Xantix Skrevet 30. januar 2006 Del Skrevet 30. januar 2006 Noen som har veldig greie på dette? Har spurt flere steder og fått litt ulike svar og dette har selvfølgelig gjort meg veldig forvirret. Saken er at jeg har et hus i sør-amerika som jeg nå har møblert. Problemet er at det fort kan ta 1 eller 2 år før reiser og huset står tomt. Noen sier at det går fint å koble fra alle elektriske artikler dersom de er rene og godt dekket over. Dette også for fryser og kjøleskap, mens andre mener at fryser og kjøleskap bør være skrudd på hele tiden, min. riktignok men på. Andre mener at man bør heller skru dem på i 24 timer hver 3 til 6 mnd mens andre mener at de bør være på hele tiden. Ikke godt å vite hvem man skal høre på da...... Samtidig så høres det litt dumt ut å la det være skrudd på i 2 år dersom man ikke skal bruke dem aktivt. Har jo selvfølgelig noen som tar seg en tur innom huset min. 1 gang i uken for å se at alt står bra til. Så dersom noen kan si meg hva jeg bør gjøre så hadde jeg satt stor pris på det. X. Lenke til kommentar
larschroe Skrevet 30. januar 2006 Del Skrevet 30. januar 2006 Et kjøleskap kan godt stå frakoblet, men du må la døren stå litt på gløtt, ellers kommer det til å lukte ganske ille inne i det etter en stund. Det kan sikkert være lurt å la det gå en time eller to et par ganger i året så ikke kompressoren setter seg. Lenke til kommentar
KristianF Skrevet 30. januar 2006 Del Skrevet 30. januar 2006 Lei ut huset, så er det alltid noen som passer på allt der.. Det gjør vi med feriehuset vårt.. Og du tjener penger samtidlig.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå