Gå til innhold

Den lille rogue-tråden


Anbefalte innlegg

Weapondamage. Critter den, blir den påvirket av Lethality, +30% damage.

 

Hemorrhage blir også bedre enn SS på våpen seinere enn 2.40 i speed, ved en AttackPower verdi som skalerer med speed.

 

Hemorrhage builds har derimot en sinnsyk ComboPoint generasjon, så du får 5cp ganske raskt etter opener.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg er ganske ny i spillet, er level 24 Gnome Rogue på Deathwing.

jeg har 2x Cruel barb (som er enchanta, ene rødt og andre blått :cool: ), og en dagger. har 5 kamerater som gikk i klassen min før som er level 60, med flere chars, og de sier at 2x sverd er bra.

 

men da kan jeg ikke bruke Ambush :hmm: ?

 

noen tips til våpen og til Talent points?

Lenke til kommentar
Hei.

 

Sitter med en lvl 53 rogue her, og jeg har speccet meg som sword.

 

Jeg kjører nå 6-28-9, og lurer på om dette er beste speccen for å ta mest dmg.

 

Så, er det et bedre oppsett som gjør at jeg kan ta generell mer dmg ?

5737731[/snapback]

PvP eller PvE?

 

PvE med swords = 20/31/00. Ren combat build. Gjør klart mest damage om du vil gå swords.

 

PvP med swors = Hemohorrage muligens. Generelt sett er ikke sword like egnet til PvP som daggers, fordi du ikke har mulighet til å gjøre massiv burst dmg som er veldig nyttig i pvp. Derfor er stunlock med hemhorrage et godt alternativ for pvp-swords. Du klarer deg selvfølgelig greit nok som combat rogue i pvp, men er ikke like effektiv som daggers/stunlock etc.

5739066[/snapback]

 

 

PvE ja. Vil bare ta ta mest dmg på mobs, Så, da er 20-31-00 best ?

Lenke til kommentar
Mer eller mindre søppel.

 

Uenig, den _ER_ dårligere enn en Combat build til PvE, men det er langt ifra ubrukelig.

5742209[/snapback]

 

Rensket MC i dag, og jeg gjorde dobbelt så mye skade enn en bedre gearet Hemo-rogue.

 

Hemo er mye mer PvP orientert, og vil da yte langt dårligere enn en combat build i PvE.

Lenke til kommentar

Hubman...

 

det har noe å si hvor stor forskjellen er mellom ditt og hans gear, spillestilen hans, om han var AFK for perioder osv.

 

Bottom line: I de fleste tilfeller blir det feil å se på dmg meter. (IMO)

 

EDIT: også er det folk som begynner DPS på 1. sunder , mens andre venter til 3,4. til og med 5. sunder, enda en variabel på dmg listene

Endret av Xtra
Lenke til kommentar

Sa at hemo-roguen har bedre gear.

 

Ingen av oss går AFK untatt på raid-pausene og vi gidder ikke vente på sunders på trashmobs.

 

Vi hadde også syncede damagemeters.

 

Når det gjelder spillestil er det vel ikke så store forskjeller. SS/Hemo ut i Slice and Dice eller Evis. hvis SnD er oppe, og det er vel normal kost for eh, non-dagger rogues.

Lenke til kommentar

Hemo er faktisk fint i PvE i og med at det øker psyical dmg taken. Så om man har 5-6 Rogues og kanskje noen damage warriors er ikke dette så dumt.

 

Xtra; Angående Damage Meter viser de rimelig mye riktig iallefall der jeg spiller i og med at alle som har det syncroniserer det :)

Endret av brutti
Lenke til kommentar
Må si at jeg faktisk ikke helt skjønner vitsen med hemo. Slik jeg forstår det, gjør den 210 skade, hvis alle chargene blir brukt. Om man er i raid forsvinner 30 charges på null tid, men for 210 skade? For 5(10) energy mer, kan man smelle inn en SS, og med raidbuffer + Battle shout blir det gjerne nærmere 800-1000.

5745455[/snapback]

 

Som sagt, hemo er PvP orientert :)

 

Siden du genererer en hærskare CP's , kan du dra av en 5cp evis FØR Cheap Shot er ferdig, så den gir rimelig bra burst damage koblet opp med Cold Blood.

 

Edit: Hemo er likt som en SS, men -faktisk- våpenspeed blir brukt, men ingen +68 damage modifier som på SS.

 

Ved 1000 attackpower, så vil de seine våpnene, altså 2.6-9 slå jevnt over hardere med Hemo enn med SS.

Endret av Hubman
Lenke til kommentar

Er det bare meg som leser dette feil, eller vil ikke Hemmorhage bare legge til 7 skade per slag?

 

Scenario: duell, rogue vs. warrior (som ikke gjør noe).

 

Rogue åpner med CS, 2 CP. Hemo, 3 CP. Her er du tom for energy, og autoattacker i et par sekunder. SS x2, 5cp. CB, Evisc. Død warrior.

 

Slik jeg ser det, vil bare SS x2 + eventuelle autoattacks på MH og OH dra nytte av Hemo. La oss si 10 hits, bare for å ha et rundt og fint tall (uten å ta med misses fra OH).

 

70 dmg totalt.

 

Greit nok at hvis du har Hemo, har du også Initiative, og derfor bygger opp CP fort, men hva er egentlig dealen med Hemo her?

Lenke til kommentar
Er det bare meg som leser dette feil, eller vil ikke Hemmorhage bare legge til 7 skade per slag?

 

Scenario: duell, rogue vs. warrior (som ikke gjør noe).

 

Rogue åpner med CS, 2 CP. Hemo, 3 CP. Her er du tom for energy, og autoattacker i et par sekunder. SS x2, 5cp. CB, Evisc. Død warrior.

 

Slik jeg ser det, vil bare SS x2 + eventuelle autoattacks på MH og OH dra nytte av Hemo. La oss si 10 hits, bare for å ha et rundt og fint tall (uten å ta med misses fra OH).

 

70 dmg totalt.

 

Greit nok at hvis du har Hemo, har du også Initiative, og derfor bygger opp CP fort, men hva er egentlig dealen med Hemo her?

5745773[/snapback]

 

Jeg skjønner heller ikke dealen med Hemo i pvp, men i PvE så er det 7 _Raw_ damage før sunder's og allt annet så da er det faktisk ganske nice =)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...