Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Ford Scorpio 2.9 Cosworth 1988/96 Showcase/worklog

leif666

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei! holder selv på med min scorpio sedan som skal trimmes og styles... kanon prosjekt! vet du om noen som leverer trim til 2L? Fant ToppBoss tuning i engeland men det er så dyrt å handle der... holder selv til i stavanger, muligheter for å få se prosjektet ditt up close and personal? kunne trengt noen ideer og slik... har du en mail jeg kan nå deg på? kjekt å se at andre og bryr seg om disse bilene...

Stian Bjelland

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 2 måneder senere...
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...
  • 4 måneder senere...
  • 3 uker senere...
  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...
  • 8 måneder senere...

Aja, lenge siden jeg har vært her inne.

Prosjektet stoppet litt opp, men det var ikke pengemangel som gjorde det. Jeg var så heldig å få MS. Nesten som å vinne i lotto "ironi er en fin ting" Samtidig som vi bygger hus (som skulle gå av seg selv, men som absolutt ikke gjør det)

Derfor har ting blitt lagt litt på hylla i det siste.

Bilen fungerte 100%, og det var jo bare lakken som gjenstod. Men for noen uker siden begynte den å fuske litt, spesielt når det regnet.

Jeg gikk ut fra at det enten var lamdasensorene eller innsprøytningsdysene som var problemet, så jeg fikk tak i sensorer, dyser, luftmengdemåler, tennplugger + toppakningssett på ebay.

Mens jeg monterte så jeg at flere av ledningene i motorledningsnettet hadde sprekker i issoleringen, noen plasser er issolasjonen helt av. Men INGEN ledninger er kortsluttet/smeltet.

Dette har jeg i ettertid funnet ut at er et vanlig problem på 1996modellen. det er derfor vanskelig å få tak i brukt ledningsnett.

To som selger scorpio 2.9 Cosworth 1996 delebil på ebay selger pga samme problem.

Motoren er montert sammen, kompresjon ol er 100%, alle sensorene + innsprøytningsdysene er byttet, men den trenger et nytt ledningsnett til motoren får å fungere.

Ledningsnettet i motorrommet er ok, det er kun ledningene fra hurtigkoblingskontakten i motorrommet til motoren som må skiftes.

Slik som situasjonen er nå har jeg ikke tid/mulighet til å fikse dette, så jeg selger den som renoveringsobjekt/delebil. 6000,-

Får jeg ikke dette for den kommer jeg til å lagre den et år eller to før jeg fortsetter renoveringen. Vi får se hva som skjer.

Endret av leif666
Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...
Aja, lenge siden jeg har vært her inne.

Prosjektet stoppet litt opp, men det var ikke pengemangel som gjorde det. Jeg var så heldig å få MS. Nesten som å vinne i lotto "ironi er en fin ting" Samtidig som vi bygger hus (som skulle gå av seg selv, men som absolutt ikke gjør det)

Derfor har ting blitt lagt litt på hylla i det siste.

Bilen fungerte 100%, og det var jo bare lakken som gjenstod. Men for noen uker siden begynte den å fuske litt, spesielt når det regnet.

Jeg gikk ut fra at det enten var lamdasensorene eller innsprøytningsdysene som var problemet, så jeg fikk tak i sensorer, dyser, luftmengdemåler, tennplugger + toppakningssett på ebay.

Mens jeg monterte så jeg at flere av ledningene i motorledningsnettet hadde sprekker i issoleringen, noen plasser er issolasjonen helt av. Men INGEN ledninger er kortsluttet/smeltet.

Dette har jeg i ettertid funnet ut at er et vanlig problem på 1996modellen. det er derfor vanskelig å få tak i brukt ledningsnett.

To som selger scorpio 2.9 Cosworth 1996 delebil på ebay selger pga samme problem.

Motoren er montert sammen, kompresjon ol er 100%, alle sensorene + innsprøytningsdysene er byttet, men den trenger et nytt ledningsnett til motoren får å fungere.

Ledningsnettet i motorrommet er ok, det er kun ledningene fra hurtigkoblingskontakten i motorrommet til motoren som må skiftes.

Slik som situasjonen er nå har jeg ikke tid/mulighet til å fikse dette, så jeg selger den som renoveringsobjekt/delebil. 6000,-

Får jeg ikke dette for den kommer jeg til å lagre den et år eller to før jeg fortsetter renoveringen. Vi får se hva som skjer.

Hei leif666. Du jeg lurer fælt på om du kunne være interesert i å selge stylingen? altså hekk, skjørt og front. Og tror du at stylingen ville passet på en 1994 scorpio sedan som denne:

post-170593-1220375399_thumb.jpg

post-170593-1220375381_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...