Gå til innhold

Det norske flagget brenner!


Anbefalte innlegg

Jeg snakker ikke om fundamentalistiske muslimer, jeg snakker om MODERATE muslimer. De burde da vitterlig tåle litt satire? Hvis ikke er jeg skuffet.. da er de ikke kommet mye lenger en fundamentalistene.

 

Skulle ønske det var noen muslimer som kunne sagt sin mening om saken. Men i sånt kllima det er på dette forumet, og eller i vesten skjønner jeg godt de ikke stikker hodet frem.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg snakker ikke om fundamentalistiske muslimer, jeg snakker om MODERATE muslimer. De burde da vitterlig tåle litt satire? Hvis ikke er jeg skuffet.. da er de ikke kommet mye lenger en fundamentalistene.

 

Skulle ønske det var noen muslimer som kunne sagt sin mening om saken. Men i sånt kllima det er på dette forumet, og eller i vesten skjønner jeg godt de ikke stikker hodet frem.

5589836[/snapback]

 

Se lengere bak i tråden, det er flere muslimer som har uttalt seg om saken.

Lenke til kommentar
Når var sist du så skrevet på f.eks forsiden av Aftenposten: "Muhammed er en terrorist, og alle muslimer er defor terrorister siden han er deres profet."

(det er det en av tegningene sier hvis vi konverterer bildeintrykket til ord).

Nei, det er faktisk ikke det. De kan like gjerne gjøre narr av våre fordommer mot muslimer.

 

Men om tegningene gjør narr av muslimer, så er det bare du som tolker dette inn i tegningene. Du har ikke spurt hver enkelt tegner hva han egentlig mente.

Lenke til kommentar
Det som er tragisk er at blant annet i USA har flere indere har blitt drept. Grunnen til dette er at de går rundt med en slags turban og blir forvekslet da blir de forvekslet med muslimer som går med turban.

 

Det kan hende at indere ikke gjør så mye ut av seg men når det gjelder integreringen så har de egentlig ikke kommet så langt.

5589156[/snapback]

Hvordan har ikke indere kommet langt i integreringen?

Lenke til kommentar
Skam dere media:

 

ISSAM KAHLOUL: - Hovedbudskapet i demonstrasjonen er at vi respekterer vår religion.

 

Den dagen jeg respekterer Islam som en religion og en muslim som en troende så snør det i helvete.

5590677[/snapback]

Artig plakat.

"Når sannheten kommer, forsvinner løgnen:" Nei sier du det du, religion handler jo bare om sannhet...

 

SINTE PÅ MEDIA: - Skam dere media, for å drive hets og hat, sto det på plakatene til demonstrantene i Oslo i dag.

Velkommen i den kapitalistiske verdenen, media lever jo av slikt. Å vise intelligens og bare ignorere det er vel litt for vansklig.

Lenke til kommentar

Religion er vel langt påvei en livsløgn, uansett oppfatning.

Den / de som tufter sin tilværelse på et såpass skrøpelig og udefinerbart fundament, vil slite i det daglige. Det er i alle fall min oppfatning.

 

Menneskeverd og mellommenneskelig respekt vil uansett telle mer, i den forstand som at nettopp disse kriterier vil være avgjørende.

Den som uavlatelig og ensporet vil forfekte sin eksenstensielle livsoppfatning i enhver sammenheng, vil vel mer eller mindre være dømt til å tape.

Det bør uansett, være rom for differensielle synspunkter og tolkninger, uansett religion. Og dermed sagt en diskusjon omkring denne. Hvor denne måtte ende, vet vel ingen.

 

Jeg kjenner faktisk mange som har et litt mer rundelig syn på sin tro, også når det gjelder Islams religion. Og som dermed heldigvis fremstår som venner fremfor fiender.

De ytterliggående kjenner jeg ikke, i den forstand som den flaggbrennede og ambassadeknusende hop forsøker å markere seg nå om dagen.

En lavpannet og forkvaklet vederstyggelighet, som helst bør sorteres under en kategori som forhåpentligvis aldri vil få makt av betydning.

 

La gå at de føler seg krenket, og la gå at de reagerer på forskjellig vis.

 

Men å akseptere at denne minoriteten dermed skal diktere vår hverdag, fremstår for meg som utenkelig.

 

Vår eksistens er neppe verd det............

Lenke til kommentar
Skam dere media:

 

ISSAM KAHLOUL: - Hovedbudskapet i demonstrasjonen er at vi respekterer vår religion.

 

Den dagen jeg respekterer Islam som en religion og en muslim som en troende så snør det i helvete.

5590677[/snapback]

"Fred og Respekt for våre verdier"

Hva med våres?

 

"Vil du ha søtt liv? Slutt å gjøre det surt for andre!"

Skal vi skamme oss fordi vi lever i ett fritt land? Hmm...

"Karikaturtegningene lyver, ytringheten er å si sannheten"

Ja, at islam er en religion som kanskje burde jekkes ned noen hakk.

Lenke til kommentar
Evig eies kun det tapte..............:

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=160355

Jaja, man kan vel ikke gjøre annet enn å ignorere de? For noen tullinger.

Haha, herregud at det går ann. Kreve en rettsak fordi noen tegnet en gud. HVOR BLÅST GÅR DET ANN Å BLI!?

 

Fjern de fra stillingene sine. Dette blir som katolske prester og smågutter.

Vi trenger virkelig Carl I. Hagen i regjering snart. Ellers kommer dette til å renne over. Sier ikke at vi ikke skal ta inn folk, men de kan begynne å oppføre seg. Og da er ikke et demonstrasjons tog mot ytringfriheten våres den rette veien å gå.

 

Ed1t: Måtte fikse quotes :p

Endret av Birger_Nord
Lenke til kommentar
tror Carl I Hagen vinner neste valg jeg :)

5591512[/snapback]

 

Er det noe parti som har tjent på denne saken så er det nok FRP ja, og da Carl I Hagen i tillegg er ganske god til å markedsføre partiet så skal du ikke se bort i fra at det blir tilfellet. Jeg synes nesten det er rart at vi ikke har sett flere angrep på FRP i forbindelse med denne saken da det skjer i alle saker hvor det er potensiale for FRP å komme godt ut av.

Lenke til kommentar

Jeg er litt skuffet over parolene de gikk under. Hadde håpet å se:

 

- Jeg krever at dere sier unnskyld en gang til!

 

- Ta tilbake at "muslimer bruker trusler og vold for å bli hørt",

hvis ikke smeller det.

 

- Jeg bruker ytringsfriheten min til å poengtere at pressen må sensureres.

 

- Kvinne hvis du kan lese dette: pell deg bakerst.

 

Ærligtalt hadde jeg håpet at hvis de først måtte demonstrere så gikk de under parolen:

 

"I do not agree with a word you say but will defend to the death your right to say it."

- Evelyn Beatrice Hall in "The Friends of Voltaire"

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...