Gå til innhold

IP adresse gjenkjenning

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Meiner du at du har alle ip'ane til f. eks. kameratane dine i ei fil med namn til kvar ip og at det skal komme opp kvar gang du besøker sida "mårnings steffenz!"?

Eller at du skal sjekke opp kven som brukar ip'en frå ein server for å skrive det ut på sida?

(Sistnemnte er umoglegt, meiner eg)

Lenke til kommentar

<?php
$ip = $_SERVER['REMOTE_ADDR'];
if ($ip == "123.123.123.123") { echo("Hei Ola Norman"); }
if ($ip == "321.321.321.321") { echo("Hei Mannen :p"); }
else { echo(""); }
?>

Bare legg til iper ned over, med melding slik som Hei Ola Norman osv..

Vet ikke om den funker da, du får prøve..

EDIT: Funka fint..

Endret av goggen90
Lenke til kommentar

Jeg brukte PHP scriptet jeg.. :!: Fungerte utmerket til mitt bruk. Trengte bare en enkel kode som gjorde IP adresser om til navn hvis de var innlagte... Grunnen til at jeg personlig liker php er fordi at det støtter mere, og hvis du lagrer script som PHP så kan du iallefall endre dem mens de ligger på internett, for når du har HTM så lagres jo filene på maskinen (ifra nettleseren) sånn at du må tømme loggen.. :dontgetit:

Endret av steffenz
Lenke til kommentar
Jeg brukte PHP scriptet jeg.. :!: Fungerte utmerket til mitt bruk. Trengte bare en enkel kode som gjorde IP adresser om til navn hvis de var innlagte... Grunnen til at jeg personlig liker php er fordi at det støtter mere, og hvis du lagrer script som PHP så kan du iallefall endre dem mens de ligger på internett, for når du har HTM så lagres jo filene på maskinen (ifra nettleseren) sånn at du må tømme loggen..  :dontgetit:

5526201[/snapback]

Cookie og JS vil i dette tilfellet være dramatisk mer dynamisk, dessuten er dette en jobb man typisk kan avlaste server med. Caching er ikke noe problem. Bare å ha med

header("Cache-Control: no-cache, must-revalidate"); // HTTP/1.1
header("Expires: Mon, 26 Jul 1997 05:00:00 GMT"); // Date in the past

det så er problemet mye mindre.

Lenke til kommentar
Var tanken da også at man skal legge alle ip-sjekkene i JS? Det kan jo ikke være særlig hensiktsmessig av et utall årsaker?

5526303[/snapback]

Nei, selvsagt ikke. IP-sjekk er jo grusomt statisk. Hvis du leser JS-koden som i linken som ble postet et stykke opp her så ser du en betraktelig mer dynamisk løsning.
Lenke til kommentar

Enn dette ?

<?php

$svar = "<p>";
$ip = $_SERVER['REMOTE_ADDR'];

switch($ip) {

case 123.1232.3123:
 $svar .= "Ola Nordmann";
 break;

case 312.3213.5345:
 $svar .= "Mamma pappa";

case 154.656.677:
 $svar .= "Meg selv";
 break;

default:
 $svar .= "Ukjent";
 break;
}

$svar .= "</p";

echo $svar;

?>

Endret av fredeil
Lenke til kommentar
Det som er kjekt med javascript er at det kjører på klient, og det trenger ikke kjøres til server for behandling =)

Tror goggen90 mente at det er lettere og kopiere javascript fordi at det ligger i kildekoden til siden..

5531439[/snapback]

Mulig det ja, men hva i alle dager har det med saken å gjøre? JS og PHP har to helt forskjellige formål. PHP er server-side, mens JS er client-side. Det byr på helt forskjellige muligheter.

Edit: At kildekoden er lett tilgjengelig har absolutt ingenting å si. Er ikke lov å kopiere koden uten tillatelse, hvilket man automatisk overhode ikke har (åndsverksloven).

Endret av Ernie
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...