Stoop kid Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 (endret) Det var en meget god ide. Med combat swords har du riktignok høy mainhand autoattack-skade, så du tjener ikke så utrolig mye sammenlignet med 5% ekstra crit. I en raidsetting bruker du vel SnD/rupture, så special attacks er først og fremst sinister strikes? Med rundt 3,5 sek per SS har du ca. 17 special attacks hvert minutt. Da har du valget mellom SS og autoattacks som critter 5% oftere eller SS og autoattacks som gir swordspec proc. Blir omtrent det samme, uten å ha gjort noen utregninger. RogueDPS spreadsheet var ikke kompatibel med det heller, så fikk ikke noen "eksakte" tall. Endret 20. juni 2007 av Quicko Lenke til kommentar
DeeTee Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 Dette var nettopp poenget. På MH bytter du ut 5% sjans til extra attack, mot 5% crit på specials og melee attacks. En SS crit gjør mer skade enn en swordproc crit. Samt man får swordprocs fra offhand, som proccer en mainhand attack.. Fan, alt blir så vanskelig å vurdere når man står oppi søla. Lenke til kommentar
superreven Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 (endret) I en raidsetting bruker du vel SnD/rupture Jeg har mer eller mindre gått bort i fra det, med 2 deler T5 er eviscerate nok en gang viable. Jeg har vanligvis feral druid, warrior og enhancement shaman i gruppa, ligger på 40% crit med sword spec når alt går veien. AP tipper mot 4k når det meste proc'er, evis nærmer seg også 4k på sundered targets. Endret 20. juni 2007 av superreven Lenke til kommentar
.Marcus Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 I en raidsetting bruker du vel SnD/rupture Jeg har mer eller mindre gått bort i fra det, med 2 deler T5 er eviscerate nok en gang viable. Jeg har vanligvis feral druid, warrior og enhancement shaman i gruppa, ligger på 40% crit med sword spec når alt går veien. AP tipper mot 4k når det meste proc'er, evis nærmer seg også 4k på sundered targets. 8902532[/snapback] Sa du nettopp at du ikke bruker SnD lenger eller sikter du mest til "kampen" Rupture vs. Evis her? Lenke til kommentar
.Marcus Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 Ettersom SnD glatt er det viktigste en rogue har så tror jeg at jeg håper på at jeg tolket det ganske feil, men samtidig quotet du "SnD/Rupture" og sier at du har mer eller mindre gått bort ifra det. Så du må nesten være litt mer tydelig. Lenke til kommentar
superreven Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 (endret) Tror nesten jeg ikke må det. Jeg gadd ikke klippe ut ting fra sitatet til Quicko, men det er ganske åpenlyst når man leser mitt innlegg hva jeg sikter til. edit:typolainen Endret 20. juni 2007 av superreven Lenke til kommentar
.Marcus Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 Hehe, det er jeg uenig i, ettersom jeg åpenbart er i tvil om hva du mener Lenke til kommentar
superreven Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 Hehe, det er jeg uenig i, ettersom jeg åpenbart er i tvil om hva du mener 8902573[/snapback] Ok, hvis du skal være vanskelig har jeg satt det i fet skrift Lenke til kommentar
.Marcus Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 Det var det du mente ja, vanskeligere er det ikke! Prøver for all del ikke å kverulere her, men liker ting i klartekst. Har kommet over alt for mange i Warcraft som ikke vet basic ting om klassen, så da blir jeg fort tvilsom om hva noen mener Lenke til kommentar
superreven Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 Kommer du over en rogue med T5 som ikke er ebay og som heller ikke bruker SnD i PvE... da tror jeg du bør foreslå at han tar seg en "long walk over a short cliff" Trodde jeg var blant likesinnede her men... Lenke til kommentar
DeeTee Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 Har også setbonus fra DD, men bruker heller NB setbonusen over 40x5 dmg ekstra på en evisc. Det utgjør uansett ikke nok for å erstatte rupture som finisher imo. Lenke til kommentar
superreven Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 (endret) Bruker for tiden begge bonuser (DM og NB), og om evis utgjør nok for å erstatte rupture går vel mest på om du har crit nok til å støtte den. Også, correct me if im wrong, set bonusen til DM blir vel dobbel når du critter? Mulig jeg tar feil der, men mine crits vs non crits tyder på det. edit: Deathmantle blir vel muligens forkortet: DM Endret 20. juni 2007 av superreven Lenke til kommentar
Overguard Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 (endret) www.worldofming.com Var en grei side før, nå er det bare Ming som maser om "top players" og fanboying der. 8902004[/snapback] Nvm, var vist bare bugga ;o Endret 20. juni 2007 av Overguard Lenke til kommentar
Stoop kid Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 (endret) Bare mainhand: 30% slice n dice speed increase. 30% critrate. 17 SS. Jeg har ingen anelse om Surprise Attacks og Aggression gir 10%+6%= 16% ekstra skade, men tar forbehold om feil der. 2400 ap Buffed. 254,5 average damage med Merciless Gladiator's Slicer. (2400/14*2,4+254,5+98)*1,16) = 886 SS skade. (2400/14*2,4+254,5+98)*1,16)*2,3 = 2038 SS-crit. 2400/14*2,6+254,5*2 = 1400 Autoattack-crit. 5% ekstra crit gir 17*0,05 = 0,85 ekstra SS-crits per minutt. 0,85*2038= 1732 versus 0,85*886 + 700*1,3*0,85 = 1526 1732 - 1526 = 206 skade mer med fist enn swordspec hvert minutt ved SS-spamming. Ved å autoattacke kan swordspec-procs critte. Med 2.6 sek weaponspeed blir det 2,6/1,3 = 2 sek per attack. Dette gir 30 attacks per minutt. 0,05*30 attacks * 0,3 critrate = 0,45 av normal attack. Legg til 700*0,45 på Swordspec sin side, og swordspec vinner med rundt 100 skade. Offhanden vil procce mainhand-attacks med ekstra crit. 1,5/1,3 = 1.15 sek per attack. 60/1,15*0,05= 2.6. Du får gjennomsnittlig 2,6 ekstra mainhandprocs per minutt med offhanden. Disse gir 2,6*0,05 = 0,13*Normal attack ekstra skade sammenligned med sword i mainhand. Skaden blir derfor helt lik, sånn omtrentlig. Jeg ville derfor gått for swordspec og gjort meg litt mer PvP viable med de resterende 5 talentpointsa. Kan godt hende det er flere feil i utregningen, men jeg kjedet meg siden serveren min ikke er oppe enda. Forbehold: Ingen WF-totem (gjør utregningen for komplisert for meg, i tillegg, serverne er oppe snart!), ingen andre special attacks enn SS. Ap og crit jeg tok i beregningen var bare random tall, så spar meg for whine om at dere har et visst antall AP/crit mer. Crit hjelper uansett swordspec mest. Endret 20. juni 2007 av Quicko Lenke til kommentar
DeeTee Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 Poenget er jo at rupture ignorerer armor, og har samme damage uansett. På thrash bruker jeg evisc - men på bosser kan jeg aldri se evisc kan ta igjen DPSen man gainer fra rupture. Kaster kun evisc på bosser når jeg har kjørt AR eller gulla og fått fler combopts. Lenke til kommentar
superreven Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 (endret) Poenget er jo at rupture ignorerer armor, og har samme damage uansett. På thrash bruker jeg evisc - men på bosser kan jeg aldri se evisc kan ta igjen DPSen man gainer fra rupture. Kaster kun evisc på bosser når jeg har kjørt AR eller gulla og fått fler combopts. 8902717[/snapback] Ja på trash er evis nobrainer for min del. Kaster også en god del rupture på bosser, jeg skal ikke si det.. spørs som du sier med combo points und so weiter. Genererer så mye CP/energy og med NB set bonus som holder SnD oppe, så får jeg ofte av eviscerate mens rupture enda ticker. Det frister også ofte med en evis når jeg ser begge mongoose er oppe og crit clocker inn over 40% edit: hei Endret 20. juni 2007 av superreven Lenke til kommentar
Stoop kid Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 (endret) Eviscerate på stats-screen untalented: 1050 skade. Rupture untalented: 1000 skade. Rupture øker med 0,24*ap, Eviscerate med 0,15. Eviscerate kan critte, mens Rupture-skade økes med 30% av mangle. Jeg tar med= Aggression og 2 set T5 bonus. Nok en gang har jeg ingen ide om 200 skade legges til før eller etter aggression, men tar sjansen på det førstnevnte. 30% critrate. 0 armor. Evisc: ((1050+200+0,15*AP)*1,06)*1,3 = (1250+0,15 AP)*1,378 Rupture: (1000+0,24*ap) * 1,3 Legge inn i graf: Du trenger 4012 eller høyere Ap for at rupture skal gå forbi Evisc. gitt disse faktorene. 10% reduction: 1987 Ap 15% reduction: 1024 Ap 20% reduction: 532 AP 40% crit: 10% reduction: 3300 AP 15% reduction: 2253 AP 20% reduction: 1374 AP Konklusjon: Liten tvil om at Rupture er best, noe de fleste var klar over fra før av. Mange mobs/bosser i TBC har relativt høye armor-verdier, 20% reduction regnes som veldig lavt, men siden så lite AP kreves for at rupture går forbi ser jeg ikke vits i å gi flere eksempler. EDIT: Ja, DeeTee, var klar over dette så fort jeg trykka på send, men internetten lagga, så tok litt tid. Endret 20. juni 2007 av Quicko Lenke til kommentar
DeeTee Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 (endret) Hadde det vært så lett som en vanlig utregning som det hadde det vært greit. Men nå må du huske at rupture ignorerer armor fordi det er en bleed effekt. Mainstream, ved å følge 3pt slice, 5pt slice, 5pt rupture - Repeat - får du mest total DPS. Endret 20. juni 2007 av DeeTee Lenke til kommentar
superreven Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 Mainstream, ved å følge 3pt slice, 5pt slice, 5pt rupture - Repeat - får du mest total DPS. Snakker du dagger spec nå eller? Trenger ikke så mye slice for å holde SnD oppe jeg ihvertfall. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå