Gå til innhold

hd i ps2 - div spm

teke

Anbefalte innlegg

Jeg har fått montert crystal chip 1.1 i min ps2. v9.

Nå ønsker jeg å putte inn harddisk. Siden jeg har chip skal jeg da legge in hdloader på minnnekort. Noen som har peiling på hvor jeg kan finne en slik hdloader?

er det mulig å kunne overføre fra pc til ps2 via ftp? mener å ha lest ett sted at det finnes program til slikt når man har chip.

hvordan skal en hd til ps2 foramteres? fat32 eller? har lest litt at det finnes hdloader mega pack med mye rart, noen som har erfaring?

setter pris på svar...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Filen heter HDLOADER.ELF

Den må installeres på memorycardet, finnes sikkert mange som har laget en "auto installer"

HDLOADER formaterer hardisken for deg, så ikke tenk på det. Hvis harddisk er større enn 127gb så må du ha en HDLOADER som er patchet for LBA48 støtte ellers vises kun de første 127 gb.

Lenke til kommentar

okaj, hvordan får jeg lagt inn det programmet på minnekortet? regner vel med det er en slags iso-cd du brenner som fikser ting selv?

kommer uansett ikke til å bruke noe større enn 120 gb.

jeg har bare laptop, så det høres litt mong ut at overføring via ftp tar så forbaska lang tid. men men...skal vel kunne fikses på ett vis.

trenger man noe hack til originalfirmware som er installert i chippen? (crystal chip)

Lenke til kommentar

Hmmm... er det noe forskjell på om du har bærbar eller stasjoner når du skal overføre via ftp tror du? blir akkurat det samme det... er ikke lengden på nettkabelen som styrer det vet du ;) Det raskeste blir å sette Ps2 HD`n i et usb kabinett, og koble den til pc`n for å overføre spill fra pc

Lenke til kommentar
Hmmm... er det noe forskjell på om du har bærbar eller stasjoner når du skal overføre via ftp tror du? blir akkurat det samme det... er ikke lengden på nettkabelen som styrer det vet du ;) Det raskeste blir å sette Ps2 HD`n i et usb kabinett, og koble den til pc`n for å overføre spill fra pc

5533124[/snapback]

ahh...takker for tips. viste ikke man fikk tak i det. Men da er det jo bare chill.

Så da gjenstår det bare, noen som kan gi meg en link på hvor jeg kan få tak i hacket firmware til crystal chip 1.1, og hd-loader som jeg kan legge inn på minnnekort.

gjerne pm....uansett, på forhånd takk!

Lenke til kommentar
Crystal chip er vel en kopi av matrix infinity om jeg ikke tar helt feil... mulig du kan bruke matrix firmware??

5533600[/snapback]

Nei, Crystal Chip lages av samme folka som lager QOOB chipper og SMARTXX chipper på xbox.

Crystal Chip kom etter Matrix og Dms og har et par fordeler over begge disse.

Crystal Chip er den ENESTE chippen på markedet som patcher DNA on-the-fly slik at du kan spille backups online uten å dna patche de.

Det jeg misliker med CC er at firmwaren virker veldig buggy, og at man må installere boot manager for å få fullt utbytte av chippen.

Dessuten sett fra et installasjons messig sett, har den et par flere dvd points og en HA ledning som gjør at installasjonen tar litt lenger tid.

Noe kopi av MI er dette ivertfall ikke , det kan jeg garantere.

Crystal Chip var første chip av DMS og Matrix Infinity som fikk v14/v15 støtte, så de ligger ikke på latsiden.

Crystal chip er mer kjent i utlandet og ikke så kjent i norge, siden nesten alle her bruker Matrix og DMS siden det er det man har hørt om.

Men hvis jeg skulle velge mellom MI eller CC; hadde jeg valgt MI.

Men de er omtrent like gode.

Endret av EssspeN
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...