dabear Skrevet 30. januar 2006 Del Skrevet 30. januar 2006 Norge kommer til å slite med late arbeidere om 20 år, tenk deg det da, at alle i statoil plutselig tar seg fri for "morro skyld". 5522158[/snapback] 20 år? Har du i det heletatt fulgt med på nyhetene? Stikkord: sas braatens, pilotene, sjuk, Lenke til kommentar
Dr3as Skrevet 30. januar 2006 Del Skrevet 30. januar 2006 staten gir ikke oss gratis opplæring, den tvinger det på oss. Er ulovlig å ikke sende barnet sitt på skolen eller gi barnet likeverdig skolering hjemme. Altså skolen er tvang. Så du synes ikke barn/ungdom skal lære respekt, sosialisering og en del andre ting som de trenger for å komme seg igjennom livet? Kan være litt greit å kunne skrive sitt eget navn så du kan søke på penger fra sosialen.. Lenke til kommentar
bokhylle Skrevet 30. januar 2006 Del Skrevet 30. januar 2006 Var sjuk den dagen! Jeg var med. (På en måte) Lenke til kommentar
magicus Skrevet 30. januar 2006 Del Skrevet 30. januar 2006 Syns ikke at noen skal bli tvunget mot sin vilje til å gå på skolen bare fordi flertallet av de som bor i dette riket har bestemt at barn skal være underlagt tvang og frihetsinnkrenkelser. Hvem skal barn ha respekt overfor? autoriteter? Nei takk. Eg blir heller heme og spiller ps2. En trenger ikke skolen for å bli sosialisert i samfunnet. Har du lyst til å gå på skolen så gå, har du lyst til å ta en fridag fordi en har noe bedre å gjøre så gjør det. Det kalles ansvar for egen læring. Tenk kor mye staten hadde spart hvis de som saboterer undervisningen og som tar opp dyre skole plasser hadde blitt hjemme. Det hadde vært det bste for alle parter. Lenke til kommentar
Dr3as Skrevet 30. januar 2006 Del Skrevet 30. januar 2006 (endret) Syns ikke at noen skal bli tvunget mot sin vilje til å gå på skolen bare fordi flertallet av de som bor i dette riket har bestemt at barn skal være underlagt tvang og frihetsinnkrenkelser. Hvem skal barn ha respekt overfor? autoriteter? Nei takk. Eg blir heller heme og spiller ps2. En trenger ikke skolen for å bli sosialisert i samfunnet. Har du lyst til å gå på skolen så gå, har du lyst til å ta en fridag fordi en har noe bedre å gjøre så gjør det. Det kalles ansvar for egen læring. Tenk kor mye staten hadde spart hvis de som saboterer undervisningen og som tar opp dyre skole plasser hadde blitt hjemme. Det hadde vært det bste for alle parter. 5524169[/snapback] Og hva har du tenkt å gjøre når du blir voksen? Tror de hadde spart mere penger om du ikke ble født.. virker ikke som om du blir den som hjelper norges samfunn så veldig Endret 30. januar 2006 av Dr3as Lenke til kommentar
eldavid Skrevet 30. januar 2006 Del Skrevet 30. januar 2006 staten gir ikke oss gratis opplæring, den tvinger det på oss. Er ulovlig å ikke sende barnet sitt på skolen eller gi barnet likeverdig skolering hjemme. Altså skolen er tvang. Leste i avisen i dag en rektor som kledde av en av elevene sine og tvangsdusjet han. Skammelig, lever vi Sibir eller? Skulk! Vi har det ikke bra i Norge. Vi er kanskje rik, men penger er ikke alt. Men eg tror ikke skulke dagen slår an. Eg foreslår at vi skulker pga noe vi ikke liker... F.eks skulkedagen mot tvangsdusjing etter gymmen. 5523880[/snapback] Så du vil heller gjøre som barna i brazil, gå rundt i spøla for å finne mat eller tigge hele dagen... Eller kanskje du vil bli søppeltømmer for livstid her i norge pga ingen utdannelse... DU HAR DET GODT! BEDRE ENN DE FLESTE, VÆR GLAD FOR DET!! Lenke til kommentar
kakemonster7 Skrevet 30. januar 2006 Del Skrevet 30. januar 2006 Syns ikke at noen skal bli tvunget mot sin vilje til å gå på skolen bare fordi flertallet av de som bor i dette riket har bestemt at barn skal være underlagt tvang og frihetsinnkrenkelser. Hvem skal barn ha respekt overfor? autoriteter? Nei takk. Eg blir heller heme og spiller ps2. En trenger ikke skolen for å bli sosialisert i samfunnet. Har du lyst til å gå på skolen så gå, har du lyst til å ta en fridag fordi en har noe bedre å gjøre så gjør det. Det kalles ansvar for egen læring. Tenk kor mye staten hadde spart hvis de som saboterer undervisningen og som tar opp dyre skole plasser hadde blitt hjemme. Det hadde vært det bste for alle parter. 5524169[/snapback] Nå vet ikke jeg hvor gammel du er, men når man begynner på videregående er det 100% frivillig å gå på skole.. Det heter at du har krav på videre opplæring, eller noe i den dur... Du kan bare droppe skolen etter 10.klasse, men det er kun deg selv det går utover... Lenke til kommentar
Dr3as Skrevet 30. januar 2006 Del Skrevet 30. januar 2006 Så du vil heller gjøre som barna i brazil, gå rundt i spøla for å finne mat eller tigge hele dagen... Eller kanskje du vil bli søppeltømmer for livstid her i norge pga ingen utdannelse... DU HAR DET GODT! BEDRE ENN DE FLESTE, VÆR GLAD FOR DET!! 5524436[/snapback] Problemet er bare at det er vi som faktisk gjør noe som må betale for han, slik at han slepper å gå rundt å tigge og lete i søpla etter mat.. Lenke til kommentar
magicus Skrevet 30. januar 2006 Del Skrevet 30. januar 2006 Dr3as: jeg er voksen jeg, lille gutten min. Det handler ikke om hva jeg kan gjøre for Norge, men om hva Norge kan gjøre for meg. eldavid: Jeg vil at norske skolebarn skal ha muligheten til å ta noen dager fri når de ikke føler for å gå på skolen. A la samme modell som universitetene bruker der oppmøte er frivillig. Det kalles ansvar for egen læring. Greit at du ikke føler deg ansvarlig nok til å ta ansvar for deg selv og ditt eget liv, men det er ikke grunn nok for å ødelegge for oss andre som kan være ansvarsfulle. Ja min økonomiske situasjon er bedre enn de fleste andre i verden, men mitt verdensperspektiv er ikke så endimensjonalt at jeg ikke kan se forbi de økonomiske faktorene. Lenke til kommentar
Dr3as Skrevet 30. januar 2006 Del Skrevet 30. januar 2006 Dr3as: jeg er voksen jeg, lille gutten min. Det handler ikke om hva jeg kan gjøre for Norge, men om hva Norge kan gjøre for meg. Hvor ble det av skuddpremien.. og du kaller deg voksen? Lenke til kommentar
magicus Skrevet 30. januar 2006 Del Skrevet 30. januar 2006 azzman: ja vet reglene for videregående skole. Snakker her om barne- ungdomsskole. Forresten er det ett krav om 10-20% oppmøte for å få bestått karakter i videregående..(var iallefall det når eg gikk på videregående)' Dr3as: Jeg er ikke fattig. din uvitenhet overgår deg Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 30. januar 2006 Del Skrevet 30. januar 2006 ikke faen.. fatter ikke vitsen. Prøver å ha minst mulig fravær Lenke til kommentar
Dr3as Skrevet 30. januar 2006 Del Skrevet 30. januar 2006 azzman: ja vet reglene for videregående skole. Snakker her om barne- ungdomsskole. Forresten er det ett krav om 10-20% oppmøte for å få bestått karakter i videregående..(var iallefall det når eg gikk på videregående)' Dr3as: Jeg er ikke fattig. din uvitenhet overgår deg 5524540[/snapback] Det handler ikke om hva jeg kan gjøre for Norge, men om hva Norge kan gjøre for meg. Og hvem betaler for at du ikke er fattig? hmm.. la meg se det er meg og resten av oss som faktisk prøver å få norge til et bra sted å leve i. Og jeg får beskjed om at jeg er uviten og liten gutt.. Vær snill mot oss som lar deg ha råd til å ha PS2 Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 30. januar 2006 Del Skrevet 30. januar 2006 (endret) sorry feil av meg Endret 30. januar 2006 av shadow of darknes Lenke til kommentar
kakemonster7 Skrevet 30. januar 2006 Del Skrevet 30. januar 2006 azzman: ja vet reglene for videregående skole. Snakker her om barne- ungdomsskole. Forresten er det ett krav om 10-20% oppmøte for å få bestått karakter i videregående..(var iallefall det når eg gikk på videregående)' 5524540[/snapback] Ja, du må ha så så mye oppmøte.. Men hvis man ikke vil gå på skolen, er det helt frivillig... Og en ting til... Du kaller deg selv voksen, og sitter her og oppfordrer unger på barneskolen til å skulke skolen, og heller sitte hjemme og spille PS2... Skam deg! Lenke til kommentar
