klilleng Skrevet 12. februar 2006 Del Skrevet 12. februar 2006 Betale? Vi snakker om fobi mot muslimer...er det positivt? 5592041[/snapback] Tale = betale? Eh.. Hvis fobien grunner i en konsekvensanalyse av stadig mer islamsk dominans og innføring av islamske verdier i vårt samfunn, så er den i det minste berettiget.. Lenke til kommentar
hulder Skrevet 12. februar 2006 Del Skrevet 12. februar 2006 Betale? Vi snakker om fobi mot muslimer...er det positivt? Det er trist... 5592041[/snapback] Det er trist at få skal ødelegge for mange, ja. Men de få klarer å lage ganske mye faenskap. 5592065[/snapback] Betyr det at vi må sette alle sammen i samme bås? Få ødelegger for mange? Det er akuratt det vi må bekjempe... Lenke til kommentar
dravisher Skrevet 12. februar 2006 Del Skrevet 12. februar 2006 (endret) tror Carl I Hagen vinner neste valg jeg 5591512[/snapback] Er det noe parti som har tjent på denne saken så er det nok FRP ja, og da Carl I Hagen i tillegg er ganske god til å markedsføre partiet så skal du ikke se bort i fra at det blir tilfellet. Jeg synes nesten det er rart at vi ikke har sett flere angrep på FRP i forbindelse med denne saken da det skjer i alle saker hvor det er potensiale for FRP å komme godt ut av. 5591594[/snapback] Nå finner jeg ikke dokumentasjon, men var det ikke nettopp FRP sin stemme som lot blasfemiparagrafen stå når dette ble tatt opp på stortinget? Så vidt jeg kan se så er blasfemiparagrafen veldig aktuel akkurat nå. Arrester meg om jeg tar feil. Håper dette slår gjennom, for det er mange her (forumet, Norge) som akuratt har fobi... Trist... thumbdown.gif Må vel være lovt å være litt skeptisk når en samlet muslimsk verden protesterer mot ytringsfriheten? Endret 12. februar 2006 av dravisher Lenke til kommentar
hulder Skrevet 12. februar 2006 Del Skrevet 12. februar 2006 Betale? Vi snakker om fobi mot muslimer...er det positivt? 5592041[/snapback] Tale = betale? Eh.. Hvis fobien grunner i en konsekvensanalyse av stadig mer islamsk dominans og innføring av islamske verdier i vårt samfunn, så er den i det minste berettiget.. 5592070[/snapback] Hater frykt, fobi og fordommer mot andre mennesker... Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 12. februar 2006 Del Skrevet 12. februar 2006 Hater frykt, fobi og fordommer mot andre mennesker... 5592083[/snapback] Det er ikke frykt for menneskene det er snakk om. Det er et ønske om å bevare de verdier vi har, og ikke la de forfalle til fordel for middelaldertenkning og religionsdiktatur. Lenke til kommentar
abcd423417984 Skrevet 12. februar 2006 Del Skrevet 12. februar 2006 (endret) tror Carl I Hagen vinner neste valg jeg 5591512[/snapback] Er det noe parti som har tjent på denne saken så er det nok FRP ja, og da Carl I Hagen i tillegg er ganske god til å markedsføre partiet så skal du ikke se bort i fra at det blir tilfellet. Jeg synes nesten det er rart at vi ikke har sett flere angrep på FRP i forbindelse med denne saken da det skjer i alle saker hvor det er potensiale for FRP å komme godt ut av. 5591594[/snapback] Nå finner jeg ikke dokumentasjon, men var det ikke nettopp FRP sin stemme som lot blasfemiparagrafen stå når dette ble tatt opp på stortinget? Så vidt jeg kan se så er blasfemiparagrafen veldig aktuel akkurat nå. Arrester meg om jeg tar feil. Tror det stemmer ja, men det spiller ingen rolle for hvilket parti som kommer best ut av det. FRP har sagt rett ut at dette som nå skjer ikke er akseptabelt, mens landsforræderne i den rødgrønne regjerningen har bukket under for presset. Folk er heldigvis smarte nok til å ha sterke menininger i akkurat denne saken, noe som hjelper FRP. Endret 12. februar 2006 av invictus Lenke til kommentar
abcd423417984 Skrevet 12. februar 2006 Del Skrevet 12. februar 2006 Hater frykt, fobi og fordommer mot andre mennesker... 5592083[/snapback] Folk flest trives med et relativt fritt samfunn som Norge og vil helst ikke at vi skal bli et middelalder-samfunn med sensur og undertrykkelse. Det har ingenting med fobi og fordommer å gjøre, men frykt? Definitivt. Jeg frykter ihvertfall å bli kneblet. Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 12. februar 2006 Del Skrevet 12. februar 2006 Det er kanskje ikke så rart folk blir "islamofobe" når muslimene viser ett ansikt utad og et annet når de snakker bak lukkede dører. For eksempel Mohammed Hamdan, lederen i Islams råd Norge, som da han snakket med en arabisk TV-kanal uttalte at "i Norge er dessverre ytringsfriheten hevet over Gud". Lenke til kommentar
hulder Skrevet 12. februar 2006 Del Skrevet 12. februar 2006 Hater frykt, fobi og fordommer mot andre mennesker... 5592083[/snapback] Folk flest trives med et relativt fritt samfunn som Norge og vil helst ikke at vi skal bli et middelalder-samfunn med sensur og undertrykkelse. Det har ingenting med fobi og fordommer å gjøre, men frykt? Definitivt. Jeg frykter ihvertfall å bli kneblet. 5592135[/snapback] Hvis du går rundt i din by idag og er redd for å bli kneblet så er du paranoid. Så jævlig er det ikke, det er unødvendig overdriving. Er muslimer virkelig så farlige? Norske-muslimer også? Hahaha :!: Lenke til kommentar
hulder Skrevet 12. februar 2006 Del Skrevet 12. februar 2006 Det er kanskje ikke så rart folk blir "islamofobe" når muslimene viser ett ansikt utad og et annet når de snakker bak lukkede dører. For eksempel Mohammed Hamdan, lederen i Islams råd Norge, som da han snakket med en arabisk TV-kanal uttalte at "i Norge er dessverre ytringsfriheten hevet over Gud". 5592475[/snapback] Ja, desverre for muslimene... Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 12. februar 2006 Del Skrevet 12. februar 2006 Hvis du går rundt i din by idag og er redd for å bli kneblet så er du paranoid. Så jævlig er det ikke, det er unødvendig overdriving.Er muslimer virkelig så farlige? Norske-muslimer også? 5592894[/snapback] Han er nok ikke redd for å bli kneblet i fysisk forstand. Men kanskje om 30-50 år, psykisk. Målet til muhammedanere er å etablere en islamsk verdensnasjon. Dette bekrefter muslimske talsmenn til stadighet. Så er det opp til oss å si OK, greit det, eller prøve å bevare de verdiene vi står for og er vant med. Lenke til kommentar
abcd423417984 Skrevet 12. februar 2006 Del Skrevet 12. februar 2006 (endret) Hvis du går rundt i din by idag og er redd for å bli kneblet så er du paranoid. Så jævlig er det ikke, det er unødvendig overdriving.Er muslimer virkelig så farlige? Norske-muslimer også? 5592894[/snapback] Han er nok ikke redd for å bli kneblet i fysisk forstand. Men kanskje om 30-50 år, psykisk. Målet til muhammedanere er å etablere en islamsk verdensnasjon. Dette bekrefter muslimske talsmenn til stadighet. Så er det opp til oss å si OK, greit det, eller prøve å bevare de verdiene vi står for og er vant med. 5593015[/snapback] Som du sier, ikke i fysisk forstand, men som en talemåte for å ikke få lov til å si sin mening. Dessverre kan det fort også bli i fysisk forstand hvis man lever etter vestlige verdier i et undertrykkende samfunn. Endret 12. februar 2006 av invictus Lenke til kommentar
hulder Skrevet 12. februar 2006 Del Skrevet 12. februar 2006 Islam er den religionen som ekspanderer mest og om 50 år så er flertallet i Europa muslimer... Det er rart å tenke på...(jeg vet jeg lever om 50 år (forhåpentligvis...eller inshalla som muslimene sier... ) Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 12. februar 2006 Del Skrevet 12. februar 2006 Hater frykt, fobi og fordommer mot andre mennesker... 5592083[/snapback] Folk flest trives med et relativt fritt samfunn som Norge og vil helst ikke at vi skal bli et middelalder-samfunn med sensur og undertrykkelse. Det har ingenting med fobi og fordommer å gjøre, men frykt? Definitivt. Jeg frykter ihvertfall å bli kneblet. 5592135[/snapback] Hvis du går rundt i din by idag og er redd for å bli kneblet så er du paranoid. Så jævlig er det ikke, det er unødvendig overdriving. Er muslimer virkelig så farlige? Norske-muslimer også? Hahaha :!: 5592894[/snapback] Folk som mener man bør basere styring av et land på religion er farlige i den forstand at de er en trussel mot mine verider. AtW Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 12. februar 2006 Del Skrevet 12. februar 2006 Islam er den religionen som ekspanderer mest og om 50 år så er flertallet i Europa muslimer... 5593048[/snapback] Ja, hvis ting fortsetter som nå, så er ikke det usannsynlig. Jeg håper dog ikke det kommer så langt, med mindre islam som sammfunnssystem endrer seg på flere områder. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 12. februar 2006 Del Skrevet 12. februar 2006 (endret) Islam er den religionen som ekspanderer mest og om 50 år så er flertallet i Europa muslimer... 5593048[/snapback] Ja, hvis ting fortsetter som nå, så er ikke det usannsynlig. Jeg håper dog ikke det kommer så langt, med mindre islam som sammfunnssystem endrer seg på flere områder. 5593054[/snapback] Men er det sannsynlig at det fortsetter som nå? Neppe i mine øyne, innvandringen vil neppe øke i samme tempo, har det skjedd i andre land feks? Dessuten tror jeg (og håper jeg) at religion vil gå litt tilbake igjen, synes det har fått en oppsving i det siste. Mitt håp er også at verden sakte men sikkert tar til litt mer fornuft. AtW Endret 12. februar 2006 av ATWindsor Lenke til kommentar
hulder Skrevet 12. februar 2006 Del Skrevet 12. februar 2006 Islam er den religionen som ekspanderer mest og om 50 år så er flertallet i Europa muslimer... 5593048[/snapback] Ja, hvis ting fortsetter som nå, så er ikke det usannsynlig. Jeg håper dog ikke det kommer så langt, med mindre islam som sammfunnssystem endrer seg på flere områder. 5593054[/snapback] Men er det sannsynlig at det fortsetter som nå? Neppe i mine øyne, innvandringen vil neppe øke i samme tempo, har det skjedd i andre land feks? Dessuten tror jeg (og håper jeg) at religion vil gå litt tilbake igjen, synes det har fått en oppsving i det siste. Mitt håp er også at verden sakte men sikkert tar til litt mer fornuft. AtW 5593063[/snapback] Sannsynlig? Det er akuratt det det er. Det viser undersøkelser over hele Europa og verden. Spør Carl I. Hagen... Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 12. februar 2006 Del Skrevet 12. februar 2006 Men er det sannsynlig at det fortsetter som nå? Neppe i mine øyne, innvandringen vil neppe øke i samme tempo, har det skjedd i andre land feks? Dessuten tror jeg (og håper jeg) at religion vil gå litt tilbake igjen, synes det har fått en oppsving i det siste. Mitt håp er også at verden sakte men sikkert tar til litt mer fornuft. 5593063[/snapback] Vel, det kan jo bli interessant å se om europeiske land strammer inn på innvandringen. Jeg tror ikke det, ihvertfall ikke foreløpig, neppe før det er for sent å gjøre noe med utviklingen. Danmark er vel et hederlig unntak.. Hvis man i tillegg tar i betrakning formeringsraten til de som allerede har kommet ser ikke fremtiden lys ut for "våre" verdier. Fornuft er relativt, for mange er ikke våre verdier fornuftige i det hele tatt. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 12. februar 2006 Del Skrevet 12. februar 2006 Islam er den religionen som ekspanderer mest og om 50 år så er flertallet i Europa muslimer... 5593048[/snapback] Ja, hvis ting fortsetter som nå, så er ikke det usannsynlig. Jeg håper dog ikke det kommer så langt, med mindre islam som sammfunnssystem endrer seg på flere områder. 5593054[/snapback] Men er det sannsynlig at det fortsetter som nå? Neppe i mine øyne, innvandringen vil neppe øke i samme tempo, har det skjedd i andre land feks? Dessuten tror jeg (og håper jeg) at religion vil gå litt tilbake igjen, synes det har fått en oppsving i det siste. Mitt håp er også at verden sakte men sikkert tar til litt mer fornuft. AtW 5593063[/snapback] Sannsynlig? Det er akuratt det det er. Det viser undersøkelser over hele Europa og verden. Spør Carl I. Hagen... 5593077[/snapback] Hva viser "undersøkelser over hele verden"? Tenker du på SSB sine data om at "ikke-etniske" nordmenn kan være 40% av befolkningen i 2060? La oss si halvparten av disse er muslimer, jeg tror ikke det er noe underestimat. Da har man 20% om over 50 år. AtW Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 12. februar 2006 Del Skrevet 12. februar 2006 Nå har jeg fortsatt til gode å se at 2.generasjons innvandrere(da den muslimske gruppen av innvandrere) ikke har "våre" verdier, hva nå enn de verdiene er. Norge vil uansett ikke ha samme verdier om 50 år, like lite som vi har samme verdier nå som for 50 år siden. Det jeg personlig finner skremmendes er om man ser på det som et problem om noen med muslimsk bakgrunn får barn i Norge, kontra om noen med norsk bakgrunn får barn i Norge. Vi er da alle mennesker av kjøtt og blod. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå