Demantios Skrevet 30. januar 2006 Del Skrevet 30. januar 2006 Noen som vet om et greit tv-kort for å se pc-skjermen på tven? Bør helst være phono kontakt, men går også bra med composite så enge det ikke blir svart/hvitt og sånnt tull. Kan være alt fra pci til usb Kom med forslag! Lenke til kommentar
Vikdal Skrevet 30. januar 2006 Del Skrevet 30. januar 2006 Jeg forstår det slik at du vil ha pc bildet over på tv'n, og ikke se tvsignaler på pc'n. For å se pc-bilder på tv'n trenger du et skjermkort med TV-UT... IKKE et tv-kort. Det trenger du bare om du vil se tv på pc'n. Den "phono" kontakten du nevner ER composite kabelen. For å koble pc'n til tv'n bruker du enten en composite kabel, s-video kabel eller en hdmi/dvi om du har lcd eller plasma. Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 30. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2006 Stemmer stemmer. er TV-ut jeg snakker om ja. Må jeg lete etter skjermkort da istedenfor tv-kort? Lenke til kommentar
Juke Skrevet 30. januar 2006 Del Skrevet 30. januar 2006 Jeg regner med at du har sjekket grundig etter om ditt nåværende skjermkort har en videoutgang allerede? Det vanligste er at de har en rund utgang (ikke phono/aux/coax), men at de benytter en liten konverteringsplugg/ledning for å koble til standard phonoplugg videre bort til TVen. Dersom du ikke har dette på ditt kort allerede, blir nok det greieste å kjøpe et annet skjermkort, og da et med videoutgang. Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 30. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2006 Er det s-video du snakker om? har det, men blir bare svart/hvitt Har du noen forslag til noen bra kort? Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 30. januar 2006 Del Skrevet 30. januar 2006 Er det s-video du snakker om? har det, men blir bare svart/hvitt Har du noen forslag til noen bra kort? 5524400[/snapback] Sjekk at tv formatet står riktig i innstillingene til skjermkortet, se etter PAL-B og SVIDEO, Composite hvis du bruker phonokabel. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå