Gå til innhold

Noen med anbefalinger eller erfaring med disse?

KingAFW

Anbefalte innlegg

Fikk faktisk ordnet et bedre tilbud i dag.

Halvkombo mellom de to 6000 maskinene, endte opp med 1 gig minne, 100 gig 5400 rp harddisk, 15.4 tommer wsxga skjerm og et år hentegaranti for eksakt 10 000 inkl. mva og frakt.

Det var bare det kortet da, må kunne bruke autocad på den. Men synes da tilbudet virker ålreit.

5536047[/snapback]

Tilbudet er kjempebra.

Følgende er herfra

"Features & Specifications

Features

Learn how AutoCAD® 2006 productivity enhancements can increase efficiency and effectiveness for the tasks that you do every day.

System Requirements

Intel® Pentium® III or later processor or compatible, 800 MHz or higher

Microsoft® Windows® XP (Professional, Home Edition, or Tablet PC Edition with SP1 or SP2), Windows 2000 Professional with SP4

512 MB RAM

500 MB free disk space for installation

1024x768 VGA with true color

Microsoft Internet Explorer 6.0 (SP1 or later)

CD-ROM drive

Mouse, trackball, or compatible pointing device

The preceding requirements are recommended for effective use of AutoCAD 2006 software."

Altså ikke akkurat toppspesifikasjoner. Så jeg må igjen si at jeg stiller meg tvilende til at det ikke skulle gå fryktelig greit å bruke et slikt program med den aktuelle PC'en, og med god margin til kommende versjoner.

Når det er sagt så har jeg aldri brukt programmet, så jeg vet ikke om det eksisterer plugins eller spesielle funksjoner som krever et skikkelig rått skjermkort. Rent logisk kan jeg ikke skjønne helt hva det skal være, da kortet faktisk drar spill som DOOM3 (om enn ikke til en gamers fulle tilfredsstillelse) som vel i alle tilfeller burde være flere 100% mer krevende enn et slikt program. Jeg registrerer også at Autodesk sitt 3D StudioMax ville kunne kjøre greit på maskinen; enda noe som får meg til å mene at da må AutoCAD bare må gå fullstendig uproblematisk. Arrester meg gjerne her, men generelt sett synes jeg det går litt igjen at folk anbefaler det råeste av det råe når det gjelder grafikk-kort, uten kanskje helt å ha oversikten hva et kort i andre delen av skalaen faktisk klarer.

Så undersøk gjerne videre, slik at ikke jeg blir skutt om det ikke virker, men tilbudet på maskinen er så godt, og du får en meget balansert maskin med veldig god ytelse, at det vil være synd og skam å forkaste det på grunn av uriktige opplysninger.

Olav

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...