Gå til innhold

Den lille rogue-tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Åååååå, jeg blir irritert over dumme folk i wow. Joina nettopp en ny guild som har tatt Kara, gruul og Magtheridon, samt voidreaver(første boss i eye tror jeg).

 

I gruul i dag tar de med to en rogue som er specca Subtlety DAGGERS og har 91 hitrating :( Rogue classleader bryr seg ikke engang, er trist.

 

Selv sitter jeg med respektable 260hitrating og combat daggers spec. Finnes omtrent ikke upgrades i instances før kara heller for meg, grr.

9073533[/snapback]

 

260 er vel og bra det, men 150+ er nokk mere en nokk:) har selv 170

Lenke til kommentar
Ikke hvis du spiller PvE.

9080172[/snapback]

 

Jeg er mace specca combat og raider og spiller pvp, syns det er mer en nokk. Men vi er i kara og grul da, og når man kommer litt lengre ut, er det sikkert greit med hit rating ja. Syns også det er viktig med crit % og stam.

Endret av Xarus
Lenke til kommentar
Hit er førsteprioritet i enhver PvEsituasjon. Attackpower og crit (noe stamina mot aoes, men du kan bandasjere/bli healet) er viktig, men ikke verdt noe om du bare bommer.

9080226[/snapback]

 

Man kan ikke komme i kara eller videre med 7000hp, så derfor er stamina like viktig som hit etter min mening. Du kommer også langt med satmina i i pvp, arena og bgs feks. Er du bare en Pve dude kan man sikkert bare peise på med hit, men jeg tror ikke det finnes mange roguer som bare gjør pve, tror de fleste liker en balanse mellom pve og pvp :)

Lenke til kommentar
Hit er førsteprioritet i enhver PvEsituasjon. Attackpower og crit (noe stamina mot aoes, men du kan bandasjere/bli healet) er viktig, men ikke verdt noe om du bare bommer.

9080226[/snapback]

 

Man kan ikke komme i kara eller videre med 7000hp, så derfor er stamina like viktig som hit etter min mening. Du kommer også langt med satmina i i pvp, arena og bgs feks. Er du bare en Pve dude kan man sikkert bare peise på med hit, men jeg tror ikke det finnes mange roguer som bare gjør pve, tror de fleste liker en balanse mellom pve og pvp :)

9080791[/snapback]

 

Har 7004 helse i pve gear, funker fint i kara så langt.

Og jeg har ca 10k i pvp gear, så jeg kan alltids bytte litt greier ut hvis det trengs.

Men så sant du har med en prest, paladin og druid er 7k ubuffet nok for det aller meste.

 

Og hit forer CP.

Når du har bloodlust/heroism,mongoose,blade flurry,meta gem haste og snd oppe og du får mer energy fra combat potency en du kan spamme unna med SS/evis på grunn av global cooldown så skjønner du hvor fett det er å ha ~280 hit rating.

 

Mange virker litt forvirret når det gjelder hit rating og, har sett folk som ofrer crit og AP for å få oppunder 300 hit rating med 41/20 combat mutilate, noe som er temmelig idiotisk.

 

Men med combat potency er alt under 250 hit rating alt for lite,og jeg ville lett gått for 308 (cap med 360 skill).

 

Og for hele pve/pvp tingen...2 fullstendig separate sett mer eller mindre.

Arena i pve gear er rett og slett ikke gøy i det hele tatt :)

Endret av Talwin
Lenke til kommentar
Hit er førsteprioritet i enhver PvEsituasjon. Attackpower og crit (noe stamina mot aoes, men du kan bandasjere/bli healet) er viktig, men ikke verdt noe om du bare bommer.

9080226[/snapback]

 

Man kan ikke komme i kara eller videre med 7000hp, så derfor er stamina like viktig som hit etter min mening. Du kommer også langt med satmina i i pvp, arena og bgs feks. Er du bare en Pve dude kan man sikkert bare peise på med hit, men jeg tror ikke det finnes mange roguer som bare gjør pve, tror de fleste liker en balanse mellom pve og pvp :)

9080791[/snapback]

 

 

Der tar du feil, jeg liker bare PvE. Jeg hater PvP og gjør bare 10 arenakamper i uka for å skaffe meg S2 swords om en måneds tid. Vet om mange flere som meg.

 

http://armory.wow-europe.com/character-she...hisper&n=Lenniz

 

 

Bruker bare T4 shoulders for looks, chess shoulders med 2x+8 hit gems legger meg på 278 hitrating. Skal havne over 300 før jeg gir meg, atm leter jeg etter noen som kan enchante surefooted så jeg får 10 mer.

 

Dere må da skjønne at hitrating slutter ikke å scale selv om du nærmer deg 300, du kan fremdeles få haugevis av misses, og de miss kan være et tapt swordspec proc, poisonproc, mongoose proc, combat potency proc etc etc.

hitrating > alt.

 

Er specca mutilate atm men det er bare fordi jeg ville prøve noe annet for en gang skyld, halve guildet mitt transfera til frostwhisper fra vashj for å merge med et annet guild. Jeg transfera etter og venter bare på et ledig roguespot :) Løper rundt med tullespecs atm mens jeg farmer /played på AH bridge.

 

 

Stamina er bortkastet, med raidbuffs så har du mer enn nok HP med mindre du har el crapo gear.

Endret av LenniZ
Lenke til kommentar
Hit er førsteprioritet i enhver PvEsituasjon. Attackpower og crit (noe stamina mot aoes, men du kan bandasjere/bli healet) er viktig, men ikke verdt noe om du bare bommer.

9080226[/snapback]

 

Man kan ikke komme i kara eller videre med 7000hp, så derfor er stamina like viktig som hit etter min mening. Du kommer også langt med satmina i i pvp, arena og bgs feks. Er du bare en Pve dude kan man sikkert bare peise på med hit, men jeg tror ikke det finnes mange roguer som bare gjør pve, tror de fleste liker en balanse mellom pve og pvp :)

9080791[/snapback]

 

 

Der tar du feil, jeg liker bare PvE. Jeg hater PvP og gjør bare 10 arenakamper i uka for å skaffe meg S2 swords om en måneds tid. Vet om mange flere som meg.

 

http://armory.wow-europe.com/character-she...hisper&n=Lenniz

 

 

Bruker bare T4 shoulders for looks, chess shoulders med 2x+8 hit gems legger meg på 278 hitrating. Skal havne over 300 før jeg gir meg, atm leter jeg etter noen som kan enchante surefooted så jeg får 10 mer.

 

Dere må da skjønne at hitrating slutter ikke å scale selv om du nærmer deg 300, du kan fremdeles få haugevis av misses, og de miss kan være et tapt swordspec proc, poisonproc, mongoose proc, combat potency proc etc etc.

hitrating > alt.

 

Er specca mutilate atm men det er bare fordi jeg ville prøve noe annet for en gang skyld, halve guildet mitt transfera til frostwhisper fra vashj for å merge med et annet guild. Jeg transfera etter og venter bare på et ledig roguespot :) Løper rundt med tullespecs atm mens jeg farmer /played på AH bridge.

 

 

Stamina er bortkastet, med raidbuffs så har du mer enn nok HP med mindre du har el crapo gear.

9080966[/snapback]

 

 

Stamina er nokk ikke bortkastet, i dine øyne er det kanskje det. Men som sakt, man velger selv hvilken rogue man vil være. Du vil være en pve, og jeg litt begge.

 

Men for dere rogues der ute som vil gå pvp, gå for stamina:)

Lenke til kommentar
Hit er førsteprioritet i enhver PvEsituasjon. Attackpower og crit (noe stamina mot aoes, men du kan bandasjere/bli healet) er viktig, men ikke verdt noe om du bare bommer.

9080226[/snapback]

 

Man kan ikke komme i kara eller videre med 7000hp, så derfor er stamina like viktig som hit etter min mening. Du kommer også langt med satmina i i pvp, arena og bgs feks. Er du bare en Pve dude kan man sikkert bare peise på med hit, men jeg tror ikke det finnes mange roguer som bare gjør pve, tror de fleste liker en balanse mellom pve og pvp :)

9080791[/snapback]

 

 

Der tar du feil, jeg liker bare PvE. Jeg hater PvP og gjør bare 10 arenakamper i uka for å skaffe meg S2 swords om en måneds tid. Vet om mange flere som meg.

 

http://armory.wow-europe.com/character-she...hisper&n=Lenniz

 

 

Bruker bare T4 shoulders for looks, chess shoulders med 2x+8 hit gems legger meg på 278 hitrating. Skal havne over 300 før jeg gir meg, atm leter jeg etter noen som kan enchante surefooted så jeg får 10 mer.

 

Dere må da skjønne at hitrating slutter ikke å scale selv om du nærmer deg 300, du kan fremdeles få haugevis av misses, og de miss kan være et tapt swordspec proc, poisonproc, mongoose proc, combat potency proc etc etc.

hitrating > alt.

