daggerene nå er helt fint.

Lenke til kommentar

Etter bugfixen med dobbel oh poison proc på muti så gikk vi tilbake til fast/slow ja. Det var ikke meningen å være frekk, men jeg syns helt ærlig at du skal være fornøyd med 2k dps med det gearet i 5 manns.

Som nevnt over så er det flere skritt du kan ta for å øke dps noe. For det første, regem hvor mulig til AP/Agi. Om du er bekymret for en socketbonus, se hvor mye EP du får av denne i forhold til 2x Bright Scarlet Ruby. EP regner du ut enkelt på siden som i alle fall jeg og mad_arab har linket til. Du er 16 over hit cap, noe som gjør at du i alle fall kan ta bort to +8hit +8crit gems. Om du raider så insister på å få med en Boomkin eller Spriest, så er du safe!

I tillegg så kan du med trygghet få deg mer expertise, cappen er 26 mens du er på 12. Expertise kan gjøre en stor forskjell i dps, spesielt på encounters hvor boss beveger seg mye og det kan være vanskelig å komme bak /evt at man er i progress fasen og at man ikke vil at en undergearet tank skal få mer inc dmg enn nødvendig.

Enchant så alt du kan, du mangler på skuldre og våpen. Du har valget mellom pvp enchant eller få tak i Sons of Hordin rep som er enkelt å booste til honored. Enten spytter du inn noen g, gjør dailies + farmer Everfrost chips eller bare gjør dailies for ca en uke. Våpen enchanter du etter lommeboka, jeg ville ikke enchantet Berserking på noen av de våpnene, men om du spilte TBC så har du kanskje noe mats til Mongoose liggende. Dps forskjellen er ikke enorm. Om det blir for mye så har alle og enhver råd til Greater Potency.

Enkle itembytter:

- Bytt ut Met.Stone med Mirror of Truth - 40x Heroism - Du har nå de to beste dps trinketene etter Darkmoon: Greatness

- Bytt ut en av ringene med Ring of Invincibility - 25x Valor

- Farm 10man malygos hver uke for en sjanse på Surge Needle Band, med mindre du ikke har 5-10k+ å bruke på AH

- Om det over er uaktuelt farm Gundrak og Strat for Hemo.Circle og Mobius Band (Ringer)

Lvl en profession. Som det ser ut nå så kommer BS til å forbli den med høyest dps økning, siden JC neppe får noen bedre Prismatic gems når epic gems en gang slippes. Du har mining så med litt tid så vil det ikke koste deg mye.

Mye er avhengig av at du har et guild som kjører Naxx, Sarth osv. PUGs i dag setter høye krav for å få et kjapt og silkemykt run. Det er likevel fult mulig å få oppgradert gearet uten hverken å ofre fritid eller nattesøvn, men det vil ta tid.

Endret av bamsefar
Lenke til kommentar
Forrige Patchwerk 25 mans fikk jeg 4700DPS som Mutilate 51/13/7. Ikke prøvd som combat ennå men skal neste reset.

Link til armory?

Kjører også samme 51/13/7, men skjønner ikke hvor jeg går galt.

HfB er alltid oppe, SnD er alltid oppe og rupture er oppe når energy tillater meg.

Har 3200ap, 324 hit og 31,86 crit %. Bør vel være nok til å ligge jevnt over 4k?

Her er min armory, er pvp specc akkurat nå.

Har nylig fjerna litt expertise for å ikke være overcappet for combat.

http://eu.wowarmory.com/character-sheet.xm...and&n=Essem

Endret av Holmgr3N
Lenke til kommentar

Klarte å finne meg raide guild idag med relativt dårlig gear. Gikk i grunn ganske greit å "overbevise" dem. De sa de brukte omtrent 2 dager på å bestemme seg, men jeg fikk invite etter en times tid. De skal geare meg opp i 10 manns naxx fredag og lørdag.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...