Gå til innhold

sletting av filer i skriverkø-kræsj i explorer.exe

Anbefalte innlegg

ref topic, skjer -hver- gang. er ikke ute etter svar som "har du oppdatert bios" "hva slags antivirus har du" etc.

såvidt meg bekjent er dette en universel bug i winxp, og ikke noe som kan fikses uten videre med update/hotfix. det jeg lurer på er om noen har en ide om hva denne feilen skyldes og evt noe programkode som kan fikse det.

brukeren pomfri linka i en anna tråd til ei fil, printercrash.exe fra hjemmesia si, som han fortalte han hadde fått fra microsoft. trekker ikke han og hans filer i tvil, men siden dette er jobbmaskina lurte jeg på om noen hadde sett en hotfix fra microsoft evt kunne linke problembeskrivelsen fra microsoft-hold.

subsidiært er det konge om noen har en fornuftig forklaring på problemet, evt løsning.

jeg har i størst grad erfart problemet på pcene på jobben. det er netteverkspcer (ikke tynne klienter) tilkoblet nettverksskrivere og spoolserver. imidlertid har vi også en standalone maskin som har samme problemet på usb-utskrifter.

papir ekke gratis, og dessuten er det irriterende å ikke kunne slette utskrifter, spesielt fra en nettverksskriver.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
ref topic, skjer -hver- gang. er ikke ute etter svar som "har du oppdatert bios" "hva slags antivirus har du" etc.

såvidt meg bekjent er dette en universel bug i winxp, og ikke noe som kan fikses uten videre med update/hotfix. det jeg lurer på er om noen har en ide om hva denne feilen skyldes og evt noe programkode som kan fikse det.

brukeren pomfri linka i en anna tråd til ei fil, printercrash.exe fra hjemmesia si, som han fortalte han hadde fått fra microsoft. trekker ikke han og hans filer i tvil, men siden dette er jobbmaskina lurte jeg på om noen hadde sett en hotfix fra microsoft evt kunne linke problembeskrivelsen fra microsoft-hold.

subsidiært er det konge om noen har en fornuftig forklaring på problemet, evt løsning.

jeg har i størst grad erfart problemet på pcene på jobben. det er netteverkspcer (ikke tynne klienter) tilkoblet nettverksskrivere og spoolserver. imidlertid har vi også en standalone maskin som har samme problemet på usb-utskrifter.

papir ekke gratis, og dessuten er det irriterende å ikke kunne slette utskrifter, spesielt fra en nettverksskriver.

5522198[/snapback]

Har skjedd med meg en gang før men så reinstallerte jeg driveren og stilte inn på Control Panel>Printers and Faxes>Properties>Advanced>"kryss av" always available> Priority=50

"kryss av" Spool print documents so program finishes printing faster

"kryss av" Start printing immediately

"kryss av" Print spooled documents first

"kryss av" Enable Advanced printing features

vet ikke hva slags printer du har osv...så vet ikke om det hjelper hos deg da.

Lenke til kommentar

5522198[/snapback]

Har skjedd med meg en gang før men så reinstallerte jeg driveren og stilte inn på Control Panel>Printers and Faxes>Properties>Advanced>"kryss av" always available> Priority=50

"kryss av" Spool print documents so program finishes printing faster

"kryss av" Start printing immediately

"kryss av" Print spooled documents first

"kryss av" Enable Advanced printing features

vet ikke hva slags printer du har osv...så vet ikke om det hjelper hos deg da.

5524825[/snapback]

kan legge til at vi kjører nettverksskrivere på 10mbit nettverk over spoolserver som jeg tror er på nt40 (ftw), og at deler av kontrollpanelet er sperret for brukere. men dette er jo noe jeg kan nevne for iktavd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...