Pels Skrevet 10. februar 2006 Del Skrevet 10. februar 2006 Hva kommer Norge til å leve av når oljen og gassen er pumpet opp og havet er tilnærmet tømt for fisk? Kull. Det ble funnet en av verdens største forekomster ved kysten av Norge. Lenke til kommentar
abcd423417984 Skrevet 10. februar 2006 Del Skrevet 10. februar 2006 Flott gjort av Selbekk å beklage trykkingen. Håper saken er død med dette. 5583444[/snapback] Et glimrende bevis på at vold og terror fungerer for å få presset gjennom viljen sin. Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 10. februar 2006 Del Skrevet 10. februar 2006 Kalles det ikke «forfalsking» eller «manipulering av situasjonen» om man påstår at bilder fra en fransk grisegryntekonkurranse er angrep på Islam? Det florerer sikkert hundrevis av bilder rundt omkring i den muslimske verden idag som sies å være trykket i JP. Det som startet det var de 12 bildene, og det er det saken dreier seg om. De satte igang en ball som bare har ballet mer og mer på seg. Dette er altså feil. De tolv tegningene var på trykk, og lite skjedde. Så gikk det noen måneder, og da bestemte danske imamer seg for å dra til muslimske land med falske bilder. Det var da det ble bråk. Dette viser da at de danske imamene er de som startet det hele. Hadde ikke de løyet og forfalsket tegnigner så hadde sannsynligvis ingenting skjedd. Tror ikke reaksjonen hadde vært annerledes hadde akkurat det bildet ikke vært med. Reaksjonene var omtrent ikke-eksisterende før de danske imanene satte i gang med løgn og forfalskning. Du er vel klar over at tegningene ble trykket for flere måneder siden, men først nå skjer det noe? Men nå har terroristene vunnet igjen, og ytringsfriheten har fått nok et skudd for baugen. Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 10. februar 2006 Del Skrevet 10. februar 2006 Dette understreker poenget mitt, Nimzo: http://www.dagbladet.no/nyheter/2006/02/10/457390.html "En ytterliggående dansk imam startet muslimopprøret" "I Danmark er det nå klart at Islamisk Trossamfund, ledet av den ytterliggående imamen Ahmed Abu Laban, har vært drivkraften bak en internasjonal kampanje mot Danmark i den arabiske verden." Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 10. februar 2006 Del Skrevet 10. februar 2006 http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/sp...icle1220373.ece Lenke til kommentar
ArmenMinAU Skrevet 10. februar 2006 Del Skrevet 10. februar 2006 Viktigheten av oljen er kraftig overvurdert. Norge var blant verdens ti rikeste land allerede før man oppdaget oljen. I beste fall står den for 4-5 % av rikdommen her i landet. Ti rikeste i forhold til befolkning, størrelse ja. Størrelse - liten. Befolkning - enda mindre. Skal ikke være så vanskelig å fordele pengene utover på oss, så få som vi er Vanskeligere med Kina med rundt 1.5 milliarder mennesker, og de fleste andre land i verden Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 10. februar 2006 Del Skrevet 10. februar 2006 Viktigheten av oljen er kraftig overvurdert. Norge var blant verdens ti rikeste land allerede før man oppdaget oljen. I beste fall står den for 4-5 % av rikdommen her i landet. Ti rikeste i forhold til befolkning, størrelse ja. Størrelse - liten. Befolkning - enda mindre. Skal ikke være så vanskelig å fordele pengene utover på oss, så få som vi er Vanskeligere med Kina med rundt 1.5 milliarder mennesker, og de fleste andre land i verden 5584491[/snapback] Hvorfor mener du det er lettere å drive et land med spredd og lav befolkning på en økonomisk gunstig måte? AtW Lenke til kommentar
Nimzo Skrevet 10. februar 2006 Del Skrevet 10. februar 2006 Et glimrende bevis på at vold og terror fungerer for å få presset gjennom viljen sin. 5584057[/snapback] Er vel først og fremst dialogen han har hatt med norske muslimer som har frembakt unnskyldningen. Lenke til kommentar
ArmenMinAU Skrevet 10. februar 2006 Del Skrevet 10. februar 2006 (endret) Svarer ikke mer på dette etter dette siden jeg kan få enda en advarsel for å gå offtopic igjen OFFTOPIC Ikke mer spredd enn i andre land, siden avstandene i Norge er mindre. Hvorfor? Jeg sa ikke det, men okay: Det sier seg selv - Mer penger - Mindre folk: Mer penger pr. person. Mer penger - Mer folk: Mindre penger per person. Mennesker i Norge er rike, men landet selv er verken blant de mektigste eller rikeste i Verden, eller Europa for den saks skyld. Ikke akkurat som om staten gir vekk så mye penger. Nei, her sparer vi. Ja, jeg vet at verdien til krona går opp. Ikke spør meg om det. Hvorfor må har vi bare lov å bruke étt dasspapir når vi går på do på skolen?...Velstand? Bare blandt menneskene selv. Som sagt, jeg svarer ikke på spørsmål innen dette mer Endret 10. februar 2006 av ArmenMinAU Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 10. februar 2006 Del Skrevet 10. februar 2006 Svarer ikke mer på dette etter dette siden jeg kan få enda en advarsel for å gå offtopic igjen OFFTOPIC Ikke mer spredd enn i andre land, siden avstandene i Norge er mindre. Hvorfor? Jeg sa ikke det, men okay: Det sier seg selv - Mer penger - Mindre folk: Mer penger pr. person. Mer penger - Mer folk: Mindre penger per person. Mennesker i Norge er rike, men landet selv er verken blant de mektigste eller rikeste i Verden, eller Europa for den saks skyld. Ikke akkurat som om staten gir vekk så mye penger. Nei, her sparer vi. Ja, jeg vet at verdien til krona går opp. Ikke spør meg om det. Hvorfor må har vi bare lov å bruke étt dasspapir når vi går på do på skolen?...Velstand? Bare blandt menneskene selv. Som sagt, jeg svarer ikke på spørsmål innen dette mer 5584578[/snapback] Poenget mitt er at det ikke er noe mindre imponerene å være rik per innbygger om man er få, og spredd bygd, det gjør det bare vanskligere, pga manglene stordriftsfordeler, og dyrere infrastruktur. Jeg føler meg relativt sikker på et om norge hadde vært lite, med flere innbyggere, med samme utdanningsnivå og antall resurser per innbygger, så hadde vi antakelig vært rikere (per innbygger). Så jeg er ikke enig i at det er vanskligere for store land (i utgangspunktet). AtW Lenke til kommentar
Jooakim Skrevet 10. februar 2006 Del Skrevet 10. februar 2006 Vet noen hvor i Koranen det står at man ikke skal avbilde Muhammed? Lenke til kommentar
Lemkin Skrevet 10. februar 2006 Del Skrevet 10. februar 2006 Vet noen hvor i Koranen det står at man ikke skal avbilde Muhammed? 5584629[/snapback] Står ikke. Lenke til kommentar
_M@ts_ Skrevet 10. februar 2006 Del Skrevet 10. februar 2006 (endret) Mennesker i Norge er rike, men landet selv er verken blant de mektigste eller rikeste i Verden Norge _er_ en av de rikeste landene i verden. Ikke akkurat som om staten gir vekk så mye penger. Nei, her sparer vi. Staten pøser ut som bare det, eller er det bare jeg som syns 4 milliarder er mye ? Ikke alle mennesker i Norge er rike. Det finnes rike og veldig fattige, forskjellen mellom rik og fattig øker stadig. Syns du har misforstått hele opplegget.. Ikke mer spredd enn i andre land, siden avstandene i Norge er mindre. Nei, det er fordelingen av ressursene som er grunnen + religion. Bare se på Afrika. USA er jo et stort land, selv om det finnes mange som har det dårlig der. Ideologi har også mye å si. Endret 10. februar 2006 av _M@ts_ Lenke til kommentar
Jooakim Skrevet 10. februar 2006 Del Skrevet 10. februar 2006 (endret) Vet noen hvor i Koranen det står at man ikke skal avbilde Muhammed? 5584629[/snapback] Står ikke. 5584632[/snapback] Å? Hvor står det da? EDit: http://no.wikipedia.org/wiki/Muhammed Se på teksten under bildet. Endret 10. februar 2006 av Joakim. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 10. februar 2006 Del Skrevet 10. februar 2006 Vet noen hvor i Koranen det står at man ikke skal avbilde Muhammed? 5584629[/snapback] Står ikke. 5584632[/snapback] Å? Hvor står det da? EDit: http://no.wikipedia.org/wiki/Muhammed Se på teksten under bildet. 5584659[/snapback] Avbildningsforbudet er vanligvis begrunnet i sure 5,92 i Koranen, men bygger på det jødiske forbudet i 2. Mos 20.4. Koranen forbyr likevel ikke bildeframstillinger, men advarer mot idolatri, det vil si bildedyrkelse. Koranen sier at Allah ikke kan avbildes på noen adekvat måte, men nevner ikke Muhammed. Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 10. februar 2006 Del Skrevet 10. februar 2006 BBC har også skrevet en kommentar om dette. Jeg finner ikke URLen, men de forklarer hvordan dette henger sammen. Det står ikke "Muhammed skal ikke tegnes" eller noe som helst som ligner engang. Forbudet er basert på et par vage sitater som man kan tolke til å bety "ikke tegn Muhammed eller mennesker eller dyr" hvis man legger godvilja til. Men da har muslimene fortsatt problemer med at de godtar tegninger av mennesker og dyr, men ikke Muhammed. Og dessuten det at de tydeligvis hever Muhammed til en slags "gud", noe som ikke er lov, da Allah er den eneste guden i følge koranen. Lenke til kommentar
noxeiS Skrevet 10. februar 2006 Del Skrevet 10. februar 2006 Vet noen hvor i Koranen det står at man ikke skal avbilde Muhammed? 5584629[/snapback] Det står ikke. Det er noe fundamentalister har vridd ut av en setning som sier at man ikke skal tilbe bilder. Lenke til kommentar
Nimzo Skrevet 10. februar 2006 Del Skrevet 10. februar 2006 Vet noen hvor i Koranen det står at man ikke skal avbilde Muhammed? 5584629[/snapback] Det står ikke. Det er noe fundamentalister har vridd ut av en setning som sier at man ikke skal tilbe bilder. 5584776[/snapback] Det stemmer heller ikke. Det som står i sharialoven er at ingen bilder av mennesker eller dyr er lov. Lenke til kommentar
ArmenMinAU Skrevet 10. februar 2006 Del Skrevet 10. februar 2006 (endret) Norge _er_ en av de rikeste landene i verden. Nei, langt ifra. Norge er et av verdens rikeste land i forhold til innbyggertall. Staten pøser ut som bare det, eller er det bare jeg som syns 4 milliarder er mye ? Lite for et LAND til å være. Men nok er nok Endret 10. februar 2006 av ArmenMinAU Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 10. februar 2006 Del Skrevet 10. februar 2006 Vel vel ! Hva skal man si nå da ? http://pub.tv2.no/nettavisen/verden/article557315.ece Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå