Gå til innhold

Den lille rogue-tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Imp. sprint og imp. kick er gull verdt for pvp. Jeg vil tro at 10% ap > 5% crit, men det er vel en smaks/gearsak. Selv liker jeg weapon expertise (-2.5% dodge/parry, altså 5% "hit"). Ellers ser det greit ut, jeg går ut ifra at ghostly strike er en smakssak, og med 70+% dodge og 90% resist er nok setup kurant.

 

Det jeg personlig savner plass til i en 0/30/31setting er 2/2 hightened senses og 2/2 Dirty Deeds sammen med preparation og hemorrhage. Men jeg har også hørt at du får lite ut av 2/2 Dirty deeds, så det er vel best å sette opp en AR/Preparationbuild sånn. Synspunkter?

Lenke til kommentar
Nja, må si jeg liker silence fra kick, mot enkelte klasser. Men det er vel kanskje bare meg.

 

Jeg har dessverre ikke testet dette så mye pvp. Men det virker som det egentlig er veldig fint og ha. Feks. Når en mage prøver og skyte Frostbolt på deg og du kicker han så vil han kanskje prøve en frost nova, og da må han tross alt vente i 2 secs :p

Lenke til kommentar

Jeg har lyst å prøve noe annet når S3 kommer. Jeg har alltid vært Mace/Sword/Fist- specced.

Jeg har lyst å kjøre en eller annen spec med daggers.

 

Hvordan funker en 19/0/42- spec med S1/Vindicator- gear? Noe sier meg at man bør ha endel AP og Agility før det blir veldig effektivt.

Burde jeg kjøpe to treige daggers (Med tanke på mulig Mutilate- respec) eller en treig og en rask (Med tanke på mulig Combat- respec hvis jeg skulle ta en tur i Kara) ? Eller "funker" det med treg OH dagger i en Combat- spec?

 

Treg/Rask eller Treg/Treg for 19/0/42 ?

Hvor rævva er 19/0/42 for 5- man instancer ?

 

Det blir mest PvP, litt 5- man og kanskje noen Kara- raids på meg.

 

 

Jeg kan jo forsåvidt prøve meg litt fram når den tid kommer. Det tar ikke så lang tid å skaffe nok honor til en ekstra 1.8 speed dagger (18000 HP, er det ikke?).

Lenke til kommentar
Nja, må si jeg liker silence fra kick, mot enkelte klasser. Men det er vel kanskje bare meg.

 

Jeg har dessverre ikke testet dette så mye pvp. Men det virker som det egentlig er veldig fint og ha. Feks. Når en mage prøver og skyte Frostbolt på deg og du kicker han så vil han kanskje prøve en frost nova, og da må han tross alt vente i 2 secs :p

 

Største fordelen med imp kick er at du kan kicke når clos er over og ha 2 sekunder ekstra der en caster ikke kan gjøre skade.

school lock når du kicker en spell er det samme uansett om du har imp kick eller ikke.

Lenke til kommentar
Hmm.. ta en kikk på hvor mange av warrior abilityene som "requires melee-weapon". Er en del...

Bloodthirst, Victory rush, pummel, charge, intercept, shouts, thunder clap og disarm krever ikke melee-weapon.

 

Mange lærer selvsagt mye av å levle opp, men man TRENGER ikke gjøre det. Går f.eks an å grinde seg til 70. Mange som hvertfall gjorde det før. Da lærer du stort sett bare å bruke 2-3 ablilities.

Nei, men du står bedre stilt av å levle enn å kjøpe.

 

Er en mage som KUN AoE grinda seg til 70 noe særlig bedre i PVP enn en mage kjøpt av en dedikert wowspiller? Evt en warrior/priest som grinda seg til 70 uten å ta instancer en bedre tank/healer for raiding enn en warr/priest kjøpt av en dedikert wowspiller?

En må kunne et par-tre ting for å kunne aoe-grinde. Man må heller ikke lære noe av å levle til 70, men du plukker gjerne opp ett og annet på den måten.

 

 

Men hvordan er egentlig hemorrhage vs SS nå? Er det sånn at det lønner seg å bruke hemo når man er sword/mace? Noen som kan mekke en fin hemo spekk evt. Helst på wowhead da jeg ikke kommer inn på noe sørlig annet på jobb =D

Med en gang du får weapondamage som blir:

 

125% weapondamage > weapondamage + ~112 så blir hemorrhage bedre enn Sinister Strike. Med min Blinkstrike er Sinister bedre, når jeg bytter til s2-sverd blir hemorrhage bedre, og jeg skal teste ut AR/prep.

 

Det du også bør tenke på er at dyp combat funker fett til pvp, men er -den- pve-speccen. AR/prep og variasjoner er pvp-orienterte speccs, stort sett gjennom Master of Deception, Sleight of Hand, Dirty Deeds og Preparation.

 

Med en SS build har du mest sannsynlig aggression og SA også, som er 16% extra skade, så hemo tar ikke igjen en talented SS før du får 160 dps våpen, sånn ca.

Men med en 11/2x/2x build får du serrated blades, hemo, og enten sword spec/weapon expertise eller DD/deadiness eller en blanding.

Med 11/26/24 så gjør jeg ca 1.5% mindre personlig skade.

Har ikke så mye data til nå, men så langt er jeg verdig fornøyd...digget 11/21/29 på starten av BC, og har virkelig savnet MoD og prep siden jeg begynte å raide :)

Lenke til kommentar
160 dps etter attackpower, går jeg ut ifra. Hvis ikke er våpenutvalget litt drøyt.

 

Nope, 160 dps våpen.

Hemo slår ikke hardere enn talented SS med våpen i spillet nå, men scaler bedre, og DD/serrated blades hjelper også.

(serrated blades er seriøst ett av de mest undervurderte talentene for skade i spillet, omtrent like undervurdert som lethality er overvurdert)

Lenke til kommentar
Hmm, ok. Tenker å prøve meg på hemorrhage når jeg får s2-mainhand (har Blinkstrike nå), får prøve meg litt fram.

Kan virkelig anbefale 11/21/29 eller 11/26/24 (kommer an på AP og hvilke våpen du har) som hybrid builds.

Funker fett til raiding,5 mans og BG.

Tror nok en AR build er bedre til arena, men for alt annet funker tri-spec fett.

 

Hvis du vil ha en ren raiding hemo spec så er mest sannsynlig 11/28/22 tingen å gå for, evt ta ett point ut av sword spec og putt det i DD, er ikke sikker på hva som er mer skade.

Endret av Talwin
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...