Gå til innhold

Det norske flagget brenner!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Mange innvandrere av andre generasjon sies å være mer religiøse enn sine foreldre, og det er ganske skremmende.

5593158[/snapback]

 

Nå er min erfaring at det mostsatte som regel er tilfelle, når det gjelder verdiene så er jeg ikke helt sikker på hva som legges i "våre" verdier, dermed er det ikke så lett å uttale seg.

 

AtW

Lenke til kommentar
Mange innvandrere av andre generasjon sies å være mer religiøse enn sine foreldre, og det er ganske skremmende.

5593158[/snapback]

Sies å være? Hva legges i det?

 

De fleste religiøse er nå harmløse og gode mennesker. Finnes nok av fanatikere blant ikke-troendes også.

 

Det er da ikke skremmendes at noen er religiøs.

Lenke til kommentar
Det jeg personlig finner skremmendes er om man ser på det som et problem om noen med muslimsk bakgrunn får barn i Norge, kontra om noen med norsk bakgrunn får barn i Norge.

Vi er da alle mennesker av kjøtt og blod.

5593133[/snapback]

 

Ingen som har sagt det er et problem, så vidt jeg ser. Det er bare en observasjon at selv om man er født i Norge, ikke nødvendigvis deler verdier som ytringsfrihet, likestilling og så videre, som ikke står veldig sterkt i en del muslimske stater. Disse verdiene, som vi tar som en selvfølge, vil ikke nødvendigvis eksistere om 50 år, dersom det blir et muslimsk flertall i Europa. Hvorfor skulle de ikke innføre samme styresett her som de har hjemme? Noen har tydeligvis ikke noe særlige problemer med å la dette skje. Det er kanskje for lang tidshorisont å forholde seg til. For oss som er menn er det jo forsåvidt ikke noe stort problem, men jeg liker å tro at jeg klarer å ta hensyn til andre enn meg selv av og til.

Lenke til kommentar
Mange innvandrere av andre generasjon sies å være mer religiøse enn sine foreldre, og det er ganske skremmende.

5593158[/snapback]

Sies å være? Hva legges i det?

 

De fleste religiøse er nå harmløse og gode mennesker. Finnes nok av fanatikere blant ikke-troendes også.

 

Det er da ikke skremmendes at noen er religiøs.

5593176[/snapback]

 

Ja, det kan jeg være enig i, men jeg synes ikke det er noen fordel med et sterkere religiøst samfunn. Jeg liker bedre når ting er bygd på rasjonalisme.

 

AtW

Lenke til kommentar
Hvis du går rundt i din by idag og er redd for å bli kneblet så er du paranoid. Så jævlig er det ikke, det er unødvendig overdriving.

 

Er muslimer virkelig så farlige? Norske-muslimer også?

Mener du at alle drapstruslene og bombetruskene mot Jyllandsposten bare var for moro skyld? Bare for å kose litt? Det er mulig jeg er litt gammeldags, men drapstrusler mener jeg en bør ta alvorlig, og jeg merker meg at redaktøren for Magazinet fikk politibeskyttelse.
Hahaha :!:

5592894[/snapback]

Ja, diverse redaktører ler sikker de også...?

 

For et par år siden ble også Siw Jensen drapstruet, og politiet pågrep en av "våre nye landsmenn". Verken hun eller politiet syntes det var festelig.

Lenke til kommentar

Jeg så på nyhetene i etterkant av demoen på lørdag. Var en muslimsk dame som sa noe om at "Nordmenn burde skamme seg osv"

 

Hvorfor tenker jeg da at hun dama i likhet med alle som ikke tolerer at andre gjør litt narr av deres profet, Gud eller hva det skal være (ytringsfrihet kunne egenltig holdt), egentlig bare kan pakke sakene sine og ta neste fly hjem?

 

Trenger vi egentlig tusenvis av innvandere fortelle oss hva vi skal og ikke skal gjøre?

Lenke til kommentar
Nå har jeg fortsatt til gode å se at 2.generasjons innvandrere(da den muslimske gruppen av innvandrere) ikke har "våre" verdier, hva nå enn de verdiene er.

 

Norge vil uansett ikke ha samme verdier om 50 år, like lite som vi har samme verdier nå som for 50 år siden.

 

Det jeg personlig finner skremmendes er om man ser på det som et problem om noen med muslimsk bakgrunn får barn i Norge, kontra om noen med norsk bakgrunn får barn i Norge.

 

Vi er da alle mennesker av kjøtt og blod.