magicus Skrevet 30. januar 2006 Del Skrevet 30. januar 2006 Dr3as: Igjen, jeg er verken arbeidsledig eller sosialklient selv om du liker å tro det. Mulig du ikke er en liten gutt lengre, men du oppfører deg som det. Lenke til kommentar
magicus Skrevet 30. januar 2006 Del Skrevet 30. januar 2006 azzman: nei skam deg som vil frihetsberøve barns fritid i en viktig emosjonell fase i livet sitt. Lenke til kommentar
kakemonster7 Skrevet 30. januar 2006 Del Skrevet 30. januar 2006 I grunnskolen har man 4-6 timer om dagen... De har mer enn nok fritid... At en voksen person sitter og oppmuntrer til skulk er forkastelig... Lenke til kommentar
Peter Skrevet 30. januar 2006 Del Skrevet 30. januar 2006 Snakk om tåpelig idé. Du er pålagt 10 års skolegang, fra første- til tiendeklasse. Alt etter dette er frivillig, og mange velger å hoppe av etter dette. Flesteparten av de som kommer til å skulke, om noen i det hele tatt, er antakelig typiske unnasluntrere og kassearbeidere. Å få lære er en gave, noe dere kanskje hadde visst dersom dere hadde klart å se lengre enn til nesetippen deres. Allikevel skal ikke all skylden legges på elevene. Kvaliteten på lærere er et kapittel for seg selv, og mange blir rett og slett demotivert fordi læreren er dårlig, ikke fordi de ikke liker å lære. Allikevel er dette bare en forsmak på hva som venter. Å klare seg på egenhånd kan man like greit lære på ungdomsskolen som i arbeidslivet, eneste forskjellen er hvor mye erfaring man har på forhånd. Selv så går jeg på universitetet, hvor jeg storkoser meg både fordi jeg lærer, og fordi jeg har fått så mange venner. Det er svært lite oppfølging på universitetet, og du er stilt mye friere, allikevel kan man lett se at de som klarer seg bra på eksamen er de som jobber jevnt og trutt gjennom hele semesteret, og møter opp på de fleste forelesningene og gruppene. Antakelig dør hverken dere eller økonomien i landet av at dere skulker en dag, men det er prinsippet rundt denne skulkedagen som er så tåpelig. Dere kan mene hva dere vil, og legge hvilken årsak som helst til grunn, men om dere skulker den dagen er det et hån mot lærerene som har viet store deler av sitt liv og sin utdanning til å videreføre kunnskapen som skal hjelpe både dere og landet videre. Det er et hån mot alle arbeiderene og deres egne foreldre som betaler skattepenger for at dere skal kunne gå på skolen gratis og slippe å ende som analfabeter, og ikke minst er det et hån mot dere selv, der dere tror det er lærerene som blir sittende med skjegget i postkassen. Dersom lærerene vil ta igjen kan de jo bare legge en prøve til dagen etter, så kan vi jo se hvem som ler. "Nei, det opplyste vi om i går." Ikke tro dere er smarte, og tro ihvertfall ikke at dere får noen som helst positivt ut av dette. Til sist vil jeg bare si kudos til de som faktisk går på skolen og som ikke støtter denne aksjonen, dere vet tydelig vis hvorfor dere er på skolen, og det gjør meg faktisk litt stolt å høre at dere vil gå imot strømmen Lenke til kommentar
magicus Skrevet 30. januar 2006 Del Skrevet 30. januar 2006 azzmann og Nazgul:: vet ikke kor mange ganger jeg må gjenta meg selv... At barn ikke skal tvinges til tvangsundervisning er viktig for meg. Det som er forkastelig er at du vil tvinge barn til å gå på skolen. Du umyndiggjør og uansvarliggjør barna når du ikke gir de valget. Jeg har lyst til å velge min egen vei i livet, svært få ønsker å gå til "fengsel" hver dag der lærere patruljerer skoleplassen og leiter etter smug røykere som de kan straffe. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg