Gå til innhold

Den lille rogue-tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-p4PIYwb6
Les litt rundt på siden da, Øyvind :p

 

Nei, schematicen til Recombobulatoren er ikke BoP, men BoUse :)

5901970[/snapback]

På thottbot mener du? Leste en del der, men fant ikke ut noe.

 

Men da får jeg bare en engineer til å skaffe den til meg da. :)

Lenke til kommentar

Nå skal jeg specce hemorrhage så fort jeg får et sverd, som sannsynligvis blir Brutality Blade(Vet godt at det er litt vel raskt, men dette er noe jeg gjør for guildet, og ikke for egen damage). I off-hand planlegger jeg å ha Ravenholdt Slicer (83-156dmg,2.8 speed, 6stam og 26AP).

 

 

 

Da har jeg noen spørsmål:

1. Enchant på Brutality Blade(main hand)? Tenker meg at +5dmg/15agi/crusader vel er de mest aktuelle, men hva vil lønne seg mest?

2. Enchant på Ravenholdt Slicer(off hand)? Tenker meg 15agi på denne sånn at den får 41 AP totalt, som jeg synes er jævlig bra i tillegg til 6stam(som jeg også trenger, har bare 3600ish hp), er dette det beste valget?

3. Alternative off hand sverd? Hadde vært fint med et annet off hand sverd som passer bedre til off handbruk, men jeg vet ikke om noen alternativer som er like gode. Forslag?

Lenke til kommentar

For det første kan du bruke Ravenholdt Slicer i main hand og ikke være ignorant og gimpe deg selv. Hemo kalkuleres med våpenets speed, ergo blir Ravenholdt med sine 0.3 mer i speed slå hardere med Hemo, dog er ikke 100% sikker.

 

1. Brutality skal ha enten +15 agi eller Crusader, enten det er main hand eller, som det antakeligvis burde være, offhand. +5 damage tilsvarer rundt 28 AP med et 2.5 speed våpen og er over hodet ikke verdt det. Hvorfor du i det hele tatt kom på å enchante et seint våpen med +damage er over mitt hode.

 

2. Crusader / +15 agi.

 

3. Brutality Blade. Ravenholdt Slicer i MH: Av MH drops har vi Vis'kag, Claw of the Black Drake og Chromatically Tempered Sword.

Lenke til kommentar

Er ikke +5dmg mer damage added pr. slag enn 15agi? (jeg tenkte i alle fall sånn, og det var slik jeg kom på det, siden du lurte :p ) Men det er sikkert riktig at 15 agi er best..

 

Når det gjelder å ha ravenholdt slicer i MH, så har jeg tenkt tanken selv, og det blir nok riktig =) Om hemorrhage suger, så respeccer jeg selvfølgelig, men jeg synes jeg blir litt nedprioritert når det gjelder raidinvites, så jeg prøver dette for å få blitt med litt mer :p.

 

Vis'Kag og CTS er ikke tilgjengelig for øyeblikket, men skal prøve onyxia om en uke eller noe, så vi får se da.

 

Edit:

 

Testet med rogueequip og mitt eget gear (sånn ca.), og fant ut at brutality blade har større skade med hemo enn hva ravenholdt har(dvs, ravenholdt var ikke der, men tok sword of zeal i stedet.. Samme speed på de). Vil det si at brutality blade er bedre i main hand?

Endret av eirik1989
Lenke til kommentar

må nesten protestere litt på at daggers ikke er så bra til leveling..

har en 33 rogue nå og mobs flyr ned på 4-5 sekunder. det er faktisk blitt så ille at jeg har specca rapid consealment.. hvis du påstår at du får ned mobs så fort med severd vil jeg gjærne høre om det.. og nei ikke bwl equipp.. vi snakker om leveling her

Lenke til kommentar

Mer slitsomt å bruke stuns/gouge hele tida for å komme seg bak mobben enn å bare smelle ned med sinister strike. +5% hit talent kommer MEGET godt med når man driver med levling også. Råttent å misse på kidney shot osv. Hadde jeg levla en rogue nå, hadde jeg specca 21 i combat asap for å få Blade Flurry. Adds er en spøk med den klar.

Lenke til kommentar

Husker jeg levla opp som både dagger/sword, med 21/8/22. Fikk shankern i lvl 53, men etter 7 levler med pure dagger, og mc runs blei jeg jævlig lei. Fikk tak i Mass of McGowan, og litt etterpå Brutality, og ble combatfrelst. Litt etter nyttår fikk jeg meg Perdition's, og skifta tilbake til dagger, dog 31/8/12. Er jo ganske ownage, men jeg begynner å bli drittlei det. Spesielt siden vi på mandag downa neffy, og en i guildet fikk seg CTS på chromaggus.

 

Dessuten, selv om det er artig å two-shotte cloth, synes jeg det er mye morsommere å knuse epicwarriors med et funky combatspec (når jeg sier knuse, mener jeg å ha 90% eller mere liv igjen når fighten er over).

Lenke til kommentar
Nå skal jeg specce hemorrhage så fort jeg får et sverd, som sannsynligvis blir Brutality Blade(Vet godt at det er litt vel raskt, men dette er noe jeg gjør for guildet, og ikke for egen damage). I off-hand planlegger jeg å ha Ravenholdt Slicer (83-156dmg,2.8 speed, 6stam og 26AP).

 

 

 

Da har jeg noen spørsmål:

1. Enchant på Brutality Blade(main hand)? Tenker meg at +5dmg/15agi/crusader vel er de mest aktuelle, men hva vil lønne seg mest?

2. Enchant på Ravenholdt Slicer(off hand)? Tenker meg 15agi på denne sånn at den får 41 AP totalt, som jeg synes er jævlig bra i tillegg til 6stam(som jeg også trenger, har bare 3600ish hp), er dette det beste valget?

3. Alternative off hand sverd? Hadde vært fint med et annet off hand sverd som passer bedre til off handbruk, men jeg vet ikke om noen alternativer som er like gode. Forslag?

5907274[/snapback]

 

Først noen svar etter min ydmyke mening ;):

 

1. Bruk Ravenholdt Slicer til Main Hand - jeg ville valgt Crusader til en Hemorrhage-spec. +100 AP i ny og ne vil du benytte deg til fulle med Hemorrhage, siden det ikke er noen normalisering av attack power-bonus. Samtidig koster Hemo 35 energy, mot 40 for Improved Sinister Strike, mao: Flere instant attacks = større sjans for procs. (Jada jada, procs er per minute, men dette tar *ikke* hensyn til instant attacks).

 

2. +15 agility på Brutality Blade offhand - ingen instant attacks med offhand, så en passiv bonus her er nok best. +15 AP og ~0.5 crit samt dodge/armor er ikke dumt.

 

3. Som et bra alternativ til Brutality Blade er nok Warblade of the Hakkari for +40 AP, attack power er som sagt *nice* til en hemorrhage-build. Å regne ut crit vs. AP for hemorrhage ligger over min evne tidlig på morgenen på langfredag ihvertfall ;)

 

Så:

Har en meget stille dag på jobb, så jeg satt og lekte meg med Excel for å regne fram litt Hemorrhage osv.

 

 

For det første kan du bruke Ravenholdt Slicer i main hand og ikke være ignorant og gimpe deg selv. Hemo kalkuleres med våpenets speed, ergo blir Ravenholdt med sine 0.3 mer i speed slå hardere med Hemo, dog er ikke 100% sikker.

5907317[/snapback]

 

Nå trenger man vel først og fremst ikke å bli antatt som ignorant da man kommer på forumet og spør om råd ;)

 

Uansett, det stemmer faktisk at Ravenholdt Slicer er bedre enn Brutality Blade til Hemorrhage - allerede fra ca. 450 Attack Power og oppover. (Merk: Har brukt gjennomsnittlig Hemorrhage-damage i sammenligninger.)

 

Ravenholdt Slicer:

 

Hemo Damage = ((83+156)/2)+(450/14*2,8) =209,5

 

Brutality Blade

 

Hemo Damage = ((90+168)/2) + (450/14*2,5) = 209,4

 

 

Jeg kan si at Krol Blade og Mass of McGowan er bedre enn Brutality Blade til hemo

 

Dette stemmer, men *kun* fra ca. 680 Attack Power og oppover.

 

Har ikke Ravenholdt bedre damage range enn Sword of Zeal? Eller tar jeg feil her?

 

Helt riktig, Ravenholdt har 83-156, Zeal 81-151 :)

 

Rogueequip er nok ikke den beste applikasjonen til å regne ut hemo damage.

 

Rogueequip er faktisk nøyaktig både når det gjelder Hemorrhage og Sinister Strike med tanke på kalkulering av extra damage fra Attack Power, jeg er bare ikke helt sikker på om jeg er enig i at +7 damage fra selve Hemorrhage debuffen skal legges til hele tiden. RogueEquip bruker ihvertfall normalisert attack power kun til Sinister Strike, det er det ikke noe tvil om.

 

Jeg har aldri brukt det selv, men hemorrhage- slag er slik jeg forstår det ikke påvirket av "increases damage taken by +7" før inntil target er debuffet. Derfor mener nå jeg at Rogueequip's "White dmg" er tallet som bør anses som korrekt for Hemo, som simpelthen er Hemo - 7 for max/min, og Hemo - 14 for max/min crit. Spiller jo forsåvidt ingen rolle uansett, da dette er et fast tall lagt til/trukket fra til slutt.

 

Noen tanker om dette?

Endret av Gnurk
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...