abene Skrevet 30. januar 2006 Del Skrevet 30. januar 2006 Kritisk sikkerhetshull i Winamp Det er oppdaget et kritisk sikkerhetshull i multimediaprogrammet Winamp - den nyeste Winamp-versjonen er også påvirket. En oppdatering er foreløpig ikke klar. Les artikkelen her Lenke til kommentar
Lars-H Skrevet 30. januar 2006 Del Skrevet 30. januar 2006 Sårbarheten skyldes feilbehandling av lange filnavn som kan føre til buffer overflow. En angriper kan sende ut en spilleliste som inkluderer meget lange filnavn. Hvis en bruker mottar og åpner en slik liste kan en angriper kjøre en vilkårlig kode på PCen og dermed få kontroll over PCen. Betyr dette at hvis du bruker winamp normalt med din egen playlist er det ikke noen fare? Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 30. januar 2006 Del Skrevet 30. januar 2006 Har aldri hverken sendt eller mottatt en playliste fra noen som helst, så jeg regner meg helt trygg. Storm i vannglass. Lenke til kommentar
wil Skrevet 30. januar 2006 Del Skrevet 30. januar 2006 Jaja, siden at dette bare gjelder nyere versjoner av Winamp så har det ikke så mye å si. Dessutten, hvis jeg bruker Winamp, så bruker jeg eldre versjon. Men nå fortia har jeg ikke Winamp installert på noen av maskinene mine. Bruker heller ikke WMP. Nei, huff. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 30. januar 2006 Del Skrevet 30. januar 2006 Jeg har blokkért WinAMP i brannmuren min, så den skal nok ikke få styre slik den vil. Lenke til kommentar
wil Skrevet 30. januar 2006 Del Skrevet 30. januar 2006 Du kan gjøre dette i Winamp også. Lenke til kommentar
Lars-H Skrevet 30. januar 2006 Del Skrevet 30. januar 2006 Har aldri hverken sendt eller mottatt en playliste fra noen som helst, så jeg regner meg helt trygg. Storm i vannglass. 5522547[/snapback] samme her.. men er det dette de mener? Lenke til kommentar
Tordenflesk Skrevet 30. januar 2006 Del Skrevet 30. januar 2006 Jaja, siden at dette bare gjelder nyere versjoner av Winamp så har det ikke så mye å si. Dessutten, hvis jeg bruker Winamp, så bruker jeg eldre versjon. Men nå fortia har jeg ikke Winamp installert på noen av maskinene mine. Bruker heller ikke WMP. Nei, huff.Sorry mac, men du er like sårbar(om ikke mer) som alle oss andre. Lest artikkelen? Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 30. januar 2006 Del Skrevet 30. januar 2006 Det er vel bare å holde seg unna spillelister fra andre da. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 30. januar 2006 Del Skrevet 30. januar 2006 Hvem driver og henter spillelister fra andre? hva skulle være poenget med det? Du må jo fortsatt ha alle låtene på spillelisten, og da kan du vel like godt lage den selv. Lenke til kommentar
Lars-H Skrevet 30. januar 2006 Del Skrevet 30. januar 2006 symes det var rart og.. Er det noen som gjør det? Gjelder hullet kun de da? Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 30. januar 2006 Del Skrevet 30. januar 2006 står at det er fikset i den nye versionen på siden deres Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå