killerboy85 Skrevet 30. januar 2006 Del Skrevet 30. januar 2006 jeg har kjøpt en WD 160 harddisk hos komplett.no problemet er at jeg får feilmelding når jeg bruker partition magic 8, feilmelding nr 4 eller 5. om at sektor eller sylinder format er feil, men den funker fint i Windows XP da, er det farlig å lagre filer på den nå? hva skal jeg gjøre? Lenke til kommentar
Leet-Pete Skrevet 30. januar 2006 Del Skrevet 30. januar 2006 Er harddisken i NTFS-format? Eller er det FAT32? Hvis ikke den er i NTFS, bør den vel være det..? Går an å konvertere harddisken til NTFS. Lenke til kommentar
killerboy85 Skrevet 30. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2006 (endret) Jeg mener den er NTFS, prøvde å konverte til FAT32, men det skjer ingenting i magic 8 og har også prøvd i windows, men ble nekta der også. surt... Endret 30. januar 2006 av killerboy85 Lenke til kommentar
substeve Skrevet 31. januar 2006 Del Skrevet 31. januar 2006 Jeg ville unngått å bruke Partition Magic, den er ikke helt kompatibel med måten windows lager partisjoner på - selv om jeg i farten ikke husker hva som er forskjellen i hvilken versjon. Skal du bare lage en partisjon så gjør det i windows. Slett den du har og lag en ny (helst ville jeg blanket ut hele disken først men det blir vel litt mye jobb). Partition Magic er et verktøy du kan bruke for ting windows ikke støtter, f.eks. for å endre partisjoner, men som sagt jeg ville aldri latt programmet komme i nærheten av noen av mine disker. Lenke til kommentar
bobafett Skrevet 31. januar 2006 Del Skrevet 31. januar 2006 Bruk heller chkdsk for å sjekke hdd'en. http://www.microsoft.com/resources/documen...-us/chkdsk.mspx Lenke til kommentar
substeve Skrevet 31. januar 2006 Del Skrevet 31. januar 2006 Chkdsk/scandisk er noe svineri, men så lenge disken er tom kan det vel ikke gjøre noe skade. Men vil du sjekke disken så tar en tur til produsentens websider og last ned testprogram som de sikkert har. Da får du et program som er laget spesielt for din disk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå