magicus Skrevet 30. januar 2006 Del Skrevet 30. januar 2006 donk2k: Snakker ikke om at barna skal kunne få velg 100% om de gadd å gå på skole eller ei. Men hvis 10åringen er kjempetrøtt, bare fikk 2 timers søvn dagen før og må opp kl 6 for å gjøre seg klar til å gå på skole da er det lite vits i å møte opp. En vil ikke lære mye når en er trøtt og lei skolen. Trust me. Eg var opp til 3-4om natten hver dag når eg gikk på ungd skole. Gi barna tja.. 30dager de kan være vekke i løpet av ett skoleår uten frykt for represalier. Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 30. januar 2006 Del Skrevet 30. januar 2006 (endret) du er bare en 16 åring som ikke har peiling. når du skal søke om vidregående og arbeid etter vært så vill du nok finne ut hvorfor du gikk de 10 åra på skolen 5524966[/snapback] For å få et bevis på at jeg har gått unødvendig på en skole i 10 år ja. 5524985[/snapback] "gråte en stakars banan" er det morsomste jeg har lest av latter! og det med at du ikke har peiling på hva du vill trenge det du har lært er en ting men det og ikke ha peiling på hva du har lært er en helt anen sak. selv er jeg bare 14 år og jeg syntes ikke at de 9 åra jeg har gått på skole er bortkasta. jeg har lært mye som jeg kommer til og få bruk for i sener liv (Og for og slippe og ende opp som en J.. vaske kjerring PS... ikke frekt ment hvis noen her er det!! 5525040[/snapback] Muligens du har motiverende lærere da. Jeg sier ikke at vi ikke skal gå på skole. Jeg sier at 10 år er for mye! 5525066[/snapback] jeg har en norsk lærer som sånn halveis hater meg og matte læreren er ikke av beste kaliber heller Endret 30. januar 2006 av shadow of darknes Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 30. januar 2006 Del Skrevet 30. januar 2006 (endret) donk2k: Snakker ikke om at barna skal kunne få velg 100% om de gadd å gå på skole eller ei. Men hvis 10åringen er kjempetrøtt, bare fikk 2 timers søvn dagen før og må opp kl 6 for å gjøre seg klar til å gå på skole da er det lite vits i å møte opp. En vil ikke lære mye når en er trøtt og lei skolen. Trust me. Eg var opp til 3-4om natten hver dag når eg gikk på ungd skole. Gi barna tja.. 30dager de kan være vekke i løpet av ett skoleår uten frykt for represalier. 5525090[/snapback] da var du J... dum som var oppe til 2-3 om natta. Jeg legger meg 23:00 og er oppe 07:00 og er trøtt nok som jeg er!! Endret 30. januar 2006 av shadow of darknes Lenke til kommentar
magicus Skrevet 30. januar 2006 Del Skrevet 30. januar 2006 shadow of darkness: nei jeg var ikke dum. Jeg var ett offer for skolens diktatur politikk når det gjelder fravær. Lenke til kommentar
fakey Skrevet 30. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2006 (endret) donk2k: Snakker ikke om at barna skal kunne få velg 100% om de gadd å gå på skole eller ei. Men hvis 10åringen er kjempetrøtt, bare fikk 2 timers søvn dagen før og må opp kl 6 for å gjøre seg klar til å gå på skole da er det lite vits i å møte opp. En vil ikke lære mye når en er trøtt og lei skolen. Trust me. Eg var opp til 3-4om natten hver dag når eg gikk på ungd skole. Gi barna tja.. 30dager de kan være vekke i løpet av ett skoleår uten frykt for represalier. 5525090[/snapback] 2nd! Jeg har sove problemer, og sover muligens 4-5 timer natten, drittrøtt om morgenen og har problemer med å holde meg våken gjennom dagen. Allikevel må jeg på skole og det fører til mye sykdom pga. mangel av søvn. Muligens du har motiverende lærere da. Jeg sier ikke at vi ikke skal gå på skole. Jeg sier at 10 år er for mye! 5525066[/snapback] jeg har en norsk lærer som sånn halveis hater meg og matte lærere er ike av beste kaliber heller 5525096[/snapback] Oi en lærer som hater deg og en dårlig mattelærer men ingen lærer som virkelig går inn for å være demotiverende og frekk hver gang jeg spør om noe i de fagene jeg lurer på med en hyggelig tone. Endret 30. januar 2006 av banansplitt Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 30. januar 2006 Del Skrevet 30. januar 2006 (endret) Dette er faen ikke noe hån mot lærerne som faen meg er så demotiverende som det er mulig å være. Skolen er ikke et sted man går på for å lære, man går der for å få de jævela karakterene så man kan komme seg et sted. Man går på skolen i 10 år, 4-6 timer, 5 dager i uken. Disse 10 årene er bortkastet, for den kunnskapen man har når man går ut av 10 klasse fyller ikke opp de 10 årene. Det hadde holdt med 5-6 år, 3-4 dager i uken, 4 timer per dag. Skal jeg fortelle dere hva jeg har lært på disse 10 årene? Engelsk: Jeg har ikke lært engelsk på skolen, dette har jeg lært helt selv gjennom tv, data osv. Norsk: All den artikkelskrivingen og d pisset der kunne jeg før vi begynte å terpe på d i 3 år kunne jeg lenge før. I tillegg er nynorsken nødvendig, og bokmål kan jeg! KRL: Poenget med dette faget er? Matte: Umulig å lære noe av dette faget ettersom lærerne gjennomgår d for raskt. Samfunnsfag: Eneste faget jeg virkelig har fått noe ut av, viktig fag også. Natur og Miljø: Ganske nødvendig det også ja. Gym: Gøyalt fag med litt pause fra d pisset. Oppsummering: Jeg har lært noe viktig matte, mye viktig samfunnsfag, løkkeskrift (som jeg faen ikke bruker). Thats it. PÅ 10 JÆVELA ÅR! 5524925[/snapback] Tør jeg spørre hva du har tenkt å bli/gjøre med resten av livet? Vi skulle vel klare å finne noe nyttig du har lært på skolen skal du se..... 5525059[/snapback] Vel, jeg skal satse på en kombinasjon av fotballspiller og designer (Illustrasjon, 3d design, motion graphics, foto) Hva har vi lært når d gjelder fotball? ALT DET JA! Designer: Geometri og.. nei...ingenting av å spikke pinner i kunst og håndtverk nei. 5525089[/snapback] nei men hadde du ikke gått de 10 åra hadde du ikke kommet in på en design skole eller hva enn det er du skal prøve og komme inn på! Endret 30. januar 2006 av shadow of darknes Lenke til kommentar
fakey Skrevet 30. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2006 Dette er faen ikke noe hån mot lærerne som faen meg er så demotiverende som det er mulig å være. Skolen er ikke et sted man går på for å lære, man går der for å få de jævela karakterene så man kan komme seg et sted. Man går på skolen i 10 år, 4-6 timer, 5 dager i uken. Disse 10 årene er bortkastet, for den kunnskapen man har når man går ut av 10 klasse fyller ikke opp de 10 årene. Det hadde holdt med 5-6 år, 3-4 dager i uken, 4 timer per dag. Skal jeg fortelle dere hva jeg har lært på disse 10 årene? Engelsk: Jeg har ikke lært engelsk på skolen, dette har jeg lært helt selv gjennom tv, data osv. Norsk: All den artikkelskrivingen og d pisset der kunne jeg før vi begynte å terpe på d i 3 år kunne jeg lenge før. I tillegg er nynorsken nødvendig, og bokmål kan jeg! KRL: Poenget med dette faget er? Matte: Umulig å lære noe av dette faget ettersom lærerne gjennomgår d for raskt. Samfunnsfag: Eneste faget jeg virkelig har fått noe ut av, viktig fag også. Natur og Miljø: Ganske nødvendig det også ja. Gym: Gøyalt fag med litt pause fra d pisset. Oppsummering: Jeg har lært noe viktig matte, mye viktig samfunnsfag, løkkeskrift (som jeg faen ikke bruker). Thats it. PÅ 10 JÆVELA ÅR! 5524925[/snapback] Tør jeg spørre hva du har tenkt å bli/gjøre med resten av livet? Vi skulle vel klare å finne noe nyttig du har lært på skolen skal du se..... 5525059[/snapback] Vel, jeg skal satse på en kombinasjon av fotballspiller og designer (Illustrasjon, 3d design, motion graphics, foto) Hva har vi lært når d gjelder fotball? ALT DET JA! Designer: Geometri og.. nei...ingenting av å spikke pinner i kunst og håndtverk nei. 5525089[/snapback] nei men hadde du ikke gått de 10 åra hadde du ikke kommet in på en design skole eller hva enn det er du skal prøve og komme inn på! 5525138[/snapback] Haha du nevner nettopp det store poenget jeg prøver å understreke! Man går kun på skole for å få karaktene.. bra lillegutt Lenke til kommentar
sim Skrevet 30. januar 2006 Del Skrevet 30. januar 2006 Vel, har dere seriøse søvnproblemer, gå til lege. Om dere ikke klarer å tvinge dere selv i seng i god nok tid, få foreldrene deres til å gjøre det. Lenke til kommentar
bokhylle Skrevet 30. januar 2006 Del Skrevet 30. januar 2006 Man skulket på 70/80-tallet og. Kanskje ikke så mye men. Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 30. januar 2006 Del Skrevet 30. januar 2006 (endret) JEG ER DUM I HODET FOR JEG ER BARE EN BANAN OG EN BANAN KAN JO BARE TENKE BANAN + AT JEG HAR BLITT PÅ KJØRT DET ER DERFOR FOLK KALLER MEG BANAN SPLITT hvorfor skriver du sånt a banansplitt?? Endret 30. januar 2006 av shadow of darknes Lenke til kommentar
sim Skrevet 30. januar 2006 Del Skrevet 30. januar 2006 Man skulket på 70/80-tallet og. Kanskje ikke så mye men. 5525189[/snapback] Mennesker har drept hverandre i alle tider, betyr det at det er greit? Ja, litt satt på spissen. Lenke til kommentar
Donk2k Skrevet 30. januar 2006 Del Skrevet 30. januar 2006 Dette er faen ikke noe hån mot lærerne som faen meg er så demotiverende som det er mulig å være. Skolen er ikke et sted man går på for å lære, man går der for å få de jævela karakterene så man kan komme seg et sted. Man går på skolen i 10 år, 4-6 timer, 5 dager i uken. Disse 10 årene er bortkastet, for den kunnskapen man har når man går ut av 10 klasse fyller ikke opp de 10 årene. Det hadde holdt med 5-6 år, 3-4 dager i uken, 4 timer per dag. Skal jeg fortelle dere hva jeg har lært på disse 10 årene? Engelsk: Jeg har ikke lært engelsk på skolen, dette har jeg lært helt selv gjennom tv, data osv. Norsk: All den artikkelskrivingen og d pisset der kunne jeg før vi begynte å terpe på d i 3 år kunne jeg lenge før. I tillegg er nynorsken nødvendig, og bokmål kan jeg! KRL: Poenget med dette faget er? Matte: Umulig å lære noe av dette faget ettersom lærerne gjennomgår d for raskt. Samfunnsfag: Eneste faget jeg virkelig har fått noe ut av, viktig fag også. Natur og Miljø: Ganske nødvendig det også ja. Gym: Gøyalt fag med litt pause fra d pisset. Oppsummering: Jeg har lært noe viktig matte, mye viktig samfunnsfag, løkkeskrift (som jeg faen ikke bruker). Thats it. PÅ 10 JÆVELA ÅR! 5524925[/snapback] Tør jeg spørre hva du har tenkt å bli/gjøre med resten av livet? Vi skulle vel klare å finne noe nyttig du har lært på skolen skal du se..... 5525059[/snapback] Vel, jeg skal satse på en kombinasjon av fotballspiller og designer (Illustrasjon, 3d design, motion graphics, foto) Hva har vi lært når d gjelder fotball? ALT DET JA! Designer: Geometri og.. nei...ingenting av å spikke pinner i kunst og håndtverk nei. 5525089[/snapback] Som du er inne på er det nok en del i matte som kan komme godt med i design. Kunst og håndtverktimene har stimulert dine kreative sider... Regner med at man som designer ikke bare designer ting som allerede finnes, men også skal finne opp smarte ide'er osv. selv... Hva angår fotballen så er har det vel mer med talent å gjøre... tror det er mange som ikke klarer å oppnå sånne mål. Feks. Popstjerne, Tvkjendis, Toppidrettsutøver osv. Det er riktignok noen som har klart det, men det er vel litt risikabelt å satse alt på en karriere som fotballspiller. Ikke at jeg mener at du ikke kan fikse den biffen, men grunnskolen kan liksom ikke lære opp folk til å bli Fotballstjerne eller lignende... Hvis du skulle nærme deg en proff karriere som fotballspiller ville det sikkert vært greit å ha lært litt om kontraktskriving, språk, ting om kroppen (gym og naturfag) og sikkert mye mer... Det er nok mange ting du har lært som du tar for gitt. Sånn som alfabetet feks.... Ville vært leit å finne nummeret til en fotballagent i tlf. katalogen om du ikke kunne det.... Det skal også sies at hva man får ut av grunnskolen er meget individuelt og blir påvirket av egen-motivasjon, hvor lett man lærer ting, hvor flinke lærerene er og hvor mye skolen klarer å lagen en undervisning som ligger på et nivå de fleste kan forså og henge med på..... Så det at du ikke føler at du sitter igjen med noe kunskap kan ha mange grunner.. Jeg mener nå uansett at man etter 10 år på skole har lært MASSE og blitt formet som menneske.... Skole er bra er nå min mening. Kan ikke tenke meg at vi skulle klart oss uten...... Lenke til kommentar
fakey Skrevet 30. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2006 JEG ER DUM I HODET FOR JEG ER BARE EN BANAN OG EN BANAN KAN JO BARE TENKE BANAN + AT JEG HAR PLITT PÅ KJØRT DET ER DERFOR FOLK KALLER MEG BANAN SPLITT hvorfor skriver du sånt a banansplitt?? 5525190[/snapback] Haha den skjønte jeg Dere er veldig gode til å argumentere ved å kalle meg banan i hvert innlegg. Nørder. Lenke til kommentar
magicus Skrevet 30. januar 2006 Del Skrevet 30. januar 2006 donk2k: Tror du ikke banansplitt hadde lært mer om designing og fotball om han begynte på motion graphics studier etter tja.. 8år med grunnskole og heller hatt 2år ekstra med graphics studier. Istedet for å lære om ivar åsen eller å tolke ett bilde eller bokraport om en kjedelig bok. Eller å ha muligheten til å ta seg noen dager fri fra vanlige skolen og heller gått og besøkt 3d design skolen og sett hva linjen gikk ut på og kanskje lært noen triks istedet for å ha en kjedelig norsk time. Elever trenger små lysglimt i hverdagen som motiverer. Hvis ikke så vil de sove seg gjennom skolen slik som jeg gjorde Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 30. januar 2006 Del Skrevet 30. januar 2006 Faktisk bare for og nevne noe som jeg har lært på skolen: Det var en fransk man på enten 1600 eller 1800 tallet som het Charlemagne som fant på skolen Lenke til kommentar
fakey Skrevet 30. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2006 (endret) Mens vi snakker om sove, jeg går å legger meg, om en 4-5 timer sovner jeg vel og kort tid etter er d opp av sengen til skolen. yey Faktisk bare for og nevne noe som jeg har lært på skolen:Det var en fransk man på enten 1600 eller 1800 tallet som het Charlemagne som fant på skolen 5525285[/snapback] Gi en god begrunnelse på hva du skal bruke det til i din fremtid, Jeg skal lese den i morgen før jeg drar på skolen. Endret 30. januar 2006 av banansplitt Lenke til kommentar
Donk2k Skrevet 30. januar 2006 Del Skrevet 30. januar 2006 donk2k: Snakker ikke om at barna skal kunne få velg 100% om de gadd å gå på skole eller ei. Men hvis 10åringen er kjempetrøtt, bare fikk 2 timers søvn dagen før og må opp kl 6 for å gjøre seg klar til å gå på skole da er det lite vits i å møte opp. En vil ikke lære mye når en er trøtt og lei skolen. Trust me. Eg var opp til 3-4om natten hver dag når eg gikk på ungd skole. Gi barna tja.. 30dager de kan være vekke i løpet av ett skoleår uten frykt for represalier. 5525090[/snapback] Hvis en 10åring kun har fått 2 timers søvn skriver en forsåelsesfull forelder i meldingsboka og 10åringen blir hjemme fra skolen. Problem løst......... er vel først på ungdomskolen fravær begynner å bli registrert, selvom det ikke har noen betydning videre...... De tar ikke hensyn til fravær og oppførsel når man søker videregående... På videregående har fravær konsekvenser, men da er det også frivellig å gå der... skjønner ikke at du mener at du er utsatt forskolediktatur... Fravær har ikke noe å si før du kan velge selv å være der..... fravær i grunnskolen går ikke utover annet enn at man går glipp av det man egentlig skulle lært.... Lenke til kommentar
sim Skrevet 30. januar 2006 Del Skrevet 30. januar 2006 donk2k: Tror du ikke banansplitt hadde lært mer om designing og fotball om han begynte på motion graphics studier etter tja.. 8år med grunnskole og heller hatt 2år ekstra med graphics studier. Istedet for å lære om ivar åsen eller å tolke ett bilde eller bokraport om en kjedelig bok. Eller å ha muligheten til å ta seg noen dager fri fra vanlige skolen og heller gått og besøkt 3d design skolen og sett hva linjen gikk ut på og kanskje lært noen triks istedet for å ha en kjedelig norsk time. Elever trenger små lysglimt i hverdagen som motiverer. Hvis ikke så vil de sove seg gjennom skolen slik som jeg gjorde 5525275[/snapback] Vel, nå skal ikke jeg si det helt sikkert, men jeg vil tro at en del av litteraturen man underviser på slike «design-skoler» er på engelsk. Hvor skulle han lært engelsk? Gjennom en plugg i hjernen mens han var koblet til The Matrix? Grunnskolen er viktig for å danne et basisgrunnlag av kunnskap. Alle har ikke bruk for alt, men det er med for å gjøre valgmulighetene større. Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 30. januar 2006 Del Skrevet 30. januar 2006 (endret) Skal gå legge meg nå!! er 3 timers matte prøve i morgen... Og foresten hvis du ikke får sove så kan du jo bruke sove piller hvis du i det hele tatt har lært deg noe kunskap om sånne ting som kan være kjekt og ha lært!! Endret 30. januar 2006 av shadow of darknes Lenke til kommentar
magicus Skrevet 30. januar 2006 Del Skrevet 30. januar 2006 banansplitt: ja samme her. Stod opp kl 15:30 i dag. kubber an vel ikke før om 4-5timer nå. Har "fri" noen dager no :=) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg