Gå til innhold

Det norske flagget brenner!

Anbefalte innlegg

når en haug med muslimer brenner et norskt flagg der det står Død over **** så ber dem om krig da!

man ber om bråk når du tenner på et annet lands flagg...det ekke min feil at muslimer er idioter og "åå vi elsker allah" vi vil drepe andre for han....

det er så dumt.

5526723[/snapback]

Om krig? Ber man om krig ved å brenne et stykke tøy? Jeg skjønner ytringsfrihet er ikke er så viktig når folk utrykker noe man ikke liker...

AtW

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
når en haug med muslimer brenner et norskt flagg der det står Død over **** så ber dem om krig da!

5526723[/snapback]

Hva er "en hel haug med muslimer"? De 20-30 du ser på TV? Se på hva som faktisk gjør at de fremsetter trusler mot Norge. Avisen Magazinet er en avis jeg, og sikkert flere, ikke har hørt om før denne saken kom opp. Det er like naturlig å tro at disse menneskene representerer islam som å mene at Magazinet representerer Norge.
Lenke til kommentar

nei,,ikke om krig men de ber hvertfall om bråk..når dem brenner det norske flagge fordi vi avbilder allah i et blad...wtf?

det er et bilde..når var det bilder var en krenkelse mot en relgion a?

hva blir det neste a? muslimer som sprenger seg i lufta midt i Oslo bare fordi vi "krenker" allah?

Lenke til kommentar
nei,,ikke om krig men de ber hvertfall om bråk..når dem brenner det norske flagge fordi vi avbilder allah i et blad...wtf?

hva blir det neste a? muslimer som sprenger seg i lufta midt i Oslo bare fordi vi "krenker" allah?

5526758[/snapback]

Hva er den prinsipielle forskjellen mellom flaggbrenning og karikaturtegning?

AtW

Lenke til kommentar
hvis muslimer her tillands sette fyr på det norske flagg, ja da kan de se til å flytte ass.

5526768[/snapback]

Så har ikke dette, såvidt meg bekjent, funnet sted. Otto Jespersen satte fyr på et norsk flagg i beste sendetid. Du får ta kontakt med han og be han pelle seg ut av landet ;)

Foretrekker at man brenner vårt flagg fremfor at man tyr til vold og trusler. Dog finner jeg også flaggbrenning som en malplassert og feilaktig måte å demonstrere på i denne saken. Magazinet representerer ikke Norge. Det rasjonelle ville i så måte være å brenne Magazinet aviser. Men da får man vel Kurt Oddekalv og co på nakken.

Lenke til kommentar
hvis muslimer her tillands sette fyr på det norske flagg, ja da kan de se til å flytte ass.

5526768[/snapback]

Så har ikke dette, såvidt meg bekjent, funnet sted. Otto Jespersen satte fyr på et norsk flagg i beste sendetid. Du får ta kontakt med han og be han pelle seg ut av landet ;)

Foretrekker at man brenner vårt flagg fremfor at man tyr til vold og trusler. Dog finner jeg også flaggbrenning som en malplassert og feilaktig måte å demonstrere på i denne saken. Magazinet representerer ikke Norge. Det rasjonelle ville i så måte være å brenne Magazinet aviser. Men da får man vel Kurt Oddekalv og co på nakken.

5526798[/snapback]

Ett usa flagg kansje? :p

Lenke til kommentar

5526758[/snapback]

AtW

5526781[/snapback]

Karikaturen representerer et angrep på muslimske lands manglende respekt for ytringsfrihet. Flaggbrenningen representerer kritikk og angrep på en hel nasjonfordi den forsvarer ytringsfrihet.

Den prinsippielle forskjellen er at karikaturen er til forsvar for ytringsfriheten, mens flaggbrenningen er et angrep på ytringsfriheten (merkverdig nok). Men begge er ytringer som bør tillates. Men den ene ytringen har som mål å forby den andre, mens den andre har som mål å tillate den andre. Så forskjellen ligger i målet for ytringene.

Flaggbrenning, boikott m.m representerer et ønske om at nordmenn skal slå ned på ytringsfrihet. At vår regjering/myndighet skal sensurere media og ta ansvar for hva media skriver. Karikaturen representerer et ønske om at man må få lov til å ytre en mening uten å blir kneblet av trusler, vold eller statlig sensur.

Endret av Dotten
Lenke til kommentar

5526768[/snapback]

5526798[/snapback]

Ett usa flagg kansje? :p

5526817[/snapback]

Jepp, det stemmer vel. De små grå er ikke altid helt oppe og går ;)

Lenke til kommentar

5526758[/snapback]

AtW

5526781[/snapback]

Karikaturen representerer et angrep på muslimske lands manglende respekt for ytringsfrihet. Flaggbrenningen representerer kritikk og angrep på en hel nasjonfordi den forsvarer ytringsfrihet.

Den prinsippielle forskjellen er at karikaturen er til forsvar for ytringsfriheten, mens flaggbrenningen er et angrep på ytringsfriheten (merkverdig nok). Men begge er ytringer som bør tillates. Men den ene ytringen har som mål å forby den andre, mens den andre har som mål å tillate den andre. Så forskjellen ligger i målet for ytringene.

Flaggbrenning, boikott m.m representerer et ønske om at nordmenn skal slå ned på ytringsfrihet. At vår regjering/myndighet skal sensurere media og ta ansvar for hva media skriver. Karikaturen representerer et ønske om at man må få lov til å ytre en mening uten å blir kneblet av trusler, vold eller statlig sensur.

5526819[/snapback]

Akkurat, begge er ytringer som bør tillates, det er poenget mitt, å mene at ytringsfriheten ikke skal gjelde bare fordi man ikke liker ytringer er i mine øyne å misforstå hva ytringsfrihet innebærer.

Dessuten spurte jeg om den prinsipielle forskjellen mellom flaggbrenning og karikaturtegning, ikke hva som var forskjellen emllom budskapene i dette enkelttilfellet, man kan gjerne prøve å komme med de "motsatte" budskapene ved hjelp av begge deler.

AtW

Endret av ATWindsor
Lenke til kommentar
Jeg lurer litt på hva folk der nede egentlig hører. Man trenger ikke å vinkle det man skriver litt annerlede for at det skal høres ganske ille ut. Lurer på hvor mange av de som marsjerer nede i midt-østen som egentlig har sett disse bildene.

5526933[/snapback]

Så en dokumentarfilm hvor det bl.a. ble filmet fra Jordan. Favorittaktiviteten deres latet til å være å fortelle rykter som ikke alltid var tro mot sannheten. Pressefriheten er ikke den samme som her, så vandrehistorier kan nok bli mer vektlagt enn aviser og TV.

Les forresten linken til Munch på side 7 om falske tegninger.

Lenke til kommentar

vi får vente å se da.

en eller annen muslim kommer helt sikkert til å blåse seg til helvette et eller annet sted i skandinavia snart.

da er vi også med i denne anti terror krigen.

vi kan vel begynne med å kaste ut alle muslimer som ser farlige ut da

Lenke til kommentar
de kommer sikker til å bombe Oslo når de ser det...

såkalt "hellig Krig"...

hvordan går det an å være så dum at man dreper mennesker, uskyldige mennesker og tro at man kommer til himmelen?

hvor dum er man da?

5527022[/snapback]

Det er en del muslimer som ser på ikke-muslimer som dyr, og ikke mennesker. Hvor utbredt dette synet er aner jeg ikke. Slik er ikke politisk korrekt å ta opp, så her må vi leve i uvitenhet.

Lenke til kommentar

Hmm, det begynner å gå litt langt nå syntes jeg, AK47, flaggbrenning og RPG fordi noen tegner en gud på satirisk måte?

Kanskje det finnes ekstremister i alle religioner, det gjør det sikkert, men, oppfordre til selvmordsbombe auksjoner, mord, auksjoner, boikott og andre ting pga. en tegning eller to?

Hva feiler?

Hva drar et mennesker til slike metoder? Er det pga. deres uendlige fattigdom og undertrykkelse i flere år under religion som har hjernevasket dem, er de livredde mennesker som flokker seg sammen med syke idealer?

Lurer foresten på om det er noen sosialister som forsvarer denne type oppførsel her..

Det må vel kanskje smelle en bomb før folk tar slike ting som dette på alvor? Jeg syntes det hvertfall er skummelt.

Når det er sagt :)

Kjenner mange hygglige muslimer fra både Irak, Iran og andre land som tar sterk avstand fra disse ekstremistene :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...