 

Er specca mutilate atm men det er bare fordi jeg ville prøve noe annet for en gang skyld, halve guildet mitt transfera til frostwhisper fra vashj for å merge med et annet guild. Jeg transfera etter og venter bare på et ledig roguespot :) Løper rundt med tullespecs atm mens jeg farmer /played på AH bridge.

 

 

Stamina er bortkastet, med raidbuffs så har du mer enn nok HP med mindre du har el crapo gear.

9080966[/snapback]

 

 

Stamina er nokk ikke bortkastet, i dine øyne er det kanskje det. Men som sakt, man velger selv hvilken rogue man vil være. Du vil være en pve, og jeg litt begge.

 

Men for dere rogues der ute som vil gå pvp, gå for stamina:)

9081053[/snapback]

 

Nettopp derfor har man flere sett og itemrack :)

Hvis du prøver å gjøre alt med samme gearet ender du bare opp med dårlig gear til alt.

Lenke til kommentar

Stamina er selvfølgelig ikke bortkastet, men du trenger ikke mer enn 7k stam ubuffed for å cleare kara.

Mot Gruul er det kjekt med litt ekstra hp synes jeg, men ikke livsviktig. Som rogue skal du ikke ta så alt for mye skade, selv om det selvfølgelig er fights der du må det.

Men som nevt over her, med druid/pala/priest og warrior buff har du med enn nok hp. Selv løper jeg rundt med 12k hp i raids, men det er pga at det fean meg ikke dropper loot i kara :hrm: Så er stuck med blues/pvp gear og venter utålmodig på mer +hit gear.

 

Vi er i raids for å gjøre skade, +/- 250 hitrating = godkjent skade. Skyld på healerne hvis du dør ;)

Lenke til kommentar
Personlig har jeg 23% crit, 1400 AP (tror jeg o.O) og 204 hit med PvE gear, men noe som irriterer meg er rogues som duelerer deg, får first hit, stunlocker deg, blind, vanish, ny stunlock -> wins. Så sier at de eier deg. Selv har jeg MoD så dette skjer jo ikke så alt for sjeldent :p

9076838[/snapback]

 

Bruk trinket i Kidney shoten vist du har, så blinder du eventuelt vanish. Så kan du starte og stunne :)

Lenke til kommentar

Er ikke akkurat lei pve på main enda, bare utrolig misfornøyd med hele priest-drop situasjon min. Er til å bli helt deprimert av. Mer om det en annen gang.

 

Det jeg gjør off-raids da, er å spille på roguealten min, som har vist seg å være litt 'for' morro. Forrige helg bestemte jeg meg brått for å rerolle fra herb/alch til mining/bs, og voila, i går ble det tier1 mace på meg. Kosta meg ingenting, var bare sinnsykt morro.

Gleder meg til å komme hjem og pvpe. :dribble:

Lenke til kommentar
Da var jeg tilbake igjen i WoW, etter nesten 4 måneder. Føler meg sykt utdatert, og lurer på hvilke ting jeg burde prioritere å skaffe/farme først (skal hovedsaklig pvp'e, fått nok av hardcore pve). Her er profilen til roguen, og som dere ser, så ser det ikke bra ut :wee:

9083754[/snapback]

Kjøp Neck, Cloak, Bracers, eventuelt trinket, Boots og Belt for honor points. Du kan skjekke i Hall of Champions når det gjelder hvor mye honor og hvor mange marks du trenger. Gjør questen i SMV for ny head, chain questen starter til han lillae draenei paladin tingen :p

Invester i litt +12 stam gems, enchant buksene dine med stam og agility. Skaff deg et arena team, skaff deg gladiator items og du skal være ganske oppdatert når det gjelder PvP.

Lenke til kommentar
Da var jeg tilbake igjen i WoW, etter nesten 4 måneder. Føler meg sykt utdatert, og lurer på hvilke ting jeg burde prioritere å skaffe/farme først (skal hovedsaklig pvp'e, fått nok av hardcore pve). Her er profilen til roguen, og som dere ser, så ser det ikke bra ut :wee:

9083754[/snapback]

Kjøp Neck, Cloak, Bracers, eventuelt trinket, Boots og Belt for honor points. Du kan skjekke i Hall of Champions når det gjelder hvor mye honor og hvor mange marks du trenger. Gjør questen i SMV for ny head, chain questen starter til han lillae draenei paladin tingen :p

Invester i litt +12 stam gems, enchant buksene dine med stam og agility. Skaff deg et arena team, skaff deg gladiator items og du skal være ganske oppdatert når det gjelder PvP.

9085548[/snapback]

 

Var nogen lunde det som var planen ja :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...