klilleng Skrevet 10. februar 2006 Del Skrevet 10. februar 2006 Vel vel ! Hva skal man si nå da ?http://pub.tv2.no/nettavisen/verden/article557315.ece 5585441[/snapback] - Jeg er villig til å gjøre alt jeg kan for Norge. Vi hadde aldri tenkt at dette skulle spre seg over hele verden, sier han. Det burde han kanskje tenkt på før. Warmonger. Lenke til kommentar
noxeiS Skrevet 10. februar 2006 Del Skrevet 10. februar 2006 - Jeg er villig til å gjøre alt jeg kan for Norge. Vi hadde aldri tenkt at dette skulle spre seg over hele verden, sier han. Løgn kaller vi dette her. Lenke til kommentar
Mr.Locke Skrevet 10. februar 2006 Del Skrevet 10. februar 2006 - Jeg er villig til å gjøre alt jeg kan for Norge. Vi hadde aldri tenkt at dette skulle spre seg over hele verden, sier han. Løgn kaller vi dette her. 5585587[/snapback] Må si meg enig. Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 10. februar 2006 Del Skrevet 10. februar 2006 Han hadde ikke tenkt at det skulle spre seg til hele verden. Bare midtøsten, der det som alle vet alltid handles med forsiktighet etter provokasjoner. Mannen er uskyldig. Lenke til kommentar
smetho Skrevet 10. februar 2006 Del Skrevet 10. februar 2006 Fant denne artikkelen interessant. Tror det er mye politikk som er bakgrunn for den intense reaksjonen mot disse tegningene. Håper ikke noen har linket til denne før Har desverre ikke fått lest gjennom alt her. Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 10. februar 2006 Del Skrevet 10. februar 2006 smetho: Én ting er sikkert; Politikk og religion vil man aldri enes om. Det som imidlertid ofte er tilfelle, er at ytterliggående grupper alltid vil gripe fatt i enhver mulighet til å stigmatisere sine synspunkter, og dermed tro seg hørt. Det kan fungere, en stund. På sikt vil et slikt fundament uansett rakne, da det altfor ofte vil avsløres usannheter og "lånte fjær" i forfektelsen av de respektives oppfatninger og holdninger, spesielt når det kommer til følsomme tema som politikk og religion. Det som imidlertid er synd, er at det igjen er de få som ødelegger for de mange..... Enkelte personer i tråden her utviser ganske steile og ensporede oppfatninger av det vi nå i smått og stort opplever i det daglige. Jeg vil i alle fall mene, at det bør være rom for en litt bredere forståelse og respekt, uansett holdning. Lenke til kommentar
_M@ts_ Skrevet 11. februar 2006 Del Skrevet 11. februar 2006 Delegasjonen hadde også med seg andre bilder - helt uten bånd til saken. Mange mener at det var denne gruppen med muslimer som bidro til det eskalerende opprøret mot vestlige land. Bildet har ingenting med Muhammed å gjøre. De brukte det som eksempel på hva man kan regne med å få i posten. Så snakker muslimer om respekt ? Det er så lett å manipulere folk som er religiøse.. Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 11. februar 2006 Del Skrevet 11. februar 2006 Utrolig lett faktisk! Det avspeiles jo i all-verdens media, som til stadighet fokuserer på fanatiske og bakstreverske oppviglere, som egentlig ikke helt vet hvor de vil. Noen bør snart fortelle dem det, eller i det minste opplyse dem om at verden har gått videre. Uansett...... Lenke til kommentar
BennyXNO Skrevet 11. februar 2006 Del Skrevet 11. februar 2006 Et glimrende bevis på at vold og terror fungerer for å få presset gjennom viljen sin. 5584057[/snapback] Er vel først og fremst dialogen han har hatt med norske muslimer som har frembakt unnskyldningen. 5584570[/snapback] Og tror du det hadde blitt noen dialog hadde ikke vold og terror presset frem dette? Lenke til kommentar
sumptrollet Skrevet 11. februar 2006 Del Skrevet 11. februar 2006 Samling av bilder fra demoer kloden rundt. http://mypetjawa.mu.nu/archives/156837.php Plukket opp fra http://www.littlegreenfootballs.com/weblog/ Lenke til kommentar
Pels Skrevet 11. februar 2006 Del Skrevet 11. februar 2006 (endret) Noen bør snart fortelle dem det, eller i det minste opplyse dem om at verden har gått videre. "Give remankable(?) punishment who makes cartoons of profet." Altså, man truer med å straffe folk som vil si sin egen mening. I tillegg at menneskene der ikke akkurat er spesielt utdannet kan det jo bare gå en vei.. Endret 11. februar 2006 av Pels Lenke til kommentar
Lolliken Skrevet 11. februar 2006 Del Skrevet 11. februar 2006 Vet ikke om dette er helt riktig link. Men de sier at muhammad ikke skal avbildes her er nå bevis på at de har gjort det selv i middelalderen. http://www.zombietime.com/mohammed_image_a...slamic_mo_full/ Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 11. februar 2006 Del Skrevet 11. februar 2006 http://www.dagbladet.no/nyheter/2006/02/11/457504.html Lurer på om kvinnene gikk bakerst i toget på eget initiativ. Lenke til kommentar
