Gå til innhold

Den lille rogue-tråden


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-3t93k9

Ingen som har sett en lvl 29 rogue twink guide? Har googla, men finner ingen som er gode. De inneholder bare 0,1% dropstuffs/1k gold på AH. Har sett i evigheter etter de iteamsa også, men finner de aldri der.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hit er kanskje mest ettertraktet i PVP siden du må ha minst 5% hit for og treffe på special attacks og man finner pent lite hit fra pvp gearet så da må man enten sockete, enchante eller kjøre noen PVE gear deler for og oppnå dette.

Endret av Rostad
Lenke til kommentar

Jeg respecka i dag fra combat dagger til 41/20/0. Fikk en tydelig boost i dps, men hvor mye +hit trenger jeg med denne specen?

 

Har jo ikke combat potency lenger. Men pluss hit må da forsatt være nyttig, cappen er vell ikke før 363, så jeg tenkte opp i mot 280. Ikke vits i å gimpe seg for +hit heller.

 

Nå er jeg litt blue, men mest epic. Har stort sett de beste Raide blue`ene som helm of claw og spymistress wristgrad eller hva det heter. Jeg sparer bagdes atm, bare lurte på om dere har noen anbefaling hva jeg bør kjøpe først, tenkte på chest eller leggings som koster 100 badges.

Raider kara, gruul, mag og har såvidt begynt på SSC.

Endret av guttorm
Lenke til kommentar
Jeg respecka i dag fra combat dagger til 41/20/0. Fikk en tydelig boost i dps, men hvor mye +hit trenger jeg med denne specen?

 

Har jo ikke combat potency lenger. Men pluss hit må da forsatt være nyttig, cappen er vell ikke før 363, så jeg tenkte opp i mot 280. Ikke vits i å gimpe seg for +hit heller.

 

Nå er jeg litt blue, men mest epic. Har stort sett de beste Raide blue`ene som helm of claw og spymistress wristgrad eller hva det heter. Jeg sparer bagdes atm, bare lurte på om dere har noen anbefaling hva jeg bør kjøpe først, tenkte på chest eller leggings som koster 100 badges.

Raider kara, gruul, mag og har såvidt begynt på SSC.

 

Kort fortalt så får du svarene her:

http://elitistjerks.com/f47/t24301-rogue_pve_dps/

http://rogue.raidcal.com

 

DPS guiden bør du lese uansett, for råd angående spec, enchants, spillestil, cycles osv. Mutilate skal være veldig nære Combat Daggers i DPS, så det høres litt rart ut hvis du fikk en stor boost.

 

Regnearket vil fortelle deg om item A er bedre enn item B, og hvilken rekkefølge du bør kjøpe badge rewards i, etter hvor mye DPS økning de gir deg.

Lenke til kommentar
Nei, S3 la til hit på delene, og med S4 vil ikke hit bli noe problem i det hele tatt.

 

Kun S2 og tidligere at man måtte ha hit i bakhodet. Tar jeg på meg S3-settet, kreves kun en gem med Hit, og ingenting dersom jeg har surefooted på skoa.

 

 

Har de 2 off-hand våpen da? Et for wound og et for crippling?

Lenke til kommentar
Selv om spørsmålet ditt ikke har noe med svaret du gav, så er det vanlig å ha flere offhands, og bruke en weaponswap macro.

 

Vanlig å swappe til wound poison offhand (dual wound for kjappere application) eller mind numbing.

haha, quotet visst feil post der, sorry!

Lenke til kommentar

Takker for link mad arab. Har vert inne der før uten helt å finne fram, så setter på på det.

 

Var meget overasket over denne boosten selv. Nå sammenlignet jeg bare med vår dps warrior, som somregel har ligget langt over meg på meteret. Kansje ikke så rart siden han har vert full epic hele tiden, mens jeg sakt men sikkert har fått bedre gear. Etter respecen ledet jeg på meteret store deler av raidet, og havnet til slutt som nummer 3 kun 1% bak den nevnte warrioren. (det er aldri noe mål for meg å slå de andre sånn sett, men målet er å ha så høy dps som mulig). Nå er det ikke noe vitenskap over denne sammeligningen, men det bør gi en god indikasjon mener jeg.

Har dessverre ikke fått testet noe særlig videre da jeg er borttreist.

Men med denne specken fyker jo combopoint`ene på, kansje jeg bare har blitt flinkere å bruke snd og rupture. Samtidig blir jo alt lettere når man får oppi 3 CP per mutilate.

 

Mulig jeg kjørte helt feil sykluser når jeg var combat dagger, ble mye backstab. Noe som igjenn førte til mindre cp, kortere snd og mindre rupture. Kansje det er viktgere med ss en backstab når man er combat dagger.

Lenke til kommentar

Combat dagger er utelukkende backstab. Det er kun når energyen tikker på 100 fordi du ikke klarer å komme deg back bossen at du skal bruke sinister strike. Så holder man SnD oppe 100% og combopoints som er til overs kjører man rupture (ikke eviscerate!) på. Det finnes noen sykluser for dette, men det varierer endel, så jeg tar det som regel som det kommer. I tillegg så er det ganske enkle regler for hvilke gems og enchants man skal bruke, men jeg skriver ikke en hel guide her.

 

Hvis du brukte ss, eller ikke holdt Snd oppe 100%, eller brukte eviscerate, så er det nok der problemet ditt lå. Bruker man feil poisons taper man i tillegg opptil 7%.

 

Jeg har mast endel på rogues i mitt guild, men selv om ting er ganske enkelt så ser jeg til stadighet i wws logger at combat dagger rogues bruker ss/eviscreate, eller at de gemmer med ap/crit gems, eller at de bruker feil enchants. Og vi har ganske bra progresjon...

 

Men hvis man faktisk gidder å lese guiden over, så har man enormt mye å vinne. Så anbefaler deg å sette av litt tid til det.

Endret av mad_arab
Lenke til kommentar

Mad_arab:

 

Slik du beskriver hvordan combatdagger skal kjøres i raid, er veldig likt det jeg har gjort. Derfor er det enda merkligere med denne mystiske boosten.

Jeg skal få gjort en bedre sammenligning neste gang vi raider gruul elns, da har vi joint raid sammen med et annet guild. Der er det en rogue som virkelig har forstått hvordan klassen skal spilles. (etter mye hvisking om tips for forbedring på engelsk, fant jeg ut han var norsk, vanlige det:P)

Han tar alle på meteret, og er helt sinnsvakt langt forann oss andre, det han har lært er fra elitisjerks. Han får nok bortimot en 1% eller 2 ekstra fra swords da, men jeg har lyst til å være dagger foreløbig.

 

Ønsker virkelig å forbedre dps en min, da det er eneste jobben jeg har i et raid. Kan du foresten svare meg på et annet noob spørsmål. Når en meta gem krever feks 2 røde gems, 3 blå og en gul. Mener man da at man må ha det i gearet du har på deg til sammen, som i et minimum?

Har ikke meta i headen, skal skaffe det Asap, men forsatt blå head. Ellers føler jeg at jeg har fått på plass de gemmene som trengs. Igjen, skal studere regnearket.

Har lest en del i guiden, den ser virkelig bra ut. Brukte en annen guide tidligere fra roguespot, den ser ikke ut til å være helt up to date.

Lenke til kommentar

Til raiding så er det denne meta gemmen som gjelder:

http://www.wowhead.com/?item=32409

 

Den krever 2 blå, 2 rød og 2 gule. Men husk at en oransj teller som 1 gul og en rød, og at en purple teller som 1 blå og 1 rød. For combat builds er det disse som gjelder:

gul: http://www.wowhead.com/?item=24051

rød: http://www.wowhead.com/?item=24061

blå: http://www.wowhead.com/?item=24055

 

Det er ikke noe vits i å fylle mer enn de to blå socketene som trengs for at meta gemmen skal funke. Resten av de blå socketene dine (hvis du har flere) bør du bare putte den gule gemmen i, den er uansett bedre enn socket bonus.

 

Alt står i den guiden, men jeg skjønner at det virker litt avansert. Men det er egentlig ganske enkelt, så vil bare anbefale å lese den et par ganger, for det er eneste måten å lære seg alt på.

Lenke til kommentar

Skjønner bæret av regneakert. Samme hva jeg gjør kommer jeg inn i noe debugg greier, får slite med det litt så kommer det vell seg som alt annet... Takker for all hjelp.

 

Skjønner bæret av regneakert. Samme hva jeg gjør kommer jeg inn i noe debugg greier, får slite med det litt så kommer det vell seg som alt annet... Takker for all hjelp.'

 

Edit: Dobbelt post i en og samme post, fancy:)

Endret av guttorm
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3t93k9
It seems like the character you are trying to view is not currently available on the Armory. Since the Armory data is periodically updated, this character needs to have been active recently for detailed character data to show up. Character profiles that have been updated recently may display this message as a result of high server load.
Endret av Slettet-3t93k9
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...