Gå til innhold

Den lille rogue-tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er fullstendig klar over at WoW ikke er balansert 1 vs 1, men finnes det noen måte å ta druids på? Mulig det er jeg som er roguenoob, men har skikkelig problemer, samme hvilken spec de er. (Balance/Feral/Resto).

Latterligste jeg har prøvd meg mot er jo feraldruids med 40% dodge og 40% crit. De trenger jo ikke shapeshifte ut av bearform engang.

Lenke til kommentar
Expose armor og bleeding? Har ikke spilt så veldig mye rogue, selv om jeg har en 70, men slik som jeg merker det må du bare burste druiden ned, slik at du får han ut av formen. Sleng på en lang kidney shot når han hopper ut av bearform, slik at du får satt inn noen harde hits på han.

Funker dårlig ettersom en bear druid med armor, resilience og hp som en hval aldri går ned.

En bear for druid har kanskje dårlig dps, men fortsatt mer enn bra nok til å ta en rogue før en rogue har hammra ned druiden.

 

Forresten: Med expose armor, tar du da ned druids base armor, så hvis han har 4k armor x4(dire bear) så har han 16, så med expose får han 2 x4 = 8

Eller fjerner den bare 2k av de 16?

Jeg synes nemlig ikke jeg hitter så fantastisk mye mer på druids med expose, det virker i hvert fall ikke som armor er halvert :p

Lenke til kommentar
Funker dårlig ettersom en bear druid med armor, resilience og hp som en hval aldri går ned.

En bear for druid har kanskje dårlig dps, men fortsatt mer enn bra nok til å ta en rogue før en rogue har hammra ned druiden.

Feil. I tillegg til at rogues vinner i 1v1, er levetiden en resto/feraldruid har i bearform kraftig redusert når man teller med teammatene til roguen.

 

Forresten: Med expose armor, tar du da ned druids base armor, så hvis han har 4k armor x4(dire bear) så har han 16, så med expose får han 2 x4 = 8

Eller fjerner den bare 2k av de 16?

Druiden har 14k igjen i det hypotetiske tilfellet ditt. EA er likevel ikke ubrukelig, husk trikset som Kim Salabim nettopp nevnte.

 

Tommelfingeren er likevel EA mot casters/healers og rogues, og Rupture mot resten, inkl. druids i bearform. Dog, møter man et double healer team, og skal burste ned druiden, så vil EA være et bedre valg, fordi rupture-skaden gir mindre burst-potensial.

Lenke til kommentar

Mot feral druids har du som regel kun en ting og gjøre, starte med garrote om han er i bear som de fleste gjør, om han starter i cat så skal du finne han først om du er shadowstep som jeg tipper du er og bare stunne han mens han er i cat.

 

Men bear druids = Garrote > rupture > slice and dice > expose når/hvis du har CP's til det og husk, evasion og ghostly strike hjelper ekstremt mye mot en feral druid. Mot en 20-30% så hold igjen litt på CP's til en kidney.

 

litt vanskelig og forklare hvordan du skal ta en annen motstander siden de ofte gjør det forskjellig og har deres egne måter.

Lenke til kommentar

Okaj, ut fra hva jeg ser på feral druiden kompisen min ser det ikke ut som han har store problemer mot en rogue i hvert fall :p

På min egen rogue har jeg ikke spilt på lenge og kan ikke en gang huske å ha duela feral druid, så fra et roguesynspunkt har jeg dårlige minner :)

Savner brut/venge roguen min, men nå er det pala på alliance som gjelder, ære være forandring.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...