Gå til innhold

Den lille rogue-tråden

Anbefalte innlegg

Du kan fortsatt ha vile poisons og improved poisons samt bloodfang 3 setbonusen med shs specc.

En eldgammel bug er at om du speccer vile poisons og improved poisons og tar på deg litt oldschool bloodfang og så lager poisons, så får disse poisonene 35% procrate med 40% resist. Selvom roguen respeccer shs etterpå.

Bare snakk om hvor hardcore du vil være.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kjenner jeg har litt lyst til å pvpe mer med roguen min. Gearet mitt er nok ikke helt på topp (2x Merciless-sverd, noen deler Veteran's og noe s1-armour). Men jeg merker samtidig at jeg har litt lyst til å gå daggers, for også å kunne veksle mellom alle specs.

Forslag/tips? Kjenner at mutilate frister. PvE skal jeg i hovedsak gjøre med paladinen min, men kan fint respecce combat daggers/swords om jeg skal gjøre pve-dps.

En ide å skaffe seg s1 daggers x2?

Lenke til kommentar
Jeg kjenner jeg har litt lyst til å pvpe mer med roguen min. Gearet mitt er nok ikke helt på topp (2x Merciless-sverd, noen deler Veteran's og noe s1-armour). Men jeg merker samtidig at jeg har litt lyst til å gå daggers, for også å kunne veksle mellom alle specs.

Forslag/tips? Kjenner at mutilate frister. PvE skal jeg i hovedsak gjøre med paladinen min, men kan fint respecce combat daggers/swords om jeg skal gjøre pve-dps.

En ide å skaffe seg s1 daggers x2?

Ja Lycan, Ja det er det. Du får det mye mer moro med roguen i alle fall.

Lenke til kommentar

Hvis jeg skal drive med pvp, og da kun BG, ikke arena, er det da dagger sstep jeg bør gå, eller bør jeg ta noe annet enn dagger? Evt et annet spec... (Selv om jeg er rimelig sikker på sstep, muligens mutilate, for jeg vil bare ha det moro...)

Dinger 70 om 3 levler^^

Lenke til kommentar
Hvis jeg skal drive med pvp, og da kun BG, ikke arena, er det da dagger sstep jeg bør gå, eller bør jeg ta noe annet enn dagger? Evt et annet spec... (Selv om jeg er rimelig sikker på sstep, muligens mutilate, for jeg vil bare ha det moro...)

Dinger 70 om 3 levler^^

For battlegrounds er 20/0/41 eller 17/0/44 artig som bare det, liker ikke så godt backstab builds,

på grunn av energy cost og at du må komme deg bak ting, så ville gått for mace/sverd/fist, men det er nå bare meg.

For arena, hvis du ikke vil gå for mutilate, kan du alltids prøve 20/0/41 eller 0/20/41 hemo shadowstep så lenge du ikke har noe imot a respecce hver gang du skal i en instance eller havne under healeren på skade gjordt,

eller god gammel combat, funker like bra nå som det gjorde i sesong 1 og 2.

Noe sånt som 20/41/0 eller dropp vile poisons og lethality for mod og billigere sap/blind og kjør 11/43/7 eller no.

Selv havner jeg nok tilbake på combat om ikke lenge, suger å ikke ha imp sprint,kick, og AR.

Lenke til kommentar
Døde ikke Mutilate og Assassination speccen mer eller mindre når Resilience ble innført?

Du har fremdeles masse combo points å leke med, og spesielt med en frost mage er imp ks flott å ha.

Og 15% runspeed og snare/root resist og 20% mer healing er heller ikke dumt.

Pluss at du kan kjøre både imp og vile poisons, noe som gjør at du er mer effektiv på å holde wound oppe mot druids/paladins.

Men ja, det er mye mindre effektivt en det var før resilience ble innført.

Like greit i grunn, var vanvittig OP på 60 da 1.12 gikk live.

Lenke til kommentar

Ser at noen er skeptiske til mutilate. Som sagt tidligere er jeg en mutilate rogue, du kan se nærmere på speccen her. Mange har kanskje lett for å tro at resilience vil gjøre at daggers har lav dmg, det er klart daggers er jo kraftig redusert. Men som mutilate skal ikke ikke bruke noe double Ced's Carver eller Gladiator's shiv i offhand. Det er klart, da blir mutilate kraftig redusert pga. lav dmg på daggerene.

Trikset med mutilate er armor ignoration. Bruk expose armor flittig mot plate, bruk coldblood bursten din kun mot targets som er kidney shottet osv. Executioner er også en stor fordel. Shiv er den viktigste skillen etter mutilate når du er assassination. Denne setter offhand poisonene din på targetet, som de fleste sikkert vet.

Altså, har du krafige daggers, og angriper en med lav armor har ikke resilience så mye å si. Hvis du har 30% crit chance, og sloss mot en som har 400 resi har du fortsatt 20% crit chance igjen, og det er ikke så dårlig.

Mulig dette ble en litt mer "ossen spille mutilate" post, men jeg prøver bare å vise at mutilate er ikke ubrukelig hvis du bruker det riktig.

EDIT: Til deg EspenFe, cheat death er et talent (3/3) som lar deg avoide all dmg som ville drept deg. Og reduserer alle skaden du tar med 90% for 3sekunder etter det (altså all skaden folk gjør på deg, ikke damagen du dealer på dem). Dette er en passiv som kun kan "procce" en gang per minutt. Veldig bra mot shadow word death og execute :)

Endret av Ajaco
Lenke til kommentar
Åh. Jeg vil spille mutilate igjen. :(

Jaja, to Alterac Valley we go!

Angrer ikke et sekund på at jeg respeccet. Jeg respeccet faktisk vekk fra harp (før det ble nerfet). Eneste som er dritt, og da mener jeg skikkelig dritt er at alle ser deg, også i rogue duels.

Lenke til kommentar

Vel, grunn #2 til at jeg vil tilbake til daggers er muligheten til å kunne veksle mellom 3 specs.

Samtidig er det jo greit å ha sverdene klare, om det skulle friste igjen. :)

Edit: Faktisk, er relativt få som ser meg uten spells/abilites, selv uten subtlety-poeng. Eneste er andre stealth-folk.

Endret av Lycantrophe
Lenke til kommentar
Kun snakk om posisjonering og slå til når du først er nærme.

Joda, men hvis en human rogue skjønner at vi har en rogue (nor han gjør ganske raskt) så tar det ikke lange tiden før han kommer å sapper uten at jeg så mye som ser skyggen av han.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...