Gå til innhold

Det norske flagget brenner!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Selv om du ikke forstår HVORFOR de blir provosert (harmløse bilder) så bør du vise forståelse for at de ER krenket. Flaggbrenning og påtenning av ambassader viser vel klart HVOR provosert de er blitt over dette?

Og hva så? Kristne blir krenket stadig vekk.

5562387[/snapback]

Det betyr ikke at det er riktig.

5562762[/snapback]

Jeg mener det er riktig. Hvis man ikke kan kritisere og gjøre narr av maktinstitusjoner, hva har man da? Religioner er maktinstitusjoner, som i forskjellig grad krever underkastelse og blind lydighet.

Lenke til kommentar
Drapstruet før demonstrasjon

 

Spesielt dem som er kritiske til muslimer, hater muslimer eller mener at islam er fiendtlig mot vesten bør lese dette. Det finnes mange muslimer som har et vestlig syn. Ingen grunn til å dytte dem over på "det andre laget" om det skulle bli sivilisasjonskrig.

5564254[/snapback]

Dette er jo kommunister. De er som kjent ikke særlig religiøse av seg.

Lenke til kommentar
Vel, jeg synes dere trenger det. Trenger å oppleve det selv. De fleste nordmenn er negative til alt som er utenlandsk, sånn som innvandrere. Kanskje nordmenn burde bli flyktninger?

Vet du hva?

 

Hvis jeg flytter til et annet land så kommer jeg til å jobbe hardt for å tilpasse meg det samfunnet. Jeg vil lære språket så snart som mulig, og finne ut hvordan samfunnet fungerer. Jeg vil følge landets lover.

 

Og visste du at den eldre generasjon - de som ofte er kritiske til innvandrere i dag - er de som måtte kjempe for landet, og mange av dem måtte flykte til andre land fordi de var i livsfare i Norge?

 

Jeg tror ikke du skal være så bråkjekk jeg.

Lenke til kommentar
Drapstruet før demonstrasjonSpesielt dem som er kritiske til muslimer, hater muslimer eller mener at islam er fiendtlig mot vesten bør lese dette. Det finnes mange muslimer som har et vestlig syn. Ingen grunn til å dytte dem over på "det andre laget" om det skulle bli sivilisasjonskrig.

5564254[/snapback]

Dette er jo kommunister. De er som kjent ikke særlig religiøse av seg.

5564304[/snapback]

Hvis su syns dette er en grei grunn for å fortsatt å hate muslimer (hvis det er det du forsøker å si), vet jeg ikke om det er mulig å overbevise deg om hvor feil du tar. Men en muslimsk kommunist burde vel fremheve poenget med at det finnes nyanser. Vil tro at Emiratene har en vesentlig andel av muslimske kapitalister. I England fins det foreninger for homofile muslimer. Skal vi være kritisk til noen for det være dem som støtter politisk islam.
Lenke til kommentar
Selv om du ikke forstår HVORFOR de blir provosert (harmløse bilder) så bør du vise forståelse for at de ER krenket. Flaggbrenning og påtenning av ambassader viser vel klart HVOR provosert de er blitt over dette?

Og hva så? Kristne blir krenket stadig vekk.

5562387[/snapback]

Det betyr ikke at det er riktig.

5562762[/snapback]

Jeg mener det er riktig. Hvis man ikke kan kritisere og gjøre narr av maktinstitusjoner, hva har man da? Religioner er maktinstitusjoner, som i forskjellig grad krever underkastelse og blind lydighet.

5564299[/snapback]

Ville bare har fram at fordi om kristne blir krenket er det ikke dermed noe automatikk i at det er riktig å krenke muslimer. :)

 

Ellers må jeg si at å krenke noen bare for å krenke er lavpannet. Enten det gjelder kristne eller muslimer. Er det derimot slik at noen føler seg krenket av en provokasjon gjort for å peke på urettferdighet, undertrykkelse eller maktmisbruk så er det å krenke helt ok etter min mening.

Lenke til kommentar

Greit. De siste innleggene er fulle av off-topic, personangrep og tull. Nå tror jeg denne tråden har sagt sitt siste sukk, og stenges herved.

 

I morgen kan flere personer vente seg advarsel. Skjerp dere :). Ikke la sinne ta overhånd i diskusjoner - diskuter slik at du klarer å vinne diskusjonen UTEN å gå på den andre personen istedenfor sak - og du får respekt.

Lenke til kommentar
For å holde til oss til saken:

 

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=301894

 

Grunnen til dette opprøret i afganistan er, såvidt meg bekjent, foreløpig ikek sagt noe om, jeg antar det er pga tegningene, men er det noen som vet om det er riktig?

 

AtW

5567163[/snapback]

 

Ifølge forsvaret var det høyst sannsynlig det ja, ihvertfall tidligere idag. Men ser no at de har erstattet den påstanden med "Det kan jeg ikke spekulere i", så vi får vel bare vente og se...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...