Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Skulkedagen 27 mars

Anbefalte innlegg

Vil bare nevne at diskusjon.no omfatter mer enn bare data, f.eks. diskuterer vi skole her og nå. Dessuten har personangrep ingen ting å gjøre her, så dere kan bli enige over private meldinger. Sist, men ikke minst, kom med saklige innlegg da det er mye mer spennende og konstruktivt å lese meninger som har noen grunn de bygger på.

@VivaLaDiva:

Å skulke er en personlig sak, noen dager har man en dårlig dag, andre dager har man bare bedre ting å gjøre. Men å oppfordre folk til en slags uoffisiell skulkedag er bare for dumt. Å skulke bare fordi alle andre gjør, er ganske tåpelig. Tviler på at noen her kan komme og si at de ikke har skulket en eneste dag, og det er egentlig ikke det vi diskuterer her.

@Tnn:

Slapp av! Jeg går på Blindern nå, og til tross for at jeg er ganske mye mer "nørd" og opptatt av undervisningen, er det ingen andre av de jeg henger med som dømmer meg. Det er en slags stille beundring fordi jeg faktisk har et opplegg der jeg klarer å komme meg på forelesningene, og jobbe egenhendig etterpå. På skolen er det ofte litt "tøffere forhold", og siden folk ikke klarer å klatre høyere på egenhånd, tråkker de heller på andre. Så stå på nå, og gled deg til du kommer på universitetet. Der er folk helt frivillig for å lære og utvide vennekretsen, og de fleste har vokst fra den barnslige oppførselen som enhver tenåring må leve med.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

skal du liksom bestemme hva slags forum dette er?

Og videre begrunner du meg med barnslige utsagn...patetisk!

Flørtende??Når har jeg flørtet med noen her? Hvis du ser næye etter vil du se at jeg faktisk er her av samme grunn som deg...og jeg tør faktisk å kalle deg for en kålrot uten å synke for lavt. En siste ting: bare ignorer meg hvis du ikke tåler en motkommentar,så lett er det.

Lenke til kommentar
Radical indeed. Jeg blir faktisk redd når jeg leser hvor skrekkelig ignorant folk kan være. Skolen er der for deres eget beste, og nok med det. Det er nesten så jeg gruer meg til å bli voksen, og alle disse "raddisene" skal være med og styre landet vårt.

Det virker som om visse folk her rett og slett ikke klarer å se sammenhengen i ting her. For eksempel: Det er kanskje relativt unyttig å kunne noe om akkurat Arnulf Øverlands forfatterskap, konstruksjonen av en sekstigraders vinkel, eller hovedstaden i Burma. Det folk ikke skjønner her er at det er helheten av alt dette som er viktig. Generell kunnskap til folket øker folkets bevissthet, som igjen fører til velstand, enkelt og greit.

Hvis en unge hadde, etter 8. klasse, hatt muligheten til å droppe det meste av matematikken til fordel for kunst og håndtverk, ville han selvsagt ha gjort det. (Jeg går her ut i fra at han ikke ville ha tatt ekstra kunst og håndtverkstimer i tillegg til vanlig skole.) Dette betyr at han ville ha gått glipp av en meget viktig byggesten i dagens samfunn, noe som selvsagt ikke er bra. Det er ikke til å komme unna at matematikk er nyttig, problemet er at mange ungdommer rett og slett ikke gidder å lære seg det. Kanskje det er oppdragelsen til folk det er noe feil med?

Og ikke kom med noe "Jeg får ikke sove, buhu, mamma kom og trøst meg." Jeg kjenner en kar som hadde søvnproblemer. Han greide ikke å stå opp på eksamensdagen, og da var det nok. Han tok seg i nakkeskinnet og endret døgnrytmen sin. Det er mulig for de absolutt fleste andre også, med mindre du ikke gidder, og da har du deg selv å takke, og dermed ikke rett til å klage. En god porsjon fysisk aktivitet om dagen har aldri skadet noen, og du får, med all sannsynlighet, sove godt som en unge.

Nå, tilbake til tema: Denne skulkedagen er bare noe tull. Det er et påfunn av fjortiser som vil ha et påskudd for å skulke, og som rettferdiggjør dette med at de ikke liker skolen, som igjen er et produkt  av deres egen slappe vilje. Idioti kalles dette.

Til slutt, hva er dette med en viss "voksen" person som oppfordrer skoleungdom til å ødelegge framtiden sin ved å ikke møte på skolen og lære noe nyttig? Jeg vil ikke se noe sånn "Øøh, hvis vi hadde endret systemet, så hadde alt vært bedre." Du burde heller prise deg lykkelig for at vi i det hele tatt har noe system, hippie.

For å oppsummere for alle de som ikke gidder å lese alt jeg har skrevet: Slutt å klage. Skolen er der for å hjelpe oss. Dermed basta.

5530944[/snapback]

Kunne ikke ha vært mer enig! *Noen gi denne mannen en lastebil med applaus!*

:yes:

Lenke til kommentar

Flørtende??Når har jeg flørtet med noen her? Hvis du ser næye etter vil du se at jeg faktisk er her av samme grunn som deg...og jeg tør faktisk å kalle deg for en kålrot uten å synke for lavt. En siste ting: bare ignorer meg hvis du ikke tåler en motkommentar,så lett er det.

5531085[/snapback]

Jeg er veldig enig med deg..og beklager usaklighetene...ble bare litt revet med.

Skal også innrømme at jeg ikke leste alle innleggene og tolket dette svært overfladisk. På et seriøs plan er jeg selvfølgelig enig med dere, man skal ikke oppfordre til skulking...men tror jeg ville tatt det med et stort smil dersom en av mine medelever gikk ut å sa noe så banalt. Det er ganske morsomt egentlig....

Lenke til kommentar

5531085[/snapback]

Jeg er veldig enig med deg..og beklager usaklighetene...ble bare litt revet med.

Skal også innrømme at jeg ikke leste alle innleggene og tolket dette svært overfladisk. På et seriøs plan er jeg selvfølgelig enig med dere, man skal ikke oppfordre til skulking...men tror jeg ville tatt det med et stort smil dersom en av mine medelever gikk ut å sa noe så banalt. Det er ganske morsomt egentlig....

5531119[/snapback]

Hva er det egentlig du driver med nå? Du driter jo ut deg selv! :roll:

Når har jeg brukt ordet Flørtende?

btw, her har dere meg! :D:w00t::thumbup:

kalrot.jpg

Endret av Tnn
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...