Gå til innhold

Den lille rogue-tråden


Anbefalte innlegg

Det var en meget god ide.

 

Med combat swords har du riktignok høy mainhand autoattack-skade, så du tjener ikke så utrolig mye sammenlignet med 5% ekstra crit. I en raidsetting bruker du vel SnD/rupture, så special attacks er først og fremst sinister strikes? Med rundt 3,5 sek per SS har du ca. 17 special attacks hvert minutt. Da har du valget mellom SS og autoattacks som critter 5% oftere eller SS og autoattacks som gir swordspec proc.

 

Blir omtrent det samme, uten å ha gjort noen utregninger. RogueDPS spreadsheet var ikke kompatibel med det heller, så fikk ikke noen "eksakte" tall.

Endret av Quicko
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette var nettopp poenget. På MH bytter du ut 5% sjans til extra attack, mot 5% crit på specials og melee attacks. En SS crit gjør mer skade enn en swordproc crit. Samt man får swordprocs fra offhand, som proccer en mainhand attack..

 

Fan, alt blir så vanskelig å vurdere når man står oppi søla. :D

Lenke til kommentar
I en raidsetting bruker du vel SnD/rupture

 

Jeg har mer eller mindre gått bort i fra det, med 2 deler T5 er eviscerate nok en gang viable. Jeg har vanligvis feral druid, warrior og enhancement shaman i gruppa, ligger på 40% crit med sword spec når alt går veien. AP tipper mot 4k når det meste proc'er, evis nærmer seg også 4k på sundered targets.

Endret av superreven
Lenke til kommentar
I en raidsetting bruker du vel SnD/rupture

 

Jeg har mer eller mindre gått bort i fra det, med 2 deler T5 er eviscerate nok en gang viable. Jeg har vanligvis feral druid, warrior og enhancement shaman i gruppa, ligger på 40% crit med sword spec når alt går veien. AP tipper mot 4k når det meste proc'er, evis nærmer seg også 4k på sundered targets.

8902532[/snapback]

 

Sa du nettopp at du ikke bruker SnD lenger eller sikter du mest til "kampen" Rupture vs. Evis her?

Lenke til kommentar

Ettersom SnD glatt er det viktigste en rogue har så tror jeg at jeg håper på at jeg tolket det ganske feil, men samtidig quotet du "SnD/Rupture" og sier at du har mer eller mindre gått bort ifra det.

 

Så du må nesten være litt mer tydelig.

Lenke til kommentar

Det var det du mente ja, vanskeligere er det ikke!

 

Prøver for all del ikke å kverulere her, men liker ting i klartekst. Har kommet over alt for mange i Warcraft som ikke vet basic ting om klassen, så da blir jeg fort tvilsom om hva noen mener :)

Lenke til kommentar

Bruker for tiden begge bonuser (DM og NB), og om evis utgjør nok for å erstatte rupture går vel mest på om du har crit nok til å støtte den. Også, correct me if im wrong, set bonusen til DM blir vel dobbel når du critter? Mulig jeg tar feil der, men mine crits vs non crits tyder på det.

 

edit: Deathmantle blir vel muligens forkortet: DM

Endret av superreven
Lenke til kommentar

Bare mainhand: 30% slice n dice speed increase. 30% critrate.

 

17 SS. Jeg har ingen anelse om Surprise Attacks og Aggression gir 10%+6%= 16% ekstra skade, men tar forbehold om feil der. 2400 ap Buffed. 254,5 average damage med Merciless Gladiator's Slicer.

 

(2400/14*2,4+254,5+98)*1,16) = 886 SS skade.

 

(2400/14*2,4+254,5+98)*1,16)*2,3 = 2038 SS-crit.

 

2400/14*2,6+254,5*2 = 1400 Autoattack-crit.

 

5% ekstra crit gir 17*0,05 = 0,85 ekstra SS-crits per minutt.

 

0,85*2038= 1732 versus 0,85*886 + 700*1,3*0,85 = 1526

 

1732 - 1526 = 206 skade mer med fist enn swordspec hvert minutt ved SS-spamming.

 

Ved å autoattacke kan swordspec-procs critte. Med 2.6 sek weaponspeed blir det 2,6/1,3 = 2 sek per attack. Dette gir 30 attacks per minutt. 0,05*30 attacks * 0,3 critrate = 0,45 av normal attack. Legg til 700*0,45 på Swordspec sin side, og swordspec vinner med rundt 100 skade.

 

Offhanden vil procce mainhand-attacks med ekstra crit. 1,5/1,3 = 1.15 sek per attack. 60/1,15*0,05= 2.6. Du får gjennomsnittlig 2,6 ekstra mainhandprocs per minutt med offhanden. Disse gir 2,6*0,05 = 0,13*Normal attack ekstra skade sammenligned med sword i mainhand.

 

Skaden blir derfor helt lik, sånn omtrentlig. Jeg ville derfor gått for swordspec og gjort meg litt mer PvP viable med de resterende 5 talentpointsa.

 

Kan godt hende det er flere feil i utregningen, men jeg kjedet meg siden serveren min ikke er oppe enda.

 

Forbehold: Ingen WF-totem (gjør utregningen for komplisert for meg, i tillegg, serverne er oppe snart!), ingen andre special attacks enn SS.

Ap og crit jeg tok i beregningen var bare random tall, så spar meg for whine om at dere har et visst antall AP/crit mer. Crit hjelper uansett swordspec mest.

Endret av Quicko
Lenke til kommentar

Poenget er jo at rupture ignorerer armor, og har samme damage uansett. På thrash bruker jeg evisc - men på bosser kan jeg aldri se evisc kan ta igjen DPSen man gainer fra rupture. Kaster kun evisc på bosser når jeg har kjørt AR eller gulla og fått fler combopts.

Lenke til kommentar
Poenget er jo at rupture ignorerer armor, og har samme damage uansett. På thrash bruker jeg evisc - men på bosser kan jeg aldri se evisc kan ta igjen DPSen man gainer fra rupture. Kaster kun evisc på bosser når jeg har kjørt AR eller gulla og fått fler combopts.

8902717[/snapback]

 

Ja på trash er evis nobrainer for min del. Kaster også en god del rupture på bosser, jeg skal ikke si det.. spørs som du sier med combo points und so weiter. Genererer så mye CP/energy og med NB set bonus som holder SnD oppe, så får jeg ofte av eviscerate mens rupture enda ticker. Det frister også ofte med en evis når jeg ser begge mongoose er oppe og crit clocker inn over 40% :)

 

edit: hei

Endret av superreven
Lenke til kommentar

Eviscerate på stats-screen untalented: 1050 skade.

Rupture untalented: 1000 skade.

 

Rupture øker med 0,24*ap, Eviscerate med 0,15. Eviscerate kan critte, mens Rupture-skade økes med 30% av mangle.

 

Jeg tar med= Aggression og 2 set T5 bonus. Nok en gang har jeg ingen ide om 200 skade legges til før eller etter aggression, men tar sjansen på det førstnevnte. 30% critrate.

 

0 armor.

Evisc: ((1050+200+0,15*AP)*1,06)*1,3 = (1250+0,15 AP)*1,378

Rupture: (1000+0,24*ap) * 1,3

 

Legge inn i graf: Du trenger 4012 eller høyere Ap for at rupture skal gå forbi Evisc. gitt disse faktorene.

 

10% reduction: 1987 Ap

15% reduction: 1024 Ap

20% reduction: 532 AP

 

40% crit:

 

10% reduction: 3300 AP

15% reduction: 2253 AP

20% reduction: 1374 AP

 

Konklusjon: Liten tvil om at Rupture er best, noe de fleste var klar over fra før av. Mange mobs/bosser i TBC har relativt høye armor-verdier, 20% reduction regnes som veldig lavt, men siden så lite AP kreves for at rupture går forbi ser jeg ikke vits i å gi flere eksempler.

 

EDIT: Ja, DeeTee, var klar over dette så fort jeg trykka på send, men internetten lagga, så tok litt tid.

Endret av Quicko
Lenke til kommentar

Hadde det vært så lett som en vanlig utregning som det hadde det vært greit. Men nå må du huske at rupture ignorerer armor fordi det er en bleed effekt.

 

Mainstream, ved å følge 3pt slice, 5pt slice, 5pt rupture - Repeat - får du mest total DPS.

Endret av DeeTee
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...