Gå til innhold

Den lille rogue-tråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Mace, Sword eller Dagger ?

9443826[/snapback]

Here we go, etter min mening:

20/41/0 - Combat Swords

20/41/0 - Combat Maces

15/41/5 - Combat Daggers

På Combat Daggers-builden er det mange variasjoner ute og går. 2/2 Murder istedenfor 2/3 Ruthlessness, noen slenger inn 2/2 Imp. Sinister Strike (og da 3/5 Lightning Reflexes) i tilfelle man ikke kan stå bak target, noen vil ha 2/2 Endurance istedenfor 2/2 Improved Sprint, smak og behag.

Edit: liten fix på Combat Maces, gikk litt fort i svingene der.

Endret av Gnurk
Lenke til kommentar

9443826[/snapback]

20/41/0 - Combat Swords

20/41/0 - Combat Maces

15/41/5 - Combat Daggers

På Combat Daggers-builden er det mange variasjoner ute og går. 2/2 Murder istedenfor 2/3 Ruthlessness, noen slenger inn 2/2 Imp. Sinister Strike (og da 3/5 Lightning Reflexes) i tilfelle man ikke kan stå bak target, noen vil ha 2/2 Endurance istedenfor 2/2 Improved Sprint, smak og behag.

9445822[/snapback]

Siden vi fikk shiv ser jeg ikke helt poenget med imp ss i dagger builds lenger.

Og for maces er det absolutt ingen grunn til å ta weapon expertise, selv med en offhander som ikke er en mace er ikke det verd 2 poeng.

Lenke til kommentar

9443826[/snapback]

20/41/0 - Combat Swords

20/41/0 - Combat Maces

15/41/5 - Combat Daggers

9445822[/snapback]

Siden vi fikk shiv ser jeg ikke helt poenget med imp ss i dagger builds lenger.

Og for maces er det absolutt ingen grunn til å ta weapon expertise, selv med en offhander som ikke er en mace er ikke det verd 2 poeng.

9446483[/snapback]

Godt poeng med weapon expertise, gikk litt fort unna der - slang inn Improved Kick, er vel gjerne noen som vil ha Endurance istedet.

Jeg vil faktisk foretrekke Imp SS over Shiv - brukte Shiv *svært* sjelden da jeg var daggers - greit nok at man har poison i tillegg, men dette er bortkastet hvis 5/5 Deadly Poisons stacks er på target allerede.

Endret av Gnurk
Lenke til kommentar
Fordelen med shiv er vel at den koster mindre energy så du fort kan skaffe deg combo point og ta finishing move?

SS gjør jo ikke skade som dagger...

9446723[/snapback]

Rundt 5-7 energy mindre avhengig av offhand speed - men du gjør fortsatt mer skade med Sinister Strike. Høyere bonus fra attack power med SS, og 10 % extra damage fra Surprise Attacks.

Endret av Gnurk
Lenke til kommentar
Er shadowstep jeg da så får ikke Suprise hvertfall, men med instant poison på rask offhand må vel shiv lønne seg?? Hakke blitt 70 ennå så har ikke prøvd selv vel og merke men kan ikke skjønne noe annet   :hmm:

9446788[/snapback]

Synes personlig det er svært lite å hente på shiv, bruker det kun på noen få encounters hvor jeg er avhengig å ha Mind-Numbing poison på target.

Husk at med Shiv så har du damage range fra et 1.4-1,5s speed våpen, og derav liten bonus fra attackpower. Selv med Vile Poisons er Instant Poison kun rundt 200ish, så har SS +98 extra damage (før armor riktignok), men damage range på 1.8+ mainhand dagger og høyere attack power bonus (normalisert til 1.7) burde mer enn gjøre opp for poison & lavere energy cost fra Shiv. Har riktignok ikke testet dette nøye - men tar fortsatt sjansen på å si at Shiv er noe *skit*, i likhet med Shadowstep ;)

Endret av Gnurk
Lenke til kommentar
Shadowstep er insaine da. Vi er 2 rouger som alltid går sammen og quester og sånn. Mobsa dør på 4-6 sek fra første shadowstepen =D Og prøv og vær aly og løp forbi oss.. hehe  :devil:

9446977[/snapback]

Joda, burst DPS - greit nok, men hva med det som lever lenger enn 4-6 sekunder? Prøvd Shadowstep i raid noen gang? I et instance hvor man er semi-avhengig av DPS? Fungerer rett og slett ikke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...