k_drey Skrevet 19. juni 2006 Del Skrevet 19. juni 2006 Dette blir bare rått leif666! Er en alt for stor tilhenger av Ford, at det skulle ikke vært lov innenfor Norges grenser (sikkert noe som ligger lurt i lovverket ) Skal følge med videre, dette er bare rått, spesielt siden du har fått inn en Cossie-motor Lenke til kommentar
mb_zzz Skrevet 25. juni 2006 Del Skrevet 25. juni 2006 enig med K_Drey, blir rått dette, håper på flere bilder:) Lenke til kommentar
leif666 Skrevet 25. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2006 Takker & bukker folkens Er i gang med å montere/støype stylingen. Er endel arbeid, men det blir bra til slutt "håper jeg :-)" Måtte kutte av en god del av den org. fangeren får å få plass. skjørtene måtte okså tilpasses noe. Har også laget støttestag til front & skjørt. Lenke til kommentar
leif666 Skrevet 25. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2006 (endret) Etter fronten ble montert måtte jeg tilpasse/støype de gjennstående 10cm på sidene. Jeg støyper okså igjen glipen mellom støtfanger og karroseri. Brukte fugeskum som jeg slipte ned til undermål. Så støypte jeg med glassfiber. Grovsparklet og finsparklet. Det er 3-4lag med finsparkling som gjenstår. Endret 25. juni 2006 av leif666 Lenke til kommentar
leif666 Skrevet 25. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2006 (endret) Har heist bilen 2cm. så jeg kan senke den senere hvis jeg synes at den blir for høy Har brukt 4 tuber med lim & 300 nagler til nå Merkene bak er tatt bort. Har også fjernet/tettet listene fremme og bak for å få en renere flate. Endret 25. juni 2006 av leif666 Lenke til kommentar
leif666 Skrevet 25. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2006 Det er en del pussing og finsparkling som gjenstår. Når jeg er ferdig med det skal jeg begynde å støype basskassen bak. Den skal lakkes samme farge som bilen. Lenke til kommentar
mb_zzz Skrevet 25. juni 2006 Del Skrevet 25. juni 2006 Må si dette ser bra leif666, er Ford frelst å har sett mye bra, men synes dette er kjempe bra, hvordan farge skal du ha på Karroseriet på bilen når du er ferdig? hva skal du evt. gjøre for å skjule pop-naglene på fangerene? synes det er få som styler Scorpio selv, synes dette ser bra ut så dette følger jeg med på videre Lenke til kommentar
k_drey Skrevet 25. juni 2006 Del Skrevet 25. juni 2006 Nå ligner det noe leif666, stor update fikk vi også Det som faller mest i smak, er arbeidet ditt. Ut fra bildene virker det som du er av den nøye sorten. Nå gleder vi oss til du er "ferdig," og får alle dine timer til å tenke på hva du har gjort. Skal du lakke bilen på nytt? Er ikke sikker på om du har nevnt dette, har isåfall på en eller annen måte hoppet over dette da. Lenke til kommentar
leif666 Skrevet 25. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2006 (endret) hva skal du evt. gjøre for å skjule pop-naglene på fangerene? 6383255[/snapback] Hullene til naglene er forsenket 2.5mm, så det er bare å sparkle over hvordan farge skal du ha på Karroseriet på bilen når du er ferdig? 6383255[/snapback] Skal du lakke bilen på nytt? Er ikke sikker på om du har nevnt dette, har isåfall på en eller annen måte hoppet over dette da. 6383374[/snapback] Joda Har ikke bestemt meg for grunnfargen, men hovedtemaet i lakken vil bli i klarlakken. Enten safer jeg med sort eller hvit. Eller så freaker jeg ut og lakkerer den noe alla limegrønn. Har kjøpt flakes som blandes inn i klarlakken. Normalt brukes 40g til en bil. Jeg skal ha 20g lilla. 20g laserblå + 200g silver rainbow. Silver rainbow vil bli den desidert mest dominerende. Den er 400micron (veldig lang) lilla og blå vil bli veldig diskre. Endret 25. juni 2006 av leif666 Lenke til kommentar
g@bb@ Skrevet 25. juni 2006 Del Skrevet 25. juni 2006 Kan jo bli ganske heftig dette Keep up the good work Lenke til kommentar
mb_zzz Skrevet 25. juni 2006 Del Skrevet 25. juni 2006 blir bra, både K_Drey å jeg er Ford frelste, så det blir mye gode respons fra vårres side Lenke til kommentar
TKV Skrevet 26. juni 2006 Del Skrevet 26. juni 2006 hvordan blir limegrønn på den bilen der??! Vet ikke helt om jeg kommer til å synes det er veldig fint! Lenke til kommentar
MaSo Skrevet 5. juli 2006 Del Skrevet 5. juli 2006 Håhå, dette er jo direkte rått! Etter denne sommern blir d ny bil på meg, men ikke på langt nær så rått som denne blir når den blir ferdig. Lenke til kommentar
FunkyMama Skrevet 18. juli 2006 Del Skrevet 18. juli 2006 Blir utrolig spesielt når det blir ferdig, (er vel egentlig ganske spesielt allerede.) Velger du limegrønn blir det iallefall ingenting å si på oppmerksomheten, selv om jeg personlig foretrekker en lysere, mer nøytral farge når det skal i så mye effekter. Uansett farge tror jeg det blir veldig bra Lenke til kommentar
leif666 Skrevet 29. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2006 (endret) Bilen er nå ferdig sparklet, og klar for lakk. Jeg har lakker stylingen sort får å se pussefeil bedre. De som skal lakkere den skal ta siste finpuss. Jeg har også kjøpt meg GSM bilalarm. Den har innebygget telefon som ringer hvis den blir stjålet, jeg kan også snakke til de som er i bilen gjennom alarmen, + den kan brukes til sporing og fjernstans av motor ol Alarmen fikk jeg kjempebillig av en dansk selger (ca 2000,- inkl frakt & moms) Jeg har også bestilt en til kompressor lik den jag har kjøpt til min andre bil BILDER HER --> Porsche 911 side 4 Endret 29. juli 2006 av leif666 Lenke til kommentar
Mammuten Skrevet 29. juli 2006 Del Skrevet 29. juli 2006 Scorpio er en glemt bil, egentlig. Tøff denna! Bare synd Cosworth-motoren til Scorpio er sugemotor.. Lenke til kommentar
eab Skrevet 29. juli 2006 Del Skrevet 29. juli 2006 (endret) Scorpio er en glemt bil, egentlig. Tøff denna! Bare synd Cosworth-motoren til Scorpio er sugemotor.. 6580278[/snapback] Når jeg vinner i lotto skal det bygges 5dørs (kombi) med 4x4 og 2.9 24V twinturbo. Må bare vinne i lotto først Da skal jeg vise alle de som prater om "quattropiruetter" Endret 14. august 2006 av Erik Braseth Lenke til kommentar
Northland Skrevet 14. august 2006 Del Skrevet 14. august 2006 (endret) Bor du i sandnes/stavanger område? Er nesten bombe sikker på at jeg så bilen din da jeg kjørte hjem fra jobb i dag.. La merke til pannseret spessielt.. Vis det var deg, hadde du akkuratt passert Audi senteret, å var på sletta som går mot sola da jeg passerte deg... Bilen jeg så hadde svart styling da... Edit: Din styling har vist og blitt svart.. Då må det ha vert deg, vis ikke er det noen som har en helt prikk lik bil.. Endret 14. august 2006 av Street-gloW Lenke til kommentar
leif666 Skrevet 16. august 2006 Forfatter Del Skrevet 16. august 2006 Det kan stemme bra det. Tror og håper at det ikke finnes så mange andre andre scorpio`er som er lik min. Mister liksom litt av poenget med å legge så mye arbeid i en så gammel bil Litt stilig, det er flere som har kommet bort for å se på bilen etter å ha lest om den her inne. Ikke normalt med slik oppmerksomhet slik den ser ut nå :!: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå