:utakt Skrevet 7. februar 2006 Del Skrevet 7. februar 2006 Nei, nei, nei...ikke enda mer.. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 7. februar 2006 Del Skrevet 7. februar 2006 Nå i Teheran.. 5567632[/snapback] 100 demonstranter av en befolkning på godt over 10 millioner bare i den byen. Altså en gjeng ekstremister. Hadde det vært majoriteten som støttet et angrep på ambassaden tror jeg vi hadde sett litt flere der . Får håpe det går bra iallefall, uansett. Lenke til kommentar
gspr Skrevet 7. februar 2006 Del Skrevet 7. februar 2006 Nå i Teheran.. 5567632[/snapback] 100 demonstranter av en befolkning på godt over 10 millioner bare i den byen. Altså en gjeng ekstremister. Hadde det vært majoriteten som støttet et angrep på ambassaden tror jeg vi hadde sett litt flere der . Får håpe det går bra iallefall, uansett. 5567891[/snapback] Og likevel klarer ikke Iransk militær og politistyrker å stoppe dem. Ytters kritikkverdi. Lenke til kommentar
Carnifex Skrevet 7. februar 2006 Del Skrevet 7. februar 2006 Og likevel klarer ikke Iransk militær og politistyrker å stoppe dem. Ytters kritikkverdi. 5568178[/snapback] Ja det spørs om det ikke mangler mer på viljen enn evnen der ja.. Lenke til kommentar
Camron Skrevet 7. februar 2006 Del Skrevet 7. februar 2006 Nå i Teheran.. 5567632[/snapback] 100 demonstranter av en befolkning på godt over 10 millioner bare i den byen. Altså en gjeng ekstremister. Hadde det vært majoriteten som støttet et angrep på ambassaden tror jeg vi hadde sett litt flere der . Får håpe det går bra iallefall, uansett. 5567891[/snapback] Myndighetene i Teheran ba tirsdag innbyggerne beherske seg og ikke angripe flere ambassader. Det er ikke i Irans interesse, sa Teheran-guvernør Kamran Daneshjoo. - Å angripe europeiske ambassader er på ingen måte i den islamske republikkens interesse, og den store profeten er ikke fornøyd med det, sa Daneshjoo. Ser slik ut Alastor Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 7. februar 2006 Del Skrevet 7. februar 2006 Fra vg.no "Norges ambassadør i Iran: - Angrepet av muslimske «hardlinere» (VG Nett) Demonstrantene som angrep den norske ambassaden i Teheran er trolig militante muslimske ortodokse knyttet til revolusjonsgarden i Iran, sier ambassadør Ole Kristian Holthe." Ser ut som min antagelse var korrekt. Lenke til kommentar
Bone Skrevet 8. februar 2006 Del Skrevet 8. februar 2006 Det som irriterer meg litt, er faktisk ikke bare de fanatiske muslimene, men også hvordan vi forsvarer oss; Her kommer de, sinte som faen, og stormer, brenner og ødelegger ambassade, etter ambassade, ..og hva gjør vi.. ? Jo, vi fyrer ut noen varselskudd, og bruker gummikuler!! Spør du meg så har tiden for å ta i bruk skarpt kommet for lenge siden!! Lenke til kommentar
Bone Skrevet 8. februar 2006 Del Skrevet 8. februar 2006 Fra VG. Kong Harald forsiktig Kong Harald (68) vil ikke på noe vis trekkes inn i bråket i kjølvannet av Muhammed-tegningene. Av STIG TORE LAUGEN Det eneste lille skrittet Kongen i går turte å ta ut i minefeltet, var å svare bekreftende på at han oppfordrer til dialog og forsoning. - Vi må jo forsøke å få til det, sa kong Harald forsiktig da han var på vei fra åpningen av Hjerteaksjonen 2006. Etter det VG er kjent med er Kongen sterkt rådet av apparatet rundt seg til ikke å kommentere den betente situasjonen som er oppstått. Grunnen er enkel: Både på Slottet og i departementene frykter man at ytterliggående parter vil dra Kongen inn i konflikten - uansett hva han faktisk måtte si. Dette synes jeg var tåpelig!! Virkelig tåpelig!! Det er DETTE som er en av grunnene til at vi har en Konge og Monarki, spør du meg! Én som skal tale for folket! En som skal si det vi (fleste) mener om denne saken! En som skal samle oss! En som skal ta initiativ hvor andre svikter og stå frem som en stødig figur! En folkets mann!! ..men, nei da!! Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 8. februar 2006 Del Skrevet 8. februar 2006 Fra VG. Kong Harald forsiktig Kong Harald (68) vil ikke på noe vis trekkes inn i bråket i kjølvannet av Muhammed-tegningene. Av STIG TORE LAUGEN Det eneste lille skrittet Kongen i går turte å ta ut i minefeltet, var å svare bekreftende på at han oppfordrer til dialog og forsoning. - Vi må jo forsøke å få til det, sa kong Harald forsiktig da han var på vei fra åpningen av Hjerteaksjonen 2006. Etter det VG er kjent med er Kongen sterkt rådet av apparatet rundt seg til ikke å kommentere den betente situasjonen som er oppstått. Grunnen er enkel: Både på Slottet og i departementene frykter man at ytterliggående parter vil dra Kongen inn i konflikten - uansett hva han faktisk måtte si. Dette synes jeg var tåpelig!! Virkelig tåpelig!! Det er DETTE som er en av grunnene