Camron Skrevet 11. februar 2006 Del Skrevet 11. februar 2006 Vet ikke om dette er helt riktig link. Men de sier at muhammad ikke skal avbildes her er nå bevis på at de har gjort det selv i middelalderen. http://www.zombietime.com/mohammed_image_a...slamic_mo_full/ 5587959[/snapback] denne type avbilding kan aksepteres fordi de ikke er «ekte» portretter, men kunstneriske gjengivelser av konvensjonelle forestillinger. Lenke til kommentar
Dr.Ittsekk Skrevet 11. februar 2006 Del Skrevet 11. februar 2006 http://www.dagbladet.no/nyheter/2006/02/11/457504.html Lurer på om kvinnene gikk bakerst i toget på eget initiativ. 5587961[/snapback] De kvinnene der har nok lært sin plass i livet for lenge siden. Det virker sikkert naturlig for dem. Er det ikke rart at disse menneskene frivillig tar sats og skyter seg i foten? Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 11. februar 2006 Del Skrevet 11. februar 2006 (endret) Vet ikke om dette er helt riktig link. Men de sier at muhammad ikke skal avbildes her er nå bevis på at de har gjort det selv i middelalderen. http://www.zombietime.com/mohammed_image_a...slamic_mo_full/ 5587959[/snapback] denne type avbilding kan aksepteres fordi de ikke er «ekte» portretter, men kunstneriske gjengivelser av konvensjonelle forestillinger. 5587980[/snapback] Det virker som det er en tolning innen deler av islam som forbyr slike bilder: Avbildningsforbudet er vanligvis begrunnet i sure 5,92 i Koranen, men bygger på det jødiske forbudet i 2. Mos 20.4. Koranen forbyr likevel ikke bildeframstillinger, men advarer mot idolatri, det vil si bildedyrkelse. Koranen sier at Allah ikke kan avbildes på noen adekvat måte, men nevner ikke Muhammed. Såvidt jeg har skjønt så gjelder isåfall dette forbudet alle avbildninger av mennesker og dyr, og det blir gjort hele tiden, for å være helt ærlig tror jeg ikke avbildningen av muhammed er der skoen trykker, om noe, så blir det brukt som et påskudd i mine øyne. AtW Endret 11. februar 2006 av ATWindsor Lenke til kommentar
Camron Skrevet 11. februar 2006 Del Skrevet 11. februar 2006 Såvidt jeg har skjønt så gjelder isåfall dette forbudet alle avbildninger av mennesker og dyr, og det blir gjort hele tiden, for å være helt ærlig tror jeg ikke avbildningen av muhammed er der skoen trykker, om noe som blir det brukt som et påskudd i mine øyne. AtW 5588019[/snapback] Sant, det var dråpen liksom... Lenke til kommentar
Mr.Locke Skrevet 11. februar 2006 Del Skrevet 11. februar 2006 (endret) Det med at kvinnene gikk bakerst i demonstrasjonen i Oslo, trenger ikke ha noe med diskriminering å gjøre i den forstand. endel organiserte nynazister skulle jo også dukke opp for å brenne koranen osv., og det er godt mulig demonstrasjonens egne sikkerhetsvakter da har ment at det er best at kvinnene går bakerst i tilfelle det skulle oppstå frontal-konfrontasjon mellom demonstranttoget og nynazister. At kvinner diskrimineres derimot til daglig i større grad i religiøse, både muslimske og sterkt kristne miljøer er jeg ikke i tvil om, og det er noe som må opp på dagsorden i sterkere grad enn Muhammed-tegninger (imo). Å krenke noen fysisk direkte, er alltid værre enn å krenke noens symbol/ikon/gud/profet, og må behandles deretter. Må allikevel si meg ganske imponert over at de klarte å gjennomføre demonstrasjonen fredelig i Oslo i dag, og at de ikke gikk som i f.eks København forrige uke, hvor det også var færre demonstranter enn i Oslo. Endret 11. februar 2006 av Mr.Locke Lenke til kommentar
Nimzo Skrevet 11. februar 2006 Del Skrevet 11. februar 2006 Jo mer jeg leser om saken jo mindre forstår jeg hvorfor MODERATE muslimer reagerer på avbildningene. Slik jeg ser det er dette en fundamentalistisk tolkning av islam, sharialoven, noe jeg trodde moderate muslimer hadde forlatt forlengst. Lenke til kommentar
Dr.Ittsekk Skrevet 11. februar 2006 Del Skrevet 11. februar 2006 Det med at kvinnene gikk bakerst i demonstrasjonen i Oslo, trenger ikke ha noe med diskriminering å gjøre i den forstand.endel organiserte nynazister skulle jo også dukke opp for å brenne koranen osv., og det er godt mulig demonstrasjonens egne sikkerhetsvakter da har ment at det er best at kvinnene går bakerst i tilfelle det skulle oppstå frontal-konfrontasjon mellom demonstranttoget og nynazister. 5588183[/snapback] Det var en muslimsk kvinne som kom med forslaget om at de skulle gå bakerst. Sikkert grunnet tradisjonell muslimskkultur. De har nok lært sin plass i samfunnet fra barnsped av. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå