bamsefar Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 (endret) Nei, ideelt sett er det FAST/FAST (mutilate), men det varierer svært fra våpen til våpen. En annen ting som få har fått med seg er at foreløpig er ideel poison DP/IP, grunnet at mutilate har 2x OH procs. Foreslår at samtlige som har tvil om spec, utstyr, dps og rotation tar seg en titt på Vulajin's Spreadsheet. Enkelt å sette opp, lett å lese! Det jeg fant ut f.eks var at 2x Omen of Ruin (1.5) er 100dps mindre enn 1.8/1.3. Grunn er at du får ut mer IP som gir en høyere Poison dps. En kjappere MH vil ikke gi meg mer dps grunnet max stack på DP. Så for min del gikk jeg fra å bruke 2x Omen of Ruin til å bruke Sinister Revenge/LPC. Eneste upgrade for meg er 2x Webbed Death, noe som ikke akkurat er lett å få tak i. Oppgraderingen er likevel på bare 100dps. Endret 5. januar 2009 av bamsefar Lenke til kommentar
vegardja Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 Spør om noen råd får en kompis. han går combat specc; http://armory.wow-europe.com/character-tal...r&n=Repparn Jeg har et spørsmål angående vist jeg bytter ut sword spesialization med 1 poeng ekstra i Close quarter combat ( dagger,fist crit). Jeg har da tenkt å bruke Libarian's Paper Cutter i off-hand. Har hørt at jeg kan maxe dps'en ut med en kjapp off-hand. denne daggern er da 1:30 i speed, noe som jeg har hørt er bra for kjapp poison stack på target. Burde jeg fortsatt ha Hatestrike (patchwerk sverd) i off-hand? eller kan jeg bytte til Libarian's Paper Cutter? (vil vite va som gjør best damage osv, hvor mye jeg mister med å switche til dagger eller motsatt) Jeg får også 5 points til på combat til rådighet da. -vegard Lenke til kommentar
GRendal Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 (endret) Calamitys grasp i boks. på tide. Endret 5. januar 2009 av GRendal Lenke til kommentar
vannslangen Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 mye misinformasjon gående i denne tråden. Backstab builds funker IKKE. Til combat har du to alternativer. 15/51/5 og 7/51/13. Sistnevnte trengs det egentlig feral druid i raidet for å få mest ut av. Selv er jeg 15/51/5 og patchwerk i går lå jeg rett under 4500. det var før jeg fikk 4 set bonus, og uten feral druid. mutilate er det bare en guild, og HAt er jo 7/21/43 eller variasjoner av den... Hvilke våpen var det med? Lenke til kommentar
guttorm Skrevet 16. januar 2009 Del Skrevet 16. januar 2009 Har en liten søt Nattalv Rogue som står og støver i outland en plass. Har ikke spilt siden i vår/sommer en gang. Har har noe bagde gear og resten er den instancen som jeg ikke husker navnet på en gang, men som var den første vi alle raida i starten Jeg var Mutilate når alle andre var Sword. (likte å vise at Mutilate også kunne gjøre masse dps) Kunne godt tenkt meg å forsatt med det. Noen som gidder å vise hvor jeg skal putte pointsa jeg allerede har, og rekkefølgen på resten etterhvert som jeg får dem? En link til en liten noob guide for Outland slackers kunne vert fint om noen gidder Lenke til kommentar
Hanzi. Skrevet 23. januar 2009 Del Skrevet 23. januar 2009 Ja va synest dere om FoN etter 3.0.8? Jeg føler egentlig det er positivt( er ikke helt med på konseptet at rogue skal vere AoE class da, ville heller sett at single-target dpsen vart høgre). Men likte dps boosten på trash mobs i Naxx etter patchen;) Lenke til kommentar
Hanzi. Skrevet 23. januar 2009 Del Skrevet 23. januar 2009 Spør om noen råd får en kompis. han går combat specc; http://armory.wow-europe.com/character-tal...r&n=Repparn Jeg har et spørsmål angående vist jeg bytter ut sword spesialization med 1 poeng ekstra i Close quarter combat ( dagger,fist crit). Jeg har da tenkt å bruke Libarian's Paper Cutter i off-hand. Har hørt at jeg kan maxe dps'en ut med en kjapp off-hand. denne daggern er da 1:30 i speed, noe som jeg har hørt er bra for kjapp poison stack på target. Burde jeg fortsatt ha Hatestrike (patchwerk sverd) i off-hand? eller kan jeg bytte til Libarian's Paper Cutter? (vil vite va som gjør best damage osv, hvor mye jeg mister med å switche til dagger eller motsatt) Jeg får også 5 points til på combat til rådighet da. -vegard Får ikke helt armory til å funke men hvilke Main hand har du? fist, sword? Vist du bruker fist i main hand ville jeg brukt Dagger i offhand. Den er mye raskere ja og du får 1 mer crit. Men vist du har sword i Main hand så ta sword spesialization. Og hva som egentlig gir best DPS ville jeg gått på training dummy og prøvd ut:) Bruk forskjellige oppsett og se hva som gir best resultat. Lenke til kommentar
Neppe Skrevet 23. januar 2009 Del Skrevet 23. januar 2009 (endret) Armory har vært rar i noen dager nå. Tenkte jeg skulle søke etter litt tips rundt. Er nå level 76 med min Rogue. Er fortsatt usikker om jeg skal gå fra Daggers til Sword build. Sword har jo blitt litt nerfa. Noen som kan gi ett klart svar på om det ER noen forskjell på Sword og Dagger? Eller om det handler mer eller mindre om spillerstil? Kjører nå en 41/15/11 build så langt. Har prøvd å kombinere så jeg kan pvp'e også. Ingenting er så tilfredsstillende som å stikke ett par blad i ryggen på en alliance. Å hvordan er det for en Rogue å finne seg en nogen lunde raid guild? Har ikke all verden med erfaring fra raiding i WoW, da må du langt tilbake før TBC. Har derimot raidet masse i Everquest 2, og det er jo stort sett det samme. Får som regel gode tilbakemeldinger når jeg er i grupper (men det er jo fordi mange av de som er rogues er generelt dårlige). Er på jakt etter en guild med litt voksne mennesker, har hatt litt miks erfaringer med guilder der GM'en tror han er guildens psykolog som alltid har rett. Endret 23. januar 2009 av Neppe Lenke til kommentar
Hanzi. Skrevet 23. januar 2009 Del Skrevet 23. januar 2009 Armory har vært rar i noen dager nå. Tenkte jeg skulle søke etter litt tips rundt. Er nå level 76 med min Rogue. Er fortsatt usikker om jeg skal gå fra Daggers til Sword build. Sword har jo blitt litt nerfa. Noen som kan gi ett klart svar på om det ER noen forskjell på Sword og Dagger? Eller om det handler mer eller mindre om spillerstil? Kjører nå en 41/15/11 build så langt. Har prøvd å kombinere så jeg kan pvp'e også. Ingenting er så tilfredsstillende som å stikke ett par blad i ryggen på en alliance. Å hvordan er det for en Rogue å finne seg en nogen lunde raid guild? Har ikke all verden med erfaring fra raiding i WoW, da må du langt tilbake før TBC. Har derimot raidet masse i Everquest 2, og det er jo stort sett det samme. Får som regel gode tilbakemeldinger når jeg er i grupper (men det er jo fordi mange av de som er rogues er generelt dårlige). Er på jakt etter en guild med litt voksne mennesker, har hatt litt miks erfaringer med guilder der GM'en tror han er guildens psykolog som alltid har rett. Er best å lvle som combat speced vertfall. Få tak i macen fra den ring of blood eventen som er i zul'drak:) Men som raiding spec er det Mutilate som dominerer nå, combat ligger ikke så veldi mye bak da. Men etter min mening er Mutilate både mer gøy og mer utfordrene å spille:) Siden du har mye flere angrep å holde styr på enn combat( som nesten bare er å spamme Sinister strike:p)Mutilate dominerer også PVP der rogue er ganske gode nå for tiden:) Når det kommer til raiding igjen så er ikke rogue det beste valget akuratt nå. Vist du kan å spille rogue så greier du fint å ligge nesten opp mot andre classes, kanskje over. Men det er mange guilder som heller vil invite andre classes og bare ha 1 rogue i raidet. Men en guild skal ikke vere problem å finne vist du bare leiter:) Men før du begynner å joine noen guild så få tatt litt heroics, så ta litt research om hva guilder som passer for deg, vist du finner en så spør litt rundt om de på serveren har hørt positive/negative ting om guilden, eventuelt besøk hjemmesiden til deres. Er veldig mange guilder som finst nå siden alle instancene som er ute er meget enkle. Lenke til kommentar
Neppe Skrevet 23. januar 2009 Del Skrevet 23. januar 2009 Mange angrep å holde styr på? I gruppe bruker jeg strot sett bare Mutilate, Cheap Shot, Kidney Shot, Slice and Dice og Eviscerate eventuelt Rapture om mobben har mye liv. Sap blir jo selvfølgelig også brukt, men dismantle har jeg enda ikke hatt stor nytte av. Ellers har du jo standar "buffs" som Cold Blood, Evasion, Cloak of Shadows Gouge har jeg ikke brukt på mange mange mange mange levler, har ikke sett nytten av det. Cheapshot, mutilate til jeg kan kidney shotte dem med 5 points, mutilate, mutilate og eviscerate om nødvendig. Blir som regel slått på 1-2 ganger når jeg soloer. Får jeg flere mobs på meg bruker jeg blind for å distrahere den andre, på denne måten unngår jeg å miste hp, og unngår downtime. Synes dette er latterlig lite å holde styr på. Mot Everquest der jeg tanket å hadde 15-20 ting å holde styr på. Har lest mye om hvordan man skal bruke mutilate, og det er vel noe greier med timing og slikt der som jeg enda ikke har forstått. Men har ikke støtt på problemer enda. I PvP går det i sap, cheap shot, kidney shot, gouge, mutilate og blind. Og vanlige "buffs" som evasion, sprint og cloak of shadows (G e n i a l for pvp). Må vel lære meg å bruke Deadly Throw mer i pvp når en stakkar prøver å stikke av. Jeg synes stort sett å være rogue er en enkel rolle. Jeg spiller for det meste pvp, så skulle ikke en raide guild dukke opp med det første, så har jeg nok noe å sysselsette denne charactern med. Så langt har jeg ikke mindre enn 7727 kills i pvp og synes jeg har holdt meg bra i livet med 251 deaths. Sjeldent jeg dør mer enn en eller to ganger i en bg, og dreper fra 20-40 ut ifra hvilken bg det er. Lenke til kommentar
Hanzi. Skrevet 23. januar 2009 Del Skrevet 23. januar 2009 Ja når du lvler er ikke det så mye å egentlig holde styr på Greier fint å drepe mobsa berre ved å bruke Mutilate. Men når du første begynner å ta litt instancer er specen 51/13/7 som er Mutilate raiding specen og da blir det for at du må holde styr på Hunger for Blood og slice and dize som alltid skal vere oppe. Rupture skal og nesten alltid vere på moben/bossen. Dette har du selvfølgelig ikke tid til på mobs men på bosser blir dette det som utgjør hvor god DPS du gjør. Timingen med å få holdt hunger for blood/ rupture og slice and dize kan vere litt vrient. Vist du plutselig mister Hunger for Blood så kan du fort gå en del ned i dps:p I PVP er det litt enklere enn dette og ja. Rogue er jo nesten pewpew mot folk som ikke har sånn ekstremt peiling på hva di gjør og du greier fort å drepe di før Kidney Shot er over. Når du første begynner å sette deg inn i rogue classen og hva du trenger for å opptimalisere classen så er det en av de vanskligste classene å spille faktisk, som Mutilate speced. Er mye å ta hensyn til. Lenke til kommentar
Neppe Skrevet 23. januar 2009 Del Skrevet 23. januar 2009 Rent matematisk bør jo ikke det være noe problem. Å få 5 Points krever som regel 2 mutilate eller en ambush og en mutilate. Hunger for blood kan du kaste før en kamp. Så det vil i starten av kampen koste deg null. Med overkill vil du måtte bruke 100 energy av 120 (Om du har vigor med glyph). Noe som vil gjøre at så fort du er ferdig sitter du igjen med rundt 30 Energy, som vil være nok til at du klarer å kaste opp Slice and dice som varer i 30 sekunder med Improved Slice and Dice. Nå skal du være temmelig tom for Energy, og du vil har rundt 20 sekunder igjen av Hunger for blood. Si du har 10-15 Energy igjen etter du har fått opp Slice and dice. Det gir deg da 20 sekunder til å få opp rapture og opprettholde Hunger for blood. 12 sekunder er nok til å fylle opp energy baren din, og etter 12 sekunder SKAL du klare å få Rapture oppe, som igjen da vil refreshe Slice and dice. Da skal du ha 8 sekunder til å få opp ny Hunger for blood. Etter du har kastet Hunger for blood skal du sitte igjen med rundt 60 energy, og 8 sekunder til rapture går ut. Det er nok tid til å få opp yttligere 5 points for å få opp rapture og refreshe slice and dice. Rinse and repeat. Du har i grunn ikke dårlig tid, så lenge teknikken sitter skulle det ikke by på store problemer. Skulle du være uheldig å ikke critte på mutilate, så har du fortsatt 4 poeng og 14 sekunders rapture. Godt mulig det er bare wow som er ekstremt enkelt, men jeg synes ikke dette høres stressende ut. Det er selvfølgelig andre ting du også må tenke over, men det skulle nok gå nokså greit vil jeg tro. Lenke til kommentar
Hanzi. Skrevet 24. januar 2009 Del Skrevet 24. januar 2009 Ja hunger for blood må alltid vere oppe i starten:) Eneste det som kan vere irriterende med Hunger for Blood er når du foreksempel får en stun eller en annen boss effekt som gjør at du mister den. Men dette er noe di skal fikse på da "Hunger for Blood We think it can be a little annoying to try to keep it up all the time. We have a plan to make it a little more usable and interesting (and buff rogues in PvE at the same time). (Source)" Gleder meg til å se resultatet:) Jeg føler ikke det er noe problem med å holde rotationen oppe, kan vere litt stressende på boss fighter der du må springe rundt og holde orden på mye annet som skjer. Men når det er en boss som bare er tank n' spank så er det enkelt:p Tingen med Mutilate er at du bruker Evenom i stedenfor Eviscerate, da blir og Slice and Dize refresha(skjer og med Eviscerate da) men bedre å bruke Evenom. Lenke til kommentar
Sati Skrevet 24. januar 2009 Del Skrevet 24. januar 2009 http://roguerogue.com/2008/12/16/level-80-...aid-dps-cycles/ Den er fin å ta en titt på om du har tenkt å raide som muti. Lenke til kommentar
Hanzi. Skrevet 24. januar 2009 Del Skrevet 24. januar 2009 http://roguerogue.com/2008/12/16/level-80-...aid-dps-cycles/ Den er fin å ta en titt på om du har tenkt å raide som muti. Veldig fin guide ja:) Tror den er litt utdatert etter at offhand posion-proc buggen vart fiksa, men ellers er den topp! Lenke til kommentar
Neppe Skrevet 24. januar 2009 Del Skrevet 24. januar 2009 Okei, takker for alle tips. Da bytter jeg ut Evis med Envenom. Nå er jeg 77, og det begynner jo å nerme seg slutten på levling. Tips til hvordan jeg skal kunne skaffe meg godt gear? Har sett litt på "Eviscerator's Settet". Men det er vel strengt tatt kanskje egnet seg mer på pvp? Jeg har En haug med Heavy Borean, og har vel omtrent nok til å skaffe dette, mangler isåfall bare Eternal Air. Men så er jo spørsmålet om jeg faktisk har lyst til å bruke alt for å få dette. De 80 Heavy Borean leatherne er verdt rimelig mye penger, rundt 1000 på min server. Så bør jeg ikke da heller spare pengene til jeg kan gjøre andre instanser å få items der ifra? Lenke til kommentar
Hanzi. Skrevet 24. januar 2009 Del Skrevet 24. januar 2009 Det er vertfall veldig enkelt å få tak i gear nå, siden alle raid instancene er enkle å puge + at heroics ikke er noe serlig vansklige. Som rogue burde du enkelt greie å få gruppe. Det spørst litt på hva skill du har i Leatherworking? Vist det er det du har. For da trenger du skill (vertfall 425) så du kan få deg spesial leatherworking bracer enchant og veldig billig leg enchant. Se litt rundt på epic craft gear siden du har så mye Heavy Borean. De er ikke dyre å lage og er stor oppgradering. Trollwoven Girdle, Trollwoven Spaulders,Ice Striker's Cloak er flotte starting items som holder en stund. Men lag nå Eviscerator's Settet vist du ser at delene er en stor oppgradering i forhold til det du har:) Men kommer som regel normal instance loots/quest item loots som er nesten like gode. Jeg begynte å gjøre heroics da jeg bare hadde quest items rewards og 70 items(ikke gode items heller:P) Og btw. Siden du skal vere dagger så stikk på ah og kjøp 2X [Librarian's Paper Cutter] vist de ikke er for dyre. Pleier å ligge for 10-20g på min server. Lenke til kommentar
Sati Skrevet 24. januar 2009 Del Skrevet 24. januar 2009 Okei, takker for alle tips. Da bytter jeg ut Evis med Envenom. Nå er jeg 77, og det begynner jo å nerme seg slutten på levling. Tips til hvordan jeg skal kunne skaffe meg godt gear? Har sett litt på "Eviscerator's Settet". Men det er vel strengt tatt kanskje egnet seg mer på pvp? Jeg har En haug med Heavy Borean, og har vel omtrent nok til å skaffe dette, mangler isåfall bare Eternal Air. Men så er jo spørsmålet om jeg faktisk har lyst til å bruke alt for å få dette. De 80 Heavy Borean leatherne er verdt rimelig mye penger, rundt 1000 på min server. Så bør jeg ikke da heller spare pengene til jeg kan gjøre andre instanser å få items der ifra? Jeg fikk crafta Ice Strider's Cloak og bytte ut det jeg hadde igjen av level 70 gear med eviscerator's. Derfra har jeg gått heroics og er nå i Naxx-guild. Lenke til kommentar
vcx Skrevet 24. januar 2009 Del Skrevet 24. januar 2009 Hei. Noen som kunne forklart meg det med hit rating? Hvor mye skal jeg egentlig ha nå? 265, 310, 386? Lenke til kommentar
mad_arab Skrevet 24. januar 2009 Del Skrevet 24. januar 2009 Mutilate får mye igjen for hit, opp til poison hit cap som er 210-237 (avhengig av hvilke raid buffs man har. Så opp til det bør du gemme eller bruke consumables for å få hit rating. Over den grensen er hit verdt mindre. Combat "må" ikke ha noen som helst hit verdi. Det er en grei stat, men det er andre stats som er bedre, når du sammenlikner poeng for poeng. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå