tmg Skrevet 2. august 2007 Del Skrevet 2. august 2007 Offhand gjør 50% av MH hvit dmg, + 50% mer i talents = 75% av MH hvit dmg. Det har jo relativt mye å si i en heavy-combat build, eller er det noe jeg ikke har skjønt? Lenke til kommentar
Gnurk Skrevet 2. august 2007 Del Skrevet 2. august 2007 Offhand gjør 50% av MH hvit dmg, + 50% mer i talents = 75% av MH hvit dmg.Det har jo relativt mye å si i en heavy-combat build, eller er det noe jeg ikke har skjønt? 9192995[/snapback] Mente mer hvis man sammenlignet kun DPS på offhand våpen opp i mot hastighet/type våpen som i dette tilfellet, var gjerne noe uklar. Kjapp offhand, lav DPS > treg offhand m/høyere DPS. Forskjellen ble særlig stor da Infinity Blade som var offhand "in question" er en dagger. Lenke til kommentar
DeeTee Skrevet 2. august 2007 Del Skrevet 2. august 2007 For å ikke gå på en evig egotrip på kael, er det lurt å bruke daggern i offhand. Man skal ikke glemme: "Chance on hit: Increases magical damage taken by the target by 5%, and dispels Prince Kael'thas' Mind Control when a melee ability lands. Can be applied up to 5 times. Lasts 30 sec." 5% mer magical damage på target som stacker 5 ganger - er ikke akkurat dumt å holde oppe. Spørs jo hvor mange man har med av melee osv også. Jeg bruker hvertfall daggern i offhand. Kan teste å se om jeg får noe betydelig mer DPS ved å bruke Merciless offhanden istedet. Lenke til kommentar
superreven Skrevet 2. august 2007 Del Skrevet 2. august 2007 Er ikke 5% debuff oppe konstant pga tank som bruker dagger? Lenke til kommentar
DeeTee Skrevet 2. august 2007 Del Skrevet 2. august 2007 Dunno om de klarer holde den oppe alene jeg, men tanken pleier daue hos oss så noen andre må uansett ta over ^^ Lenke til kommentar
M@R7!N Skrevet 2. august 2007 Del Skrevet 2. august 2007 Weee, Malchazeen (second kill) Prøvde forøvrig combat swords idag med Vindicators brand, men det gikk dårlig. Det skal sies at jeg ikke har en sword offhand, så brukte merciless gladiators shiv, men uansett. Lå vel 200dps under min vanlige som er med Combat daggers.(Ced's Carver) Jaja, holder meg til daggers til jeg får minst Spiteblade. Lenke til kommentar
Gnurk Skrevet 2. august 2007 Del Skrevet 2. august 2007 (endret) Weee, Malchazeen (second kill) Prøvde forøvrig combat swords idag med Vindicators brand, men det gikk dårlig. Det skal sies at jeg ikke har en sword offhand, så brukte merciless gladiators shiv, men uansett. Lå vel 200dps under min vanlige som er med Combat daggers.(Ced's Carver) Jaja, holder meg til daggers til jeg får minst Spiteblade. 9195847[/snapback] Var drittlei daggers, så jeg har selv skiftet fra combat daggers (Malchazeen + Gladiator's Shiv) til combat swords nå, Merciless Slicer + Gladiator's Shiv for øyeblikket (to igjen til Merciless Quickblade - og mener jeg er så og si likt - forventer merkbar oppgradering så snart jeg kjøper Merciless Quickblade. 200 DPS forskjell fra ditt oppsett med vindicator's vs ced's hørtes veldig mye ut O.o Endret 2. august 2007 av Gnurk Lenke til kommentar
Stoop kid Skrevet 2. august 2007 Del Skrevet 2. august 2007 Tviler sterkt på at du lå 200 DPS under. Combat SS eier combat dagger for tida. Lenke til kommentar
natureboy2007 Skrevet 2. august 2007 Del Skrevet 2. august 2007 Jeg var så heldig at http://www.thottbot.com/i28657 droppa i kara i dag. Så nå lurer jeg på hvilken specc jeg skal kjøre. Har aldri brukt mace før. Noe som er bra for og raide og litt arena. Vil anbefale deg å prøve Hemo/Combat , eller Full Hemo, dvs at du isåfall minum går så dypt i Sub at du får PM. 5/5 i Deadliness vil være "et must" dersom du erstatter SS med Hemo. Med bra gear vil du gjøre god dps i raids samtidig som som du har bra pvp-spec. Du bør vel også ha rundt 1600 AP unbuffed også imo. Lenke til kommentar
M@R7!N Skrevet 2. august 2007 Del Skrevet 2. august 2007 Tviler sterkt på at du lå 200 DPS under. Combat SS eier combat dagger for tida. Vel, var det som skjedde. Lå på bunn av dps mot mechanicals i kara, så guildleader lot meg respecce tilbake og lå da på førse og andre plass, alt etter. Kan ikke forklare det Kan nok ha gjort mer dmg med bleed etc. ettersom jeg produserer mer cps med swords. Lenke til kommentar
Schjellin Skrevet 2. august 2007 Del Skrevet 2. august 2007 Jeg var så heldig at http://www.thottbot.com/i28657 droppa i kara i dag. Så nå lurer jeg på hvilken specc jeg skal kjøre. Har aldri brukt mace før. Noe som er bra for og raide og litt arena. Vil anbefale deg å prøve Hemo/Combat , eller Full Hemo, dvs at du isåfall minum går så dypt i Sub at du får PM. 5/5 i Deadliness vil være "et must" dersom du erstatter SS med Hemo. Med bra gear vil du gjøre god dps i raids samtidig som som du har bra pvp-spec. Du bør vel også ha rundt 1600 AP unbuffed også imo. 9197654[/snapback] Takker, kan du sette opp ett build ? er nå 15/41/5 Lenke til kommentar
lupah Skrevet 3. august 2007 Del Skrevet 3. august 2007 Jeg var så heldig at http://www.thottbot.com/i28657 droppa i kara i dag. Så nå lurer jeg på hvilken specc jeg skal kjøre. Har aldri brukt mace før. Noe som er bra for og raide og litt arena. Vil anbefale deg å prøve Hemo/Combat , eller Full Hemo, dvs at du isåfall minum går så dypt i Sub at du får PM. 5/5 i Deadliness vil være "et must" dersom du erstatter SS med Hemo. Med bra gear vil du gjøre god dps i raids samtidig som som du har bra pvp-spec. Du bør vel også ha rundt 1600 AP unbuffed også imo. 9197654[/snapback] Takker, kan du sette opp ett build ? er nå 15/41/5 9197858[/snapback] Bra for raids *og* arena? Lykke til Uansett, har du en mace off hand i tillegg er dette bra for PvP og ok i PvE: http://www.wowhead.com/?talent=wheboxZGcV0rVt00GRt Vil egentlig ikke anbelfale Hemo. Suger i både PvP og PvE. Du har litt burst dmg og bra stealth + diverse defansive talents, men skade over tid/etter burstn er jo ingenting. Hemo er ok for 1v1, men thats it. Lenke til kommentar
Schjellin Skrevet 3. august 2007 Del Skrevet 3. august 2007 (endret) Jeg var så heldig at http://www.thottbot.com/i28657 droppa i kara i dag. Så nå lurer jeg på hvilken specc jeg skal kjøre. Har aldri brukt mace før. Noe som er bra for og raide og litt arena. Vil anbefale deg å prøve Hemo/Combat , eller Full Hemo, dvs at du isåfall minum går så dypt i Sub at du får PM. 5/5 i Deadliness vil være "et must" dersom du erstatter SS med Hemo. Med bra gear vil du gjøre god dps i raids samtidig som som du har bra pvp-spec. Du bør vel også ha rundt 1600 AP unbuffed også imo. 9197654[/snapback] Takker, kan du sette opp ett build ? er nå 15/41/5 9197858[/snapback] Bra for raids *og* arena? Lykke til Uansett, har du en mace off hand i tillegg er dette bra for PvP og ok i PvE: http://www.wowhead.com/?talent=wheboxZGcV0rVt00GRt Vil egentlig ikke anbelfale Hemo. Suger i både PvP og PvE. Du har litt burst dmg og bra stealth + diverse defansive talents, men skade over tid/etter burstn er jo ingenting. Hemo er ok for 1v1, men thats it. 9197897[/snapback] Altså det er jo den speccen omtrent jeg kjører nå. Og det er jo ikke noe bra PvP, men det er jo bra pve. Så tror du tok litt feil med pvp og pve der Edit: Hvordan tror dere at en specc som denne: http://www.wowhead.com/?talent=ihe0oxhoZZxMjoMGRsxox Ville fungert i arena ? skjønner at den suger pve Endret 3. august 2007 av Schjellin Lenke til kommentar
natureboy2007 Skrevet 3. august 2007 Del Skrevet 3. august 2007 (endret) Vil egentlig ikke anbelfale Hemo. Suger i både PvP og PvE. Det er så feil som det kan få blitt, men deg om det:p For din egen del bør du uansett sjekke litt facts, for dersom du virkelig mener det, er det en god del ting angående klassen din og dps-mechanics i raids du ikke har fått med deg. Legg også merke til hva jeg skrev angående AP og Hemo. personlig ville jeg foretrukket fra ca 1900 AP unbuffed, men det er altså nok av eksempler på at Hemo/Combat funker bra som fy med fra ca 1600+ AP også. Til deg som spurte om builds : 0/31/30 er en ok build, vet om folk som er i raiding guilds OG har topp 5 rank i Arena 2v2 med den speccen. Uansett, mace'en er nice den, og lykke til Endret 3. august 2007 av natureboy2007 Lenke til kommentar
superreven Skrevet 3. august 2007 Del Skrevet 3. august 2007 Dunno om de klarer holde den oppe alene jeg, men tanken pleier daue hos oss så noen andre må uansett ta over ^^ 9195472[/snapback] Hehe, vel jeg snakka med tankene våre - de sa de hadde nema problema med å holde debuffen top stacka konstant. Så da var iallefall det avklart. Og dauer tanken vår legger nok de fleste rogues/warlocks/mages/shadowpriests på røret før en annen får aggro Lenke til kommentar
lupah Skrevet 3. august 2007 Del Skrevet 3. august 2007 (endret) Altså det er jo den speccen omtrent jeg kjører nå. Og det er jo ikke noe bra PvP, men det er jo bra pve. Så tror du tok litt feil med pvp og pve der Edit: Hvordan tror dere at en specc som denne: http://www.wowhead.com/?talent=ihe0oxhoZZxMjoMGRsxox Ville fungert i arena ? skjønner at den suger pve 9198232[/snapback] Hehe, ikke bra for PvP? Har du PvPa noe særlig eller? Bare sjekk ut topp PvP-rogues på Arena. Gjett hva de kjører? Ja nettopp, den builden jeg posta. Du avslører at du ikke har pvpa så mye :b Bra builds for PvP er Mace spec, Muti eller 31 0 30. Jeg elsker mace spec, og sverger til den. Har prøvd Hemo, men jeg gjorde rett og slett rævva skade i sammenligning. Ja, meget bra burst dmg som jeg har sagt, men det hjelper jo svært lite når folk har 10k-12k hp og 200-400 resil. Mace spec er spesielt bra for Arena. Eier i 5v5 og gjør deg faktisk litt nyttig. Til Natureboy: Har du en rogue selv eller? Skal du ha bra dps i raids går du enten combat daggers eller swords. Så enkelt er det. Hvorfor noen vil velge Hemo for raids skjønner jeg ikke. Improved sap, Heightened Senses, Setup, Master of Sub., Premed., Initiative osv - alt er jo PvP-talents, for burst dmg/stunlocking. Hva i all verden skal du med det i raids? Ja, Sinister Calling og Deadliness er bra det, men du betaler en så sykt høy pris for å få de talentsa. Hva skal du med bedre AP om du ikke får utnytta det? I tillegg anbefaler du å utelate Assass.-treet fullstendig. Lykke til med null cp og energy gen. i raids, og forsåvidt i pvp og til en viss grad. Ja, det eier med 2x AR, men du lever jo kun for ARen da. Hva gjør du når AR og/eller Prep er på CD? Jo, null skade! Nada! Du mister 5% crit *og* 30% høyere crit-skade + CP/Energy gen. i tillegg. Assassination er et must, uansett build. Jeg har prøvd uten og jeg følte meg skikkelig gimpa. 15-second-wonder funker jo aldri nå lenger, folk har for mye hp og resil for det. Så for å avslutte; Vil du ha en seriøst bra PvP spec, som også faktisk fungerer veldig bra i PvE (Noe få/ingen builds gjør. Har du en bra build er den enten retta mot PvP eller PvE, ikke begge deler) går du for den jeg posta. Jeg har selv nesten 11k hp, 26% crit, 1300 AP og 120 +Hit og jeg elsker den builden. Mace stun proccer hele tiden, spesielt med SnD oppe. Du har de gode PvP-talentsa som imp kick, stun/fear resist og imp sprint. Jeg critter *ofte* for 1000-1400, kommer an på target. Og med Mongoose på begge + Hourglass-trinket snakker vi syyyk skade når de proccer. Har også Darkmoon Card: Wrath, som eeeeier for å få opp critten din. Nei, gutter. Skal dere PvPe - Gå for Maces! Endret 3. august 2007 av lupah Lenke til kommentar
natureboy2007 Skrevet 3. august 2007 Del Skrevet 3. august 2007 (endret) Til Natureboy:Har du en rogue selv eller? Skal du ha bra dps i raids går du enten combat daggers eller swords. Så enkelt er det. Bullshit. Enkelt og greit. Siden du åpenbart ikke gidder å sjekke facts før du slenger med leppa, skal jeg hjelpe deg litt på vei : http://elitistjerks.com/f31/t14321-rogue_c...tion/#linkbacks Det er bare ett av mange seriøse topics på den siden, hvor mange av de beste spillerne fra de best guildene i verden deltar og diskuterer. Fakta er altså at man slettes ikke trenger points i Assa-treet for å gjøre bra raid-dmg. Ruthlessness og Relentless Strikes er seff svært gode raid-talents, men altså ikke et must dersom resten av spec og gear står i stil med builden din. Hvorfor noen vil velge Hemo for raids skjønner jeg ikke Nei, si det. Du nevner jo ikke Hemo-talentet i seg selv eller Serrated Blades med ett ord i talentsene du ramser opp. Setup er IKKE kun et pvp-talent, forresten... Hva gjør du når AR og/eller Prep er på CD? Jo, null skade! Nada! Unnskyld meg, men kødder du eller?? Du kan jo begynne å se litt på hva de 31 talent-poengene i Combat-treet kan brukes til da eller? Det er rett og slett bare utrolig slitsomt å sitte å lese ubegrunnet vrøvl fra folk som deg som slenger rundt seg med "tips" og bastante påstander uten å sjekke fakta. Lær deg klasssen din, prøv og feil som alle andre, men slutt å post tull eller kritiser andre uten å vite hva du snakker om. Det er nettopp slike tåpelige replies som den du skrev på mitt innlegg som gjør at jeg sjelden gidder å poste her for å hjelpe folk eller dele erfaringer fordi man stadig ender opp i en mer eller mindre seriøs diskusjon om fakta med folk som ikke engang er nærheten av å vite hva de snakker om. Uansett, vi kan alle lære mer og ingen kan seff alt, men hadde vært fint om man i det minste slipper å fjase med så elementære ting som dette. Sier ikke at Hemo eier alt og alle, finnes mange bra raid-specs, men å si at Hemo er dårlig er bare for dumt, og viser en ganske stor mangel på forståelse av rogue som klasse og elementær mangel på forståelse av dps-mechanics. Til slutt : Jepp, jeg har en rogue selv, kjører stort sett 31/30 og out-dps'er det aller meste SAMTIDIG som jeg har bra kontroll i PvP. Og jepp, jeg er i et raiding-guild Endret 3. august 2007 av natureboy2007 Lenke til kommentar
Nbut Skrevet 3. august 2007 Del Skrevet 3. august 2007 (endret) Anbefaller at alle i denne tråden leser denne: http://docs.google.com/View?docid=dt4f32p_4dcj7jt @ alle Ingen plassering av talent points gjør mer skade enn combat swords/daggers i raids, savvy? Edit: ble litt feil formulert Endret 3. august 2007 av Nbut Lenke til kommentar
lupah Skrevet 3. august 2007 Del Skrevet 3. august 2007 Hva gjør du på Hydross eller Void Reaver for eksempel med din Hemo-build? Ingen rupture på de bossene. Det er samme sak med mutilate og null poisons. Jeg har faktisk sjekka, det er derfor jeg sier at combat daggers, evn swords, er best. Jeg har gjort alt av SSC, Mag og TK raiding wise, så jeg har 'litt' erfaring. Har prøvd hemo, combat daggers, mutilate, combat maces. Og angående hemo i pvp, talents som Deadliness og Sinister calling blir så dårlige når du putter på pvp-gearet ditt. Hvorfor? Fordi du prioriterer stamina og resil, og har veldig lite AP og Agility. Du får veldig lite igjen for de da. Ang. Serrated Blades og Hemo, vel ... les hva jeg skrev først. Hjelper lite når bossen er immune. Hemo gjør forøvrig mindre skade enn SS på vanlige hits. Du har kanskje ikke vært borti bosser som er immune enda, og vet ikke hvor hardt det da suger når main abilities ikke kan brukes. Lenke til kommentar
natureboy2007 Skrevet 3. august 2007 Del Skrevet 3. august 2007 7 Ting : 1. Jeg forstod det slik at han som spurte befant seg i Karazhan raid-wise 2. Du ser at med en 31/30 spec har du fortsatt points i combat? 3. Enig i at swords/daggers er bedre enn mace i en raid-spec, men det var ikke det vi diskuterte. 4. Og angående hemo i pvp, talents som Deadliness og Sinister calling blir så dårlige når du putter på pvp-gearet ditt. Du, det er andre bra pvp-talents i sub-treet utenom de to altså... 5. Det ble spurt en build som er bra både til PvP OG PvE, ikke "uber-best-i-hele-verden" til begge. 6. Hemo gjør forøvrig mindre skade enn SS på vanlige hits. Det flater seg ut etterhvert som man får mer AP, det ligger endel regnestykker på det på nettet. Ikke glem energy-costs og Hemo-debuff. 7. Ja, det finnes bosser som er immune, men de fleste er det ikke. Man respeccer seff etter hva man trenger. Å si at en spec er ubrukelig pga at det finnes immune bosser, er like dumt som å si at frost/fire spec skulle vært ubrukelige specs fordi det finnes en og annen encounter som har high res eller skulle være immun... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå