Gå til innhold

Den lille rogue-tråden


Anbefalte innlegg

Hvordan er DKP systemet til folk her? Vi har noe som heter adjustment. Dvs at du kan ha max 100 dkp, og etter det så er det såkalte adjustment points.. Så det er ikke lov å spare opp til forskjellige ting som du har spesielt lyst på osv.

 

Copy/paste'er fra siden:

 

Ok as announced in the "Status January" post heres some new DKP rules.

 

The change is made to make it simpler to do the DKP's. The rules we currently have with time spend is a hassle to keep track of with people coming and going throughout the raid.

 

With the new system a player participating in all raids should be able to earn arround 50 dkp each week. Currently the number is arround 60-70 dkp depending on what we do. We will try to balance the system arround the maximum of 50 dkp a week so once we get further into BWL we will probably adjust the bosskill value in BWL again.

 

------------------------------------------------

 

All raids:

On time 5 dkp

Raid completion 2 dkp

First bosskill 10 dkp

 

MC:

Ragnaros 3 dkp

 

BWL:

Bosskill 2 dkp

 

Worldbosses:

Everything 2 dkp

------------------------------------------------

 

The minimum bids for items are:

 

Rare: 5 DKP

Patterns/plans/schematics/recipes: 10 DKP

Epic: 15 DKP

Legendary: 25 DKP

 

A player can have 100 DKP points as a maximum to ensure that new players are not at a disadvantage, and to prevent item camping. This means that the maximum amount a player can bid on an item is 100.

 

DKP points above 100 are recorded as an adjustment. Adjustment only comes into play in case of a tie. In that case, the player with the highest adjustment can make a seniority call, since he is the veteran raider. The auction master will publicly annouce the names of the players who are in a tie, and then these players can decide if they make this seniority call. Making such a call will cost him all of his adjustment points though, in other words: you can't bid with adjustment points, it's all or nothing.

 

Example: An item drops and 2 people bid the same, namely 100 points.

Player 1 has a -25 adjustment

Player 2 has a -12 adjustment

Player 1 calls seniority and wins the item for 100 points. He loses his 25 points adjustment and now has 0 DKP and 0 adjustment left.

 

The highest bidder gets the item for the second highest bid +1. If two players are bidding the same, the item goes to the player with the highest total current DKP value. If the players have the same bid and the same DKP, adjustment comes into play: the player with the highest adjustment can make a seniority call. This will cost him all of his adjustment (and the DKP he offered of course).

If two players are bidding the same, have the same DKP and the same amount of adjustment, they roll for the item. The winner loses DKPs and adjustment.

 

Example 1: an epic drops, the minimum bid is 15 DKP.

Player 1 whispers: 21 DKP - the player has a total of 26 current DKP.

Player 2 whispers: 24 DKP - the player has a total of 24 current DKP.

Player 2 wins the item for 22 DKP.

 

Example 2: the same situation as above but a third player also bids.

Player 3 whispers: 24 DKP - the player has a total of 25 current DKP.

Player 3 wins the item for 24 DKP since he has a higher total current DKP value.

 

If no one bids on the item, the auction master should declare this to the raid. The minimum amount of DKP Then someone with less DKPs than the minimum bid can make a bid for the item.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vi har et bidding system, som gjør at ingen items har en minimumspris. Du blir da "belønnet" ved å vente til sist for droppet, da du kan få den for 1p.

 

1p for å joine et raid

1p for å være med hele raidet

1p per boss (MC/Ony)

1+1p per nye boss, første kill

2p for å ikke komme med i raidet (midlertidig, RG2 på vei)

 

Ingen maks-DKP regler, hvis det kommer en tie, /random 100.

 

Ganske lett, men på grunn av uregelmessigheter i set-drops, har noen klasser mye mer poeng enn andre klasser på non-class spesifikt loot, som våpen, ringer osv.

 

Ikke noe system å anbefale egentlig :p

Lenke til kommentar
I talenten Master of Deception, gjelder dette kun for mobs? Hvis ikke er ikke dette bedre enn camouflage i PvP?

Ser de fleste bruker camouflag i PvP, men jeg synes at Master of Deception er et bedre valg eller?

5665179[/snapback]

MoD gjelder i PvP også ja. Personlig synes jeg MoD er bedre enn Camo :) Men jeg har ingen av delene atm, er speccet 20/31/00 T_T

Lenke til kommentar

Hei alle sammen

 

Nå har Guildet mitt for første gang kommet seg i MC, med stort hell. På 3 dager, (5 timer hver dag), så klarte vi å ta sulfuron. Neste uke så går vi for golemagg også.

 

Luci - 4 Forsøk

Magmadar - 2 forsøk (1 tranq-shot og 35 mennesker)

Gehennas - 4 Forsøk (fire-rain er noe dritt av og til)

Garr - 1 forsøk

Geddon - 5 Forsøk ( SPRING når du er bomba dammit )

Shazzra - 2 forsøk

Sulfuron - 3 Forsøk

 

Ok, det var litt "briefe briefe", men det jeg egentlig er ute etter er følgende:

 

Jeg er Rogue, og leter etter den ultimate MC/BWL builden. Jeg vil gjøre så mye skade som mulig her inne, slik at jeg kan være det en rogue SKAL være, en dps'er. Har en "greie" for Sverd, så vil ha en build som er tilpasset dette. Men sliter litt med hva jeg skal velge.... Foreløpig har jeg 20/31/0. Med improved slice and dice, cold blood, 5 poeng i sword spec (nødvendig?)... Agression og.. husker ikke.

 

Men er det noen som har ett godt tips til hvordan jeg skal bygge denne roguen?

Endret av AvIOn
Lenke til kommentar
Hei alle sammen

 

Nå har Guildet mitt for første gang kommet seg i MC, med stort hell. På 3 dager, (5 timer hver dag), så klarte vi å ta sulfuron. Neste uke så går vi for golemagg også.

 

Luci - 4 Forsøk

Magmadar - 2 forsøk (1 tranq-shot og 35 mennesker)

Gehennas - 4 Forsøk (fire-rain er noe dritt av og til)

Garr - 1 forsøk

Geddon - 5 Forsøk ( SPRING når du er bomba dammit )

Shazzra - 2 forsøk

Sulfuron - 3 Forsøk

 

Ok, det var litt "briefe briefe", men det jeg egentlig er ute etter er følgende:

 

Jeg er Rogue, og leter etter den ultimate MC/BWL builden. Jeg vil gjøre så mye skade som mulig her inne, slik at jeg kan være det en rogue SKAL være, en dps'er. Har en "greie" for Sverd, så vil ha en build som er tilpasset dette. Men sliter litt med hva jeg skal velge.... Foreløpig har jeg 20/31/0. Med improved slice and dice, cold blood, 5 poeng i sword spec (nødvendig?)... Agression og.. husker ikke.

 

Men er det noen som har ett godt tips til hvordan jeg skal bygge denne roguen?

5666913[/snapback]

Om du har en 20/31/00 build så kan du vel ikke ha cold blood?

 

Om du vil ha swords er vel 20/31 builden den beste, med points i imp. SnD, Riposte, Blade Flurry, Sword Spec, aggresion og Adrenaline Rush.

Lenke til kommentar
Hei alle sammen

 

Nå har Guildet mitt for første gang kommet seg i MC, med stort hell. På 3 dager, (5 timer hver dag), så klarte vi å ta sulfuron. Neste uke så går vi for golemagg også.

 

Luci - 4 Forsøk

Magmadar - 2 forsøk (1 tranq-shot og 35 mennesker)

Gehennas - 4 Forsøk (fire-rain er noe dritt av og til)

Garr - 1 forsøk

Geddon - 5 Forsøk ( SPRING når du er bomba dammit )

Shazzra - 2 forsøk

Sulfuron - 3 Forsøk

 

Ok, det var litt "briefe briefe", men det jeg egentlig er ute etter er følgende:

 

Jeg er Rogue, og leter etter den ultimate MC/BWL builden. Jeg vil gjøre så mye skade som mulig her inne, slik at jeg kan være det en rogue SKAL være, en dps'er. Har en "greie" for Sverd, så vil ha en build som er tilpasset dette. Men sliter litt med hva jeg skal velge.... Foreløpig har jeg 20/31/0. Med improved slice and dice, cold blood, 5 poeng i sword spec (nødvendig?)... Agression og.. husker ikke.

 

Men er det noen som har ett godt tips til hvordan jeg skal bygge denne roguen?

