leif666 Skrevet 9. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2006 Fine. fine baklyktene mine 5724627[/snapback] Får ikke linken til å funke Lenke til kommentar
Cultofluna Skrevet 9. mars 2006 Del Skrevet 9. mars 2006 Kongeprosjekt du har på gang her Men har vel egentlig aldri vert helt stor fan av Scorpio, men motoren som står i din er jo så nydelig at du kan sette deg ned å grine for mindre Lenke til kommentar
eab Skrevet 9. mars 2006 Del Skrevet 9. mars 2006 (endret) Får ikke linken til å funke 5725978[/snapback] Da er vi to! Plata er ikke helt fri for skader, to deksler som må limes fast igjen på baksida og alle mutrene mangler. 200-300kr +oppkrav og den er din (kan sikkert lime den for deg ) Endret 9. mars 2006 av Erik Braseth Lenke til kommentar
Raymond999 Skrevet 17. mars 2006 Del Skrevet 17. mars 2006 (endret) Her e ett fargeforslag Endret 17. mars 2006 av Raymond999 Lenke til kommentar
kremt Skrevet 17. mars 2006 Del Skrevet 17. mars 2006 (endret) Heslig den da Endret 17. mars 2006 av kremt Lenke til kommentar
leif666 Skrevet 19. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2006 (endret) Her e ett fargeforslag Aner jeg en smule ironi her Raymond Hadde vært gøy å lakke denne samme farge som sist, men da hadde den ikke vært spes lengre. Litt kjedelig hvis alle tror det er samme bilen jeg har fremdeles. eller.... Jeg tror jeg går for Gull-metalic med blå perlemor. Nå har jeg endelig hentet stylingen Dvs, front, skjørt og panser. Endret 4. mai 2006 av leif666 Lenke til kommentar
leif666 Skrevet 23. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2006 Noen som vet hvor en kan kjøpe en grill som går helt ned til fanger, og helt til hjulbuen som på dette bildet? Lenke til kommentar
eab Skrevet 23. mars 2006 Del Skrevet 23. mars 2006 Finnes vel på skroten vil jeg tro, med litt arbeid og modifisering passer den kanskje på en pre-facelift også? Siden lyktene ikke er like mener jeg.. Lenke til kommentar
leif666 Skrevet 4. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2006 (endret) Lenge siden sist, så her er en oppdatering. For det første har jeg endelig fått tak i org. sota baklykter + reflexplate. Stor takk til Erik (her på forumet) og en meget fortvilet spanjol som ikke kunne forstå at noen ville betale så mye som 500,-nok inkludert transport for noen gamle baklykter (Ebay.com) Ellers så har jeg fiffet opp motorrommet litt. Støypt nytt motordeksel + endel lakk. (se bilder) Jeg har enda ikke Mottatt hekken som ble bestilt i febuar. Jeg sendte purring pr. mail i går (de tar ikke telefonen) Men jeg har ikke fått svar. Endret 15. juni 2006 av leif666 Lenke til kommentar
leif666 Skrevet 4. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2006 (endret) Jeg har også montert ny spylervesketank under bilen (det er noe trangt i motorrommet etter hvert Det er litt kornglit å fylle spylerveske, men det går greit hvis en bruker trakt Endret 4. mai 2006 av leif666 Lenke til kommentar
exs Skrevet 4. mai 2006 Del Skrevet 4. mai 2006 Her e ett fargeforslag 5770136[/snapback] den virket kjent... hvor går den henn? Lenke til kommentar
leif666 Skrevet 4. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2006 (endret) Her e ett fargeforslag 5770136[/snapback] den virket kjent... hvor går den henn? 6042358[/snapback] Det var min forige bil, den gikk i Stavanger/Sandnes i noen år, nå er den i Bergen. Endret 4. mai 2006 av leif666 Lenke til kommentar
eab Skrevet 4. mai 2006 Del Skrevet 4. mai 2006 Lookin' good! Beklager teipen på plata. Hadde det litt travelt den dagen og fant ikke noe lurt å pakke den inn i Sitter ABS pumpa på innerskjermen originalt på frosken, eller måtte du flytte om litt i motorrommet? Lenke til kommentar
leif666 Skrevet 4. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2006 (endret) Det gikk greit. Nå er det bare å kappe den på rett lengde. Håper jeg ikke driter meg ut på det da ABS pumpen var nesten på samme plass, men jeg måtte forlenge/skifte alle bremserørene for å få den dit den er nå. Det var ikke plass til den andre plasser, det begynder å bli noe trang i motorrommet som du sikkert ser. Spesielt når jeg hele tiden må tenke på å ha plass til en liten turbo eller kompressor. Endret 4. mai 2006 av leif666 Lenke til kommentar
exs Skrevet 5. mai 2006 Del Skrevet 5. mai 2006 (endret) Her e ett fargeforslag 5770136[/snapback] den virket kjent... hvor går den henn? 6042358[/snapback] Det var min forige bil, den gikk i Stavanger/Sandnes i noen år, nå er den i Bergen. 6042381[/snapback] hmm... ok da er den fargen veldig vanlig på scorpioer vil jeg tro den jeg kjente til gikk på sørlandet/risør Endret 5. mai 2006 av exs Lenke til kommentar
HilRam Skrevet 9. mai 2006 Del Skrevet 9. mai 2006 Er det slik å forstå at du har tatt karosseriet av en gammel scorpio og satt det på ramma til en ny? Er gamle og nye Scorpio så lik at man rett og slett kan bytte dører fra den ene til den andre? Jeg tror denne kan bli drit-tøff når du er ferdig. Og konseptet med å ha en ny bil forkledd som gammel er jo bare über! Lenke til kommentar
eab Skrevet 9. mai 2006 Del Skrevet 9. mai 2006 Scorpio (og de fleste "nyere" biler) har selvbærende karroseri. Her er det vel bare drivverk og interiør (pluss dører) som kommer fra en "nyscorpio", hvis jeg husker rett Lenke til kommentar
leif666 Skrevet 9. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2006 (endret) Scorpio (og de fleste "nyere" biler) har selvbærende karroseri. Her er det vel bare drivverk og interiør (pluss dører) som kommer fra en "nyscorpio", hvis jeg husker rett 6073174[/snapback] Nesten + torpedoveggen måtte skiftes (inkludert vindusviskere, pedaler, ratt/rattstamme, vifter ol.) + alt av bremser, +alt av benzin, +fjører/dempere ol, +dasjbord, +alt elektrisk, +motor, +hele kanalen mellom setene og bakover måtte skiftes (ellers er det ikke plass) +++ Bagateller som går under +++ er de som har tatt mest tid. som å få panseråpneren og cruse-kontrollen til å funke Dørene passer heller ikke sånn helt uten videre. Skjermene må tilpasses, og hengslene må bøyes/flyttes 1/2cm + låsen må flyttes opp 1/2cm. Det hele ble litt mer arbeid en jeg hadde ventet meg. Blant annet trudde jeg ikke at jeg måtte skifte hele torpedoveggen Men da blir det jo bare enda mer gøy å få det til Men det er jo dritgøy å kjøre med den da. Det er flere som har blitt noe forvirret når de ikke har klart å kjøre forbi en gammen scorpio Typisk bmw`er som ypper seg. Men det morsomste var når jeg kjørte mot en annen scorpio. Han fulgte etter meg i 15min får å finne ut hva i %¤#& jeg hadde gjort med den bilen Han hadde en vanlig 2.9 med turbo. Etter den er lakket skal merkene bak fjernes. Det er også flere som har undret seg på interiøret i bilen. jeg sier somregel at nesten alle scorpio`er er slik inni. Så spør jeg om deres også ikke er slik. Da står de som et stort spørsmålstegn etterpå. "hvorfor har jeg ikke sett det før da?" Endret 9. mai 2006 av leif666 Lenke til kommentar
HilRam Skrevet 10. mai 2006 Del Skrevet 10. mai 2006 Ulv i fåreklær FTW! Dritkult, dette. Jeg kjenner en bilmekaniker som fikk (!!) en 1200cc motorsykkel-motor som han installerte i en Volvo PV! Gjett om han hadde det moro med å råkjøre mot en ny Mercedes og la han ligge igjen i støvskya! Lenke til kommentar
leif666 Skrevet 15. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2006 (endret) Passe tid til det, greit å vente med styling til vinteren har sluppet taket 5712648[/snapback] Ja, Capri Zone Tuning slo på stortromma og leverte varene til slutt. Så nå er jeg endelig i gang med monteringsarbeid Jeg har funnet ut at hvis en kjøper universal styling til Scorpio, så behøver det litt modifisering før montering. Men det var jeg klar over. Hekk og fanger måtte kappes i to, og breddes 12cm. Måtte også fjerne noen festebraketter, og diverse kanter/falser. Nettingen til hekken var for kort, så jeg måtte ut å kjøpe ny. Det er passe talentløst av reger (ikke Capri Zone sin feil) Panser scoop`et og diverse annet er kun grovsparklet. Panserscoop`et er nødvendig, hvis ikke tar panseret nedi motoren. Skal la sparkelet synke en uke før jeg finsparkler. Håper/forventer å få levert bilen til lakk innen 2-3uker. Nå er bilen EU-Godkjent også. De som kontrolerte den spurte om jeg hadde gjort noe spes. med den (etter de så motordekslene ol) Måtte skifte en gummibremseslange, bremseklosser bak + et par pærer + opphengslager til støtdemper fører fremme. Etter dette var gjort kjørte jeg inn til etterkontroll. da fant de en ny ting som de ikke fant første gangen. Jeg spurte om han hadde missforstått (siden det var en etterkontroll) men han sto på sitt, så jeg måtte skifte to festeklemmer til bremseslangene fremme, og vise den igjen. Da var alt ok Endret 15. juni 2006 av leif666 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå