Gå til innhold

Det norske flagget brenner!


Anbefalte innlegg

Å krenke en religion som Islam er uansett forferdelig for en fra et land i midtøsten og omegn. Mennesker der er mye mer sammensveiset enn vi er vant med og følelser går dypere. Nordmenn skjønner som oftest ikke det siden de ikke er vant med noe annet.

Prøv å forstå, og jeg ville vært stolt om noen kunne respektere.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Man skal respektere alle.

5573551[/snapback]

 

Å? Uansett? Pedofile? Voldtekstforbrytere? Terrorister? Hvorfor skal vi respektere alle? Det er veldig mange jeg ikke respekterer. Er det noe galt med meg da?

5573572[/snapback]

Tenk lengre enn din egen nese istedenfor å spørre meg.

Ja, man skal respektere pedofile, terrorister osv. Men man trenger ikke å respektere pedofili og terrorisme. Man skal respektere personen, men trenger ikke å respektere tingene de gjør. Period.

5573858[/snapback]

 

Så man kan respektere en religiøs, men det går fint å ikke respektere religionen mener du?

 

AtW

5573959[/snapback]

La meg si det på en annen måte.

 

Hvis du ikke mener religionen er riktig, ikke tro på den. Men likevel skal du respektere en person som tror på den.

5574067[/snapback]

 

Du svarer fortsatt ikke på spørsmålet mitt "Så man kan respektere en religiøs, men det går fint å ikke respektere religionen mener du?" Mener du at det går fint å ikke respektere reiligionen? Ja eller nei?

 

AtW

Lenke til kommentar
Man skal respektere alle.

5573551[/snapback]

 

Å? Uansett? Pedofile? Voldtekstforbrytere? Terrorister? Hvorfor skal vi respektere alle? Det er veldig mange jeg ikke respekterer. Er det noe galt med meg da?

5573572[/snapback]

Tenk lengre enn din egen nese istedenfor å spørre meg.

Ja, man skal respektere pedofile, terrorister osv. Men man trenger ikke å respektere pedofili og terrorisme. Man skal respektere personen, men trenger ikke å respektere tingene de gjør. Period.

5573858[/snapback]

 

Så man kan respektere en religiøs, men det går fint å ikke respektere religionen mener du?

 

AtW

5573959[/snapback]

La meg si det på en annen måte.

 

Hvis du ikke mener religionen er riktig, ikke tro på den. Men likevel skal du respektere en person som tror på den.

5574067[/snapback]

 

Du svarer fortsatt ikke på spørsmålet mitt "Så man kan respektere en religiøs, men det går fint å ikke respektere religionen mener du?" Mener du at det går fint å ikke respektere reiligionen? Ja eller nei?

 

AtW

5574117[/snapback]

Nei.

Når det handler om religioner handler det ikke om å respektere, men om å la folk gjøre og være det de vil. Religionen i seg selv trenger man ikke å tro på, men man skal ikke snakke dritt om den likevel.

Lenke til kommentar
Ja, man skal respektere pedofile, terrorister osv. Men man trenger ikke å respektere pedofili og terrorisme. Man skal respektere personen, men trenger ikke å respektere tingene de gjør. Period.

5573858[/snapback]

Et menneske er handlingene det gjør. Du har ikke noe annet å vurdere et menneske ut fra. Derfor går det ikke an å respektere en pedofil og samtidig ikke respektere pedofili.

 

Du kan respektere et menneskeliv ved å si at det er feil å ta livet av det. Det er ikke det samme som å respektere et menneske.

Lenke til kommentar

 

Du svarer fortsatt ikke på spørsmålet mitt "Så man kan respektere en religiøs, men det går fint å ikke respektere religionen mener du?" Mener du at det går fint å ikke respektere reiligionen? Ja eller nei?

 

AtW

5574117[/snapback]

Nei.

Når det handler om religioner handler det ikke om å respektere, men om å la folk gjøre og være det de vil. Religionen i seg selv trenger man ikke å tro på, men man skal ikke snakke dritt om den likevel.

5574163[/snapback]

 

 

Hva med en religon som forekter pedofili og voldtekt, burde man respektere det? Bør man respektere alle religioner, uavhengig av innhold, eller bare noen?

 

AtW

Lenke til kommentar
Nimzo og ArmenMinAU, bare gi opp å håpe på fornuftig her inne, det går ikke.  :) 

 

Forumet er desverre nedsyltet av grums og fremmedfiendtlighet.

 

Et ganske tåpelig utsagn.

Møter man synspunkter og argumenter som ikke faller i behag, så er altså "forumet" "nedsyltet av grums og fremmedfientlighet"?

 

Jeg trodde ikke at det var lov å være så sneversynt??

 

Om det ikke behager, så kan man faktisk la være å lese i denne tråden.

Get a life.

Lenke til kommentar
Når det gjelder å kritisere islam så står enhver fritt til å gjøre det. Disse bildene er ikke kritikk av islam, de er en krenkelse av deres religion.

5573230[/snapback]

 

 

Bare innse at å krenke en religion er en stor fornærmelse uansett hvem som har gjort det. Man skal respektere alle. Voks opp for en gangs skyld, Norge! Dette er lavt.

5573551[/snapback]

 

Nimzo og ArmenMinAU, bare gi opp å håpe på fornuftig her inne, det går ikke. :)

 

Forumet er desverre nedsyltet av grums og fremmedfiendtlighet.

5574004[/snapback]

 

Ja, rart folk ikke blir overbevist av slik slående argumentasjon, vanligvis blir jeg jo overbevist når folk kaller meg ufornuftig og fremmedfiendtlig.

 

Jeg ville vært forsiktig med å bruke et så billig stikk mot så mange. Det er mange folk som argumenterer fornuftig her.

 

AtW

5574025[/snapback]

 

Man merker fort strømningene her inne for å si det sånn, og det er mørkeblått & brunt. :thumbdown:

 

Jeg kan bruke tiden min bedre andre steder/sammenhenger og tviler på at jeg skriver noe mer her inne. Anbefaler alle gode krefter til å slå følge. :)

 

Her er det bortkastet å bruke kreftene.

Lenke til kommentar

Jeg blir veldig provosert over at visse personer her unngår å svare, og prøver å spore av diskusjonen. Ja, jeg føler meg faktisk krenket fordi jeg setter ytringsfriheten svært høyt.

 

Viser dere respekt for meg når dere tilsynelatende ønsker å tilsidesette ytringsfriheten for å blidgjøre muslimer?

 

Eller er ikke jeg så viktig siden jeg bare er en person, og muslimene er en milliard?

Lenke til kommentar
Nimzo og ArmenMinAU, bare gi opp å håpe på fornuftig her inne, det går ikke.  :)  

 

Forumet er desverre nedsyltet av grums og fremmedfiendtlighet.

 

Et ganske tåpelig utsagn.

Møter man synspunkter og argumenter som ikke faller i behag, så er altså "forumet" "nedsyltet av grums og fremmedfientlighet"?

 

Jeg trodde ikke at det var lov å være så sneversynt??

 

Om det ikke behager, så kan man faktisk la være å lese i denne tråden.

Get a life.

5574215[/snapback]

Så klart er det lov å være rasist osv. Etter min mening er rasisme tåpelig, siden den som oftest oppstår av "ikke-verdensvante/åpne" mennesker. Norge bør "åpne" seg. Min mening.

 

Get a life, sier du? Det virker etter min mening som en billig kommentar og fornærmelse. Dette er et forum, og det er rett at mesteparten mest sannsynlig har "ikke-åpne" meninger hvis dere skjønner. Forsatt min mening.

Advarsel? Jeg har ikke fornærmet deg personlig på noen måte hvis du har tenkt å gi meg en. Har du fornærmet noen personlig? :roll:

 

Open up.

 

Her er det bortkastet å bruke kreftene.

Word!

Endret av ArmenMinAU
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE
Nimzo og ArmenMinAU, bare gi opp å håpe på fornuftig her inne, det går ikke.  :) 

 

Forumet er desverre nedsyltet av grums og fremmedfiendtlighet.

 

Et ganske tåpelig utsagn.

Møter man synspunkter og argumenter som ikke faller i behag, så er altså "forumet" "nedsyltet av grums og fremmedfientlighet"?

 

Jeg trodde ikke at det var lov å være så sneversynt??

 

Om det ikke behager, så kan man faktisk la være å lese i denne tråden.

Get a life.

5574215[/snapback]

 

 

må bare spør. "Get a life" hva mener du med det? mener du at en person ikke har et liv fordi han har et usaklig kommentar på en post i hw.no?

 

Hater bare sånt drittsleng som det!

Lenke til kommentar

atw: man respekterer at andre har en annen tro enn seg selv. Man trenger ikke være enig i det den andre personen tror, men man respekterer hans rett til å ha den.

 

For muslimer er profeten Muhammed hellig, og karikaturer av ham er dypt krenkende. Det syntes jeg vi burde respektere. Hvis du ikke respekterer det, så har du heller ikke krav på respekt tilbake. Og hvor er vi om ingen respekterer hverandre lenger?

Lenke til kommentar

 

Man merker fort strømningene her inne for å si det sånn, og det er mørkeblått & brunt.  :thumbdown:

 

Jeg kan bruke tiden min bedre andre steder/sammenhenger og tviler på at jeg skriver noe mer her inne. Anbefaler alle gode krefter til å slå følge.  :)

 

Her er det bortkastet å bruke kreftene.

5574274[/snapback]

 

Og så? Det hindrer ikke at du (i mine øyne) har rimlig tynn argumentasjon i denne saken. Det er ikke nødvendig å være uenig med folk i absolutt alle ting selv om de ikke følger en politisk ideologi man liker.

 

Ellers er jeg litt usikker på hvor mye mer man får ut av å henge steder der alle er enige med deg.

 

AtW

Lenke til kommentar
atw: man respekterer at andre har en annen tro enn seg selv. Man trenger ikke være enig i det den andre personen tror, men man respekterer hans rett til å ha den.

 

For muslimer er profeten Muhammed hellig, og karikaturer av ham er dypt krenkende. Det syntes jeg vi burde respektere. Hvis du ikke respekterer det, så har du heller ikke krav på respekt tilbake. Og hvor er vi om ingen respekterer hverandre lenger?

5574431[/snapback]

 

Det er to forskjellige ting å respektere en persons rett til meninger, og å respektere det vedkommende mener, jeg har aldri sagt at jeg ikke respekterer folks rett til å ha meninger. Jeg repekterer ikke folks holdninger når de er bakstreberske og (i mine øyne tåplige). At noenikke respekterer noens holdninger fører langt ifra sikkert at ingen respekterer ingen (man kan jo bare se på verden slik den er i dag).

 

AtW

Lenke til kommentar
Det er to forskjellige ting å respektere en persons rett til meninger, og å respektere det vedkommende mener, jeg har aldri sagt at jeg ikke respekterer folks rett til å ha meninger. Jeg repekterer ikke folks holdninger når de er bakstreberske og (i mine øyne tåplige). At noenikke respekterer noens holdninger fører langt ifra sikkert at ingen respekterer ingen (man kan jo bare se på verden slik den er i dag).

 

AtW

5574536[/snapback]

 

Her er en salig suppe av ord og uttrykk. Meninger/tro/holdninger.

 

Muslimer har en tro. En del av denne troen er at man ikke viser karikaturer av profeten Muhammed.

 

Det du sier er at du ikke respekterer muslimers rett til å ha denne troen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...