til at vi har en Konge og Monarki, spør du meg! Én som skal tale for folket! En som skal si det vi (fleste) mener om denne saken! En som skal samle oss! En som skal ta initiativ hvor andre svikter og stå frem som en stødig figur! En folkets mann!! ..men, nei da!! 5570582[/snapback] Kongen streber vel i utgangspunktet etter å være en upolitisk person, som ikke sier noe som helst som folk misliker Jeg har forsåvidt forståelse for at han ikek vil uttale seg om en sak som dette. AtW Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 8. februar 2006 Del Skrevet 8. februar 2006 Det som irriterer meg litt, er faktisk ikke bare de fanatiske muslimene, men også hvordan vi forsvarer oss; Her kommer de, sinte som faen, og stormer, brenner og ødelegger ambassade, etter ambassade, ..og hva gjør vi.. ? Jo, vi fyrer ut noen varselskudd, og bruker gummikuler!! Spør du meg så har tiden for å ta i bruk skarpt kommet for lenge siden!! 5570455[/snapback] Hvorfor mener du sitasjonen hadde vært løst bedre av å bruke skarpt? AtW Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 8. februar 2006 Del Skrevet 8. februar 2006 Prinsippet av saken.. 5570683[/snapback] Og hvilket prinsipp er det? AtW Lenke til kommentar
Bone Skrevet 8. februar 2006 Del Skrevet 8. februar 2006 Prinsippet av saken.. 5570683[/snapback] Og hvilket prinsipp er det? AtW 5570692[/snapback] Som jeg skrev i den "første" posten.. At de stormer ambassade, etter ambassade.. brenner ned og ødelegger.. Da mener jeg; Skyt dem ned! Trenger ikke å tolerere slikt.. They started this.. Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 8. februar 2006 Del Skrevet 8. februar 2006 Prinsippet av saken.. 5570683[/snapback] Og hvilket prinsipp er det? AtW 5570692[/snapback] Som jeg skrev i den "første" posten.. At de stormer ambassade, etter ambassade.. brenner ned og ødelegger.. Da mener jeg; Skyt dem ned! Trenger ikke å tolerere slikt.. They started this.. 5570716[/snapback] Du virker å ha et litt forenklet syn på skytevåpen som problemløser. Slikt er kanskje gøy på cs, men ikke like gøy hvis du er den som må skyte et menneske på ordentlig. I tillegg kommer at en slik reaksjon vil føre til enda mere opptøyer, problemer nedbrente ambassader. Det du foreslår er opptrapping. Det er det ingen som er interessert i, botsett fra ekstremistene på begge sider. Lenke til kommentar
Bone Skrevet 8. februar 2006 Del Skrevet 8. februar 2006 Jeg har aldri spilt CS, så jeg vet ikke.. Synes bare at de som står der i første rekke bør føle en reaksjon! En reaksjon som sier "nei.. å oppføre seg tullete var kanskje ikke så lurt.." ..har ikke sagt at det er en diplomatisk løsning.. Men ja.. har ikke hatt noe i mot å plantet ei kule i hodet dems.. Ikke tror jeg at skytevåpen er den beste problemløserern heller.. Jeg snakker strengt tatt om å si; Ikke kom noe nærmere! Gå! Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 8. februar 2006 Del Skrevet 8. februar 2006 Prinsippet av saken.. 5570683[/snapback] Og hvilket prinsipp er det? AtW 5570692[/snapback] Som jeg skrev i den "første" posten.. At de stormer ambassade, etter ambassade.. brenner ned og ødelegger.. Da mener jeg; Skyt dem ned! Trenger ikke å tolerere slikt.. They started this.. 5570716[/snapback] Igjen, hvilket prinsipp er det? AMbassadestormere må drepes? Brannstiftere må drepes? AtW Lenke til kommentar
iMono Skrevet 8. februar 2006 Del Skrevet 8. februar 2006 Å true ekstremistene er ingen god idé. Det hjelper kanskje midlertidig, men samtidig kan man risikere at det ikke hjelper. Da står man i en situasjon man ikke har lyst å være i. Jeg går ihvertfall ned i bunkersen min, si ifra når muslimene er ferdig å krangle. Må vel belage meg på å dø i den bunkersen jeg... Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 8. februar 2006 Del Skrevet 8. februar 2006 Prinsippet av saken.. 5570683[/snapback] Og hvilket prinsipp er det? AtW 5570692[/snapback] Som jeg skrev i den "første" posten.. At de stormer ambassade, etter ambassade.. brenner ned og ødelegger.. Da mener jeg; Skyt dem ned! Trenger ikke å tolerere slikt.. They started this.. 5570716[/snapback] "Man kan ikke slokke ild med ild". Lenke til kommentar
abcd423417984 Skrevet 8. februar 2006 Del Skrevet 8. februar 2006 Prinsippet av saken.. 5570683[/snapback] Og hvilket prinsipp er det? AtW 5570692[/snapback] Som jeg skrev i den "første" posten.. At de stormer ambassade, etter ambassade.. brenner ned og ødelegger.. Da mener jeg; Skyt dem ned! Trenger ikke å tolerere slikt.. They started this.. 5570716[/snapback] "Man kan ikke slokke ild med ild". 5570807[/snapback] Tull. Lite har vært så effektivt som atombombene etter ww2, derav er det du sier feil. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå