klilleng Skrevet 9. februar 2006 Del Skrevet 9. februar 2006 Det å anmelde ham var da hvertfall en bedre reaksjon enn vi har sett andre steder i verden. 5577151[/snapback] Utvilsomt. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 9. februar 2006 Del Skrevet 9. februar 2006 Noen som er enige i dette?, Selbekk anmeldt til politiet. Syntes det var litt langt å dra saken.... 5576963[/snapback] Hvis man ser på straffelovens paragraf 142 så kan det jo kanskje argumenteres med at publiseringen av bildene er straffbart. Det står derimot at påtale kun skal finne sted om det er i allmennhetens interesse. Tradisjonelt skal det veldig mye til før det er i allmennhetens interesse.. 5577038[/snapback] Etter min vurdering av saken så er alle kriterier oppfylt. Når flere normenn blir truet for livet og tusenvis av arbeidplasser står i fare så bør påtalemyndigheter foreta seg noe i denne saken. Tror nok presset mot Norge og normenn hadde avtatt noe også. Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 9. februar 2006 Del Skrevet 9. februar 2006 Etter min vurdering av saken så er alle kriterier oppfylt.Når flere normenn blir truet for livet og tusenvis av arbeidplasser står i fare så bør påtalemyndigheter foreta seg noe i denne saken. Tror nok presset mot Norge og normenn hadde avtatt noe også. 5577270[/snapback] Heldigvis er det hos oss opp til påtalemyndighet og rettsvesen å vurdere slikt, og ikke sinte mobber og ekstreme fundamentalister. Kan bli spennende å se hva som skjer videre. Lenke til kommentar
Goscinny Skrevet 9. februar 2006 Del Skrevet 9. februar 2006 Jeg synes ikke dette er noen sak i det heletatt! Selv om utallige mennesker mister jobben og mange blir satt i fare, har han jo ikke gjort noe galt efter loven. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 9. februar 2006 Del Skrevet 9. februar 2006 (endret) Jeg synes ikke dette er noen sak i det heletatt! Selv om utallige mennesker mister jobben og mange blir satt i fare, har han jo ikke gjort noe galt efter loven. 5577790[/snapback] Hehe ! Er jo nettopp det man prøver å finne ut nå... Endret 9. februar 2006 av jarmo Lenke til kommentar
Goscinny Skrevet 9. februar 2006 Del Skrevet 9. februar 2006 Hva er ytringsfrihet om man ikke kan ytre hva man vil i frihet, uten fare for rettsvirkninger? Hvis man ikke kan ytre hva man vil, er det da vitterlig ingen frihet! Lenke til kommentar
teflonpanne Skrevet 9. februar 2006 Del Skrevet 9. februar 2006 kanskje litt offtopic, men http://www.economist.com/displaystory.cfm?story_id=1213392 er en interessant artikkel som tar for seg hvorfor araberverden har feilet, og nevner bl.a ytringsfrihet som 1 av 3 avgjørende faktorer Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 9. februar 2006 Del Skrevet 9. februar 2006 (endret) Hva er ytringsfrihet om man ikke kan ytre hva man vil i frihet, uten fare for rettsvirkninger? Hvis man ikke kan ytre hva man vil, er det da vitterlig ingen frihet! 5577889[/snapback] Ytringsfrihet og lovbrudd er to forskjellige saker.... Man kan ikke gjøre hva som helst i ytringsfrihetens navn noe som mange har trudd her på berget.... For min egen del er jeg mest opptatt av å vite hva og hvor langt man kan gå med slike saker som kan true rikets sikkerhet og befolkning.. Endret 9. februar 2006 av jarmo Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 9. februar 2006 Del Skrevet 9. februar 2006 Hva er ytringsfrihet om man ikke kan ytre hva man vil i frihet, uten fare for rettsvirkninger? Hvis man ikke kan ytre hva man vil, er det da vitterlig ingen frihet! 5577889[/snapback] Ytringsfrihet og lovbrudd er to forskjellige saker.... Man kan ikke gjøre hva som helst i ytringsfrihetens navn noe som mange har trudd her på berget.... 5577905[/snapback] Nei, det er jo greit nok, men jeg skjønner ikke helt at akkurat denne ytringen er mot loven. Men nå er ikke jeg noen jurist, og har nok en tendens til å anta at loven følger min moral om jeg ikke vet bedre AtW Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 9. februar 2006 Del Skrevet 9. februar 2006 Hva er ytringsfrihet om man ikke kan ytre hva man vil i frihet, uten fare for rettsvirkninger? Hvis man ikke kan ytre hva man vil, er det da vitterlig ingen frihet! 5577889[/snapback] Ytringsfrihet og lovbrudd er to forskjellige saker.... Man kan ikke gjøre hva som helst i ytringsfrihetens navn noe som mange har trudd her på berget.... 5577905[/snapback] Nei, det er jo greit nok, men jeg skjønner ikke helt at akkurat denne ytringen er mot loven. Men nå er ikke jeg noen jurist, og har nok en tendens til å anta at loven følger min moral om jeg ikke vet bedre AtW 5577954[/snapback] Du fikk ikke med mitt siste sitat.... Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 9. februar 2006 Del Skrevet 9. februar 2006 Hva med litt mer bensin på bålet ? http://pub.tv2.no/nettavisen/verden/article555822.ece Lenke til kommentar
Psykopatisk Kaffelefse Skrevet 9. februar 2006 Del Skrevet 9. februar 2006 Var så genialt det programmet, har ikke ledd slik på en god stund Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 9. februar 2006 Del Skrevet 9. februar 2006 Det var på NRK at utenriksministeren ble konfrontert med at andre aviser hadde trykket nøyaktig de samme bildene som Magazinet, og Magazinet redaktør har også påpekt dette en del ganger de siste dagene. Lenke til kommentar
co2 Skrevet 9. februar 2006 Del Skrevet 9. februar 2006 Hva med litt mer bensin på bålet ?http://pub.tv2.no/nettavisen/verden/article555822.ece 5577980[/snapback] MMMmmm Lenke til kommentar
Mr.Locke Skrevet 9. februar 2006 Del Skrevet 9. februar 2006 Konflikten i et nøtteskall: Ekstremister som trykker noe, som fornærmer uskyldige/fredelige på andre siden. Ekstremister på andre siden, som gjør noe, som fornærmer/skader kun uskyldige på den første siden. Altså, vi har dermed to sider med ekstremister som ikke engang "sloss" mot hverandre / skader hverandre direkte, de bare skader den andre partens uskyldige som ikke har noe med saken å gjøre. Så begynner provoserte uskyldige å ta igjen, men hvordan tar de igjen? Jo, på de andre uskyldige på den andre siden, istedet for å ta igjen på de skyldige direkte. Så begynner provoserte uskyldige på den andre siden å ta igjen på de tidligere uskyldige på den første siden, til slutt er alle skyldige, og alle har blitt ekstremister. Idiotisk? Lenke til kommentar
Nimzo Skrevet 9. februar 2006 Del Skrevet 9. februar 2006 Kan ikke alle bare elske hverandre? Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 9. februar 2006 Del Skrevet 9. februar 2006 Konflikten i et nøtteskall: Ekstremister som trykker noe, som fornærmer uskyldige/fredelige på andre siden. Dette er jo helt feil. JP er ikke ekstremister. De trykket tegningene fordi... ja, vi kjenner jo alle til historien. La oss bare konstatere at de ikke trykket det uten grunn. Det var derimot ekstremister i danmark som reiste til midtøsten for å vise forfalskede tegninger der. Faktum er jo at en egyptisk avis trykket JP-tegningene i oktober 2005: http://egyptiansandmonkey.blogspot.com/200...cott-egypt.html Andre medier har også trykket dem uten at det har skjedd noe. Altså, vi har dermed to sider med ekstremister som ikke engang "sloss" mot hverandre / skader hverandre direkte, de bare skader den andre partens uskyldige som ikke har noe med saken å gjøre. Feil. Du har ikke-ekstremister som trykker harmløse bilder, og så er det muslimske ekstremister som manipulerer situasjonen og forfalsker bilder for å spre feilinformasjon og dermed sette i gang andre ekstremister. Så begynner provoserte uskyldige å ta igjen, men hvordan tar de igjen? Jo, på de andre uskyldige på den andre siden, istedet for å ta igjen på de skyldige direkte. Jeg kan ikke se når JP eller andre har tatt igjen. Så begynner provoserte uskyldige på den andre siden å ta igjen på de tidligere uskyldige på den første siden, til slutt er alle skyldige, og alle har blitt ekstremister. Nei. Jeg tror, hvis jeg skal dømme ut fra det jeg ser nå, at de fleste muslimer er ekstremister. De ønsker nemlig å demonstrere mot ytringsfriheten. På skoler i Norge, særlig der de med muslimsk bakgrunn er i flertall, råder det en hatsk stemning. Her om dagen var det en reportasje der de muslimske elevene ble rasende og samlet seg i skolegården der de ropte slagord og begynte å kaste stein. En av disse ungdommene forklarte at dette bare var begynnelsen, og de skulle vise hvor rasende de var. Lenke til kommentar
Nimzo Skrevet 9. februar 2006 Del Skrevet 9. februar 2006 JP er kjent som en meget fremmedfientlig avis. De er ekstreme på det punktet, og representerer på ingen måte den gjennomsnittlige danske. Imamene reiste fra Danmark og til media i midtøsten pga domstolen i Danmark nektet å høre på dem. Vennligst forklar hvordan de har manipulert situasjonen og forfalsket bildene? Det er jo ingen tvil om at JP har trykket karikaturer av profeten. De demonstrerer ikke mot ytringsfriheten, de demonstrerer mot krenkende karikaturer av profeten. Den saken på skolen oppsto pga det var et kamerateam der, og en ungdom som ville tøffe seg. Muslimer flest i Norge er krenket, men ikke voldelige. De viser hvor rasende de er på Lørdag, da de har arrangert en fredelig demonstrasjon i Oslo. De raser ikke mot ytringsfriheten, de raser mot krenkelsen. Lenke til kommentar
PelsJakob Skrevet 9. februar 2006 Del Skrevet 9. februar 2006 Det å anmelde ham var da hvertfall en bedre reaksjon enn vi har sett andre steder i verden.5577151[/snapback] En anmeldelse er også i ytterste konsekvens vold. Lenke til kommentar
thomasr Skrevet 9. februar 2006 Del Skrevet 9. februar 2006 (endret) Vennligst forklar hvordan de har manipulert situasjonen og forfalsket bildene? Det er jo ingen tvil om at JP har trykket karikaturer av profeten. 5578808[/snapback] Slik. (Link til en side som inneholder bilder enkelte visstnok kan finne støtende, har forstått det slik at linker er ok.) Endret 9. februar 2006 av thomasr Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå