MuLtiPoWa Skrevet 30. januar 2006 Del Skrevet 30. januar 2006 Vet jeg har sett det her før, men er det noen som vet hvor man får kjøpt en adapter så man får koplet en 12ac/dc adapter fra usa/uk til det norske nettet. kjøper masse utstyr herifra, og er litt lei av å koble de om hele tiden. En enkel adapter hadde vært tingen. Lenke til kommentar
Nuhvok Skrevet 30. januar 2006 Del Skrevet 30. januar 2006 Du tenker på en reiselader? http://www.clasohlson.no/shop/store/fs_mm....#N0q112q120q552 Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 30. januar 2006 Del Skrevet 30. januar 2006 Er det en plugg-adapter du tenker på? UK og Norge bruker jo samme nettspenning; det er bare formen på stikkerne som er forskjellig. Jeg mener å ha sett slike ting på Biltema, Clas Ohlsson og flere av data-nettbutikkene (Komplett osv.) USA bruker jo halve nettspenningen og 60Hz, i tillegg til at de har en annen plugg (stikker). Her kommer det an på hva dingsen du har kjøpt takler: Noen dingser spiser "alt" av inngangsspenning og -frekvens; tenk eksterne strømforsyninger til bærbare PC'er. (Her er det nok med en pluggadapter som nevnt ovenfor.) Andre dingser krever at du bruker en step-down transformator for å skaffe den rette spenningen, og andre igjen er avhengige av 60Hz'en, og da er det ikke enkelt lenger. Var jeg i nærheten av å svare på spørsmålet ditt? Lenke til kommentar
MuLtiPoWa Skrevet 30. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2006 (endret) Ja nebrewfoz, du var veldig nære. Det var forøvrig Nuhvok også. Det eneste jeg trenger er pluggovergang. Men den på clas var jo veldig dyr da. Se litt på den på clas nå, den er feil. Det er en overgang fra norsk plug til "utenlandsk", det jeg trenger er fra usa til norsk. noen som skjønner? Endret 30. januar 2006 av MuLtiPoWa Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 30. januar 2006 Del Skrevet 30. januar 2006 (endret) NetShop har 6 stykker, as we speak, til kr. 59,- Med porto osv. blir det dobbelt så dyrt, så du blir nok nødt til å kjøpe noen flere ting for å "få ned prisen" ... (Noen fler som har benyttet seg av den logikken? ) Edit: Og Biltema har noen greier, men det er litt vanskelig å se ... "Multikontakt til nettadapter. Med 6 forskjellige kontakter." , det kan jo være det du er på jakt etter. Kr. 19,90 er i hvert fall en grei pris. Endret 30. januar 2006 av nebrewfoz Lenke til kommentar
Nuhvok Skrevet 30. januar 2006 Del Skrevet 30. januar 2006 Du skal altså ha en US plugg til Europlugg? Til Lenke til kommentar
MuLtiPoWa Skrevet 30. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2006 Nuhvok, stemmer, det er sånn jeg skal ha. Lenke til kommentar
Nuhvok Skrevet 30. januar 2006 Del Skrevet 30. januar 2006 (endret) Hvis det du skal drive kan bruke 230vAC kan du kjøpe disse to kontaktene og litt ledning så har du et hjemmelaget adapter. Ser at de amerikanske stift kontaktene ikke er godkjent for mer en 50vAC i europa så det blir ikke en 100% lovlig løsning ifølge Nemko. Bryter det ut brann i denne "adapteren" og huset ditt brenner ned vil du ikke få igjen noe på forsikringen. Uansett, legger ved handlelisten hos elfa. elfa.bmp Endret 30. januar 2006 av Nuhvok Lenke til kommentar
MuLtiPoWa Skrevet 31. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2006 Er klar over dette med Nemko lover og normer, er utdannet elektrikker, men studerer nå til dataingenør. Har kaget noen sånne koblinger, men jeg er bare på utkikk etter en sånn pluggadapter fordi jeg er lat, og ikke gidder å lage flere overganger. Takker for deres innspill Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå