Gå til innhold

Den lille rogue-tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Og da var roguen min lagt på hylla for nå. Kommer kanskje tilbake til den etter hvert, men for nå er det paladin og mage som kommer til å bli theorycraft-målene mine. Håper jeg har vært til nytte for noen.

8959621[/snapback]

 

Det var jo synd, hva fikk deg til å pensjonere han? PvP?

Lenke til kommentar
Og da var roguen min lagt på hylla for nå. Kommer kanskje tilbake til den etter hvert, men for nå er det paladin og mage som kommer til å bli theorycraft-målene mine. Håper jeg har vært til nytte for noen.

8959621[/snapback]

Hvorfor slutte med Rogue? Liker du bedre casting(Mage, Lock osv...) / healing?

Lenke til kommentar

Hvordan vil dere rangere 4/5 Vile Poisons kontra 4/5 Imp. Poisons i en Sword Combat (PvE) build? Hvis jeg ikke har hatt 3/3 Imp. Eviscerate har jeg somregel kjørt 4/5 Imp. Poisons (ev. 3/3 Imp. Evis og 1/5 Imp. Poison), men jeg satt å kjeda meg litt å tenkte jeg kanskje skulle prøve ut Vile Poisons istedenfor...

 

Noen erfaringer?

 

PS: Jeg driter i PvP.

Lenke til kommentar

Trenger et nytt våpen og tror jeg går for det første og beste som dropper.

Håper på spiteblade, MEN har ikke noe sword offhand.. Har "bare" Gladiators shiv. Derfor tenker jeg kanskje på Malchazeen om den dropper når vi downer prince, og muligens emerald ripper først.

 

Fikk forresten Romulo's poison vial idag. Damn jeg har flaks med drops. 4 epics på 5 bosser :)

Lenke til kommentar
Hvordan vil dere rangere 4/5 Vile Poisons kontra 4/5 Imp. Poisons i en Sword Combat (PvE) build? Hvis jeg ikke har hatt 3/3 Imp. Eviscerate har jeg somregel kjørt 4/5 Imp. Poisons (ev. 3/3 Imp. Evis og 1/5 Imp. Poison), men jeg satt å kjeda meg litt å tenkte jeg kanskje skulle prøve ut Vile Poisons istedenfor...

 

Noen erfaringer?

Tar utgangspunkt i at du har en shaman i gruppa, altså WF mainhand / deadly OH.

 

Med en rask offhand (som du åpenbart har som en sword combat rogue) tar det ikke lange stunden før du har 5 stacks med deadly poison uansett, og derfor tjener du mer på den ekstra damagen fra vile poison. Eneste unntak er hvis det er et encounter med fryktelig mye løping/ bytting av target, der man kanskje heller ønsker å bygge seg opp 5 stacks raskt.

 

Konklusjon:

Vanlig tank & spank encounter: Vile Poison > Improved Poison

Encounter med mye bytting av target/løping etc: Vile Poison < Improved Poison.

 

Beste DPS spec: http://www.wowhead.com/?talent=w0ebovZMeVo0VzxMGot

 

Håper dette var til hjelp :p

Lenke til kommentar

da har jeg fått kjøpt en rogue av en kompis :)

er lvl 67 nå, combat speccet med dagger og mace.

 

nåt jeg blir 70 skal jeg gå subtley i arena.

 

er det best med 1 dagger og en fist/ mace sword? eller bare 2x dagger?

 

edit: noen som har en subtley pvp rogue jeg kan se på speccen til? =)

Endret av Flacid
Lenke til kommentar

Jeg rollet en mage og paladin nå, får se hva jeg liker bedre. I påvente av en rebalansering av melee DPS har jeg blitt med i "rerolle-fra-rogue"-gjengen.

 

Flacid: Les litt bakover. Anbefaler at du begynner å spille en rogue fra level 1 og oppover for å spare andre for irritasjonsmomentet det er å ha et gruppemedlem som ikke kan spille klassen sin.

Lenke til kommentar

Flacid, gratulerer med ny rogue, kan jeg få annbefale å spille en rogue opp til level 40 i allefall slik at du får inn det mest grunnleggende med teskje? eller få kompisen din til å "trene" deg litt, det er bare en ting som er mer frustrerende enn å levle chars til 70 når du ikke er interessert i 1-69 og det er folk som ikke kan klassen sin :)

Lenke til kommentar

Pensjonerte min rogue når siste patch kom, ingen som vil ha meg i arena team lenger >.< Ikke at jeg bryr meg så hardt siden jeg ble Gladiator i Season 1, men det kjipe er at jeg ikke har noe å gjøre med roguen. Så jeg spiller for det meste Shadow Priest nuh. Har jo også en feral dr00d men er lei av å tanke instances :/ Og eneste måte å skaffe balance/resto gear på er å tanke. Og da er det bestandig en resto eller balance druid i gruppa som tar items QQ.

Lenke til kommentar
Flacid, gratulerer med ny rogue, kan jeg få annbefale å spille en rogue opp til level 40 i allefall slik at du får inn det mest grunnleggende med teskje? eller få kompisen din til å "trene" deg litt, det er bare en ting som er mer frustrerende enn å levle chars til 70 når du ikke er interessert i 1-69 og det er folk som ikke kan klassen sin :)

jeg har spilt rogue opp til lvl 39..

se vet sånn noenlunde hva jeg driver med.

får uansett lvla denne fra 65-70 :)

Lenke til kommentar

har tenkt og specce meg mutlate på roguen nå, men det jeg lurer på er om skal jeg specce meg ned til mutlate så resten combat eller subtely? 50% mere damage på offhand og 5% crit med daggers frister, men liker også camuflage, dirty triks osv.

 

Takker for alle svar.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...