5593133[/snapback]

 

Signalene fra den muslimske befolkningen i lys av den siste tids hendelser har vært klinkende klar: Religiøse hensyn har forrang for hensynene til ytringsfrihet. Jeg kan ikke huske noen i det miljøet som har gitt uttrykk for det motsatte. Er ikke dette helt reelle, grunnleggende og viktige verdikonflikter, så vet ikke jeg.

Paradokset er jo at det norske samfunnet har gitt beskyttelse til mennesker med det utgangspunkt at de er forfulgt for sine politiske eller religiøse overbevisninger. Norge har hatt den muligheten for å tilby beskyttelse, nettopp fordi vi har valgt å sette hensynene til ytringsfrihet øverst. Når det så klart kommer frem at det man i virkeligheten har gjort er å importere religionstyrani, er kaldsvetten som jeg nå begynner å kjenne ganske godt begrunnet.

SSBs modeller for sine estimater av befolkningsutviklingen er i følge en kommentar i Aftenposten svært forsiktige. Det er fult mulig dere må finne frem burkaen i godt tid før Muslimsk råd vinner Stortingsvalget i 2060.

Endret av ivarw
Lenke til kommentar
Det jeg personlig finner skremmendes er om man ser på det som et problem om noen med muslimsk bakgrunn får barn i Norge, kontra om noen med norsk bakgrunn får barn i Norge.

Vi er da alle mennesker av kjøtt og blod.

5593133[/snapback]

 

Ingen som har sagt det er et problem, så vidt jeg ser. Det er bare en observasjon at selv om man er født i Norge, ikke nødvendigvis deler verdier som ytringsfrihet, likestilling og så videre, som ikke står veldig sterkt i en del muslimske stater. Disse verdiene, som vi tar som en selvfølge, vil ikke nødvendigvis eksistere om 50 år, dersom det blir et muslimsk flertall i Europa. Hvorfor skulle de ikke innføre samme styresett her som de har hjemme? Noen har tydeligvis ikke noe særlige problemer med å la dette skje. Det er kanskje for lang tidshorisont å forholde seg til. For oss som er menn er det jo forsåvidt ikke noe stort problem, men jeg liker å tro at jeg klarer å ta hensyn til andre enn meg selv av og til.

5593184[/snapback]

 

Nå er det da slik at det finnes nok av nordmenn, med etnisk norske foreldre, som er for innskrenking av ytringsfriheten. Eksempelvis enkelte kristne grupper, samt ny-nazister.

 

Selv er jeg temmelig norsk (har en svensk bestemor), og jeg kan med hånden på hjertet si at jeg er motstander av likestilling. Her i gården er man tilhenger av likebehandling. Men det er en annen diskusjon.

 

Man er ikke automatisk mot likestilling, ytringsfrihet og så videre om man er muslim. Man er heller ikke automatisk for dette om man er etnisk nordmann. Flertallet av de som stemte gav f.eks. sin stemme til partier som er for kjønnsdiskriminering her til lands. Flertallet på Stortinget er også for blasfemiparagrafen. Rett skal være rett.

 

Det er mye man kan kritisere muslimske kulturer for, med rette. Men man må ikke sitte på sin høye hest her hjemme, vi har nok å ta tak i både mtp ytringsfrihet, likebehandling m.m i vår egen kultur.

 

Mange innvandrere av andre generasjon sies å være mer religiøse enn sine foreldre, og det er ganske skremmende.

5593158[/snapback]

Sies å være? Hva legges i det?

 

De fleste religiøse er nå harmløse og gode mennesker. Finnes nok av fanatikere blant ikke-troendes også.

 

Det er da ikke skremmendes at noen er religiøs.

5593176[/snapback]

 

Ja, det kan jeg være enig i, men jeg synes ikke det er noen fordel med et sterkere religiøst samfunn. Jeg liker bedre når ting er bygd på rasjonalisme.

 

AtW

5593194[/snapback]

 

Det finnes nok av mennesker som er irrasjonell og ikke-troendes. Det er ikke religiøse eller ikke troendes som er problemet. Det er fanatikere. De finner man i alle kretser, både religiøse og ikke religiøse. Samfunnet vårt er bygget på kristne verdier, det kan selv ikke vi ikke troendes skuffe under teppet. Religion kan ha mye positivt med seg, det er helt avhengig av hvordan tilhengeren/den troende er som person.

 

Nok av ikke troendes som stemmer SV. Det sier sitt for hva som er rasjonelt for min del ;)

Lenke til kommentar
Nå er det da slik at det finnes nok av nordmenn, med etnisk norske foreldre, som er for innskrenking av ytringsfriheten. Eksempelvis enkelte kristne grupper, samt ny-nazister.

Dette er heldigvis nokså marginale grupperinger som ingen tar spesielt seriøst. Disse folkene er jo også født i Norge, slik at en begrensning av innvandringen ikke er et mulig virkemiddel overfor slike grupperinger.

 

Selv er jeg temmelig norsk (har en svensk bestemor), og jeg kan med hånden på hjertet si at jeg er motstander av likestilling. Her i gården er man tilhenger av likebehandling. Men det er en annen diskusjon.

Vi legger kanskje noe ulik mening i ordet likestilling. For meg betyr dette like rettigheter i rettsvesenet, like rettigheter til utdanning og så videre. Jeg antar det er dette du legger i begrepet likebehandling (?). Ikke som venstresidens "likestilling" der det skal være en "positiv diskriminering" for at alle skal bli mest mulig LIK hverandre. :p

 

Man er ikke automatisk mot likestilling, ytringsfrihet og så videre om man er muslim. Man er heller ikke automatisk for dette om man er etnisk nordmann. Flertallet av de som stemte gav f.eks. sin stemme til partier som er for kjønnsdiskriminering her til lands. Flertallet på Stortinget er også for blasfemiparagrafen. Rett skal være rett.

Ja, dette er betenkelig og beklagelig. De diskrimineringene som venstresiden står for er nå likevel ganske bagatellmessige sammenliknet med f.eks. den kvinnediskriminering som foregår mange andre steder i verden. Og selv om det er uheldige holdninger hos mange nordmenn, betyr jo ikke det at man skal godta enda mer ekstreme holdninger fra innvandrere.

 

Det er mye man kan kritisere muslimske kulturer for, med rette. Men man må ikke sitte på sin høye hest her hjemme, vi har nok å ta tak i både mtp ytringsfrihet, likebehandling m.m i vår egen kultur.

Begynner å bli smålei av uttrykket "høye hest" nå. :p

Siden vi har en del å ta tak i, hva er da hensikten med å importere enda mer ekstreme holdninger slik at vi får enda mer å ta tak i senere?

Lenke til kommentar
Det er mye man kan kritisere muslimske kulturer for, med rette. Men man må ikke sitte på sin høye hest her hjemme, vi har nok å ta tak i både mtp ytringsfrihet, likebehandling m.m i vår egen kultur.

5593858[/snapback]

Dette vitner om manglende sans for proporsjoner. De begrensninger som finnes på ytringsfrihet i den vestlige verden, kan på ingen måte sammenliknes med tilsvarende begrensninger i den muslimske verden. Det kan ikke være slik at mennesker og samfunn som er moralsk overlegne skal la være å kritisere umoral fordi de selv ikke er perfekte.

Lenke til kommentar
Jeg så på nyhetene i etterkant av demoen på lørdag. Var en muslimsk dame som sa noe om at "Nordmenn burde skamme seg osv"

5593335[/snapback]

Verst av alt, hun ser ikke på seg selv som nordmann når hun sier det der. Hvem er rasistisk?

 

"Antar det var snakk om en muslimsk kvinne som bor i Norge?"

5593937[/snapback]

 

Ikke i Norge.

 

Nå vil jo en avis i Iran slå tilbake ved å arrangere en tegne/karikatur konkuranse om Holocaust.

 

Det var veldig bra sagt av en som var tegner der. Han sa at dem i vesten mener at ytringsfriheten står over alt, Ja, nå skal vi se på det, vi vil teste ytringsfrihetens grenser.

 

Kongebra sagt, spør du meg... :thumbup:

Lenke til kommentar
Nå vil jo en avis i Iran slå tilbake ved å arrangere en tegne/karikatur konkuranse om Holocaust.

Det var veldig bra sagt av en som var tegner der. Han sa at dem i vesten mener at ytringsfriheten står over alt, Ja, nå skal vi se på det, vi vil teste ytringsfrihetens grenser.

Kongebra sagt, spør du meg... :thumbup:

5594245[/snapback]

 

Men han regner vel med massive demonstrasjoner, ambassadebrenning og dødstrusler? Eller regner han med at vesten er mer siviliserte?

Lenke til kommentar
Det er mye man kan kritisere muslimske kulturer for, med rette. Men man må ikke sitte på sin høye hest her hjemme, vi har nok å ta tak i både mtp ytringsfrihet, likebehandling m.m i vår egen kultur.

5593858[/snapback]

Dette vitner om manglende sans for proporsjoner. De begrensninger som finnes på ytringsfrihet i den vestlige verden, kan på ingen måte sammenliknes med tilsvarende begrensninger i den muslimske verden. Det kan ikke være slik at mennesker og samfunn som er moralsk overlegne skal la være å kritisere umoral fordi de selv ikke er perfekte.

5594093[/snapback]

Og hvor har jeg sagt at man ikke kan kritisere?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...