5666913[/snapback]

 

http://www.worldofwarcraft.com/info/classe...000000000000000

Lenke til kommentar
I talenten Master of Deception, gjelder dette kun for mobs? Hvis ikke er ikke dette bedre enn camouflage i PvP?

Ser de fleste bruker camouflag i PvP, men jeg synes at Master of Deception er et bedre valg eller?

5665179[/snapback]

 

Skulle hatt et bra svar her :)

Lenke til kommentar
I talenten Master of Deception, gjelder dette kun for mobs? Hvis ikke er ikke dette bedre enn camouflage i PvP?

Ser de fleste bruker camouflag i PvP, men jeg synes at Master of Deception er et bedre valg eller?

5665179[/snapback]

 

Skulle hatt et bra svar her :)

5689535[/snapback]

JA, MoD gjelder også i PvP. Jeg merker helt klar forskjell når jeg duellerer rogues med MoD i forhold til de uten MoD.

 

Edit: 5 points i MoD vil si at du får stealth-nivået til en lvl 65 i forhold til lvl 60 om du ikke hadde hatt MoD. Night Elves har også shadowmeld, som gjør at nelf rogues har ett poeng i MoD som racial.

Endret av Pug
Lenke til kommentar
Dr.Greve said:
AvIOn said:
Hei alle sammen

 

Nå har Guildet mitt for første gang kommet seg i MC, med stort hell. På 3 dager, (5 timer hver dag), så klarte vi å ta sulfuron. Neste uke så går vi for golemagg også.

 

Luci - 4 Forsøk

Magmadar - 2 forsøk (1 tranq-shot og 35 mennesker)

Gehennas - 4 Forsøk (fire-rain er noe dritt av og til)

Garr - 1 forsøk

Geddon - 5 Forsøk ( SPRING når du er bomba dammit )

Shazzra - 2 forsøk

Sulfuron - 3 Forsøk

 

Ok, det var litt "briefe briefe", men det jeg egentlig er ute etter er følgende:

 

Jeg er Rogue, og leter etter den ultimate MC/BWL builden. Jeg vil gjøre så mye skade som mulig her inne, slik at jeg kan være det en rogue SKAL være, en dps'er. Har en "greie" for Sverd, så vil ha en build som er tilpasset dette. Men sliter litt med hva jeg skal velge.... Foreløpig har jeg 20/31/0. Med improved slice and dice, cold blood, 5 poeng i sword spec (nødvendig?)... Agression og.. husker ikke.

 

Men er det noen som har ett godt tips til hvordan jeg skal bygge denne roguen?

5666913[/snapback]

 

http://www.worldofwarcraft.com/info/classe...000000000000000

5670182[/snapback]

 

16-25-10 som gjelder!

Endret av ugotabanana
Lenke til kommentar
Trevakt du spiller ikke rogue, så kanskje ikke du skal uttale deg? (Han har en 49 warrior).. Fist weapons er egentlig ikke noe særlig i forhold til daggers eller swords.

5525022[/snapback]

 

Finnes fist weps. som faktisk duger ta f.eks Claw of the Black Drake.

5692589[/snapback]

Det er da også eneste Fist weapon utenom Grand Marshal som duger i spillet for en oppegående Combat Rogue og da :).

 

Angående MoD/Camo spørsmålet så er MoD klart best i mine øyne, spiller i tillegg Night Elf så det skal mye til før folk ser at jeg er opptil dem og skal hugge til ^_^.

Lenke til kommentar
Spiller egentlig ingen rolle for meg. I mitt syn, så er MoD et must uansett med mindre du bare raider...

5691306[/snapback]

Jepp, sant det =/ Savner MoD i PvP, men når man først er i en end-game PvE-guild må man nesten specce slik også. Er rimelig lei av 20/31 tho, så tenker på å teste enten hemhorrage eller seal fate ^_^

Lenke til kommentar
Spiller egentlig ingen rolle for meg. I mitt syn, så er MoD et must uansett med mindre du bare raider...

5691306[/snapback]

Jepp, sant det =/ Savner MoD i PvP, men når man først er i en end-game PvE-guild må man nesten specce slik også. Er rimelig lei av 20/31 tho, så tenker på å teste enten hemhorrage eller seal fate ^_^

5693666[/snapback]

 

30/8/13 daggers ftw, funker prima i både PvE og PvP.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...