Gå til innhold

Heving av kjøp


Anbefalte innlegg

Kjøpte en T630 på web-shop Tele2 for 1 år og 4 måneder siden. Betalte 398,- pluss binding til Tele 2 mobil pluss i ett år (149 i måneden).

Fikk etter 7-8 måneder problemer med telefonen.. Den slår seg ikke på i perioder (kan vare 2-3 dager før jeg får den på), menyer som fryser osv. Etter 3. gangs reperasjon og fremdeles ingen løsning krevde jeg å få kjøpet hevet og pengene tilbake..

 

Så er spørsmålet.. Hva har jeg krav på å få tilbake? Tele2 sier jeg bare får de 398,- jeg betalte for telefonen, men dette mener jeg er feil. Skal ikke jeg ha tilbakebetalt abbonementskostnadene også? Jeg ville jo aldri skaffet meg et slikt abbonement hvis det ikke var for at jeg "fikk med" en telefon.

Ny telefon kunne de ikke gi meg da de var gått ut av produksjon.

Kan jeg forlange en telefon i deres web-shop til samme pris, men da uten binding i ett år til?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis garantien enda gjelder som den sannsynligvis gjør har du BARE rett på en likedan mobil, abonnemanget kan da videreføres til den nye mobilen. Siden den er tatt ut av sortimentet har du vel bare rett på en mobil til 398,- siden du ikke betalte noe mer.

Endret av Johnx
Lenke til kommentar
Hvis garantien enda gjelder som den sannsynligvis gjør har du BARE rett på en likedan mobil, abonnemanget kan da videreføres til den nye mobilen. Siden den er tatt ut av sortimentet har du vel bare rett på en mobil til 398,- siden du ikke betalte noe mer.

5522264[/snapback]

 

Er reklamasjonen godkjent av SonyEricsson, vil webshopen få tilsendt ny telefon fra dem. Dersom Tele2 får en ny salgspakke (mest sannsynlig ettersom den er såpass gammel), skulle det ikke være noe problem for Tele2 å gi ut en ny telefon - gjerne av annet merke. Dersom telefonen Tele2 får erden samme, men ikke i salgspakke (lader, bruksanv. etc) kan jeg forstå at Tele2 kan være tilbakeholden.

 

Men uavhengig av dette er det verdien på telefonen på kjøpstidspunktet som er interessant. Du betalte 398 - men verdien, vil jeg tippe, er nok nærmere 2398 (uten abo) - dermed skal du ha, gitt at Tele2 gir deg valgmuligheten, en tilsvarende verdimessig telefon uten abo. Altså noe omkring 2398.

 

Dette er praksis for de aller fleste forhandlere og fungerer utmerket for alle parter. Ville være merkelig om Tele2 skulle velge en annen praksis.

 

Under enhver omstendighet -- abonementet er uavhengig av skadesaken på telefonen. Dette vil du ikke få refundert. Derimot er bindingstiden du tegnet en tjeneste med verdi tilsvarende mellomlegget tlf m/ binding og tlf u/ binding.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...