Gå til innhold

Den lille rogue-tråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Dirty tricks er ikke nødvending etter min mening

9101303[/snapback]

Din mening = trash.

Du får 10yard range på sap, noe som betyr:

Du kan sappe huntere som sitter på trappen sin

Det er myye lettere å sappe mager for deretter å gå bak dem og ambush/garrote

I tillegg til dette får du laaang range på blind, noe som er ett must i arena ;)

Lenke til kommentar

9101303[/snapback]

Din mening = trash.

I tillegg til dette får du laaang range på blind, noe som er ett must i arena ;)

9101909[/snapback]

Er ikke sap 10 yards fra før? Så det blir 15 yards med talents? Men uansett med 10 yards sap så er det mulig uten talents og sappe en som legger ut trap eller aoer, bare om du kommer inn på riktig plass.

Den blind greia kan jeg ikke si noe på da men :)

Endret av TobzzZ
Lenke til kommentar

9101303[/snapback]

Din mening = trash.

9101909[/snapback]

Er ikke sap 10 yards fra før? Så det blir 15 yards med talents? Men uansett med 10 yards sap så er det mulig uten talents og sappe en som legger ut trap eller aoer, bare om du kommer inn på riktig plass.

Den blind greia kan jeg ikke si noe på da men :)

9101967[/snapback]

Sap er 5 yard untalented ;)

Lenke til kommentar

Hallo

Kjæresten min har forsatt de samme hanskene jeg gav henne første dagen i tbc, gloves of ferocity. Joda er vel mainly druid hansker men uansett. Hun er nå 70 og går litt i kara, men hun skulle absolutt hatt noen nye hansker.

Forslag? Gjerne world drop eller quest reward, siden hverken jeg eller kjæresten min er særlig heldige med drops. Tenkte kanskje cobrascale gloves kunne vært relativt lettvint å få tak i? Men de er kanskje ikke helt optimale i pve? Fel leather gloves er kanskje et bedre og billigere alternativ?

Kanskje en kappe og noen støvler også, har sett litt på the master treads, de virker ok? eller Felboar Hide Shoes?

Endret av Crispin
Lenke til kommentar

som med de fleste melee klasser så er det våpenet som makes and breaks you. de blå pvp våpene er desverre ikke mye bedre enn vanlige instance drops, og er derfor lite verd å ta. jeg ville fikset meg i allefall 2 deler av pvp settet, hansker og valgfritt (hanskene pga bonusen). når du har to deler får du 35 resilience, noe som du kan holde på lenge. så er det bare å gjøre arena attått hele tiden, uansett hvor dårlig det går, litt poeng slår ingen poeng. etter at du har 2/5 HWL blues, så er det å begynne på plukk BG epics, der er det masse fint å velge mellom. med våpen kan jeg ikke annbefale noe veldig smart sånn ut av bakhånden, bare at HWL blå vp våpene ikke er det honoren de går for.

Lenke til kommentar

så egentlig ikke noe vits å kjøpe veps da?

går for hansker og en anen hwl blue, så måker på med arena.

og kjøpe det jeg kan av veteran settet aight? =)

går med Ced's cleaver og ring of blood daggeren atm.

men er på jakt etter swords ;>

Lenke til kommentar
hva anbefaler dere da? sword eller fist? =P er dfet egentlig noe mye forskjell?

respecca btw.

Beltira @ balnazzar for de som vil skjekke armory

9112373[/snapback]

Finn deg en fist og et sverd, så har du fist i main hand og sword i off. Så setter du talents på sword spesial og fist. Så får du sword proc + fist = critt. Stemmer ikke dette ? :p

Lenke til kommentar

Utregningene er litt lenger tilbake i tråden. Ideen er genial, og såfremt du har tilgang til to våpen med de rette kvalifikasjonene (treg mainhand fist, rask sword-offhand) er det ingenting galt med det. Men det koster deg 5 talentpoints og låser deg til en våpenkombinasjon hvor det kun er en håndfull alternativer.

Utregningene:

Bare mainhand: 30% slice n dice speed increase. 30% critrate.

17 SS.  Jeg har ingen anelse om Surprise Attacks og Aggression gir 10%+6%= 16% ekstra skade, men tar forbehold om feil der. 2400 ap Buffed. 254,5 average damage med Merciless Gladiator's Slicer.

(2400/14*2,4+254,5+98)*1,16) = 886 SS skade.

(2400/14*2,4+254,5+98)*1,16)*2,3  = 2038 SS-crit.

2400/14*2,6+254,5*2 = 1400 Autoattack-crit.

5% ekstra crit gir 17*0,05 = 0,85 ekstra SS-crits per minutt.

0,85*2038= 1732 versus 0,85*886 + 700*1,3*0,85 = 1526

1732 - 1526 = 206 skade mer med fist enn swordspec hvert minutt ved SS-spamming.

Ved å autoattacke kan swordspec-procs critte. Med 2.6 sek weaponspeed blir det 2,6/1,3 = 2 sek per attack. Dette gir 30 attacks per minutt. 0,05*30 attacks * 0,3 critrate = 0,45 av normal attack.  Legg til 700*0,45 på Swordspec sin side, og swordspec vinner med rundt 100 skade.

Offhanden vil procce mainhand-attacks med ekstra crit. 1,5/1,3 = 1.15 sek per attack. 60/1,15*0,05= 2.6. Du får gjennomsnittlig 2,6 ekstra mainhandprocs per minutt med offhanden. Disse gir 2,6*0,05 = 0,13*Normal attack ekstra skade sammenligned med sword i mainhand.

Skaden blir derfor helt lik, sånn omtrentlig. Jeg ville derfor gått for swordspec og gjort meg litt mer PvP viable med de resterende 5 talentpointsa.

Kan godt hende det er flere feil i utregningen, men jeg kjedet meg siden serveren min ikke er oppe enda.

Forbehold: Ingen WF-totem (gjør utregningen for komplisert for meg, i tillegg, serverne er oppe snart!), ingen andre special attacks enn SS.

Ap og crit jeg tok i beregningen var bare random tall, så spar meg for whine om at dere har et visst antall AP/crit mer. Crit hjelper uansett swordspec mest.

8902692[/snapback]

Endret av Lycantrophe
Lenke til kommentar

Utregningene er litt feil faktisk. Talents som gir +% skade regnes ikke sånn som jeg skrev, så tallene blir ikke helt korrekte.

6% skade og 10% skade blir 1,06*1,10=1,166, og ikke 1,16.

Hvorfor ikke gjøre det? For det første mister du 5 talents, for det andre så er swordspec betraktelig bedre enn fistspec i PvP.

Endret av Quicko
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...