Gå til innhold

Det norske flagget brenner!


Anbefalte innlegg

Jeg har lest litt rundt på dagbladets blogger. Der var det en som nevnte at Iran og andre land har brukt muhammed tegningene til å avlede oppmerksomheten bort fra deres atomplaner. Det er kanskje et taktisk politisk spill fra Iran? Amerikanske soldater brukte fesk koranen til dasspapir, men det ble ingen sterke reaksjoner på dette. Amerika er for farlig å ha som fiende? Så da kom dagen da to puslestater (Danmark og Norge) trykket tegninger av muhammed. Det var en gudegitt gave til å avlede oppmerksomheten! I tillegg utgjorde det ingen fare å "angripe" nordmenn og dansker. Brenning av det norske og danske flagget symboliserer masse! Det har slagkraft! Mye mer effekt enn om man brenner flagget til Frankerrike, Italia og Tyskland. Aner vi atomplaner kamulflert i muhammedtegningene?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er to forskjellige ting å respektere en persons rett til meninger, og å respektere det vedkommende mener, jeg har aldri sagt at jeg ikke respekterer folks rett til å ha meninger. Jeg repekterer ikke folks holdninger når de er bakstreberske og (i mine øyne tåplige). At noenikke respekterer noens holdninger fører langt ifra sikkert at ingen respekterer ingen (man kan jo bare se på verden slik den er i dag).

 

AtW

5574536[/snapback]

 

Her er en salig suppe av ord og uttrykk. Meninger/tro/holdninger.

 

Muslimer har en tro. En del av denne troen er at man ikke viser karikaturer av profeten Muhammed.

 

Det du sier er at du ikke respekterer muslimers rett til å ha denne troen?

5574597[/snapback]

 

Klart han respekterer muslimers rett til å ha den troen, men det betyr ikke at han respekterer lover og regler for gjelder for den troende.

 

Annet eksempel er jo at det er forskjellige lover i Norge og andre land. Skulle jeg også respektert de andre landene sine lover? Selv om de ikke gjelder for meg..

Lenke til kommentar
Det er to forskjellige ting å respektere en persons rett til meninger, og å respektere det vedkommende mener, jeg har aldri sagt at jeg ikke respekterer folks rett til å ha meninger. Jeg repekterer ikke folks holdninger når de er bakstreberske og (i mine øyne tåplige). At noenikke respekterer noens holdninger fører langt ifra sikkert at ingen respekterer ingen (man kan jo bare se på verden slik den er i dag).

 

AtW

5574536[/snapback]

 

Her er en salig suppe av ord og uttrykk. Meninger/tro/holdninger.

 

Muslimer har en tro. En del av denne troen er at man ikke viser karikaturer av profeten Muhammed.

 

Det du sier er at du ikke respekterer muslimers rett til å ha denne troen?

5574597[/snapback]

 

Jeg trodde det gikk gankse klart fram at jeg respekterer msulimers rett (og alle andre for den saks skyld) til å ha en tro. Men det betyr ikke at jeg respekterer "fundamentalistiske" tolkninger av denne religionen, ei heller at jeg respekterer av alle med denne troen. Personlig har jeg mindre til overs for holdninger/meninger som ikke er basert på rasjonalitet og som er noenlunde konsekvente "innad" en andre holdninger/meninger.

 

AtW

Lenke til kommentar
må bare spør. "Get a life" hva mener du med det? mener du at en person ikke har et liv  fordi han har et usaklig kommentar på en post i hw.no?

 

Hater bare sånt drittsleng som det!

5574310[/snapback]

 

Det står deg fritt til å hate hva du vil, og kall gjerne kommentaren "drittsleng"(ing).

 

 

Det jeg forøvrig mente, var at man kanskje burde finne på noe annet enn å henge i denne tråden, ettersom den tydeligvis bare er sitat: nedsyltet av grums og fremmedfiendlighet.

Det er i alle fall en tanke, i det øyeblikk man slenger om seg med slike utsagn.

 

Ellers ser det ut til at enkelte i denne tråden er svært så hårsåre, i den forstand som at man tydeligvis feiloppfatter / ikke ser godt nok etter om hva / hvem som blir quotet, og hugger tak til motmæle og "forsvar".

Den får ta på seg hatten, som synes den passer....

Lenke til kommentar
Jeg trodde det gikk gankse klart fram at jeg respekterer msulimers rett (og alle andre for den saks skyld) til å ha en tro. Men det betyr ikke at jeg respekterer "fundamentalistiske" tolkninger av denne religionen, ei heller at jeg respekterer av alle med denne troen. Personlig har jeg mindre til overs for holdninger/meninger som ikke er basert på rasjonalitet og som er noenlunde konsekvente "innad" en andre holdninger/meninger.

 

AtW

5574712[/snapback]

 

Så du mener at dette med karikaturer av profeten Muhammed er en fundamentalistisk tolkning av islam og det er derfor du ikke respekterer det?

Lenke til kommentar
Jeg har lest litt rundt på dagbladets blogger. Der var det en som nevnte at Iran og andre land har brukt muhammed tegningene til å avlede oppmerksomheten bort fra deres atomplaner. Det er kanskje et taktisk politisk spill fra Iran? Amerikanske soldater brukte fesk koranen til dasspapir, men det ble ingen sterke reaksjoner på dette. Amerika er for farlig å ha som fiende? Så da kom dagen da to puslestater (Danmark og Norge) trykket tegninger av muhammed. Det var en gudegitt gave til å avlede oppmerksomheten! I tillegg utgjorde det ingen fare å "angripe" nordmenn og dansker. Brenning av det norske og danske flagget symboliserer masse! Det har slagkraft! Mye mer effekt enn om man brenner flagget til Frankerrike, Italia og Tyskland. Aner vi atomplaner kamulflert i muhammedtegningene?

5574606[/snapback]

Flaggbrenning av Amerikanske flagg forgår daglig. Ingen bryr seg lengre.

Lenke til kommentar
Aner vi atomplaner kamulflert i muhammedtegningene?

5574606[/snapback]

 

De eneste som har fordel av situasjonen er islamistene som får økt rekruttering til sin terrorist virksomhet.

 

edit: glemte å ta med innvandringsfientligegrupper her i norge også, som får større tilslutning jo flere flagg som brennes.

 

De som driver denne saken er ytterpunktene. Startet av den kristne høyresiden i norge, og tatt videre av islamister rundt om i verden.

Endret av Nimzo
Lenke til kommentar
Jeg trodde det gikk gankse klart fram at jeg respekterer msulimers rett (og alle andre for den saks skyld) til å ha en tro. Men det betyr ikke at jeg respekterer "fundamentalistiske" tolkninger av denne religionen, ei heller at jeg respekterer av alle med denne troen. Personlig har jeg mindre til overs for holdninger/meninger som ikke er basert på rasjonalitet og som er noenlunde konsekvente "innad" en andre holdninger/meninger.

 

AtW

5574712[/snapback]

 

Så du mener at dette med karikaturer av profeten Muhammed er en fundamentalistisk tolkning av islam og det er derfor du ikke respekterer det?

5574816[/snapback]

 

Nå har ikke jeg sagt hva jeg legger i en "fundamentalistisk tolkning". Jeg har litt vansklig for å skjønne hvor du får det fra at jeg mener disse karikaturene er en fundamentalistisk tolkning av islam. Jeg respekterer ikke holdninger som feks sier det er greit å komem med trusler for slike ting som dette, ei heller menneskene som gjør det.

 

Å hisse seg voldsomt opp over disse karikaturene er heller ikke akkurat en mening jeg respekterer i noen særlig grad, jeg synes det er tåpelig å tåle en karikatur så dårlig.

 

AtW

Lenke til kommentar
Nå har ikke jeg sagt hva jeg legger i en "fundamentalistisk tolkning". Jeg har litt vansklig for å skjønne hvor du får det fra at jeg mener disse karikaturene er en fundamentalistisk tolkning av islam. Jeg respekterer ikke holdninger som feks sier det er greit å komem med trusler for slike ting som dette, ei heller menneskene som gjør det.

 

Å hisse seg voldsomt opp over disse karikaturene er heller ikke akkurat en mening jeg respekterer i noen særlig grad, jeg synes det er tåpelig å tåle en karikatur så dårlig.

 

AtW

5574892[/snapback]

 

Jeg bare spør, for det er vanskelig å tolke innleggene dine.

 

Jeg respekterer heller ikke holdninger som sier at det er greit å komme med trusler. Så der er vi enige.

 

Ditt siste avsnitt er et perfekt eksempel på at mange nordmenn ikke forstår muslimer eller deres religion. Når en muslim sier han blir genuint krenket og såret av disse tegningene sier du at han er en tåpelig person. En slik holdning syntes jeg bare er barnslig.

Lenke til kommentar
Nå har ikke jeg sagt hva jeg legger i en "fundamentalistisk tolkning". Jeg har litt vansklig for å skjønne hvor du får det fra at jeg mener disse karikaturene er en fundamentalistisk tolkning av islam. Jeg respekterer ikke holdninger som feks sier det er greit å komem med trusler for slike ting som dette, ei heller menneskene som gjør det.

 

Å hisse seg voldsomt opp over disse karikaturene er heller ikke akkurat en mening jeg respekterer i noen særlig grad, jeg synes det er tåpelig å tåle en karikatur så dårlig.

 

AtW

5574892[/snapback]

 

Jeg bare spør, for det er vanskelig å tolke innleggene dine.

 

Jeg respekterer heller ikke holdninger som sier at det er greit å komme med trusler. Så der er vi enige.

 

Ditt siste avsnitt er et perfekt eksempel på at mange nordmenn ikke forstår muslimer eller deres religion. Når en muslim sier han blir genuint krenket og såret av disse tegningene sier du at han er en tåpelig person. En slik holdning syntes jeg bare er barnslig.

5574948[/snapback]

 

Man kan fint forstå mennesker, og fortsatt mene at deres reaksjoner. Jeg sa ikke at det var en tåpelig person, jeg sa jeg synes det var tåpelig å hisse seg så mye opp over en slik ting. At vedkommende orker å la seg krenke av slikt for vedkommende ta på sin egen kappe.

 

AtW

Lenke til kommentar
Å hisse seg voldsomt opp over disse karikaturene er heller ikke akkurat en mening jeg respekterer i noen særlig grad, jeg synes det er tåpelig å tåle en karikatur så dårlig.

5574892[/snapback]

For meg virker det som du ikke har en anelse om hvordan dette går inn på en muslim. Det er livssynet til denne personen. Kulturer i andre land gjør at ofte mennesker i disse landene er mer åpne of følsomme og bryr seg mer om mennesker.

Eneste måten du ville skjønt, er hvis du hadde vært fra et slikt land. Norge er derimot noe av det helt omvendte.

 

Jeg vil heller at vi kvitter oss med krenkelse, enn at vi skal overse krenkelsene.

Endret av ArmenMinAU
Lenke til kommentar

Folk føler seg krenket av ting hele tiden. Koranen krenker bl.a mange homoseksuelle, kvinner og ikke-troende. Saken i Jyllands-Posten handlet om at ingen turte å illustrere islams profet for en barnebok om islam, av frykt for å bli drept av islamister. Saken var tydeligvis viktig mtp truslene og reaksjonene som har dukket opp. Har muslimene lest teksten eller er de for opptatt med å ta seg selv høytidelig og snakke om vitsetegninger?

Lenke til kommentar
Å hisse seg voldsomt opp over disse karikaturene er heller ikke akkurat en mening jeg respekterer i noen særlig grad, jeg synes det er tåpelig å tåle en karikatur så dårlig.

5574892[/snapback]

For meg virker det som du ikke har en anelse om hvordan dette går inn på en muslim. Det er livssynet til denne personen. Kulturer i andre land gjør at ofte mennesker i disse landene er mer åpne of følsomme og bryr seg mer om mennesker.

Eneste måten du ville skjønt, er hvis du hadde vært fra et slikt land. Norge er derimot noe av det helt omvendte.

 

Jeg vil heller at vi kvitter oss med krenkelse, enn at vi skal overse krenkelsene.

5575130[/snapback]

 

Omdefinert: De lever i 1600 tallet, koranen i 700 tallet

Lenke til kommentar
Å hisse seg voldsomt opp over disse karikaturene er heller ikke akkurat en mening jeg respekterer i noen særlig grad, jeg synes det er tåpelig å tåle en karikatur så dårlig.

5574892[/snapback]

For meg virker det som du ikke har en anelse om hvordan dette går inn på en muslim. Det er livssynet til denne personen. Kulturer i andre land gjør at ofte mennesker i disse landene er mer åpne of følsomme og bryr seg mer om mennesker.

Eneste måten du ville skjønt, er hvis du hadde vært fra et slikt land. Norge er derimot noe av det helt omvendte.

 

Jeg vil heller at vi kvitter oss med krenkelse, enn at vi skal overse krenkelsene.

5575130[/snapback]

 

Det er jo helt meningsløst å diskutere kulturforskjeller i det hele tatt om man mener den eneste måten å forstå en annen kultur er å leve i landet. Muslimer har ansvar for seg selv i like stor grad som andre mennesker, at de velger å la slikt gå voldsomt inn på seg er deres eget ansvar. Jeg repsekterer ikke folk noe mer bare fordi de oppviser en irrasjonell reaksjon på ting. Mange har livssyn som muslimsk tro går direkte imot på mange fronter, meg inkludert.

 

AtW

Lenke til kommentar
Å hisse seg voldsomt opp over disse karikaturene er heller ikke akkurat en mening jeg respekterer i noen særlig grad, jeg synes det er tåpelig å tåle en karikatur så dårlig.

5574892[/snapback]

For meg virker det som du ikke har en anelse om hvordan dette går inn på en muslim. Det er livssynet til denne personen. Kulturer i andre land gjør at ofte mennesker i disse landene er mer åpne of følsomme og bryr seg mer om mennesker.

Eneste måten du ville skjønt, er hvis du hadde vært fra et slikt land. Norge er derimot noe av det helt omvendte.

 

Jeg vil heller at vi kvitter oss med krenkelse, enn at vi skal overse krenkelsene.

5575130[/snapback]

Hoho, som om du vet alt om muslimer og kulturen dems? =)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...